Ton B12 kitin iskarin pituuksista tuli vielä sellainen kuriositeetti mieleen, että takaiskarit olivat hieman pidemmät kuin M-Sport iskarit ja etutolpat taasen hieman matalemmat kuin M-Sport iskarit. Aikalailla vaaterissa tuo kuitenkin on, että keuliikohan sitten täysin iskussa oleva M-Sport alusta?
Nyt kun on muutaman sata kilsaa kerennyt jo rullailla erilaisilla tiestöillä, niin vaikuttaa kyllä arkikäyttöön ihan passelilta alustalta. Mutkapätkällä auto menee suht nasakasti sinne mihin ohjastetaan ja näillä Suomen ah niin tasaisilla moottoriteillä jää montuissa niiaaminen huomattavasti pienemmäksi.
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
Originally posted by Macke View PostToi mun piha on hippasen epätasainen mutta korkeudet navan keskeltä kaareen oli näköjään jokaisessa kulmassa 34,5 - 35 senttiä.
Leave a comment:
-
-
Omassa tapauksessa taas ei ollut mitään epäilystäkään että sijoittaako käyttöautoon laadukkaan perustoimivan alustan vaiko sitten jonkin joka suuntaan säädettävän halppisalustan. Jos tykkää veivata ja säätää korkeuksia / jäykkyyksiä, niin sittenhän sen pitää olla sellainen mutta itselleni taas tuollainen ei käyttiksessä tuo mitään lisäarvoa. Hakusessa oli orkkista vastaava mieluusti samankorkuinen napakka alusta, ja siihen tuo kitti istuu kuin nyrkki silmään. Camber-säätö tulee varmasti kyllä tarpeeseen jos autoa pitäisi enemmän laskea.
Mitä vähemmän joutuu käyttörassia ropaamaan niin sen parempi. Harraste/ratavehkeet on sitten erikseen, mutta näillä ikävuosilla mun näkemys varmastikin eroaa suurimmasta osasta nuorempia autoharrastajia.
Leave a comment:
-
-
Orkkis M-Sport etäisyys kaaresta napaan on luokkaa 36,5cm edessä.. Ja jos on se vajaa kiloeuro sijoittaa alustaan, niin laittaisin jo säädettävän. Siihen hintaan saa valita joko "premium" -merkkistä ei jäykkyyssäädettävää taikka "ei-premium" -merkkistä korkeus-, jäykkyys- ja yläpään camber-säädöllä olevaa satsia. Itse suosisin (ja olen suosinut) jälkimmäistä vaihtoehtoa, eikä ole tähän mennessä moitteen sijaa löytynyt. Pikemminkin päinvastoin.
Leave a comment:
-
-
Hintaa tais setille jäädä karvan yli 800 euroa kontaktien kautta tingattuna, ovh Suomenmaassa tollaselle ilmaperseiselle 530d toukalle lienee hieman alle tonnin. Saksan eBaysta setti olis irronnu postikuluineen alle 800 euron, mutta jätetään välillä vähän fyrkkaa Suomeenkin
Toi mun piha on hippasen epätasainen mutta korkeudet navan keskeltä kaareen oli näköjään jokaisessa kulmassa 34,5 - 35 senttiä. Toi oma tie on kanssa aika pottupeltoa ja suht helposti pääsee sitäkin vielä ajamaan ilman että pohja raapii maata koko ajan, joten aika käyttökelpoisella korkeudella tuo pirssi mun mielestä on.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Macke View PostBilstein B12 Pro-Kit 30mm madalluksella on mun mielestä aikalailla samankorkuinen kuin ämmä sportissa ollut alusta, ja onhan tuo ainakin napakampi kuin 300tkm ajettu orkkisalusta. Ei paljoa kokemusta vielä, mutta yhden päivän duuniajoilla ihan jees setti jokapäiväiseen käyttöön. Ei ainakaan amalgaamit irtoa leegoista montuissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Macke View PostBilstein B12 Pro-Kit 30mm madalluksella on mun mielestä aikalailla samankorkuinen kuin ämmä sportissa ollut alusta, ja onhan tuo ainakin napakampi kuin 300tkm ajettu orkkisalusta. Ei paljoa kokemusta vielä, mutta yhden päivän duuniajoilla ihan jees setti jokapäiväiseen käyttöön. Ei ainakaan amalgaamit irtoa leegoista montuissa.
Miten muuten kallistuksenvakaajat? Onko kukaan laittanut tanakampia kallistuksenvakaajia? Omaan autoon pitää varmaan jokatapauksessa vaihtaa iskarit kun luulisin niiden olevan aika loppu, mutta ihan vaan mielenkiinnosta vaikuttaako kallistuksenvakaajat tällasissa autoissa paljonkin esim. kaarrenopeuksiin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lefis View PostIhan vaan tuli mieleen että saakohan alustasta jotenkin vakiotakin jämäkämmän mutta silti ilman pienintäkään madallusta? Tai sitten pitäis olla joku alustasarja mahdollisimman vähällä madalluksella.
Leave a comment:
-
-
Ihan vaan tuli mieleen että saakohan alustasta jotenkin vakiotakin jämäkämmän mutta silti ilman pienintäkään madallusta? Tai sitten pitäis olla joku alustasarja mahdollisimman vähällä madalluksella.
Onko kenelläkään muuten käynyt niin että jäykemmän alustasarjan laittamisen jälkeen e39:lle tyypilliset tärinät olisivat alkaneet, niin että löysällä vakiolla ei kuitenkaan olisi tärissyt? korostaako jäykemmät jouset ja iskarit kuluneiden alustanosien aiheuttamia vapinoita?
Edit: vähän lisää kyssäreitä.Last edited by Lefis; 06-08-2012, 11:44.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lefis View PostTerve! Mulla on nykyään 530i jolla ajettu 204tuhatta, alusta tuntuu mutkissa siltä että ajelis saabilla eli varmaan alkaa iskarit (?) olemaan loppu, tuskin bemarilla vakioalustallakaan pitäis kallistella noin paljon. Muuten kulkee mun mielestä aika hyvin suoraan, hiljaisesti ja vetelemättä, myös jarrutuksissa.
Onko täällä edes kellään autossa vakioalusta?Ei ainakaan kiinnostais hankkia mitään madaltavaa alustasarjaa kun toi vakiokorkuinen auto on aika käytännöllinen ja omasta mielestä hienokin. Kai vakiokin aika paljon jämäköityis uusilla iskareilla jos edelliset on olleet peräti uudesta saakka?
Missä pk-seudulla/uudellamaalla on hyvänhintainen korjaamo? Tuskin kannattaa laakkosella/autokeskuksessa vaihtaa? Itsekään ei ilmeisesti kannata ilman kunnollisia työkaluja? (puristimet)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Lefis View PostItsekään ei ilmeisesti kannata ilman kunnollisia työkaluja? (puristimet)
Helevetinmoinen homma siinä ainakin on lähtee vaihtamaan etenkin taakse, mutta säästäähän siinä jos itse tekee.Hyvää kokemusta tulee kun pari tuntia tappelet takapenkkien ja hattuhyllyn kanssa että saat edes iskareiden yläpäät näkyviin.
Uudeltamaalta en osaa ketään suositella, sori. Riksusta ois löytyny kyllä.
Leave a comment:
-
-
Terve! Mulla on nykyään 530i jolla ajettu 204tuhatta, alusta tuntuu mutkissa siltä että ajelis saabilla eli varmaan alkaa iskarit (?) olemaan loppu, tuskin bemarilla vakioalustallakaan pitäis kallistella noin paljon. Muuten kulkee mun mielestä aika hyvin suoraan, hiljaisesti ja vetelemättä, myös jarrutuksissa.
Onko täällä edes kellään autossa vakioalusta?Ei ainakaan kiinnostais hankkia mitään madaltavaa alustasarjaa kun toi vakiokorkuinen auto on aika käytännöllinen ja omasta mielestä hienokin. Kai vakiokin aika paljon jämäköityis uusilla iskareilla jos edelliset on olleet peräti uudesta saakka?
Missä pk-seudulla/uudellamaalla on hyvänhintainen korjaamo? Tuskin kannattaa laakkosella/autokeskuksessa vaihtaa? Itsekään ei ilmeisesti kannata ilman kunnollisia työkaluja? (puristimet)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by PP440 View PostOlitko tyytyväinen ajettavuuteen? Ei sulla sattuis olemaan kuvaa heittää tolla setillä?
Leave a comment:
-
Leave a comment: