Saa olla muuten takapäässä kohtuu väljänä paikat, että sieltä tärinää alkaa tulla.
Käytin oman auton katsastuksessa ja tuomio oli, että molemmat narinahelat väljät ja takavakaajan toinen koiranluu oli irti/poikki! Pallo oli irronnut varresta kokonaan.
Ei kyllä mitenkään ole oireillut ajossa nuo
Vaihdas sinne ne takakelkan isot puslat niin huomaat kuinka väljällä olet ajellutkaan
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Alle 0,1mm ei varmaan tunnu ja tuo 0,3mm on aika paljon jo.
Ja mitäpä sillä oikeastaan on väliä; vaikka vika ei kokonaisuudessaan olisikaan noissa, ovat varmasti osasyyllisiä, kun jostain se ensimmäinenkin vavahdus aina lähtee liikkeelle.
Täytyy siis viikonlopun aikana vaihtaa levyt. Jospa tärinät vähenisi. Kaikki muu mikä saattaisi tuollaista tärinää aiheuttaa onkin jo vaihdettu. Jarrulevytkään ei ole vanhat ja sisäänajettiin ihan asiallisesti.
Ostin joskus aikanaan motonetistä kaikki jarruosat jemmaan ja ne pölyttyi hyllyssä pitkään ja kun laitoin ne paikalleen ja tärinät alkoi niin oli juuri takuu mennyt umpeen, säästin taas muutaman euron ja kostautui.
Vaihdas sinne ne takakelkan isot puslat niin huomaat kuinka väljällä olet ajellutkaan
Nääh, eipä tuossa ole mitään moitittavaa käytöksessä varsinkaan kun sinne pistää nuo selkeästi väljäksi todetut osat. Vaihtaa niitä puslia sitten jos alkaa ajossa tuntumaan.
Reaktiotangot vaihtoon, jos ei auta sekään niin vaihdata/vaihda myös tukivarret.. Eihän tommonen täristys ois mahdollista jos ei siellä etupäässä ole missään väljää..
Mistähän mahtaa johtua kun jarrua painaa, niin tuntuu selvästi lonksahdus. Vaihdoin eilen vasemmalle alapallonivelen joka oli väljä, niin ainakin ratin vapina hävisi jarruttaessa! Oikealle vaihdettu raidetanko n.1kk sitten ja alapallo vuosi sitten. Tuntuu että oikealla lonksahtaisi.
ja jos joku osaisi sanoa että miksi mukulakivillä kuulostaisi että joku rauta hakkaisi rautaa vasten? Olisiko vakaajan tangon kiinnikekumit sököinä? Todella rasittavaa kolinaa
...ja jos joku osaisi sanoa että miksi mukulakivillä kuulostaisi että joku rauta hakkaisi rautaa vasten? Olisiko vakaajan tangon kiinnikekumit sököinä? Todella rasittavaa kolinaa
Loppuuko kolina kun ajat samalla kevyesti jarrua painaen? Jos loppuu, niin jarrupalat/-satula pääsee syystä tai toisesta hiukan heilumaan ja antaa äänen.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Loppuuko kolina kun ajat samalla kevyesti jarrua painaen? Jos loppuu, niin jarrupalat/-satula pääsee syystä tai toisesta hiukan heilumaan ja antaa äänen.
Mistähän mahtaa johtua kun jarrua painaa, niin tuntuu selvästi lonksahdus. Vaihdoin eilen vasemmalle alapallonivelen joka oli väljä, niin ainakin ratin vapina hävisi jarruttaessa! Oikealle vaihdettu raidetanko n.1kk sitten ja alapallo vuosi sitten. Tuntuu että oikealla lonksahtaisi.
ja jos joku osaisi sanoa että miksi mukulakivillä kuulostaisi että joku rauta hakkaisi rautaa vasten? Olisiko vakaajan tangon kiinnikekumit sököinä? Todella rasittavaa kolinaa
Pareittain nuo pitäisi aina vaihtaa. Mitens ne reaktiotangot? Vakaajien runkokumit kannattaa vaihtaa jos ei ole koskaan vaihdettu, siinä ei paljoa menetä.
Pareittain nuo pitäisi aina vaihtaa. Mitens ne reaktiotangot? Vakaajien runkokumit kannattaa vaihtaa jos ei ole koskaan vaihdettu, siinä ei paljoa menetä.
Vakaajien runkokumit on vaihdettu viime talvena! Reaktiotangot vaihdoin uusin eilen kun ei niiden puslien vaihto onnistunut ihan niinkuin piti! Ei mitään apua.
Vakaajien runkokumit on vaihdettu viime talvena! Reaktiotangot vaihdoin uusin eilen kun ei niiden puslien vaihto onnistunut ihan niinkuin piti! Ei mitään apua.
Onko pyöränlaakerit ehjät? Sehän ainakin saattaisi päästä kolahtamaan jarrua painaessa. Kai tarkistit sen alatukivarren jonka olit vaihtanut jo aikaisemmin? Samoiten se toinen raidetanko?
Kannattaa myös tarkistaa, että se satulan jarrupalojen kiinnitysrauta on tarpeeksi "jämäkkä". Itsellä oli e46:ssa jotenkin päässyt se löystymään/taipumaan ja sitten se päästi jarrupalat kolisemaan.
Onko pyöränlaakerit ehjät? Sehän ainakin saattaisi päästä kolahtamaan jarrua painaessa. Kai tarkistit sen alatukivarren jonka olit vaihtanut jo aikaisemmin? Samoiten se toinen raidetanko?
Kannattaa myös tarkistaa, että se satulan jarrupalojen kiinnitysrauta on tarpeeksi "jämäkkä". Itsellä oli e46:ssa jotenkin päässyt se löystymään/taipumaan ja sitten se päästi jarrupalat kolisemaan.
On laakerit kunnossa! Ajoin tuossa eilen siskon miehen 39:illä ja voin ihan suoraan sanoa että jotain häikkää noissa mun jarruissa on! En hetkeäkään epäile, vaikka kolina tulisi niistä! Jarrut olivat ihan kuin uudet, oli herkän tuntuiset toisin kun itellä. Omassa on todella jäykän oloiset! Ja oman auton ohjauskin tuntuu ihan tajuttoman jäykältä tuon toisen jälkeen!
Tai sitte niinku mulla, että servotronic ei toiminut ja normaaliohajuksella oleva auto tuntui liian tehotetulta ja toimivalla servotronicilla oleva auto just hyvältä.
Comment