Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5022
    • Paimio

    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuon vanhemman etuvastusohjatun voi toki testata suoralla jännitteellä flektin napoihin vastusten ohi tai siis siihen suoran jännitteen pinniin, jolla tuuletin pyörii muutenkin täydellä nopeudella.
    Ahaa. Eli vaikka vara-akusta antaisi suoraan sähköä siihen mustaan johtoon?
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      Originally posted by TheRipper View Post
      Ahaa. Eli vaikka vara-akusta antaisi suoraan sähköä siihen mustaan johtoon?
      Se tai konehuoneen apuvirtapisteistä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1422

        Tuli ajettua ilman flektiä 500km matka-ajoa helteessä ja aurinkokin porotti, ilman lämpötila +28, tie +47, tuloilma huiteli n. +53C. Ilmastointi säädettynä 22 asteen pyynnille. Ei valunut hiki mutta ehkä tehot oli vähän kateissa.

        Mitä vahinkoa autolle tulee jos ajelee ilman flektiä pidempään?

        Katselin että aika paljon saa keulaa purkaa vaihtamisen takia. Mitä muuta ennaltaehkäisevää kantsisi tehdä samalla, vanos jne. ?
        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
        Ioniq5 AWD -22
        Leaf 40kwh -18

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Tuli ajettua ilman flektiä 500km matka-ajoa helteessä ja aurinkokin porotti, ilman lämpötila +28, tie +47, tuloilma huiteli n. +53C. Ilmastointi säädettynä 22 asteen pyynnille. Ei valunut hiki mutta ehkä tehot oli vähän kateissa.

          Mitä vahinkoa autolle tulee jos ajelee ilman flektiä pidempään?

          Katselin että aika paljon saa keulaa purkaa vaihtamisen takia. Mitä muuta ennaltaehkäisevää kantsisi tehdä samalla, vanos jne. ?
          Ei sielt mitään pitäis hajota. Ilmastoinnin teho vaan laskee.
          Ei flekti vaihto ole isokaan homma, valot,puskuri,ilmanohjainmuovit,flekti ja kasaus käänteisessä järjestyksessä. Noin tunti meni itellä. Samalla kannattaa putsailla se flektin ja lauhduttimen välimaasto oravista.
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • lihakimpale
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2017
            • 261
            • Oulu

            Originally posted by Scitso View Post
            Ei sielt mitään pitäis hajota. Ilmastoinnin teho vaan laskee.
            Ei flekti vaihto ole isokaan homma, valot,puskuri,ilmanohjainmuovit,flekti ja kasaus käänteisessä järjestyksessä. Noin tunti meni itellä. Samalla kannattaa putsailla se flektin ja lauhduttimen välimaasto oravista.

            Toisilla taas ei kompura lähde käyntiin ollenkaan, jos ei flekti pelaa.. kuten minulla oli näin.

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              Originally posted by lihakimpale View Post
              Toisilla taas ei kompura lähde käyntiin ollenkaan, jos ei flekti pelaa.. kuten minulla oli näin.
              Ite ostin ton FL 530d.n flekti vikasena tammikuussa ilmastointi pelas hyvi ja kylnää tuli paikallaakin. Nyt vaihdoin uuden flektin kuukaus sitten, ehkä vähän paremmin tekee paikallaan kylmää.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • 0se
                Bimmer Rookie
                • Mar 2012
                • 113
                • .

                Originally posted by 205/65-15H View Post
                Tuli ajettua ilman flektiä 500km matka-ajoa helteessä ja aurinkokin porotti, ilman lämpötila +28, tie +47, tuloilma huiteli n. +53C. Ilmastointi säädettynä 22 asteen pyynnille. Ei valunut hiki mutta ehkä tehot oli vähän kateissa.

                Mitä vahinkoa autolle tulee jos ajelee ilman flektiä pidempään?
                Rasittaa kompuraa ja letkuja. Voi siis pidemmän päälle aiheuttaa kompuravaurion ja vuotavia letkuja.

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by 205/65-15H View Post
                  Tuli ajettua ilman flektiä 500km matka-ajoa helteessä ja aurinkokin porotti, ilman lämpötila +28, tie +47, tuloilma huiteli n. +53C. Ilmastointi säädettynä 22 asteen pyynnille. Ei valunut hiki mutta ehkä tehot oli vähän kateissa.

                  Mitä vahinkoa autolle tulee jos ajelee ilman flektiä pidempään?

                  Katselin että aika paljon saa keulaa purkaa vaihtamisen takia. Mitä muuta ennaltaehkäisevää kantsisi tehdä samalla, vanos jne. ?
                  Mistä tuo tuloilman lämpö on mitattu?

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    Originally posted by Hezman View Post
                    Mistä tuo tuloilman lämpö on mitattu?
                    Navissa on OBD- palikka josta saa kaikkea hassua dataa...eli tieto tulee sieltä, auton anturilta luulisin....

                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1422

                      Originally posted by lihakimpale View Post
                      NRF:n tarvikeflekti pyörinyt keulalla nyt vähän toista kuukautta. Ei ole mitenkään erityisen äänekäskään, kuten jotkut tarvikeflektit tuntuvat olevan.
                      Orkkis maksaa yli 500 euroa marmorilla. Mistä olette NRF:ää ostaneet edullisimmin?
                      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                      Ioniq5 AWD -22
                      Leaf 40kwh -18

                      Comment

                      • lihakimpale
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2017
                        • 261
                        • Oulu

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Orkkis maksaa yli 500 euroa marmorilla. Mistä olette NRF:ää ostaneet edullisimmin?

                        Autodoc, aeromotors tai profiteile. Todennäköisesti joku noista kolmesta.

                        Comment

                        • _Bäri_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2014
                          • 933
                          • Turku

                          Sellanen pulju kun bemariosat.fi. Soitat sinne niin saat laadukkaat osat oikeesti järkevää hintaa. Eikä tarvi ihmetellä ulkomaalaisten verkkokauppojen lanssa.
                          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                          Ex:
                          E61 535dA -05
                          E91 320dA -06
                          E53 X5 3.0dA - 03
                          E39 535iA -01
                          E39 520i -97
                          E39 530dA - 00

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5022
                            • Paimio

                            Originally posted by _Bäri_ View Post
                            Sellanen pulju kun bemariosat.fi. Soitat sinne niin saat laadukkaat osat oikeesti järkevää hintaa. Eikä tarvi ihmetellä ulkomaalaisten verkkokauppojen lanssa.
                            Kyllä ainakin flektin osalta hinta on tuolla sitä luokkaa että kyllä vähän kannattaa enemmin "ihmetellä" ulkomaalaisten verkkokauppojen kanssa.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • _Bäri_
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2014
                              • 933
                              • Turku

                              240€ flekti. Onko oikeesti jonku mielestä kallis? Varsinki kun orkkis maksaa ~500€.
                              G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                              Ex:
                              E61 535dA -05
                              E91 320dA -06
                              E53 X5 3.0dA - 03
                              E39 535iA -01
                              E39 520i -97
                              E39 530dA - 00

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by _Bäri_ View Post
                                240€ flekti. Onko oikeesti jonku mielestä kallis? Varsinki kun orkkis maksaa ~500€.
                                Helvetin kallis... https://www.ebay.de/itm/New-Genuine-...IAAOSwbF1aFSmb
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎