Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kajakki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 460
    • Helsinki

    #91
    Ketju säädetty about ohjearvoihin eli välystä voisi kuvitella olevan noin 8mm tjmsp
    Pitää huomenna (tai ylihuomenna niputtaa kone, laittaa uudet öljyt ja kuunnella tapahtuiko muutosta.
    Joka tapauksessa öljypumpun ketju oli käsittämättömän löyhällä, aivan varmasti on jotain hälyääntä antanut, vaikkei välttämättä naputus tuosta johtunutkaan.

    Mielelläni lukisin kertomuksia venyneen öljypumpun ketjun ääntelystä

    Edit: ainakin etupäähän oli Saksassa uusittu jonkin verran osia, mm. alatukivarret, koiranluut, alapallonivelet (vai mitkä lie nimeltään bemuissa), kallistuksenvakaaja kumiheloineen jne, eli ei ihme kun ei tutise
    Last edited by Kajakki; 11-08-2006, 23:56.
    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

    Comment

    • Kajakki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 460
      • Helsinki

      #92
      Eikö kukaan nyt oikeasti tiedä kuinka saada tuosta moottorista sammuksiin bensan- ja kipinäntuotto niin että startti vielä pyörisi eikä jäisi mitään turhia vikakoodeja muistiin??
      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

      Comment

      • Guest's Avatar

        #93
        Jos ei muu auta, niin ota akku irti ja anna virtasta suoraan startille? Tai sit sytytystulppien johdot kylymänviileesti pois.

        Comment

        • Kajakki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 460
          • Helsinki

          #94
          Naps + naps
          Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 19:53.
          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

          Comment

          • patu
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 542
            • Porvoo

            #95
            Originally posted by Kajakki
            Katselin kuvia tuollaisten M62B44:n konehuoneesta, ainakin niiden perusteella flektin siipien ei kuulukaan pyöriä kokonaan kotelon sisällä vaan olivat juurikin noin kuin omasssani eli melkein puoliksi ulkona.
            Vahvistan havainnon, mulla samalla lailla.
            BMW F30 330e LCI
            Buick Riviera 455cid -71


            Volvo V70 mk III - Ex
            Jaguar F-Pace - Ex
            Camaro 3gen - Ex
            Subaru Levorg - Ex
            Volvo V60 - Ex
            Porsche 924 - Ex
            BMW 1502 -76 - Ex
            The Best or Something - Ex
            BMW e39 540iA touring - Ex
            BMW e34 525iA touring - Ex
            BMW e34 520i -Ex
            etc.....

            Comment

            • Kajakki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 460
              • Helsinki

              #96
              Originally posted by patu
              Vahvistan havainnon, mulla samalla lailla.
              Jep, mistä kannattaa kysellä osia, olikos se Hertsikan laakkonen siinä Länsiauton vieressä ihan ok paikka ja onko osien hinnoissa valtavia eroja?
              Last edited by Kajakki; 14-08-2006, 15:58.
              e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 460
                • Helsinki

                #97
                Ei remontti oikein etene tuolla vesisateessa, mutta konetta pitäisi sada pyöritettyä, ja havaitsin että akku on kaput, oli laturin nokassa yön yli ja lepojännite 10.72V eli yksi kenno rikki (kaikissa on nestettä eikä ylösalaisin kääntäminen auttanut mitään).
                Nykyinen akku on 100Ah, eikös tuota voisi käyttää väliaikaisesti 60Ah akullakin, tuskin bemun laturi on niin iso että saa kiehumaan tuota pientä akkua, etenkään jos on valot päällä?

                Pitää hankkia jokin 80-100Ah akku mutta vasta sitten joskus kun on kilvissä koko auto muutenkin, turha laittaa uutta akkua tyhjenemään turhaan.

                Luulisin että jaksaa näin kesäkelillä pyöriä riittävän hyvin pienelläkin akulla, onko kokemuksia vastaavasta hommasta?

                Edit: minkä kokoisia akkuja olette käyttäneet 540:ssä, tuo 100Ah akku sopi tilaansa vaivoin, ja oli tosia hankala kaivaa se ulos sieltä lokerostaan, mieluummin laittaisin sinne ainakin fyysisesti peinempikokoisen, ja tuskin 100Ah on tarpeen jossei ole webastoa?
                Last edited by Kajakki; 18-08-2006, 16:28.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • Kajakki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 460
                  • Helsinki

                  #98
                  Naps naps
                  Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 19:52.
                  e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                  Comment

                  • Kajakki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 460
                    • Helsinki

                    #99
                    Löytyykö keneltäkään mitään sivistyneitä arvailuja asian suhteen,
                    Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 19:52.
                    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      Originally posted by Kajakki
                      Löytyykö keneltäkään mitään sivistyneitä arvailuja asian suhteen?
                      Kaverin 4,4L läklätti myös, edellisen auton perusteella arveltiin sen johtuvan pakosarjan vuodosta tai löysällä olevasta tulpasta mutta ei. Läklätys / näputus katosi öljyn vaihdolla, koneessa on nyt jotkut "diisselin" öljyt Eli nostaja tjms. siellä äänteli mutta nyt kehrää kun kissa!
                      Edit:mitä sitä jännittämään, jos noin paljo on ihmetelty, niin ei muuta ku ajoa, hajoo sitten ku hajoo ajattelen minä.
                      ...

                      Comment

                      • Kajakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 460
                        • Helsinki

                        kuinka tuosta säädetään tyhjäkäyntiä, mittarin mukaan käy nyt noin 600-650rpm?
                        Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 19:51.
                        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4628
                          • Tampere

                          Originally posted by Kajakki
                          Edit: kuinka tuosta säädetään tyhjäkäyntiä, mittarin mukaan käy nyt noin 600-650rpm?
                          ruiskunboksi säätää tyhjäkäynnin ja kotikonstein siihen ei voi mitenkään puuttua..
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Kajakki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 460
                            • Helsinki

                            Originally posted by fraatti
                            ruiskunboksi säätää tyhjäkäynnin ja kotikonstein siihen ei voi mitenkään puuttua..
                            Näin näyttäisi asia olevan. paitsi että tuossa on sopivasti esillä 2 kaasuvaijeriakin (joista toinen cruisen), hittoako se kuuluu moottorinohjaukselle vaikka kiristän vaijeria
                            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4628
                              • Tampere

                              Originally posted by Kajakki
                              Näin näyttäisi asia olevan. paitsi että tuossa on sopivasti esillä 2 kaasuvaijeriakin (joista toinen cruisen), hittoako se kuuluu moottorinohjaukselle vaikka kiristän vaijeria
                              kone ei siinä tapauksessa luultavasti ymmärrä suorittaa moottorijarrutusta koska luulee että kaasua painetaan kevyesti.. eli vauhti ei hiljene normaaliin tapaan ja polttoaineensyöttö ei katkea..
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Kajakki
                                Vetäisin koneeseen 2 purkkia Fortea ja ajelin 100km polkien konetta, ei vaikutusta (näin yksi tuttu korjaaja oli saanut venttiilikoneiston elvytettyä).
                                Ihan mielenkiinnosta: minulle yksi huoltokaveri sanoi aikoinaan, että moottoria ei saa rasittaa missään tapauksessa, kun Fortet on sisällä (jotenkin muuttaa sitä öljykalvoa, ei kestä painetta niin hyvin). Eli auto pitää olla paikallan, korotetulla tyhjäkäynnillä. Onko ohjeet vai aine muuttunut?
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎