Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    Originally posted by Supa View Post
    Eiköhän siellä ole keskiohjuri antautunut. Katso öljykorkista onko pääketju löysän oloinen ja näkyykö keskiohjurissa muovi päällä vai kulkeeko ketju metallia vasten.
    kyseessä on siis X5 4.4 V8 eli onko se m62b44 konetyyppiä??

    Kun korkin aukaisin niin eipä siinä näkynyt kuin kaks ketjua. lähempänä keulaa oleva ketju oli ylempänä kuin se toinen ketju joka on tulipellin puoleinen.
    Tämä ketju mikä on lähempänä keulaa niin se on jonkun ns. rullan päällä ja toinen ketju alempana jonkun metallin päällä..
    jos laitat yvnä nros niin voin laittaa mms viestillä kuvan tuosta kun öljykorkki on pois.
    voin samalla laittaa tuon viedon pätkän sulle mailiin niin kuulet miten tuo käy nyt??
    onko tiedossa iso ja kallis remontti?

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by korbimotors View Post
      kyseessä on siis X5 4.4 V8 eli onko se m62b44 konetyyppiä??

      Kun korkin aukaisin niin eipä siinä näkynyt kuin kaks ketjua. lähempänä keulaa oleva ketju oli ylempänä kuin se toinen ketju joka on tulipellin puoleinen.
      Tämä ketju mikä on lähempänä keulaa niin se on jonkun ns. rullan päällä ja toinen ketju alempana jonkun metallin päällä..
      jos laitat yvnä nros niin voin laittaa mms viestillä kuvan tuosta kun öljykorkki on pois.
      voin samalla laittaa tuon viedon pätkän sulle mailiin niin kuulet miten tuo käy nyt??
      onko tiedossa iso ja kallis remontti?
      Niin, siis sulla on M62TUB44 kone jollei autosi ole facelift mallia jossa N62 ja eri ongelmat.
      Mutta tässä M62TU koneessa on tyyppivikana tuo keskilaahaimen hajoaminen.
      Sanoit että taaimmainen ketju on metallin päällä, siinä kuuluisi olla metallin ja ketjun välissä siis muovinen ohjuri, katso näkyykö vai ei. Jos ei niin em. diagnoosi pätee.

      EDIT: Jos näin niin on tiedossa vähän tyyris remontti, riippuen tietysti missä tai kuka tekee ja mitä muuta uusitaan samalla.

      Kuva rikkonaisesta ja uudesta:



      Last edited by Supa; 02-05-2013, 15:59.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • korbimotors
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 195
        • Salla

        Originally posted by Supa View Post
        Niin, siis sulla on M62TUB44 kone jollei autosi ole facelift mallia jossa N62 ja eri ongelmat.
        Mutta tässä M62TU koneessa on tyyppivikana tuo keskilaahaimen hajoaminen.
        Sanoit että taaimmainen ketju on metallin päällä, siinä kuuluisi olla metallin ja ketjun välissä siis muovinen ohjuri, katso näkyykö vai ei. Jos ei niin em. diagnoosi pätee.

        EDIT: Jos näin niin on tiedossa vähän tyyris remontti, riippuen tietysti missä tai kuka tekee ja mitä muuta uusitaan samalla.

        Kuva rikkonaisesta ja uudesta:



        näkeekö tuosta pelkästä öljykorkin reiästä tuota asiaa??
        Onko se niin että jos se ketjun välissä oleva muovinen ohjuri menee rikki niin ketju pääsee vastaamaan tuohon alempana olevaan mötikkään jossa on jokin pistokekkin perässä.?
        Liikehän tuosta tulee olemaan vastuussa koska auton ostosta ei ole edes vielä 6kk.
        sillon kun ostin tuon niin sillon tuo rallatti jo mutta sanoivat että vanokset sielä ääntää ettei ole ku ajella menemään.
        No nyt rallattalee vähän enempikin.. :(
        Mitä kaikkea tuonne tarvii alkaa uusimaan kun remontin tekee?
        Ja voiko samalla löytyä myös vika siihen että miksi joskus kun laittaa auton käyntiin niin auto on roklattanut sekunnin pari ennen kuin ääni on vaimentunut..
        ihan kuin öljynpaineet ei heti olis kunnolliset ja sen takia tullut tuota raklatusta käynnistyksen jälkeen hetken aikaa.
        nämä kaikki ongelmta nyt kuntoon kun alkavat tekemään remonttia kuka nyt tekeekään sen..
        hinta arvioita osista ja työtuntien määrästä??

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by korbimotors View Post
          näkeekö tuosta pelkästä öljykorkin reiästä tuota asiaa??
          Onko se niin että jos se ketjun välissä oleva muovinen ohjuri menee rikki niin ketju pääsee vastaamaan tuohon alempana olevaan mötikkään jossa on jokin pistokekkin perässä.?
          Liikehän tuosta tulee olemaan vastuussa koska auton ostosta ei ole edes vielä 6kk.
          sillon kun ostin tuon niin sillon tuo rallatti jo mutta sanoivat että vanokset sielä ääntää ettei ole ku ajella menemään.
          No nyt rallattalee vähän enempikin.. :(
          Mitä kaikkea tuonne tarvii alkaa uusimaan kun remontin tekee?
          Ja voiko samalla löytyä myös vika siihen että miksi joskus kun laittaa auton käyntiin niin auto on roklattanut sekunnin pari ennen kuin ääni on vaimentunut..
          ihan kuin öljynpaineet ei heti olis kunnolliset ja sen takia tullut tuota raklatusta käynnistyksen jälkeen hetken aikaa.
          nämä kaikki ongelmta nyt kuntoon kun alkavat tekemään remonttia kuka nyt tekeekään sen..
          hinta arvioita osista ja työtuntien määrästä??
          Näkee. Liikkeen kanssa varmaan joutuu tappelemaan mutta voihan sitä yrittää.
          Vanokset siellä aiheuttaa rallatuksen ja myös kylmäkäynistyksessä kuuluvan roklotuksen, samallahan ne kannattaa uusia jos haluaa äänestä eroon (~250-300€/kpl).
          Järkevää uusia kaikki ohjurit+ketju vähintään. Toki tarvii kasan tiivisteitä ketjukoteloon ja muualle.
          Samalla menee kätevästi vesipumppu+termari jos ei oo ikinä vaihdettu kuten myös imusarjan tiivisteet jne.
          Riippuen paljonko laittaa uutta osaa niin osiin menee noin 500-1000€ ja jos työt teettää liikkeessä niin puhutaan vähintään samanlaisista summista.

          Mutta voi siellä jotain muutakin olla mennyt, tuo nyt oli vaan heitto kun on kovin yleistä ja oireet täsmää. Joten katso lampun kanssa öljykorkista ja kokeile tosiaan onko pääketju löysällä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • korbimotors
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 195
            • Salla

            Originally posted by Supa View Post
            Näkee. Liikkeen kanssa varmaan joutuu tappelemaan mutta voihan sitä yrittää.
            Vanokset siellä aiheuttaa rallatuksen ja myös kylmäkäynistyksessä kuuluvan roklotuksen, samallahan ne kannattaa uusia jos haluaa äänestä eroon (~250-300€/kpl).
            Järkevää uusia kaikki ohjurit+ketju vähintään. Toki tarvii kasan tiivisteitä ketjukoteloon ja muualle.
            Samalla menee kätevästi vesipumppu+termari jos ei oo ikinä vaihdettu kuten myös imusarjan tiivisteet jne.
            Riippuen paljonko laittaa uutta osaa niin osiin menee noin 500-1000€ ja jos työt teettää liikkeessä niin puhutaan vähintään samanlaisista summista.

            Mutta voi siellä jotain muutakin olla mennyt, tuo nyt oli vaan heitto kun on kovin yleistä ja oireet täsmää. Joten katso lampun kanssa öljykorkista ja kokeile tosiaan onko pääketju löysällä.
            tämä ensimmäinen ketju kun työntää sormet öljykorkista oikealle ja sen ketjun alapuolelta heiluttelee niin kuuluu kun ketjun ääni kun pääsee ilmeisesti vastaamaan metalliin. ja nyt kun käytin käynnissä niin ääni oli ihan hitusen pienempi kuin kuumalla koneella mutta kuulostaiskin ihan siltä kuin ketju sielä roklattaa..
            minnehän se laahain olis sieltä hävinny ja mennyt? mennyt palasiksi ja silpuksi jonnekkin ??
            Arvaako tuolla nyt ajaa yhtään ennen remonttia? siis jotain pieniä siirtymiä yms.. vastaavia? töissäkin pitäis päästä kulkemaan vaimolla ja lapset viedä hoitoon jne.. niin sillä kyselen??

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10037
              • KVLA

              Originally posted by korbimotors View Post
              tämä ensimmäinen ketju kun työntää sormet öljykorkista oikealle ja sen ketjun alapuolelta heiluttelee niin kuuluu kun ketjun ääni kun pääsee ilmeisesti vastaamaan metalliin. ja nyt kun käytin käynnissä niin ääni oli ihan hitusen pienempi kuin kuumalla koneella mutta kuulostaiskin ihan siltä kuin ketju sielä roklattaa..
              minnehän se laahain olis sieltä hävinny ja mennyt? mennyt palasiksi ja silpuksi jonnekkin ??
              Arvaako tuolla nyt ajaa yhtään ennen remonttia? siis jotain pieniä siirtymiä yms.. vastaavia? töissäkin pitäis päästä kulkemaan vaimolla ja lapset viedä hoitoon jne.. niin sillä kyselen??
              Jos siellä on metalli metallia vasten,niin itse en käyttelisi pätkääkään enää.
              Last edited by Heguli 31; 02-05-2013, 22:39.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Tämmönen: http://www.ebay.com.hk/sch/i.html?_t...at=0&_from=R40 on kätevä monessa asiassa
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • juho-85
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 753
                  • Pirkkala

                  En kyllä käyttäisi myöskään yhtään enää.
                  Jos saat liikkeen maksamaan tuon, niin tuskin sinne vaihdetaan mitään muuta kuin aivan välttämätön.
                  Eri asia on että maksavatko.

                  Tuolla vähän lisää aiheesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=210948
                  F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                  Tilattu i4 M50

                  Exät:
                  e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Niin, siellä se on öljypohjassa murusina se muovi. X5:ssa vielä kun kone on niin syvällä siellä niin täytyy koko keula todennäkösesti purkaa pois ellei tiputa konetta pois rempan ajaksi.
                    Olen tehnyt vaan seiskoihin niin en tarkemmin osaa sanoa.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Mulla oli apparin puolella jäänyt muovinpalasia väliin vaikka konetta oli käytetty suht pitkään rikkinäisenä.
                      Loput löyty tosiaan öljypohjasta. Jos kauheen pitkään käyttää niin metalliahan siitä keskiohjurin rungosta irtoaa ja kuluttaa öljypumppua, osa saattaa vielä päästä suodattimenkin ohi.
                      Sitten onkin koneenvaihto järkevämpää

                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • korbimotors
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 195
                        • Salla

                        en minä tiedä onko sielä metallit vastakkain kun ei tuosta reiästä niin näe eikä osaa katsoa edes sillä silmällä. Eipä tuota kehtaakkaan enään käytellä ennen remonttia..
                        Sen verrran kokeilin myöhemmin vielä että onko ääni edelleen sama niin ei se kylmällä koneella ollut lähellekkään niin paha se roklatus mutta kuitenkin sieltä kuului ketjun laklatus ja just vois kuvitella että sellainen ääni kun se keskilaahain olis menny paskaksi..
                        Jos ei vanoksille tee mitään remonttia vaan korjaa esim. kaikki nuo osat mitkä tulee tuohon ketjuille ja rattaisiin niin paljonko osat maksavat silllon?
                        Huomenna alkaa selvittämään mitä tuolle tehdään ja kyllä se liike tuon laittaa kuntoon tai on ainakin maksu miehenä!!
                        osien saanti vaikeaa tuohon koneeseen?? ja toimitukset pitkiä??

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Kyllä suurinosa löytyy varmasti ruotsin varastosta eli tulee merkkiliikkeelle parissa päivässä. Erikoisemmat osat tulee saksasta eli menee viikosta kahteen.
                          Kannattaa huomioida että kuka tahansa kyläseppä tuota ei onnistu kyllä sitten tekemään.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Ei tartte purkaa X5:ssä sen enempää kuin muissakaan, ainoa ikävä on tuo korkeus kun joutuu kurottelemaan koneen takaosaan
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              Onko vanoksettomassa koneessa myös samaa laahain vikaa? Ja millä metreillä nuo suunnilleen menee rikki? Vaikuttaako kiristimen uusimen laahaimen ikään? ihan kuin olisin joskus lukenut että kannattaa jossain vaiheessa vaihtaa.
                              E61 520Da

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                On mutta harvemmin tuntuu hajoavan kuin vanoskoneessa. Kiristimen uusiminen voi ehkä hiukan vaikuttaa mutta ei joka tapauksessa sitä estä, tämäkin vain siinä tapauksessa että vanhalla kiristimellä ketju pärähtää käynnistäessä. Toimivan vaihtamisesta ei iloa ole.

                                Vanoskoneessa remppa tulee yleensä siellä 200-250tkm, vanoksettomasta en tiiä.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎