Originally posted by Rovasti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
-
-
Originally posted by bimmertouring View Post
Comment
-
-
Originally posted by bimmertouring View Post
Comment
-
-
Originally posted by Oodi View PostTuolla saa kyllä kunnolla tonttiin. Tuo ei sitten sovi näiden painavempien moottoreiden kanssa. Esim 530D:n painoa nuo jouset ei jaksa kantaa.
Sen takia se alusta onkin syytä tilata suoraan paremmilla jousilla.
Comment
-
-
Originally posted by Oodi View PostTästä haluasin kuulla enemmän. Omaan alustaani (BMW E39 Alustasarja EVOGWBM05) kysyin maahantuojalta jäykempia jousia ja vastaus oli ettei saa jäykempänä.
Sun pitää kysyä sellaiselta maahantuojalta joka niistä tietää jotainMulla taitaa yksi pari löytyä. Ei ne varsinaisesti paljon jäykemmät ole, mutta ne on vähän pidemmät, eli ei pohjaa niin helposti. Maksimi madallus voi jäädä pienemmäksi.
Comment
-
-
Originally posted by bimmertouring View Postmulla kyllä yläpäät vaihdettu camber säädettäviin jotka madalsi vielä noin 1cm. Mutta tolpissa olis kierettä alaspäin vielä 3-4cm.
Mutta paskahan toi on aijaa verattuna johki m-sport alustaan. Siksi onkin tulossa myös etupää ilmoilla ja takapäästä manuaalii säätöinen
Mutta silti e39 pitää "hyvän" aijettavuuden vaikka kuinka paljo madaltas. Verattuna monen muuhun reilulla madaluksella.
Sori huono laatu.. känny räpsy tuossa edessä alla 9,5x19
Last edited by subi; 01-09-2014, 05:54.E38 740d
------------------------
EX:ät
X5 4,4 v8
e39 528 canibeat
X5 e53 3,0tdi
e38 730
e30 cabriolet m-tech1
e30 325ix -92
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View Post2,5 vuotta (~60-70tkm) kesti edessä Bilstein B8:t, nyt vuotaa oikealta edestä hiukan.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Kävin bemua katsastamassa ja siellähän oli etujousi poikki. Tai oikeastaan jonkinlainen apujousi, eli linkissä tuo alempi ohuempi jousi:
Ilmeisesti kyseessä juuri tuo TA technixin säädettävä alusta, ainakin samalta näyttää, mutta ei ole tarkemmin tietoa, otteessa vain merkintä alustasarjasta...
Kuitenkin nyt siis pitäisi saada auto siihen kuntoon että saa leiman. Vaihtoehdot:
1. Hankin jostain tuon poikki menneen jousen. Mistä? En ainakaan pikavilkaisulla löytänyt varaosia tuohon.
2. Ostan tuon yhden iskarin hintaan 99e + pk:t. Aika kallista, sillä tuo alusta muutenkin perseestä. Ja ei taida olla järkeä uusia vain toisen puolen iskaria ja jousta. Eikä tiedä onko tuo edes varmasti samanlainen kuin se vanha.
3. Ostan eteen 2x noita linkin iskari+jousipaketteja. Hintaa tulee jo yli 200€ ja alusta edelleenkin perseestä. Tästä päästään kohtaan neljä:
4. Laitan koko alustan uusiksi. Mutta minkä? Matala saisi olla, muuta ei niin matala kuin tuo nykyinen (navasta kaareen 320mm edessä ja takana). Hintaluokka? En tiedä. Saa maksaa tonninkin, jos vain joku perustelee, että miksi laittaisin niin paljon kolmen tonnin autoon. Mielellään kuitenkin pitäisi selvitä edullisesti, sillä ei tuo ainoa vika siinä katsastuksessa ollut...-
Comment
-
-
Originally posted by apche View PostKävin bemua katsastamassa ja siellähän oli etujousi poikki. Tai oikeastaan jonkinlainen apujousi, eli linkissä tuo alempi ohuempi jousi:
Ilmeisesti kyseessä juuri tuo TA technixin säädettävä alusta, ainakin samalta näyttää, mutta ei ole tarkemmin tietoa, otteessa vain merkintä alustasarjasta...
Kuitenkin nyt siis pitäisi saada auto siihen kuntoon että saa leiman. Vaihtoehdot:
1. Hankin jostain tuon poikki menneen jousen. Mistä? En ainakaan pikavilkaisulla löytänyt varaosia tuohon.
2. Ostan tuon yhden iskarin hintaan 99e + pk:t. Aika kallista, sillä tuo alusta muutenkin perseestä. Ja ei taida olla järkeä uusia vain toisen puolen iskaria ja jousta. Eikä tiedä onko tuo edes varmasti samanlainen kuin se vanha.
3. Ostan eteen 2x noita linkin iskari+jousipaketteja. Hintaa tulee jo yli 200€ ja alusta edelleenkin perseestä. Tästä päästään kohtaan neljä:
4. Laitan koko alustan uusiksi. Mutta minkä? Matala saisi olla, muuta ei niin matala kuin tuo nykyinen (navasta kaareen 320mm edessä ja takana). Hintaluokka? En tiedä. Saa maksaa tonninkin, jos vain joku perustelee, että miksi laittaisin niin paljon kolmen tonnin autoon. Mielellään kuitenkin pitäisi selvitä edullisesti, sillä ei tuo ainoa vika siinä katsastuksessa ollut...
Tuli omaan autoon laitettua viime keväänä sinun linkittämä iskaripaketti eteen, kun toinen etuiskari päästi mehut pihalle. Autosta tuli aivan järkyttävä ajaa tuolla kokoonpanolla. Sama mihin ajoi missä pienikin pykälä tiessä niin tuntui paikkojen tippuvan hampaista. Iskarit ei pohjanneet vaan nuo esijännitejouset olivat niin jäykät etteivät antaneet oikein mitään periksi.
Kokeilumielessä otin vanhat esijännitejouset ja nuo ta-technix esijännitejouset, niin vanhat sai puristettua kaksin käsin kasaan, mutta nuo ta-technixit ei mennyt kasaan vaikka seisoi ja pomppi päällä ja painoa kuitenkin minulla ~100kg.
Kompromissina laitoin vanhat esijännitejouset tuonne ta-technixin pääjousien alle ja auto palasi taas ajettavuudeltaan ennalleen.
Itellä nuo esijännitejousina tällä hetkellä: http://kauppa.completos.fi/Published...ode=FK+862%2F1Nyt:
E39 540i Oxfordgrun
MB Vito 112cdi '00
EX:
E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
Nissan Pick-Up 2,5d
E34 M5 Calypsorot
BMW 325i Coupe Mauritius Blau
BMW 525i m20b25 Luxorbeige
E34 525td Diamantschwarz
Comment
-
-
Pakkasilla alkanut etu-iskari(t) hypyttää joten uutta osaa kaipaa etupäähän. KAW:ia täälläkin kehuttu joten olisiko linkin paketti passeli? http://www.kaw-fahrwerke.de/de/bmw-5...-2260-vk1.html
Hiukan voisi madaltaakin lisää verraten M-sport iskarit + H&R -40mm jousiin verrattuna.
Onkohan muita alustasettejä pelkästään etupäähän kun aika huonosti tuntuu löytyvän ja jos jätetään nämä JOMit ja Technixit pois laskuista?
Comment
-
Comment