Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
Nyt on Highsportit alla.
Ihan OK alusta, hyvä ajaa normaalilla tiellä ja missä pieni epätasaisuuksia mutta terävät epätasaisuudet tuntuu selkeästi enemmän. Voisi olla omaan makuun löysempikin tuo alusta, mutta ei se mikään kivireki ole. Vanha alusta rikkinäisillä etu-iskareilla oli sopivan löysä joten ehkä ikä painaa vanhaa tuunaria.Last edited by Krister; 30-10-2013, 07:52.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
-
Originally posted by Krister View PostNyt on Highsportit alla.
Ihan OK alusta, hyvä ajaa normaalilla tiellä ja missä pieni epätasaisuuksia mutta terävät epätasaisuudet tuntuu selkeästi enemmän. Peräpää tuntuu että on löysempi kuin keula, mutta takana on kelkan puslat ihan loppu joten voi johtua siitäkin. Voisi olla omaan makuun löysempikin tuo alusta, mutta ei se mikään kivireki ole. Vanha alusta rikkinäisillä etu-iskareilla oli sopivan löysä joten ehkä ikä painaa vanhaa tuunaria.E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Sanotaan nyt vielä 2 kk vaihdon jälkeen, kun tullut ajeltua monenlaisia teitä, että m-sport jouset ja sachs super touring iskarit toimivat erittäin hyvin yhdessä. Kyyti on leppoinen, mutta silti jämäkkä. Olen erittäin tyytyväinen. Etupääkin on laskehtinut hieman enemmän asennuksen jälkeisistä lukemista. Taitaa olla edessä enää 37,0-37,5 cm kaareen ja näyttää ryhdikkäältä. Sivustapäin katsottuna auto on täysin suorassa.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostTuolla toisessa topicissa kyselit niistä etuiskareista. Mikä niissä oli kun ne eivät heti sopineet?
Tilasin vahingossa EDC mallin etutolpat kun kännykällä sähläilin tilausta. Nyt siellä on pieni patentti että sai auton ajoon mutta vaihdan eri yläpäät tässä parin viikon sisään.Last edited by Krister; 30-10-2013, 07:53.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
-
Mitkä kaikki yläpäiden osat tarvitsee coilien kanssa?
Etupäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/
Takapäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/
En ole ikinä laittanut alustaa mihinkään autoon, tai edes irrottanut iskaria niin ei mitään hajuaE39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostMitkä kaikki yläpäiden osat tarvitsee coilien kanssa?
Etupäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/
Takapäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/
En ole ikinä laittanut alustaa mihinkään autoon, tai edes irrottanut iskaria niin ei mitään hajua
Taakse sama, eli n:8.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
No jaa. En nyt kysynyt mitä kannattaa vaihtaa, vaan mitkä kaikki tarvitsee olla coilien kanssa? Tuskin ainakaan kaikkea kuvissa näkyvää.E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostMitkä kaikki yläpäiden osat tarvitsee coilien kanssa?
Etupäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/
Takapäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/
En ole ikinä laittanut alustaa mihinkään autoon, tai edes irrottanut iskaria niin ei mitään hajua
Eikös nuo etupäässä nro. 14 ja takapäässä nro. 13 ole jotain korotuspaloja?E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostNyt kun tässä vähän pähkäillyt, niin eikös tuonne etupäähän tarvitsisi ylemmän jousilautasen yläpuolelta lähes kaiken, eli tuosta kuvasta nro. 1, 2, 3, 4, 5, 6 ja 7. Ja takapäähän nro. 6, 8, 9, 10, 11 ja 12. FK Highsport alusta kyseessä, joten se ilmeisesti sisältää pohjaanlyöntikumit..
Eikös nuo etupäässä nro. 14 ja takapäässä nro. 13 ole jotain korotuspaloja?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Meinasin vaihtaa itseltäni pois tuon FK Highsportin, tuntuu olevan itselleni jäykkä normaaliin ajoon. Jos ajelisi pelkkää maantietä niin menisi mutta töyssyissä liian jäykkä tai sitten alan vaan olemaan liian vanha.
Tekisi mieli kokeilla ihan normaalia alustaa coiloverien tilalle, esim Bilstein B4/B6 iskareita ja madallusjousia mutta onko Touringiin saatavilla n. 50mm madaltavaa alustaa? Bilstein B12 setti 40mm madalluksella olisi myös vaihtoehto, 700e nurkilla Ebayssa.
Entäs sitten jokin muu Coilover alusta.. kipukynnus lienee tuolla 800-900e nurkilla jolla ei taida KW alustaa, jota taas joku muu E39 omistaja sanoi liian jäykäksi toisessa topicissa. H&R Monotubet on 900e luokkaa.. BC Racingit 700-800e nurkilla, mutta saako BC:ltä Touringiin täyttä settiä?Last edited by Krister; 20-12-2013, 08:02.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
-
Nyt H&R Cup Kit 30/15 korvannut alkuperäiset iskarit ja jouset (takana näin oli kirjaimellisesti). Täytyy kyllä todeta takaiskareiden osalta tuskaisen talkoon palkitsevan vähintääkin moninverroin pienen lenkin jälkeen. Alusta on jämäkkä, mutta ei missään vaiheessa kova tai epämukava. Tämä lenkki käsitti hidasteita, melko karmeita asfalttiosuuksia ja vähän soratietäkin. Omaan makuun madallustakin löytyy sopivasti.
Comment
-
Comment