Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pav
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 178
    • Varkaus

    Moikka,

    pitäisi vissiin itsekin vähän päivittää tuota omaa valtamerilaivaa...
    Eli 528iAT -97 kyseessä ja siinä se self-levelling systeemi.
    Eteen vissiin H&R -30mm jouset ja sitten sachsin iskarit. Mistä näitä saa edullisesti? Mitä muuta tavaraa on syytä vaihtaa samalla, vissiin jotain kumeja?

    Kuinkas sitten takapää? Tietokoneen persiiseenhän se pitää laittaa jos meinaa sitäkin madaltaa, mutta mitkä iskarit sinne käy?
    Kyselin saksasta joskus, niin H&R jouset eteen 29791-2 olisi 108€, jotku High-Performance Sport Shocks, , order# is 0409F-50, oli hinnaltaan 74€ zibale. Mutta taakse heiltäkään ei mitään löytynyt...

    Comment

    • Tcdoe
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 393
      • Helsinki

      Originally posted by Tcdoe View Post
      Etupään iskarit tuli juuri vaihdettua Bilstein Sprintteihin H&R:n jousilla. Vertailupohjaa on vain kuluneista oem m-sport iskareista mutta ainakin niihin nähden nykyinen on selvästi jämäkämpi. Ei sitä mukavammaksi oikein voi sanoa, mutta ei se missään nimessä ole mikään kivireki. Pitää nyt vielä katsoa millaiseksi se muuttuu kun saa takapäänkin vaihdettua ja ne ehtivät asettua hieman. Madallusta tuolla ei ainakaan tullut, pikemminkin nousi hieman mutta sehän tosiaan asettuu varmaan vielä hieman lähiviikkojen aikana. Nelipyöräsuuntauskin pitäisi vielä tehdä.
      Nyt on takaiskaritkin vaihtuneet ja täytyy kyllä sanoa, että olen kovin tyytyväinen muutokseen. Vanhoihin lässähtäneihin M-sportteihin nähden tuo H&R:n -30/15 sarja toi sellaisen 1-2cm korotuksen. Navan keskeltä lokarin reunaan on 35cm sekä edessä, että takana. Juuri sopivan korkuinen alusta käyttöautoon eikä ole mikään mahdoton kivireki. Mutkakäyttäytyminen muuttui moninverroin paremmaksi, enää ei puutu DSC:kään niin helposti peliin kun auto ei puske paljoa.

      Vanhatkin tolpat olisivat myynnissä jos joku ne halajaa.

      Comment

      • pav
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 178
        • Varkaus

        Nonniin, nyt tarviis viisaampien jelppiä.

        Eli en taida tilaillakaan Saksasta mitään.
        Mistä kannattaa tilata / saa yleensäkään H&R jouset eteen + iskarit (vaikka boge/sachs) ympäriinsä autoon? Auto siis 528iA Touring -97 jossa tasonsäätö.

        Motonet vastasi että heiltä ei saa mitään(?) tuohon autoon.

        Tietty mahd. edullisesti

        Comment

        • Tcdoe
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 393
          • Helsinki

          Originally posted by pav View Post
          Nonniin, nyt tarviis viisaampien jelppiä.

          Eli en taida tilaillakaan Saksasta mitään.
          Mistä kannattaa tilata / saa yleensäkään H&R jouset eteen + iskarit (vaikka boge/sachs) ympäriinsä autoon? Auto siis 528iA Touring -97 jossa tasonsäätö.

          Motonet vastasi että heiltä ei saa mitään(?) tuohon autoon.

          Tietty mahd. edullisesti
          Itse tilasin H&R:n jouset kitupiikki.netistä. Tulee kylläkin Saksasta vaikka asiointi hoituu täysin Suomeksi, pari viikkoa siinä toimituksessa vierähti. Mulla ei ollu kiire ja hinta oli ok joten kelpasi minulle.

          Iskarit tilasin jenkeistä ebayn kautta mutta jos se ei tule kyseeseen niin Sachs/Bogea myy mikä tahansa varaosaliike jolla on toimittajana Kaha tai Örum. Kyllä niitä Motonetistäkin saa (jos kyseinen tuote kuuluu heidän valikoimiin) mutta he ottavat sieltä mistä milloinkin halvimmalla saa. Jos kauniisti pyytää, myyjä on tuttu tai hyvällä tuulella niin pyytämällä voi saada tietyn merkkistä tuotetta tilattua sieltäkin.

          Marssit nyt vain paikalliseen varaosapuljuun (ei kuitenkaan Fixukselle joka on Koivusen puljuja) pyytämään tarjousta Sachseista. Kahalta saa muuten nykyään Bilsteiniäkin, maksaa tosin jonkin verran..
          Last edited by Tcdoe; 24-09-2008, 11:55.

          Comment

          • Bemarnisti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 244
            • Vihti

            morjesta pöytään.
            nyt ois oman e39 farkun alusta kipeästi uusimisen tarpeessa. Kysynkin siis että onko teillä kokemusta tästä alustasta (linkki)? Vai onko tässä nyt perkele syötävä kynsiään pari kuukautta ja ostettava variante 2. Hinta kyllä hirvittää.
            tuo linkin alusta on KAW jousilla ja konin iskareilla.. kommentteja??
            kiitos.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Onko faceliftit matalampia kuin vanhemmat? Näyttää siltä kun niitä katselee, vai johtuuko se vain etupuskurin mallista?

              Comment

              • Tcdoe
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 393
                • Helsinki

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Onko faceliftit matalampia kuin vanhemmat? Näyttää siltä kun niitä katselee, vai johtuuko se vain etupuskurin mallista?
                Itse veikkaisin väsähtänyttä orkkisalustaa. En edes tajunnut miten matala tuo 10v M-sport alusta oikeasti oli ennenkuin vaihdoin alle Bilsteinit ja H&R:t, jolloin auto nousi noin 2cm. Eikä ollut järin hyvä ajettavuudeltaan vaikka matala olikin.

                Comment

                • -=DmR=-
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 152
                  • Mikkeli

                  Käytetäänpäs nyt vanhaa threadia tähän kysymykseen.

                  Eli olen miettinyt pitkään minkä alustasarjan tilaisin tuohon E39:iin ja olen päätynyt tuohon D2 Coilover sarjaan, mutta se mikä tässä nyt mietityttää on se että ottaako sen nyt uniball-yläpäillä vai tavallisilla? Onko kokemuksia kasvattaako uniball-yläpäät E39:ssä paljonki sisämelua?
                  Toinen asia sitten jousijäykkyydet - Olisiko jotain suosituksia? En kuitenkaan halua mitään kivirekeä.
                  BMW 520d F11 LCI

                  Comment

                  • Alfredson
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 463
                    • Uusimaa

                    Originally posted by -=DmR=- View Post
                    Käytetäänpäs nyt vanhaa threadia tähän kysymykseen.

                    Eli olen miettinyt pitkään minkä alustasarjan tilaisin tuohon E39:iin ja olen päätynyt tuohon D2 Coilover sarjaan, mutta se mikä tässä nyt mietityttää on se että ottaako sen nyt uniball-yläpäillä vai tavallisilla? Onko kokemuksia kasvattaako uniball-yläpäät E39:ssä paljonki sisämelua?
                    Toinen asia sitten jousijäykkyydet - Olisiko jotain suosituksia? En kuitenkaan halua mitään kivirekeä.
                    Onko sulla vakio kallistuksenvakaajat? Yhdessä threadissa joka kuoli alkuunsa puhuttiin että tällä on iso vaikutus. Eli jos kallistelua tahtoo pois. Itse vähän käsitin sen nii että kun on kunnon jykevät kallistuksenvakaajat niin ei tarvitse niin tiukkoja jousia kallistelun vähentämiseksi. Tiedä sitten.

                    Itseä kiinnostaa vähän tietää millainen toi Eibach Pro System kiinteä alustasarja + Antiroll Kit olisi? Ovh onkin kyllä yli 2000e jolla saa jo säädettävää alustasarjaa, mutta onko noviisille säädöistä mitään iloa jos haussa on mahd mukava alusta hyvällä suorituskyvyllä? En nyt omaan -96 ritsaan laita 2ke alustaa mutta ehkä seuraaavan. Alusta kuitenkin on iso asia.
                    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                    Comment

                    • -=DmR=-
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 152
                      • Mikkeli

                      Originally posted by Alfredson View Post
                      Onko sulla vakio kallistuksenvakaajat? Yhdessä threadissa joka kuoli alkuunsa puhuttiin että tällä on iso vaikutus. Eli jos kallistelua tahtoo pois. Itse vähän käsitin sen nii että kun on kunnon jykevät kallistuksenvakaajat niin ei tarvitse niin tiukkoja jousia kallistelun vähentämiseksi. Tiedä sitten.

                      Itseä kiinnostaa vähän tietää millainen toi Eibach Pro System kiinteä alustasarja + Antiroll Kit olisi? Ovh onkin kyllä yli 2000e jolla saa jo säädettävää alustasarjaa, mutta onko noviisille säädöistä mitään iloa jos haussa on mahd mukava alusta hyvällä suorituskyvyllä? En nyt omaan -96 ritsaan laita 2ke alustaa mutta ehkä seuraaavan. Alusta kuitenkin on iso asia.
                      No siis vakio vakaajat on, enkä niitä ole mihinkään näillä näkymin vaihtamassa, vaan tarkoituksena lähinnä saada autoa lähemmäksi maata, tekemättä siitä kuitenkaan mitään paukkukovaa. Joten jos joku osaisi neuvoa jousijäykkyyksien kanssa? Ja kokemuksia säädettävistä uniball yläpäistä?
                      BMW 520d F11 LCI

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1228
                        • LAHTI

                        Olet todennäköisesti ymmärtänyt asian idean Kallistuksenvakaajista

                        Originally posted by Alfredson View Post
                        Onko sulla vakio kallistuksenvakaajat? Yhdessä threadissa joka kuoli alkuunsa puhuttiin että tällä on iso vaikutus. Eli jos kallistelua tahtoo pois. Itse vähän käsitin sen nii että kun on kunnon jykevät kallistuksenvakaajat niin ei tarvitse niin tiukkoja jousia kallistelun vähentämiseksi. Tiedä sitten.

                        Itseä kiinnostaa vähän tietää millainen toi Eibach Pro System kiinteä alustasarja + Antiroll Kit olisi? Ovh onkin kyllä yli 2000e jolla saa jo säädettävää alustasarjaa, mutta onko noviisille säädöistä mitään iloa jos haussa on mahd mukava alusta hyvällä suorituskyvyllä? En nyt omaan -96 ritsaan laita 2ke alustaa mutta ehkä seuraaavan. Alusta kuitenkin on iso asia.
                        Olet tosiaan ymmärtänyt asian ja kallistuksenvakaajien idean ..veikkaan kun monelta kysytään mikä on kallistuksenvakaajat ja niiden tehtävä ja vaikutus autossa tuskin moni osaa sanoa mitään...voisi sanoa karkeasti ne on puolet alustasta..toki tähänkin joku näsäviisas takertuu..mutta mitä sillä on väliä
                        kunhan itse todella tiedän tekniikan vaikutukset jos jokin muutetaan mihin suuntaan mennään..kaiken voi tehdä monella tapaa riippuu myöskin mitä halutaan vaikka monella alustan rakentelu on ns. kokeilua katsotaan mitä tuli ja verrataan kaverin alustaan...näin se vaan menee ruohonjuuri tasolla.

                        Comment

                        • Alfredson
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 463
                          • Uusimaa

                          Originally posted by 325E View Post
                          Olet tosiaan ymmärtänyt asian ja kallistuksenvakaajien idean ..veikkaan kun monelta kysytään mikä on kallistuksenvakaajat ja niiden tehtävä ja vaikutus autossa tuskin moni osaa sanoa mitään...voisi sanoa karkeasti ne on puolet alustasta..toki tähänkin joku näsäviisas takertuu..mutta mitä sillä on väliä
                          kunhan itse todella tiedän tekniikan vaikutukset jos jokin muutetaan mihin suuntaan mennään..kaiken voi tehdä monella tapaa riippuu myöskin mitä halutaan vaikka monella alustan rakentelu on ns. kokeilua katsotaan mitä tuli ja verrataan kaverin alustaan...näin se vaan menee ruohonjuuri tasolla.
                          Mitäs jos laittaa e39:n vakiotolpille härskimmät kallistuksenvakaajat taakse ja eteen? toimiiko miten.. =) Mikäs rajoittaa kallistuksenvakaajasta tehdä niin jämerän että auto ei mukavuusalustalla kallistele juuri yhtään?
                          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1228
                            • LAHTI

                            Laita ja kerro...niin saadaan puolueeton mielipide

                            Originally posted by Alfredson View Post
                            Mitäs jos laittaa e39:n vakiotolpille härskimmät kallistuksenvakaajat taakse ja eteen? toimiiko miten.. =) Mikäs rajoittaa kallistuksenvakaajasta tehdä niin jämerän että auto ei mukavuusalustalla kallistele juuri yhtään?
                            Eikun tuumasta toimeen tässä on hyvä lähtökohta jossa huomaisit ns. pelkän kallistuksen vakaajan vaikutus ns. vakio alustaan...mutta sen jälkeen täytyy entrata vanha väsynyt alusta kuntoon..mutta ehdottamasi asia/toimenpide havainoillastaisi sinulle käytännössä mitä jäykemmät kallistuksenvakaajat tekevät...autosta tulee
                            jämäkkä mutkissa....

                            Comment

                            • Road Dog
                              Newbiemmer
                              • Nov 2008
                              • 5

                              Aiheeseen liittyen osaisiko joku kertoa mistä paksummat kallistuksenvakaajat 530d -00 Touringiin?

                              Näiden lisäksi ajattelin uusia vakio iskareita ja esim. H&R mietoja madallusjousia. Onko kenelläkään moisesta kokoonpanosta negatiivisia kokemuksia? Joskus kuullut, että E39:stä tulee aina madallettuna kamala kivireki ja täristin, mutta oliko kateellisten panettelua?

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8092
                                • Willähde

                                ..............
                                Last edited by peltone; 06-12-2008, 09:41. Reason: Ei enää mitää.
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎