Originally posted by jjaa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
-
-
Originally posted by jjaa View Posthttp://www.tuningdesign.net/product/...ei-touring--m5
Onkos porukalla kokemuksia tästä ta-technixin alustasta? Millaset ominaisuudet yms..? Kiitoksia jo etukäteen.E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Originally posted by lurkki3 View PostAinakaan e39 530D:ssä ei toiminut ollenkaan.todella helposti pohjas iskarit montuissa ja tuntu että vanteet kohta kierot ku löi läpi niin pahasti
Comment
-
-
Originally posted by R.I.P View PostNormi-iskarit + Eibachin madallusjouset, toimineet omassa kohta 7 vuotta moitteetta.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Noin 30 sivua jaksoin kahlata, mutten tullut viisaammaksi. Ehkä se vastaus olisi sieltä löytynyt, mutta kysyn nyt kuitenkin.
Autoni on vm. 2002 530da touring tasonsäädöllä sport-alustalla (ei M-sport), lisävarustekoodi 227. Kilometrejä on hieman alle 210 tkm ja taitaa olla parempi laittaa uutta osaa kulmiin.
En missään nimessä halua autosta nykyistä matalampaa. Jo nyt mökkitiellä saa olla tarkkana. En myöskään halua alustasta kovaa, enkä varsinkaan pintakovaa. Jämäkkä pitää olla, eikä saa liikoja kallistella. Pidän auton vielä vuosia, eli ainakin 100 tkm. En halua olla heti jumppaamassa samaa hommaa uudelleen, joten laatua haetaan.
Mitä sitten olisi vaihtoehtoina?
- originaalit Sachsit ja originaalit etujouset? Iskareita saa muualtakin kuin marmorilta.
- jotkut Konit, mitkä?
- jotkut Bilsteinit, mitkä?
- jotkut muut jouset eteen kuin originaalit? Kuinka paljon esim. H&R madaltaa verrattuna tuohon tehtaan sport-jouseen?
Vinkkejä kaivataan ja ostopaikoistakin saa vihjata.
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostNoin 30 sivua jaksoin kahlata, mutten tullut viisaammaksi. Ehkä se vastaus olisi sieltä löytynyt, mutta kysyn nyt kuitenkin.
Autoni on vm. 2002 530da touring tasonsäädöllä sport-alustalla (ei M-sport), lisävarustekoodi 227. Kilometrejä on hieman alle 210 tkm ja taitaa olla parempi laittaa uutta osaa kulmiin.
En missään nimessä halua autosta nykyistä matalampaa. Jo nyt mökkitiellä saa olla tarkkana. En myöskään halua alustasta kovaa, enkä varsinkaan pintakovaa. Jämäkkä pitää olla, eikä saa liikoja kallistella. Pidän auton vielä vuosia, eli ainakin 100 tkm. En halua olla heti jumppaamassa samaa hommaa uudelleen, joten laatua haetaan.
Mitä sitten olisi vaihtoehtoina?
- originaalit Sachsit ja originaalit etujouset? Iskareita saa muualtakin kuin marmorilta.
- jotkut Konit, mitkä?
- jotkut Bilsteinit, mitkä?
- jotkut muut jouset eteen kuin originaalit? Kuinka paljon esim. H&R madaltaa verrattuna tuohon tehtaan sport-jouseen?
Vinkkejä kaivataan ja ostopaikoistakin saa vihjata.
Onko siellä jousia poikki vai miksi olet niitä vaihtamassa? Mikäli auton korkeus miellyttää, niin eikö kannattaisi vaan laittaa uudet iskarit joka nurkkaan? Ne nykyiset iskarit on ja parhaat päivänsä nähneet ja kyyti paranee paljon kun vaihdat vaan uudet iskarit. Omaani vaihdoin taakse uudet jouset ja iskarit sekä eteen uudet iskarit (jätin eteen vanhat jouset) ja kyyti parani huomattavasti. Laitoin sinne Sachs iskarit, kuten siellä paikallaan olevatkin oli. Pintakovuus katosi, ei enää tule tien pienet epätasaisuudet läpi kuten ennen. Taakse vaihdoin jouset kun toinen jousi katkesi. Jäykemmillä jousilla & iskareilla toki auto kallistelee vähemmän, mutta samalla mukavuus kärsii.
Samalla toki kannattaa vaihtaa uudet yläpäänlaakerit ja pölysuojat.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei ole jousia poikki, mutta ajattelin teräksen olevan jo väsynyttä. Aika terävästi kolauttaa, jos ajaa esim. kävelyvauhtia jyrkkäreunaiseen sadevesikuoppaan. Eikö jousi ole nimenomaan se, joka työntää pyörää kohti maata? Tällä perusteella olisin niitä vaihtamassa.
Tein neljä vuotta sitten 530i touringin etupäähän kaikki uusiksi, iskarit, jouset ja kaikki tukivarret. Sen auton jouset olivat aika väsyneet, ero uusiin Lesjöforseihin oli selvä. Tuolloin jousi-iskaripakettia kasatessa hieman jännitti Motonetin jousipuristimien suorituskyky. Dieselissä kun jouset ovat vielä järeämmät, en taida uskaltaa noita puristimiani käyttää. Ajattelin että laitatutan uudet iskarit jousineen liikkeessä valmiiksi nippuun, niin ei tarvitsisi kuin laittaa alle.
Laakerit yläpäähän ja muut hilppeet uusin toki myös.
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostEi ole jousia poikki, mutta ajattelin teräksen olevan jo väsynyttä. Aika terävästi kolauttaa, jos ajaa esim. kävelyvauhtia jyrkkäreunaiseen sadevesikuoppaan. Eikö jousi ole nimenomaan se, joka työntää pyörää kohti maata? Tällä perusteella olisin niitä vaihtamassa.
Tein neljä vuotta sitten 530i touringin etupäähän kaikki uusiksi, iskarit, jouset ja kaikki tukivarret. Sen auton jouset olivat aika väsyneet, ero uusiin Lesjöforseihin oli selvä. Tuolloin jousi-iskaripakettia kasatessa hieman jännitti Motonetin jousipuristimien suorituskyky. Dieselissä kun jouset ovat vielä järeämmät, en taida uskaltaa noita puristimiani käyttää. Ajattelin että laitatutan uudet iskarit jousineen liikkeessä valmiiksi nippuun, niin ei tarvitsisi kuin laittaa alle.
Laakerit yläpäähän ja muut hilppeet uusin toki myös.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Hartaasti selvitellyt näitä eri vaihtoehtoja ja näyttäisi siltä, että niitä on tosi vähän.
Bilsteinin omien sivujen mukaan lähimmäksi osuisi B6 Sport, mutta niidenkään ei luvata sopivan autoon, jossa on tasonsäätö ja madallus sport-jousituksella.
Konin sivuja luettuani totesin saman, FSD ei käy, eikä myöskään keltainen Sport.
ZF:n sivujen kautta löytyi tällaiset Sachsit, jotka sopivat varmuudella taakse:
Sachs Super Touring 311 952, vastaa BMW:n varaosanumeroa 33 52 1 094 057.
Eteen sopisi realoemissa tehdyn varaosanumerovertailun perusteella tämä:
Sachs Advantage 556 834. Se vastaa BMW:n varaosanumeroa 31 31 1 096 865.
Pientä hämmennystä aiheuttaa kuitenkin se, että kuten liitekuvasta näkyy, Sachsin omat reunaehdot madalletun sport-jousituksen ja tasonsäädöllisen auton välillä menevät ristiin. Tasonsäädölliseen tarjotaan mallia 556 832. Sen varaosanumero ei kuitenkaan täsmää realoemissa.
Eli sopiva yhdistelmä olisi siis eteen Advantage 556 834 ja taakse Super Touring 311 952?
Kohtuu kovissa hinnoissa molemmat, erityisesti takaiskarit tuntuvat maksavan painonsa kultaa.Last edited by hietase; 13-02-2018, 19:42.
Comment
-
-
Jatkanpa yksinpuhelua tässä ketjussa.
Selvittelin vielä eri valmistajien tuotteita. Bilsteinin sivuilta löytyisi kombinaatio B8 Sprint eteen ja B6 Sport taakse. Tämän valmistaja ilmoittaa sopivaksi autoihin joissa on madallus, tasonsäätö ja M-alusta. Tämä lienee sopisi myös minun autooni, vaikka siinä ei M-alustaa olekaan, vaan tavallinen sport-alusta?
Olisiko tietoa M-alustan ja sport-alustan mahdollisesta korkeuserosta?
Myös esim. Schmiedmannin sivuilta löytyy E39 touringiin taakse Bilsteinin iskari, jonka sanotaan olevan autoihin joissa on madallus, urheilualusta ja tasonsäätö. Se lienee sitten tuo B6 Sport, vaikkei siellä mallia mainitakaan?
Miten mahtavat vertautua keskenään seuraavat iskarit jämäkkyyden, pintakovuuden / mukavuuden ja keston / laadun suhteen:
Takana Bilstein B6 Sport vs. Sachs Super Touring?
Edessä Bilstein B8 Sprint vs. Sachs Advantage?
Olisiko täysin toimimaton ajatus, jos laittaisi eteen nuo Advantaget ja taakse B6 Sportit? Jotenkin arvelisin noiden B8 Sprinttien olevan ehkä liian kovat arkiajoon, onko näin? Onko lukijoilla kokemusta siitä, että edessä ja takana olisikin eri valmistajien pumput?
Comment
-
Comment