Originally posted by Supra^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 naputtaa lämpöisenä
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Omassa kuuluu heikosti molemmmilta puolin tuo vanoksien "louskuttava" ääni, mutta kuskinpuolen sylinteriryhmästä myös sellainen terävä naputus ajoittain. Ääni katoaa tilapäisesti kun autolla ottaa reilumman lähdön, eli lienee joku venttiilin "nostimista"?:think
Jakopää on tarkoitus uusia tässä ihan piakkoin, mutta vaihdatuttaako tuo samalla kaikki nostimetkin tuon yhden takia? Sitä ei vissiin pysty kotikonstein paikallistamaan että minkä sylinterin nostin ääntä pitää?
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo onhan siihen olemassa tiivisteet saatavana ihan kuten noihin I6-koneisiin Beisan Systems:ltä.
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostMutta onko nyt olemassa jo faktaa että tuolla tiivistesetillä ääni hiljenee pysyvästi? Minä päädyin hankkimaan nuo vanokset uutena, kun tuntui että tuo tiivisteremontti on epävarma tuon äänen poistumisen suhteen.
Mitään muutosta koneen käytöksessä en ole huomannut, vaikka melkoista meteliä pitäviä vanoksiakin on tullut vaihdettu, kuin yhdessä ainoassa tapauksessa jossa koko vanoksen etuseinä oli revennyt ja ampunut sisuskalut pihalle
Ovh merkkiliikkeessä oli viimeksi tarkistaessa 450e/kpl, etsivä löytää ulkomailta halvemmalla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo onhan siihen olemassa tiivisteet saatavana ihan kuten noihin I6-koneisiin Beisan Systems:ltä.
Hiton hyvä homma, noissa kun tuota vikaa varmaan jokatoisessa on. Suosittelen lämpimästi cba:lle että aloitat tuosta hommasta, ei maksa maltaita, ja varmasti auttaa, jossei naputukseen niin vähintäänkin alavääntöihin.
http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htmMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostMutta onko nyt olemassa jo faktaa että tuolla tiivistesetillä ääni hiljenee pysyvästi? Minä päädyin hankkimaan nuo vanokset uutena, kun tuntui että tuo tiivisteremontti on epävarma tuon äänen poistumisen suhteen.
Originally posted by Supra^ View PostOho! Sinnehän oli sellainen ilmestynyt (viimeksi n. puoli vuotta sitten tsekkailin, ja silloin ei M62TU-koneeseen ollut saatavilla mistään).
Hiton hyvä homma, noissa kun tuota vikaa varmaan jokatoisessa on. Suosittelen lämpimästi cba:lle että aloitat tuosta hommasta, ei maksa maltaita, ja varmasti auttaa, jossei naputukseen niin vähintäänkin alavääntöihin.
http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
Puoli vuotta sitten olisit saanut nuo tiivisteet tuolta ilmaiseksi. Itsekkin harkitsin, että olisi osallistunut betaan, mutta ei sitten tullut ryhdyttyä hommaan. Betan aikana testasivat, että on toimiva korjaus ja samalla kehittivät nuo vaihto-ohjeet, joilla tiivisteiden vaihto sujuu parhaiten kotioloissa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostSuosittelen lämpimästi cba:lle että aloitat tuosta hommasta, ei maksa maltaita, ja varmasti auttaa, jossei naputukseen niin vähintäänkin alavääntöihin.
Siis meinaatko että vaihdan noihin uusiin vanoksiin nuo tiivisteet ennekuin laitan noita edes paikalleen? :think Tuolla mun kiesillä on ajettu 220t, ja taatusti ovat orkkisvanokset, ja eivät nuokaan aivan mahdottomat ole ääneltään. Jos nyt 100t pysyis hiljaisena niin piisaa
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostSiis meinaatko että vaihdan noihin uusiin vanoksiin nuo tiivisteet ennekuin laitan noita edes paikalleen? :think Tuolla mun kiesillä on ajettu 220t, ja taatusti ovat orkkisvanokset, ja eivät nuokaan aivan mahdottomat ole ääneltään. Jos nyt 100t pysyis hiljaisena niin piisaaMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostOmassa kuuluu heikosti molemmmilta puolin tuo vanoksien "louskuttava" ääni, mutta kuskinpuolen sylinteriryhmästä myös sellainen terävä naputus ajoittain. Ääni katoaa tilapäisesti kun autolla ottaa reilumman lähdön, eli lienee joku venttiilin "nostimista"?:think
Jakopää on tarkoitus uusia tässä ihan piakkoin, mutta vaihdatuttaako tuo samalla kaikki nostimetkin tuon yhden takia? Sitä ei vissiin pysty kotikonstein paikallistamaan että minkä sylinterin nostin ääntä pitää?Last edited by 2bar..ahhh; 01-12-2012, 03:32.€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by 2bar..ahhh View Postnäkee mikä ääntää mut pitää kyl kahto heti ku nostetaan kannesta pois etteivät ole "kuivaneet" mulla on 32 toimivoo säätäjää 140tk ajetusta motista.ja myös voi kokeilla paikallistaa kuuntelemalla joka ventiili erikseen voi löytyä silläläillakin naputtava nostin. Paikallistanut muutaman kerran jenkki vehkeestä "löysän" nostajan.
Onko kellään niitä ajotustyökaluja vuokrata? :think Koneen sai levälleen ilmanki erikoistyökaluja, mutta kasaan ei taida mennä. Mutta kokonaisuujessaan, käsistähän se lähti tämäkin rojekti kuten tavallista.
Kiertokangen yläpuoliset laakeriliuskat näytti juurikin samalta kun tässä kuvassa:
Taijjamma uusia neki :think
Ovatko nokka-akselien päässä olevat pultit venyvää sorttia? Entä se kampuran päähän tuleva?Last edited by cba; 18-12-2012, 09:33.
Comment
-
-
Originally posted by cba View PostMää otin uuvet INA:t Saksasta, tuli 24 oikiaa ja 8 väärää
Onko kellään niitä ajotustyökaluja vuokrata? :think Koneen sai levälleen ilmanki erikoistyökaluja, mutta kasaan ei taida mennä. Mutta kokonaisuujessaan, käsistähän se lähti tämäkin rojekti kuten tavallista.
Kiertokangen yläpuoliset laakeriliuskat näytti juurikin samalta kun tässä kuvassa:
Taijjamma uusia neki :think
Ovatko nokka-akselien päässä olevat pultit venyvää sorttia? Entä se kampuran päähän tuleva?€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View PostMinulla sama homma tuossa 4.4i X5:ssa onko se nyt myös tuo m62b44 kone tyypiltään.
kylmänä kun laittaa tulille käy nätisti kuin makiainen ja kun lämpiää niin alkaa kuulumaan rallatus/naputus.. ja etenkin tämä ääni kantautuu tuosta kuskinpuolelta etuosasta.
Auto käy tasaisesti ja toimii hienosti kaikilla kierrosalueilla yms..
Eli onko tarvetta hätääntyä ja alkaa miettimään jotain remppaa tuohon vai vai???
Jos tuon äänen haluaisi pois kokonaan mikä kuuluu nyt lämpimänä niin mitä tarttis uusia ja missä hinnoissa liikutaan?
ääni ei kuitenkaan mikään hullunlainen kolkatus ole vaan sellanen rallatus.. Melkein vois verrata diesel koneen käynti ääneen jos johonkin ääneen osaa verrata..
Tänä aamuna kävin pienen mutkan ajamassa ja todella todella nättiä ajoa ilman minkäänlaisia kiihdytyksiä niin kun kotia pääsin takasin ja laitoin vaihteen P:lle niin kuuntelin että mitä helvettiä tuolta konehuoneesta oikein kuuluu ja kun avasin oven ääni oli aivan järkyttävän paha.
Avasin konepellin niin kone raklatti kuin hullu.
Mikähän tuolta nyt sitten loppujen lopuksi on antautunut.
Aamulla kun lähdin liikenteeseen ääni oli vielä sellainen kuin aikaisemminkin ja muuttui yhtäkkiä kova ääniseksi nakutukseksi.??
Mistä lähteä liikenteeseen? Kone kuitenkin käy tasaisesti ja kun kierroksia nostaa vähän varovasti niin ääni hiljeni heti tosi paljon mutta kuului myös kierroksillakin..
Hetken kun antoi auton pihalla jäähtyä ja kävin kokeilemassa käyntiin niin ääni oli aavistuksen vaimentunut, mutta kun hetken aikaa kävi ääni alkoi taas kovenemaan.
kuvasin puhelimella tuota ääntä koneesta niin miten sen sais tänne laitettua?? En ole koskaan mitään filmin pätkiä liittänyt tänneLast edited by korbimotors; 02-05-2013, 15:25.
Comment
-
-
Originally posted by korbimotors View PostNo niin nyt sitten alkoikin kone raklattamaan oikein KUNNOLLA!! tämän ed. tekstin kun olen kirjoittanut marraskuussa 2012 eli n.5-6kk sitten kone vaan rallatti suht pehmeästi ja koveni ääni aina kun lämpeni kone.
Tänä aamuna kävin pienen mutkan ajamassa ja todella todella nättiä ajoa ilman minkäänlaisia kiihdytyksiä niin kun kotia pääsin takasin ja laitoin vaihteen P:lle niin kuuntelin että mitä helvettiä tuolta konehuoneesta oikein kuuluu ja kun avasin oven ääni oli aivan järkyttävän paha.
Avasin konepellin niin kone raklatti kuin hullu.
Mikähän tuolta nyt sitten loppujen lopuksi on antautunut.
Aamulla kun lähdin liikenteeseen ääni oli vielä sellainen kuin aikaisemminkin ja muuttui yhtäkkiä kova ääniseksi nakutukseksi.??
Mistä lähteä liikenteeseen? Kone kuitenkin käy tasaisesti ja kun kierroksia nostaa vähän varovasti niin ääni hiljeni heti tosi paljon mutta kuului myös kierroksillakin..
Hetken kun antoi auton pihalla jäähtyä ja kävin kokeilemassa käyntiin niin ääni oli aavistuksen vaimentunut, mutta kun hetken aikaa kävi ääni alkoi taas kovenemaan.
kuvasin puhelimella tuota ääntä koneesta niin miten sen sais tänne laitettua?? En ole koskaan mitään filmin pätkiä liittänyt tänne- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment