Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Bäri_
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2014
    • 933
    • Turku

    Mun mielestä pieni hinta ero, varsinki jos tulee takuu hommia.. Mut jokanen tyylillään.
    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

    Ex:
    E61 535dA -05
    E91 320dA -06
    E53 X5 3.0dA - 03
    E39 535iA -01
    E39 520i -97
    E39 530dA - 00

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5022
      • Paimio

      Originally posted by _Bäri_ View Post
      Mun mielestä pieni hinta ero, varsinki jos tulee takuu hommia.. Mut jokanen tyylillään.
      Niin melkein aina unohtaa että BMW:thän on rahamiesten autoja...satku sinne tänne mitään merkkaa...
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • _Bäri_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2014
        • 933
        • Turku

        E39 kanssa ei ihan jokasta kymppiä kannata laskea.
        Tai sit oon vaa tottunu suomessa laillisiin ryöstöihin. :think
        G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

        Ex:
        E61 535dA -05
        E91 320dA -06
        E53 X5 3.0dA - 03
        E39 535iA -01
        E39 520i -97
        E39 530dA - 00

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by _Bäri_ View Post
          E39 kanssa ei ihan jokasta kymppiä kannata laskea.
          Tai sit oon vaa tottunu suomessa laillisiin ryöstöihin. :think
          Itse tilannut jo niin kauan tavaraa netistä, että ei kyllä pysty näillä ryöstö hinnoilla enää ostamaan osia Suomesta. Ainakin täällä susirajalla hinnat on kyllä niin järjettömät ja toimitusajat sellaiset, että ei tule enää usein edes vaivauduttua kysymään. Kiristimen rulla 30€ ja toimitusaika yli 30pv, saksasta saman valmistajan rulla 10€ ja viikko. Tehostimenpumppu paikallinen putka ~1100€ ja taas reilu kuukausi toimitukseen, ebay ~350€ ja reilu viikko.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 931
            • Kouvola/Myllykoski

            E39 facelift hella halogeeniumpiot olikohan paikasta riippuen 500-700€/ kappale, saksasta noin 520€/pari toimituskuluineen. E39 ABS/DCS boksi orkkis jotain ihan vähän auki 900€ Saksasta 416€ toimituskuluineen. Näin nyt lisää esimerkkejä.
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • _Bäri_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2014
              • 933
              • Turku

              Juu kyl mä ymmärrän tuon hinta eron. Itellä vaa ei oo ikänä mahdollisuutta seisottaa autoa viikkoa. Oon aina saanu suomesta osat yleensä muutamassa päivässä. Tosin ei oo tarvinnu mitään tonnin pumppuja ostaakkaa.
              Jännät erot eripuolilla suomea toimituksissa. Ei täällä oo koskaa ollu tilannetta et pitäis osia odottaa kuukauden verran. :think
              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

              Ex:
              E61 535dA -05
              E91 320dA -06
              E53 X5 3.0dA - 03
              E39 535iA -01
              E39 520i -97
              E39 530dA - 00

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by _Bäri_ View Post
                Juu kyl mä ymmärrän tuon hinta eron. Itellä vaa ei oo ikänä mahdollisuutta seisottaa autoa viikkoa. Oon aina saanu suomesta osat yleensä muutamassa päivässä. Tosin ei oo tarvinnu mitään tonnin pumppuja ostaakkaa.
                Jännät erot eripuolilla suomea toimituksissa. Ei täällä oo koskaa ollu tilannetta et pitäis osia odottaa kuukauden verran. :think
                No kyllähän monien osien kanssa voi odottaa hyvinkin kun eivät estä ajamista, esim tuo ilmastoinnin flekti, kiristimen rulla ym. ym. Käy huviksesi kysymässä tuohon sun sigun autoon tehostimen pumppua, niin saatat yllättyä paljonko se maksaa, jos ei osta mitään kiinan kikkaretta. Tuskin myöskään saat mistään parissa päivässä. Esim. AD sanoi olevan tehdastilaus tuote, joten siksi toimitusaika kuukausi.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • _Bäri_
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2014
                  • 933
                  • Turku

                  Hinnat oli 360-600€. Ja toimitukset 2-15 päivää. En tiedä mikä merkeistä on alkuperänen. Mut oli, LUK, TRW, ja Bosch. Ad ja kl-varaosia en enää käytä. Tulee jatkuvasti vääriä tai huonolaatusia. Ja maksavat paljon. Mulla ei muutenkaa ole pakko saada alkuperäsiä osia melkee 20 vuotta vanhaa autoon. Paitsi alustan osat.
                  G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                  Ex:
                  E61 535dA -05
                  E91 320dA -06
                  E53 X5 3.0dA - 03
                  E39 535iA -01
                  E39 520i -97
                  E39 530dA - 00

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    ^, ^^Just näin, orkkis flekti tosiaan yli 500, tarvike Suomesta 270, sama tarvike rahteineen 194 Saksasta, samaan kyytiin otin kokeeksi yhden takatutkan ja filttereitä, lähetyksen hinta jäi 250 euroon. Maanantaina tilasin, paketti näyttäisi saapuneen rahtifirmalle torstaina.
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by _Bäri_ View Post
                      Hinnat oli 360-600€. Ja toimitukset 2-15 päivää. En tiedä mikä merkeistä on alkuperänen. Mut oli, LUK, TRW, ja Bosch. Ad ja kl-varaosia en enää käytä. Tulee jatkuvasti vääriä tai huonolaatusia. Ja maksavat paljon. Mulla ei muutenkaa ole pakko saada alkuperäsiä osia melkee 20 vuotta vanhaa autoon. Paitsi alustan osat.
                      Voihan se olla, että tuo tehostimenpumpun hinnat on tippuneet. Tuosta on pari vuotta aikaa ja silloin marmori oli halvempi kun yksikään varaosaputka täällä. Sieltä olisi saanut pumpun ~700€:lla. Täällä jos ei AD:tä poikotissa (AD omista myös motonetin), niin aika vähän vaihtoehtoja. Fixuksessa ei mitään varastossa, mitä olen puhunut parin korjaamon pitäjän kanssa, niin edes jarrupaloja ei monesti löydy hyllystä. Tuttu tilasi fixukselta pikana vetarin ja kesti reilu 2vko toimittaa.. Nopeammin olisi saanut normaali toimituksena saksasta. Ja muutenkin fixukselta nyt tarjoavat ihan mitä sattuu, jos ei ole osanumeroa omien kokemusten perusteella.

                      Itse tilailen lähinnä moottorin anturit ym. alkuperäisinä, muut menee kyllä OEM:nä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Kävin eilen tallilla pyörähtämässä ja pellin paiskattuani kiinni, alkoi flekti pyörimään. Sanoisin että se ei ole ainakaan 4 vuoteen inahtanutkaan, mutta en siitä ole ollut moksiskaan, kun ilmastointi on toiminut kuin unelma. Nyt vain jäi häiritsemään että mikähän siinä on vikana ollut, kun ei ole toiminut (tai kuka tietää toimiiko se edes enään).
                        Auto valmistunut 11.10.01, joten 4 piuhaa ja etuvastukset.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by Jasu View Post
                          Kävin eilen tallilla pyörähtämässä ja pellin paiskattuani kiinni, alkoi flekti pyörimään. Sanoisin että se ei ole ainakaan 4 vuoteen inahtanutkaan, mutta en siitä ole ollut moksiskaan, kun ilmastointi on toiminut kuin unelma. Nyt vain jäi häiritsemään että mikähän siinä on vikana ollut, kun ei ole toiminut (tai kuka tietää toimiiko se edes enään).
                          Auto valmistunut 11.10.01, joten 4 piuhaa ja etuvastukset.
                          Noi 10/2001-3/2002 valmistuneet 530d:t on erikoinen välimalli, jossa tosiaan etuvastuksilla toteutettu flekti. Siinä konetilassa apukuskin pyöräkotelon etupuolella on Siemensin purkki, johon tulee PWM-signaali ja siellä asiaan liittyvät releet ja esivastukset.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • DarkWarder65
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 279
                            • Helsinki

                            e39 535i M62 1998
                            Kuuluuko tuossa pyöriä tuo flekti koko ajan vaikka ei ilmastointi olisikaan päällä, meinaa itellä pyöri, kunnes sano itsensä irti, ja nyt on uusi ostettu, mutta ennen kun laitan uutta niin olis hyvä tietää kuuluuko pyöriä koko ajan, jos ei niin mikähän vois olla vikana että pyöri koko ajan, ei sammunut missään vaiheessa?
                            E39 535i M62 1998

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by DarkWarder65 View Post
                              e39 535i M62 1998
                              Kuuluuko tuossa pyöriä tuo flekti koko ajan vaikka ei ilmastointi olisikaan päällä, meinaa itellä pyöri, kunnes sano itsensä irti, ja nyt on uusi ostettu, mutta ennen kun laitan uutta niin olis hyvä tietää kuuluuko pyöriä koko ajan, jos ei niin mikähän vois olla vikana että pyöri koko ajan, ei sammunut missään vaiheessa?
                              Ei kuulu pyöriä. Olisiko mahdollisesti jäähdyttimen lämpöanturi viallinen?

                              Comment

                              • DarkWarder65
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 279
                                • Helsinki

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Ei kuulu pyöriä. Olisiko mahdollisesti jäähdyttimen lämpöanturi viallinen?
                                sen verran tossa kokeilin uutta että laitoin piuhat kiinni ja ei alkanut pyörimään nyt ei vaikka ilmastointi laitettiin päälle, mutta syynä varmaankin on se että ei ole freonia, kaiketi flekti toimiin ton paineanturin kautta?
                                E39 535i M62 1998

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎