Voiskos joku nopeasti vastata mistä tuota autoa voisi nostaa ylös ja että eikös öljyproppu ole siellä koneen takaosassa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M62 naputtaa lämpöisenä
Collapse
X
-
Originally posted by KajakkiVoiskos joku nopeasti vastata mistä tuota autoa voisi nostaa ylös ja että eikös öljyproppu ole siellä koneen takaosassa?Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Moottoripesu tehty tuloksetta, kaadoin lämpöiseen koneeseen 2 purkillista STP Engine Flushia (jota olen käyttänyt muissakin peleissäni, on halvempaa ja tehokkaampaa kuin Forte), ja annoin käydä reilut 30 min, välillä nostaen kierroksi sinne 1500rpm:ään asti.
Ja kun öljyt oli laskettu ulos ja suodatin irti niin tyhjäsin vielä öljypumpun käyttämällä konetta ilman öljyjä 2 sekunnin ajan, ja mokoma sylkäisi pumpun sisällön ympäri konehuonetta = konepesu myös ulkopuolelle tuli tehtyä. No ainakin öljypumpussa on ns. riittävästi painetta
Öljyn mukana ei tullut mitään purua tai muuta epäpuhtautta, ainoastaan mustaa öljyä, nuo öljythän oli vaihdettukin muutama sata km sitten.
Nyt koneessqa on 8l Mobi Synt S:ää, 5W-40, ja sama naputus jatkuu.
Kylmänä tuota ääntä ei tule.
Naputus kuuluu tyhjäkäynniltä vähän vajaseen 1500rpm:ään asti jolloin lakkaa tyystin. Kaveri kanssa arveli että naputus tulee ketjun hakatessa ohjuriin ja loppuu kun kierroksia on enemmän ja kun ketju alkaa menemään suorempaan.
Eli jakopää uusiksi.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by HasardiEntäs ketjunkiristin?
Katsos tuosta vaikka:
http://www.btcf.fi/forum/showthread....tjunkiristi%2A
No sittenhän ainakin menee jakopään osalta kauan aikaa.
Millaista ääntä ja millaisella kierrosalueella pitää pilallinen kiertokangenlaakeri? Luulisin että ääni kuluisi myös kylmänä ja meteli olis kovempaa kuin omassani, jossa se ei ole kamalan kova, mutta selvästi häiritsevä?
Bemu Oy:n mukaan yhtään alakertavikasta V8:sia ei ole tullut vastaan, toivottavasti omani ei ole ensimmäinen
Laitoin autoon jonkin Motonetin italialaisen Clean Air (tjmsp) öljynsuodattimen, ei liene mikään nanotason puhdistus kuitenkaan
No öljythän menevät joka tapauksessa vaihtoon jakopäärempan yhteydessä, ja sitten hankin orkkissuodattimen (tai peremman mikäli löytyy). Ja noiden jälkeiset öljyt lienevät jo aika puhtaat
No nyt on sekä öljyt että kone puhtaat kun kone on pesty STP:llä, mitä nyt 100km:n ajon jälkeen tutkin öljyä tikun päästä niin näyttää jo kivan puhtaalta (tosin alkuperäisetkin olivat aika puhtaat).
Oli mielipiteitä mihin suuntaan tahansa niin meikän auton koneessa pitää olla kirkkaat öljytLast edited by Kajakki; 28-04-2006, 22:12.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Originally posted by KajakkiTäh, eikös bemaristit muka korjaile itse autojaan ja tilaile osia ulkomailta?
Comment
-
-
tarjous
Originally posted by KajakkiJessus kun tuolla autolla on hyvä ja kiva ajaa
Niin teen koneelle nyt ensimmäisenä Fortekäsittelyn, vaikkei siitä mitään hyötyä olisikaan, niin silti saa vähän likaa pois sieltä.
Auto vaikuttaisi kyllä vain 170tkm ajetulta kaikin tavoin eli huoltokirjaan lienee kuitenkin uskominen, vaikkei näistä ikinä tiedä.
Ja sain senverta hyvän tarjouksen jakopään vaihdosta etten viitsi itse alkaa korjaamaan, siis mikäli tuo pieni napsutus ei lopu niin vien auton ensi pe. jakopääremonttiin. Sitten olisi ainakin uusi jakopää joka kestää auton lopun käyttöiän
Alakerroissa kuulemma ei ole ollut vikoja, eli ne mahtavat olla aikamoisen lujia.
Onkos kenelläkään tietoa ilmamassamittarin vastusarvoista, eikös sitä pitäisi päästä tutkimaan ihan kotikonsteinkin liitinnavoista?
Comment
-
-
Originally posted by permanentMillaisen tarjouksen sait, eli missä hintaluokassa liikutaan ko. rempan kanssa?
Paras käyttää kuitenkin ammattilaisilla, ei tuo vaikealta hommalta vaikuttaisi mutta menee jo autonoston tuoma hyvä fiiliskin pilalle jos joutuu heti hankinnan jälkeen itse purkamaan konettae34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Millaista ääntä pitää viallinen kiertokangen laakeri, eikös siitä kuulu sellainen naps naps -ääni alakieroksilla?
Mutta eikös äänen pitäisi kuulua myöskin kylmänä, tuskin synteettinen öljy voi olla niin paljon paksumpaa näillä keleillä kylmänäkään etteikö välystä syntyisi kiertokankeen?
Naputus ei ole kovaäänistä, mutta kyllä sen kuulee esim. 10m päähänkin, ja se jatkuu tyhjäkäynniltä johonkin vähän alle 1500rpm.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
No joo, poistin koneen päältä muovisuojan ja venakoppien muovisuojat myös, ja kuuntelin koneen läpi (vanha konsti eli kahvaton pyöreä viila korvaan).
Ääni tulee selkeästi jakopäästä, siis sylinterien keskeltä, ja vieläpä konetta edestäpäin katsottaessa oikealta, eli siis ilmeisesti oikeanpuoleinen pitkän ketjun ohjuri hajalla tms. Sylintereihin päin mennessä ääni hiljenee lineaarisesti, ja ääni on sellaista resonoivaa välillä kierroksia nostaessa ja laskiessa, eli juuuri sellaista jota voisi ketjun kuvitella aikaansaavan. Lisäksi jos tuosta olisi mennyt laakeri niin öljyn seassa ja suodattimessa pitäisi olla ollut purua, sitä ei ollut yhtään.
Jos jollakulla on sähköisessä muodossa oleva varaosakataloogi niin viitsisittekö tarkistaa onko tuolle ohjurille tullut jokin päivitetty varaosanumero uudemmissa vuosimalleissa, eli onko osaa mahdollisesti päivitetty lujemmaksi, siis mielellään tuonne vaihtaisi paremman version?
Toivottavasti selviän säikähdyksellä eli jakopäärempalla, hirvitti jo ajatuskin siitä että joutuisin purkamaan ja kasaamaan V8:n tallissani, kustannussyistä olisin sen tehnyt tietty itsee34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Comment