Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kajakki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 459
    • Helsinki

    #16
    Voiskos joku nopeasti vastata mistä tuota autoa voisi nostaa ylös ja että eikös öljyproppu ole siellä koneen takaosassa?
    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

    Comment

    • 525TDS Touring
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 483
      • Sahalahti

      #17
      Originally posted by Kajakki
      Voiskos joku nopeasti vastata mistä tuota autoa voisi nostaa ylös ja että eikös öljyproppu ole siellä koneen takaosassa?
      M5125D koneisessa ainakin etuakselipalkissa pilkistää sellainen kumilaatta suojamuovien läpi. Jos sulta sellainen löytyy, on se oikea nostopaikka, muuten auton helmanpäissä molemmin puolin 2kpl nostopaikkoja, mitkä erottaa helposti.
      Ex-525TDSa Touring -98
      Ex-MB E220T CDi -02
      E61 520D -09
      F11 518d -16

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #18
        Löytyy vajaa 200 sivua M62 moottorin korjausohjeita pdf:nä jos vielä tarvitaan...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Kajakki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 459
          • Helsinki

          #19
          Moottoripesu tehty tuloksetta, kaadoin lämpöiseen koneeseen 2 purkillista STP Engine Flushia (jota olen käyttänyt muissakin peleissäni, on halvempaa ja tehokkaampaa kuin Forte), ja annoin käydä reilut 30 min, välillä nostaen kierroksi sinne 1500rpm:ään asti.
          Ja kun öljyt oli laskettu ulos ja suodatin irti niin tyhjäsin vielä öljypumpun käyttämällä konetta ilman öljyjä 2 sekunnin ajan, ja mokoma sylkäisi pumpun sisällön ympäri konehuonetta = konepesu myös ulkopuolelle tuli tehtyä. No ainakin öljypumpussa on ns. riittävästi painetta
          Öljyn mukana ei tullut mitään purua tai muuta epäpuhtautta, ainoastaan mustaa öljyä, nuo öljythän oli vaihdettukin muutama sata km sitten.
          Nyt koneessqa on 8l Mobi Synt S:ää, 5W-40, ja sama naputus jatkuu.
          Kylmänä tuota ääntä ei tule.
          Naputus kuuluu tyhjäkäynniltä vähän vajaseen 1500rpm:ään asti jolloin lakkaa tyystin. Kaveri kanssa arveli että naputus tulee ketjun hakatessa ohjuriin ja loppuu kun kierroksia on enemmän ja kun ketju alkaa menemään suorempaan.

          Eli jakopää uusiksi.
          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

          Comment

          • Hasardi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1860
            • Der Hauptstad

            #20
            Originally posted by Kajakki

            Eli jakopää uusiksi.
            Entäs ketjunkiristin?
            Katsos tuosta vaikka:
            Stadtluft macht frei.

            Comment

            • Kajakki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 459
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Hasardi
              Entäs ketjunkiristin?
              Katsos tuosta vaikka:
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....tjunkiristi%2A
              Joo toki hydraulitoiminen ketjunkiristinkin voi olla syypää ongelmaan, mutta tottakait sinne kannattaa vaihtaa kaikki rojut kerralla, osat maksavat noin 500e, ja joka tapauksessa laahaimet ja ketjukin ovat jo kuluneet 170tkm:n kohdalla, kerran yksirivinen ketju on.
              No sittenhän ainakin menee jakopään osalta kauan aikaa.

              Millaista ääntä ja millaisella kierrosalueella pitää pilallinen kiertokangenlaakeri? Luulisin että ääni kuluisi myös kylmänä ja meteli olis kovempaa kuin omassani, jossa se ei ole kamalan kova, mutta selvästi häiritsevä?

              Bemu Oy:n mukaan yhtään alakertavikasta V8:sia ei ole tullut vastaan, toivottavasti omani ei ole ensimmäinen

              Laitoin autoon jonkin Motonetin italialaisen Clean Air (tjmsp) öljynsuodattimen, ei liene mikään nanotason puhdistus kuitenkaan
              No öljythän menevät joka tapauksessa vaihtoon jakopäärempan yhteydessä, ja sitten hankin orkkissuodattimen (tai peremman mikäli löytyy). Ja noiden jälkeiset öljyt lienevät jo aika puhtaat
              No nyt on sekä öljyt että kone puhtaat kun kone on pesty STP:llä, mitä nyt 100km:n ajon jälkeen tutkin öljyä tikun päästä niin näyttää jo kivan puhtaalta (tosin alkuperäisetkin olivat aika puhtaat).

              Oli mielipiteitä mihin suuntaan tahansa niin meikän auton koneessa pitää olla kirkkaat öljyt
              Last edited by Kajakki; 28-04-2006, 22:12.
              e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 459
                • Helsinki

                #22
                Tiedättekös mitään nettipuljua josta näkisi jakopään hilujen hinnat? Siis eurooppalaista, esim. Ruotsista tilatessa jää rahditkin vielä ihan siedettäviksi.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • Kajakki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 459
                  • Helsinki

                  #23
                  Täh, eikös bemaristit muka korjaile itse autojaan ja tilaile osia ulkomailta?
                  Aivan takuuvarmasti näistäkin kinnereistä koneet hajoavat siinä kuin muunmerkkisistäkin, eli jakakaas nyt tietojanne
                  e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Kajakki
                    Täh, eikös bemaristit muka korjaile itse autojaan ja tilaile osia ulkomailta?
                    Lue tuo: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=32128
                    E39 528iA

                    Comment

                    • permanent
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 301

                      #25
                      tarjous

                      Originally posted by Kajakki
                      Jessus kun tuolla autolla on hyvä ja kiva ajaa
                      Niin teen koneelle nyt ensimmäisenä Fortekäsittelyn, vaikkei siitä mitään hyötyä olisikaan, niin silti saa vähän likaa pois sieltä.
                      Auto vaikuttaisi kyllä vain 170tkm ajetulta kaikin tavoin eli huoltokirjaan lienee kuitenkin uskominen, vaikkei näistä ikinä tiedä.
                      Ja sain senverta hyvän tarjouksen jakopään vaihdosta etten viitsi itse alkaa korjaamaan, siis mikäli tuo pieni napsutus ei lopu niin vien auton ensi pe. jakopääremonttiin. Sitten olisi ainakin uusi jakopää joka kestää auton lopun käyttöiän
                      Alakerroissa kuulemma ei ole ollut vikoja, eli ne mahtavat olla aikamoisen lujia.

                      Onkos kenelläkään tietoa ilmamassamittarin vastusarvoista, eikös sitä pitäisi päästä tutkimaan ihan kotikonsteinkin liitinnavoista?
                      Millaisen tarjouksen sait, eli missä hintaluokassa liikutaan ko. rempan kanssa?

                      Comment

                      • Kajakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 459
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by permanent
                        Millaisen tarjouksen sait, eli missä hintaluokassa liikutaan ko. rempan kanssa?
                        No alle tonnin hintaluokassa kuitenkin liikutaan, osat maksavat kuulemma about 500e. Siksi olisin halunnut verrata hintatasoa osien suhteen.
                        Paras käyttää kuitenkin ammattilaisilla, ei tuo vaikealta hommalta vaikuttaisi mutta menee jo autonoston tuoma hyvä fiiliskin pilalle jos joutuu heti hankinnan jälkeen itse purkamaan konetta
                        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                        Comment

                        • superb
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2827

                          #27
                          no suoraan bmw:ltä saksasta? halvemmaksi tulee kuin täältä suomen jälleenmyyjältä tilais

                          Comment

                          • Kajakki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 459
                            • Helsinki

                            #28
                            Millaista ääntä pitää viallinen kiertokangen laakeri, eikös siitä kuulu sellainen naps naps -ääni alakieroksilla?
                            Mutta eikös äänen pitäisi kuulua myöskin kylmänä, tuskin synteettinen öljy voi olla niin paljon paksumpaa näillä keleillä kylmänäkään etteikö välystä syntyisi kiertokankeen?
                            Naputus ei ole kovaäänistä, mutta kyllä sen kuulee esim. 10m päähänkin, ja se jatkuu tyhjäkäynniltä johonkin vähän alle 1500rpm.
                            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                            Comment

                            • Kajakki
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 459
                              • Helsinki

                              #29
                              No joo, poistin koneen päältä muovisuojan ja venakoppien muovisuojat myös, ja kuuntelin koneen läpi (vanha konsti eli kahvaton pyöreä viila korvaan ).
                              Ääni tulee selkeästi jakopäästä, siis sylinterien keskeltä, ja vieläpä konetta edestäpäin katsottaessa oikealta, eli siis ilmeisesti oikeanpuoleinen pitkän ketjun ohjuri hajalla tms. Sylintereihin päin mennessä ääni hiljenee lineaarisesti, ja ääni on sellaista resonoivaa välillä kierroksia nostaessa ja laskiessa, eli juuuri sellaista jota voisi ketjun kuvitella aikaansaavan. Lisäksi jos tuosta olisi mennyt laakeri niin öljyn seassa ja suodattimessa pitäisi olla ollut purua, sitä ei ollut yhtään.

                              Jos jollakulla on sähköisessä muodossa oleva varaosakataloogi niin viitsisittekö tarkistaa onko tuolle ohjurille tullut jokin päivitetty varaosanumero uudemmissa vuosimalleissa, eli onko osaa mahdollisesti päivitetty lujemmaksi, siis mielellään tuonne vaihtaisi paremman version?

                              Toivottavasti selviän säikähdyksellä eli jakopäärempalla, hirvitti jo ajatuskin siitä että joutuisin purkamaan ja kasaamaan V8:n tallissani, kustannussyistä olisin sen tehnyt tietty itse
                              e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19178
                                • -

                                #30


                                Auttaisiko tämä?
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎