Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    Originally posted by Rovasti View Post
    madalus jousissa lukee bmw VA 51 mitä nämä tarkottaa merkkiä?
    VA = Vorne Achse = etuakseli? Ei sinällään kyllä auta jousien merkin tunnistamiseen. Oisko rekisteriotteessa kumminkin madalluksen määrä merkittynä? Periatteessa varmaan mikä tahansa madallusjousille tarkoitettu iskari sopii ja tässä topicissa on aika monia vaihtoehtoja käyty läpi.
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • bimmertouring
      Banned
      • Feb 2012
      • 1082
      • Satakunta

      saako tällä etupää sarjalla etupään oikeasti alas ?



      olisiko jollakin kuvia / kokemusta ?

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        Originally posted by bimmertouring View Post
        No saahan sillä useimpiin tarpeisiin riittävän matalaksi, mutta aivan kauheaa paskaahan tuo on varsinkin kun alas mennään.. kokemusta on. Tosin eipä tuo hintakaan päätä huimaa.

        Comment

        • Oodi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 169
          • Oulu

          Originally posted by bimmertouring View Post
          Tuolla saa kyllä kunnolla tonttiin. Tuo ei sitten sovi näiden painavempien moottoreiden kanssa. Esim 530D:n painoa nuo jouset ei jaksa kantaa.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            Originally posted by Oodi View Post
            Tuolla saa kyllä kunnolla tonttiin. Tuo ei sitten sovi näiden painavempien moottoreiden kanssa. Esim 530D:n painoa nuo jouset ei jaksa kantaa.

            Sen takia se alusta onkin syytä tilata suoraan paremmilla jousilla.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Oodi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 169
              • Oulu

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Sen takia se alusta onkin syytä tilata suoraan paremmilla jousilla.
              Tästä haluasin kuulla enemmän. Omaan alustaani (BMW E39 Alustasarja EVOGWBM05) kysyin maahantuojalta jäykempia jousia ja vastaus oli ettei saa jäykempänä.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                Originally posted by Oodi View Post
                Tästä haluasin kuulla enemmän. Omaan alustaani (BMW E39 Alustasarja EVOGWBM05) kysyin maahantuojalta jäykempia jousia ja vastaus oli ettei saa jäykempänä.

                Sun pitää kysyä sellaiselta maahantuojalta joka niistä tietää jotain Mulla taitaa yksi pari löytyä. Ei ne varsinaisesti paljon jäykemmät ole, mutta ne on vähän pidemmät, eli ei pohjaa niin helposti. Maksimi madallus voi jäädä pienemmäksi.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Jonski|
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 129
                  • Savonlinna

                  Kellään kokemuksia e39 alla kw variante 2? Onko iso ero bc br:ään?

                  Comment

                  • subi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 101
                    • tallinna/tampere

                    Originally posted by bimmertouring View Post
                    Kyllä tuolla ihan sopivan kenttään saa mulla kyllä yläpäät vaihdettu camber säädettäviin jotka madalsi vielä noin 1cm. Mutta tolpissa olis kierettä alaspäin vielä 3-4cm.
                    Mutta paskahan toi on aijaa verattuna johki m-sport alustaan. Siksi onkin tulossa myös etupää ilmoilla ja takapäästä manuaalii säätöinen
                    Mutta silti e39 pitää "hyvän" aijettavuuden vaikka kuinka paljo madaltas. Verattuna monen muuhun reilulla madaluksella.
                    Sori huono laatu.. känny räpsy tuossa edessä alla 9,5x19
                    Attached Files
                    Last edited by subi; 01-09-2014, 05:54.
                    E38 740d

                    ------------------------
                    EX:ät
                    X5 4,4 v8
                    e39 528 canibeat
                    X5 e53 3,0tdi
                    e38 730
                    e30 cabriolet m-tech1
                    e30 325ix -92

                    Comment

                    • O.K.
                      Moderator
                      • Nov 2003
                      • 4854
                      • Espoo

                      Originally posted by O.K. View Post
                      2,5 vuotta (~60-70tkm) kesti edessä Bilstein B8:t, nyt vuotaa oikealta edestä hiukan.
                      Ja katsastuksenkin mukaan loppu (11%). Nyt menee alle Sachs 556834:t.
                      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                      E34 525i

                      Comment

                      • apche
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 94
                        • Somalia

                        Kävin bemua katsastamassa ja siellähän oli etujousi poikki. Tai oikeastaan jonkinlainen apujousi, eli linkissä tuo alempi ohuempi jousi:


                        Ilmeisesti kyseessä juuri tuo TA technixin säädettävä alusta, ainakin samalta näyttää, mutta ei ole tarkemmin tietoa, otteessa vain merkintä alustasarjasta...

                        Kuitenkin nyt siis pitäisi saada auto siihen kuntoon että saa leiman. Vaihtoehdot:

                        1. Hankin jostain tuon poikki menneen jousen. Mistä? En ainakaan pikavilkaisulla löytänyt varaosia tuohon.
                        2. Ostan tuon yhden iskarin hintaan 99e + pk:t. Aika kallista, sillä tuo alusta muutenkin perseestä. Ja ei taida olla järkeä uusia vain toisen puolen iskaria ja jousta. Eikä tiedä onko tuo edes varmasti samanlainen kuin se vanha.
                        3. Ostan eteen 2x noita linkin iskari+jousipaketteja. Hintaa tulee jo yli 200€ ja alusta edelleenkin perseestä. Tästä päästään kohtaan neljä:
                        4. Laitan koko alustan uusiksi. Mutta minkä? Matala saisi olla, muuta ei niin matala kuin tuo nykyinen (navasta kaareen 320mm edessä ja takana). Hintaluokka? En tiedä. Saa maksaa tonninkin, jos vain joku perustelee, että miksi laittaisin niin paljon kolmen tonnin autoon. Mielellään kuitenkin pitäisi selvitä edullisesti, sillä ei tuo ainoa vika siinä katsastuksessa ollut...
                        -

                        Comment

                        • U. Turhapuro
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1161

                          Vanhaan ei kyllä kannata rueta yksitellen osia vaihtamaan. Ei tule kun paha mieli. Minulla olisi sinulle n. 9000km ajettu Eibach+Bilstein alusta sopivasti. Löytyy kuitit ym. mukaan. Ota yhteyttä privalla jos kinnostaa.

                          Comment

                          • ^T-T^
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 218
                            • Veteli

                            Originally posted by apche View Post
                            Kävin bemua katsastamassa ja siellähän oli etujousi poikki. Tai oikeastaan jonkinlainen apujousi, eli linkissä tuo alempi ohuempi jousi:


                            Ilmeisesti kyseessä juuri tuo TA technixin säädettävä alusta, ainakin samalta näyttää, mutta ei ole tarkemmin tietoa, otteessa vain merkintä alustasarjasta...

                            Kuitenkin nyt siis pitäisi saada auto siihen kuntoon että saa leiman. Vaihtoehdot:

                            1. Hankin jostain tuon poikki menneen jousen. Mistä? En ainakaan pikavilkaisulla löytänyt varaosia tuohon.
                            2. Ostan tuon yhden iskarin hintaan 99e + pk:t. Aika kallista, sillä tuo alusta muutenkin perseestä. Ja ei taida olla järkeä uusia vain toisen puolen iskaria ja jousta. Eikä tiedä onko tuo edes varmasti samanlainen kuin se vanha.
                            3. Ostan eteen 2x noita linkin iskari+jousipaketteja. Hintaa tulee jo yli 200€ ja alusta edelleenkin perseestä. Tästä päästään kohtaan neljä:
                            4. Laitan koko alustan uusiksi. Mutta minkä? Matala saisi olla, muuta ei niin matala kuin tuo nykyinen (navasta kaareen 320mm edessä ja takana). Hintaluokka? En tiedä. Saa maksaa tonninkin, jos vain joku perustelee, että miksi laittaisin niin paljon kolmen tonnin autoon. Mielellään kuitenkin pitäisi selvitä edullisesti, sillä ei tuo ainoa vika siinä katsastuksessa ollut...
                            Kohta 2 ja 3 kannattaa hypätä yli.

                            Tuli omaan autoon laitettua viime keväänä sinun linkittämä iskaripaketti eteen, kun toinen etuiskari päästi mehut pihalle. Autosta tuli aivan järkyttävä ajaa tuolla kokoonpanolla. Sama mihin ajoi missä pienikin pykälä tiessä niin tuntui paikkojen tippuvan hampaista. Iskarit ei pohjanneet vaan nuo esijännitejouset olivat niin jäykät etteivät antaneet oikein mitään periksi.

                            Kokeilumielessä otin vanhat esijännitejouset ja nuo ta-technix esijännitejouset, niin vanhat sai puristettua kaksin käsin kasaan, mutta nuo ta-technixit ei mennyt kasaan vaikka seisoi ja pomppi päällä ja painoa kuitenkin minulla ~100kg.

                            Kompromissina laitoin vanhat esijännitejouset tuonne ta-technixin pääjousien alle ja auto palasi taas ajettavuudeltaan ennalleen.

                            Itellä nuo esijännitejousina tällä hetkellä: http://kauppa.completos.fi/Published...ode=FK+862%2F1
                            Nyt:
                            E39 540i Oxfordgrun
                            MB Vito 112cdi '00
                            EX:
                            E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
                            Nissan Pick-Up 2,5d
                            E34 M5 Calypsorot
                            BMW 325i Coupe Mauritius Blau
                            BMW 525i m20b25 Luxorbeige
                            E34 525td Diamantschwarz

                            Comment

                            • TimAntt1
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2014
                              • 119
                              • Espoo

                              e39 530d H&R Cupkit 50/40mm

                              joo elikkäs kyseinen sarja autossa nyt alla ja haluaisin vähän korkeutta lisää(ympärivuotinen käyttöauto) eli pystyykö/uskaltaako vaihtaa 30/25mm jouset tilalle?
                              E87 130i M-Sport


                              EX : E39 530d 242/548

                              Comment

                              • Toni 325i
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 209
                                • Raisio

                                Pakkasilla alkanut etu-iskari(t) hypyttää joten uutta osaa kaipaa etupäähän. KAW:ia täälläkin kehuttu joten olisiko linkin paketti passeli? http://www.kaw-fahrwerke.de/de/bmw-5...-2260-vk1.html
                                Hiukan voisi madaltaakin lisää verraten M-sport iskarit + H&R -40mm jousiin verrattuna.

                                Onkohan muita alustasettejä pelkästään etupäähän kun aika huonosti tuntuu löytyvän ja jos jätetään nämä JOMit ja Technixit pois laskuista?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎