Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Supra^ View Post
    Vanos vaihtoon. Itse hintaa joskus kysyin, ja jos oikein muistan niin marmorilta n. 500e / puoli, plus tietenkin työt jossei itse tee. M62-vanokseen ei ole olemassa minkäänlaista korjaussarjaa, vaan koko vanos-yksikkö menee vaihtoon.
    Mulla ääni kuului apparinpuoleisesta vanos-yksiköstä.
    No onhan siihen olemassa tiivisteet saatavana ihan kuten noihin I6-koneisiin Beisan Systems:ltä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • cba
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 3464
      • Ylivieska

      Omassa kuuluu heikosti molemmmilta puolin tuo vanoksien "louskuttava" ääni, mutta kuskinpuolen sylinteriryhmästä myös sellainen terävä naputus ajoittain. Ääni katoaa tilapäisesti kun autolla ottaa reilumman lähdön, eli lienee joku venttiilin "nostimista"?:think

      Jakopää on tarkoitus uusia tässä ihan piakkoin, mutta vaihdatuttaako tuo samalla kaikki nostimetkin tuon yhden takia? Sitä ei vissiin pysty kotikonstein paikallistamaan että minkä sylinterin nostin ääntä pitää?

      Comment

      • cba
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 3464
        • Ylivieska

        Originally posted by HTK12 View Post
        No onhan siihen olemassa tiivisteet saatavana ihan kuten noihin I6-koneisiin Beisan Systems:ltä.
        Mutta onko nyt olemassa jo faktaa että tuolla tiivistesetillä ääni hiljenee pysyvästi? Minä päädyin hankkimaan nuo vanokset uutena, kun tuntui että tuo tiivisteremontti on epävarma tuon äänen poistumisen suhteen.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by cba View Post
          Mutta onko nyt olemassa jo faktaa että tuolla tiivistesetillä ääni hiljenee pysyvästi? Minä päädyin hankkimaan nuo vanokset uutena, kun tuntui että tuo tiivisteremontti on epävarma tuon äänen poistumisen suhteen.
          Niissä vanoksissa mitä olen vaihtanut, on ollut ihan konkreettiseti väljää enkä usko että tiivisteet olisivat ääntä muuttaneet mihinkään suuntaan. Voi olla että tuo tiivistesetti joko hiljentää tai poistaa äänen, mutta työtunteja palaa sen verran ettei monikaan viitsi tehdä hommaa vain huomatakseen että ääni jäi (lisäksi riski että jotain menee rikki ja joutuu kuitenkin uusimaan vanoksen).

          Mitään muutosta koneen käytöksessä en ole huomannut, vaikka melkoista meteliä pitäviä vanoksiakin on tullut vaihdettu, kuin yhdessä ainoassa tapauksessa jossa koko vanoksen etuseinä oli revennyt ja ampunut sisuskalut pihalle

          Ovh merkkiliikkeessä oli viimeksi tarkistaessa 450e/kpl, etsivä löytää ulkomailta halvemmalla.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by HTK12 View Post
            No onhan siihen olemassa tiivisteet saatavana ihan kuten noihin I6-koneisiin Beisan Systems:ltä.
            Oho! Sinnehän oli sellainen ilmestynyt (viimeksi n. puoli vuotta sitten tsekkailin, ja silloin ei M62TU-koneeseen ollut saatavilla mistään).
            Hiton hyvä homma, noissa kun tuota vikaa varmaan jokatoisessa on. Suosittelen lämpimästi cba:lle että aloitat tuosta hommasta, ei maksa maltaita, ja varmasti auttaa, jossei naputukseen niin vähintäänkin alavääntöihin.

            http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by cba View Post
              Mutta onko nyt olemassa jo faktaa että tuolla tiivistesetillä ääni hiljenee pysyvästi? Minä päädyin hankkimaan nuo vanokset uutena, kun tuntui että tuo tiivisteremontti on epävarma tuon äänen poistumisen suhteen.
              Ei se ääni hiljene pysyvästi vaikka vaihtaisit uudet vanokset. Bimmerforumilla ainakin on kokemuksia noista tiivisteistä, enkä ole kenenkää nähnyt siellä valittavan. Kannattenee kysästä Beisan systems:ltä noista, jos epäilyttää. Käsittääkseni muutomat käyttäjät ovat ajaneet noilla jo melko paljon.



              Originally posted by Supra^ View Post
              Oho! Sinnehän oli sellainen ilmestynyt (viimeksi n. puoli vuotta sitten tsekkailin, ja silloin ei M62TU-koneeseen ollut saatavilla mistään).
              Hiton hyvä homma, noissa kun tuota vikaa varmaan jokatoisessa on. Suosittelen lämpimästi cba:lle että aloitat tuosta hommasta, ei maksa maltaita, ja varmasti auttaa, jossei naputukseen niin vähintäänkin alavääntöihin.

              http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm

              Puoli vuotta sitten olisit saanut nuo tiivisteet tuolta ilmaiseksi. Itsekkin harkitsin, että olisi osallistunut betaan, mutta ei sitten tullut ryhdyttyä hommaan. Betan aikana testasivat, että on toimiva korjaus ja samalla kehittivät nuo vaihto-ohjeet, joilla tiivisteiden vaihto sujuu parhaiten kotioloissa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • cba
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 3464
                • Ylivieska

                Originally posted by Supra^ View Post
                Suosittelen lämpimästi cba:lle että aloitat tuosta hommasta, ei maksa maltaita, ja varmasti auttaa, jossei naputukseen niin vähintäänkin alavääntöihin.


                Siis meinaatko että vaihdan noihin uusiin vanoksiin nuo tiivisteet ennekuin laitan noita edes paikalleen? :think Tuolla mun kiesillä on ajettu 220t, ja taatusti ovat orkkisvanokset, ja eivät nuokaan aivan mahdottomat ole ääneltään. Jos nyt 100t pysyis hiljaisena niin piisaa

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by cba View Post
                  Siis meinaatko että vaihdan noihin uusiin vanoksiin nuo tiivisteet ennekuin laitan noita edes paikalleen? :think Tuolla mun kiesillä on ajettu 220t, ja taatusti ovat orkkisvanokset, ja eivät nuokaan aivan mahdottomat ole ääneltään. Jos nyt 100t pysyis hiljaisena niin piisaa
                  Taisi mennä nimimerkkiviittaus väärin... Käytettyihin vanoksiin uudet tiivisteet?
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • cba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 3464
                    • Ylivieska

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Taisi mennä nimimerkkiviittaus väärin... Käytettyihin vanoksiin uudet tiivisteet?
                    Joo. Voishan nuo vanhat vanokset kokeilla piruuttaan sitten kunnostaa tiivisteillä :think

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Kertokaa sitten miten kävi, olen skeptinen ja vids or didn't happen
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        Originally posted by cba View Post
                        Omassa kuuluu heikosti molemmmilta puolin tuo vanoksien "louskuttava" ääni, mutta kuskinpuolen sylinteriryhmästä myös sellainen terävä naputus ajoittain. Ääni katoaa tilapäisesti kun autolla ottaa reilumman lähdön, eli lienee joku venttiilin "nostimista"?:think

                        Jakopää on tarkoitus uusia tässä ihan piakkoin, mutta vaihdatuttaako tuo samalla kaikki nostimetkin tuon yhden takia? Sitä ei vissiin pysty kotikonstein paikallistamaan että minkä sylinterin nostin ääntä pitää?
                        näkee mikä ääntää mut pitää kyl kahto heti ku nostetaan kannesta pois etteivät ole "kuivaneet" mulla on 32 toimivoo säätäjää 140tk ajetusta motista.ja myös voi kokeilla paikallistaa kuuntelemalla joka ventiili erikseen voi löytyä silläläillakin naputtava nostin. Paikallistanut muutaman kerran jenkki vehkeestä "löysän" nostajan.
                        Last edited by 2bar..ahhh; 01-12-2012, 03:32.
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        • cba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 3464
                          • Ylivieska

                          Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                          näkee mikä ääntää mut pitää kyl kahto heti ku nostetaan kannesta pois etteivät ole "kuivaneet" mulla on 32 toimivoo säätäjää 140tk ajetusta motista.ja myös voi kokeilla paikallistaa kuuntelemalla joka ventiili erikseen voi löytyä silläläillakin naputtava nostin. Paikallistanut muutaman kerran jenkki vehkeestä "löysän" nostajan.
                          Mää otin uuvet INA:t Saksasta, tuli 24 oikiaa ja 8 väärää

                          Onko kellään niitä ajotustyökaluja vuokrata? :think Koneen sai levälleen ilmanki erikoistyökaluja, mutta kasaan ei taida mennä. Mutta kokonaisuujessaan, käsistähän se lähti tämäkin rojekti kuten tavallista.

                          Kiertokangen yläpuoliset laakeriliuskat näytti juurikin samalta kun tässä kuvassa:


                          Taijjamma uusia neki :think

                          Ovatko nokka-akselien päässä olevat pultit venyvää sorttia? Entä se kampuran päähän tuleva?
                          Last edited by cba; 18-12-2012, 09:33.

                          Comment

                          • 2bar..ahhh
                            BTCF Honorary Member
                            • Nov 2004
                            • 3351
                            • haapavesi

                            Originally posted by cba View Post
                            Mää otin uuvet INA:t Saksasta, tuli 24 oikiaa ja 8 väärää

                            Onko kellään niitä ajotustyökaluja vuokrata? :think Koneen sai levälleen ilmanki erikoistyökaluja, mutta kasaan ei taida mennä. Mutta kokonaisuujessaan, käsistähän se lähti tämäkin rojekti kuten tavallista.

                            Kiertokangen yläpuoliset laakeriliuskat näytti juurikin samalta kun tässä kuvassa:


                            Taijjamma uusia neki :think

                            Ovatko nokka-akselien päässä olevat pultit venyvää sorttia? Entä se kampuran päähän tuleva?
                            onhan siel kulumaa laakerissa. Ja kaikki pultit uusiksi.
                            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                            Comment

                            • korbimotors
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 195
                              • Salla

                              Originally posted by korbimotors View Post
                              Minulla sama homma tuossa 4.4i X5:ssa onko se nyt myös tuo m62b44 kone tyypiltään.
                              kylmänä kun laittaa tulille käy nätisti kuin makiainen ja kun lämpiää niin alkaa kuulumaan rallatus/naputus.. ja etenkin tämä ääni kantautuu tuosta kuskinpuolelta etuosasta.
                              Auto käy tasaisesti ja toimii hienosti kaikilla kierrosalueilla yms..
                              Eli onko tarvetta hätääntyä ja alkaa miettimään jotain remppaa tuohon vai vai???

                              Jos tuon äänen haluaisi pois kokonaan mikä kuuluu nyt lämpimänä niin mitä tarttis uusia ja missä hinnoissa liikutaan?
                              ääni ei kuitenkaan mikään hullunlainen kolkatus ole vaan sellanen rallatus.. Melkein vois verrata diesel koneen käynti ääneen jos johonkin ääneen osaa verrata..
                              No niin nyt sitten alkoikin kone raklattamaan oikein KUNNOLLA!! tämän ed. tekstin kun olen kirjoittanut marraskuussa 2012 eli n.5-6kk sitten kone vaan rallatti suht pehmeästi ja koveni ääni aina kun lämpeni kone.
                              Tänä aamuna kävin pienen mutkan ajamassa ja todella todella nättiä ajoa ilman minkäänlaisia kiihdytyksiä niin kun kotia pääsin takasin ja laitoin vaihteen P:lle niin kuuntelin että mitä helvettiä tuolta konehuoneesta oikein kuuluu ja kun avasin oven ääni oli aivan järkyttävän paha.
                              Avasin konepellin niin kone raklatti kuin hullu.
                              Mikähän tuolta nyt sitten loppujen lopuksi on antautunut.
                              Aamulla kun lähdin liikenteeseen ääni oli vielä sellainen kuin aikaisemminkin ja muuttui yhtäkkiä kova ääniseksi nakutukseksi.??
                              Mistä lähteä liikenteeseen? Kone kuitenkin käy tasaisesti ja kun kierroksia nostaa vähän varovasti niin ääni hiljeni heti tosi paljon mutta kuului myös kierroksillakin..
                              Hetken kun antoi auton pihalla jäähtyä ja kävin kokeilemassa käyntiin niin ääni oli aavistuksen vaimentunut, mutta kun hetken aikaa kävi ääni alkoi taas kovenemaan.

                              kuvasin puhelimella tuota ääntä koneesta niin miten sen sais tänne laitettua?? En ole koskaan mitään filmin pätkiä liittänyt tänne
                              Last edited by korbimotors; 02-05-2013, 15:25.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by korbimotors View Post
                                No niin nyt sitten alkoikin kone raklattamaan oikein KUNNOLLA!! tämän ed. tekstin kun olen kirjoittanut marraskuussa 2012 eli n.5-6kk sitten kone vaan rallatti suht pehmeästi ja koveni ääni aina kun lämpeni kone.
                                Tänä aamuna kävin pienen mutkan ajamassa ja todella todella nättiä ajoa ilman minkäänlaisia kiihdytyksiä niin kun kotia pääsin takasin ja laitoin vaihteen P:lle niin kuuntelin että mitä helvettiä tuolta konehuoneesta oikein kuuluu ja kun avasin oven ääni oli aivan järkyttävän paha.
                                Avasin konepellin niin kone raklatti kuin hullu.
                                Mikähän tuolta nyt sitten loppujen lopuksi on antautunut.
                                Aamulla kun lähdin liikenteeseen ääni oli vielä sellainen kuin aikaisemminkin ja muuttui yhtäkkiä kova ääniseksi nakutukseksi.??
                                Mistä lähteä liikenteeseen? Kone kuitenkin käy tasaisesti ja kun kierroksia nostaa vähän varovasti niin ääni hiljeni heti tosi paljon mutta kuului myös kierroksillakin..
                                Hetken kun antoi auton pihalla jäähtyä ja kävin kokeilemassa käyntiin niin ääni oli aavistuksen vaimentunut, mutta kun hetken aikaa kävi ääni alkoi taas kovenemaan.

                                kuvasin puhelimella tuota ääntä koneesta niin miten sen sais tänne laitettua?? En ole koskaan mitään filmin pätkiä liittänyt tänne
                                Eiköhän siellä ole keskiohjuri antautunut. Katso öljykorkista onko pääketju löysän oloinen ja näkyykö keskiohjurissa muovi päällä vai kulkeeko ketju metallia vasten.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎