Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asoh
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 289
    • mikkeli

    Itse miettinyt kun uusien autojen ketjut tuntuu venyvän että taidettu tehdä heikommasta materiaalista niin onko marmorilta haettu uusi ketju yhtä kestävä vai heikompi kun autossa alkuperäinen. Tässä tietysti tulee kuvaan että milloin uusi ketju on valmistettu. Ainakin sitikalla on tuntuvia ongelmia ketjujen venymisen takia.
    Nykyinen.
    e39 535i V8

    ex.
    e36 320i

    http://asoh.kuvat.fi/kuvat/Bmw/

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10037
      • KVLA

      Jos V-8 E39 on 10-15 vuotias ja siihen joku haluaa ketjun "päivittää",niin ei varmasti tarvi enää uusia sitä tuon auton elinkaaren aikana.Joten turha on miettiä uuden OEM-ketjun mahdollista venymistä näissä vehkeissä.

      Comment

      • OPT
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 167
        • Liminka

        Mistä olette tilanneet M62 koneeseen vanos yksiköitä, muualta kuin suomen marmorilta? Pielmeier myy hintaan 470€, joka lähes sama kuin suomesta.

        Comment

        • cba
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 3464
          • Ylivieska

          Originally posted by OPT View Post
          Mistä olette tilanneet M62 koneeseen vanos yksiköitä, muualta kuin suomen marmorilta? Pielmeier myy hintaan 470€, joka lähes sama kuin suomesta.
          Minä tilasin omaani schmiedmanilta :think

          edit: http://www.youtube.com/watch?v=qK0JjuCXHJA Omassa ennen ja jälkeen remontin vähän vastaava ääni kuumana, ei tosin noin voimakas. Noinkohan siitä pääsisi eroon? Kone vaan käy viileämpänä, mutta mahtaako tuosta olla mitään haittaa? :think:

          edit2: http://abbes-performance.com/home/33...mperature.html
          Last edited by cba; 17-03-2014, 12:37.

          Comment

          • cba
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 3464
            • Ylivieska

            No minähän otin ja tilasin tuon termostaatin, katsotaan mitä tapahtuu

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              Originally posted by cba View Post
              No minähän otin ja tilasin tuon termostaatin, katsotaan mitä tapahtuu
              Niin ääntääkö sulla vanokset myös niiden uusinnan jälkeen? Miten ääni verrattuna ennen vaihtoa tilanteeseen?

              Comment

              • cba
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 3464
                • Ylivieska

                Originally posted by Martti View Post
                Niin ääntääkö sulla vanokset myös niiden uusinnan jälkeen? Miten ääni verrattuna ennen vaihtoa tilanteeseen?
                Vanoksien louskutus hävisi kyllä. Ääni ei ole samanlainen, muistuttaa etäisesti nostajan ääntä, muttei voi oikein olla sekään kun uusin kaikki nostajat? Venttiilit ja ohjurit olivat myös hyvässä kunnossa. Samanlaista ääntä olen kuullut vanoksettomastakin m62-koneesta.

                Comment

                • Martti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 787
                  • Suomi

                  Originally posted by cba View Post
                  Vanoksien louskutus hävisi kyllä. Ääni ei ole samanlainen, muistuttaa etäisesti nostajan ääntä, muttei voi oikein olla sekään kun uusin kaikki nostajat? Venttiilit ja ohjurit olivat myös hyvässä kunnossa. Samanlaista ääntä olen kuullut vanoksettomastakin m62-koneesta.
                  :think
                  Alakerrasta? Kuuluuko myös kylmällä koneella?

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by cba View Post
                    Vanoksien louskutus hävisi kyllä. Ääni ei ole samanlainen, muistuttaa etäisesti nostajan ääntä, muttei voi oikein olla sekään kun uusin kaikki nostajat? Venttiilit ja ohjurit olivat myös hyvässä kunnossa. Samanlaista ääntä olen kuullut vanoksettomastakin m62-koneesta.
                    Jos saat jostain endoskoopin lainaan, kurkkaa tulpanrei'stä. Veikkaan, että sylinterin seinämillä näkyy jälkiä.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • cba
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 3464
                      • Ylivieska

                      Originally posted by Cell View Post
                      Jos saat jostain endoskoopin lainaan, kurkkaa tulpanrei'stä. Veikkaan, että sylinterin seinämillä näkyy jälkiä.
                      No kun sylinteritkin olivat silmämääräisesti kuin uudet,ei naarmun naarmua eikä kulumia Tokikaan mäntiä en käyttänyt pois, sen mitä näki kustakin pytystä ylhäältä ja alhaalta männän ollessa paikallaan.

                      Comment

                      • cba
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 3464
                        • Ylivieska

                        Originally posted by Martti View Post
                        :think
                        Alakerrasta? Kuuluuko myös kylmällä koneella?
                        Ei kuulu kylmänä. Kankiin laitettiin uudet liuskat. Ei kuulu kierroksilla, ei vaikuta vedättääkö tms.. Ja ääni on kuulunut kyllä nyt niin montakymmentä tuhatta kilometriä, että kyllä sen olisi pitänyt voimistua/muuttua tai koneen poikia aikoja sitten

                        edit: äänihän on todella vaimea verrattuna esim. linkittämääni videoon, mutta korvin kuultavissa kuitenkin.
                        Last edited by cba; 29-03-2014, 17:34.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by cba View Post
                          No kun sylinteritkin olivat silmämääräisesti kuin uudet,ei naarmun naarmua eikä kulumia Tokikaan mäntiä en käyttänyt pois, sen mitä näki kustakin pytystä ylhäältä ja alhaalta männän ollessa paikallaan.
                          Katsoitko tulpanreiästä vai alakautta?

                          Männäntappi?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • cba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 3464
                            • Ylivieska

                            Originally posted by Cell View Post
                            Katsoitko tulpanreiästä vai alakautta?

                            Männäntappi?
                            No siis kannet ja öp oli irti, ja lohko pukissa. Hyvin näki silmäillä pyttyihin.

                            No tuota tappia olen miettinyt, niitähän en tarkistanut. Mutta jos siellä tapissa olisi väljää, niin luulisihan tuon äänen pahentuvan? Mutta kun ei pahene

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Tuossa b46:ssa oleva vanos näyttää olevan erilainen kuin b44:ssä. Tiesin että eroa on kun eri numero, mutta luulin että ero on vain vanoksen liikkeessä/nousussa, mutta tuosta näyttää puuttuvan ne vanoksesta ulospäin sojottavat "tapit" jotka trikkeri laatan takana. :think


                              En uskalla lähteä availemaan tuota ennen kun saisi varmuuden että päteekö samat ohjeet kuin b44:ssä? Meinasin tiivisteet vaihtaa, sekä myös ne 3kpl jotka tulee nokka-akseliin.

                              Edit.
                              Beisanilta vastasivat nopeesti kun asiasta kysyin.
                              "Everything is the same. You don't need the test pins."
                              Last edited by bemmeri; 20-11-2016, 07:43.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎