Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    Originally posted by janke View Post
    Osaisko joku sanoa kummalla liittimellä flekti on tuossa sigun autossa? Meneekö ne jotenkin vuosimallin mukaan? En millään muista ja en viittsi alkaa purkaan ennen, kun toinen flekti on hankittu
    Ei iso homma kattoo, konepeltiä auki vaa siinä se liitin on melkein sylissä.

    En viitti käyttää aikaa tiedon kaivamiseen netistä, joten veikkaan että automaatti-ilmastoinnilla varustettu on neli pinninen ja manuaali kolme pinninen.

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10506
      • Saaressa

      Originally posted by ilpopi View Post
      Vaasan elektroniikkakeskukselta muistelisin tilanneeni vuosi sitten E36:een
      http://www.vekoy.com/
      Kiitos! Tilasin pari kpl samoin tein. 0,47oHm/100W tosin nuohan on ilman jäähdytyslevyä 50W tehonkestolla specsattu, mutta ainakin korimallia vanhemmassa on toiminut ilman jäähdytyslevyä moinen etuvastus jo monta kesää..

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by Hezman View Post
        Ei iso homma kattoo, konepeltiä auki vaa siinä se liitin on melkein sylissä.

        En viitti käyttää aikaa tiedon kaivamiseen netistä, joten veikkaan että automaatti-ilmastoinnilla varustettu on neli pinninen ja manuaali kolme pinninen.
        Kiitos. Neli-pinninenhän se on.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14451
          • Oulu

          728:sta flekti ihan jumissa. Tilasin atp:ltä E39 flektin, jäi alta 100€ rahteineen. Saapa nähä kestääkö tuo...
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1760
            • vihti

            Pitääkö ilmastoinnin painekytkimen olla ehjä että se flekti toimisi? Nimittäin vikakoodia antaa että oikosessa positiiviselle puolelle, oon antanu sen olla ja käyttänyt ilmastointia vaan yli 60km/h nopeuksilla. Jäähdyttimessä on kanssa alavesiletkun puolella joku anturi josta ei tietoa mutta oletan että liittyy tuohon flektiin jotenkin, tuleeko tuosta koodia jos on rikki? salavalikosta oon katellu coolant temppiä ja ei se minun ajolla nouse sinne 90 tienoille ku valoissa seistessä mutta muuten aina pyörii siinä 85 tai pikkusen alle. Yli kahteen vuoteen ei oo flekti ottanu pyöriäkseen
            E39 523i Turbo

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1760
              • vihti

              Tänään tutkin tuota mykkää flektiä vähän eli liitin auki ja mittarilla katoin siis tökkäsin mittarin johdot mustaan ja ruskeaan pinniin niin mittari väittää että siitä välistä ei kulje virta läpi, pidin mittarin tosen johdon edelleen mustan pinnissä ja kokeilin kaksi muuta pinniä ja noista väleistä taas kulkee virta läpi.

              Kokeilin myös suoraan akulta syöttää virtaa flektille kaikkien kolmen pinnin kautta ja ei lähteny pyörimään, sitten auton käydessä ja ilmastointi päällä mittailin auton päästä tulevaa liitintä ja ruskeaan tulee ilmeisesti latausjännite melko suoraan koska vähän yli 14V näytti mittari ja niihin kahteen muuhun ei todella paljon vähemmän (reilusti alle 10V). SITTEN mittailun jälkeen ilmastointi edelleen päällä naksautin liittimet kiinni ja flekti alkoi pyöriä, ei kyllä hitaimmalla mielestäni pyörinyt mutta ei täysilläkään kun ei ollu kunnon tohina päällä auton keulassa.

              Sammutin ilmastoinnin ja moottorin, sitten vähän ajan kuluttua uudestaan käyntiin ja ilmastointi päälle ja eipä toimi taas enää ilmastoinnin flekti


              Eli koko järjestelmä on sekaisin kun kerran koittaa kylmänäkin pyörittää flektiä täydellä teholla heti ja flektin moottori taisi hajota lopullisesti tossa tutkimuksen yhteydessä?
              E39 523i Turbo

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1296
                • Kajaani

                Olikohan nämä 530d:n flektit korjattavissa? auto on muistaakseni 11/2002 valmistunut.
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • Soininen
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 1296
                  • Kajaani

                  Originally posted by Soininen View Post
                  Olikohan nämä 530d:n flektit korjattavissa? auto on muistaakseni 11/2002 valmistunut.
                  Hmm?? :think
                  E28 "525i" M52 -84
                  F11 520d xDrive -16

                  Comment

                  • Jackled
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 12
                    • Suomi, Helsinki

                    e39 528i -00. Ilmastoinnin kennon flektin liittimelle tulee kokoajan 12-14V, mutta flekti ei pyöri.
                    Koitin myös syöttää akulta suoraan puhaltimelle virtaa, mutta se poltti heti 40A sulakkeen, joka oli johdossa. Onko puhallin viallinen?

                    Pystyykö tuon PWM ohjauksen jotenkin toteamaan, että se myös puhaltimelle tulee?

                    Comment

                    • merbau
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2010
                      • 130
                      • Pälkäne

                      Originally posted by Soininen View Post
                      Olikohan nämä 530d:n flektit korjattavissa? auto on muistaakseni 11/2002 valmistunut.
                      Muistan nähneeni täällä taannoin kommentin ja kuvatkin, että pystyy. Pari vuotta sitten kun omani hajosi, en löytänyt ohjetta mistään ja hommasin sitten uuden. Ebaysta löytyi edullisesti uusi alkuperäinen.
                      540iA -00 M-sport
                      Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                      Comment

                      • MOH85
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 241
                        • Rauma

                        Nostellaas aihetta. Huomasin myös, että tuo surullisen kuuluisa flekti ei pyöri ilmastoinnin olessa päällä. Antaa myös tuon vikakoodin inpalla lukiessa. Katoin sulakkeen hansikaslokeron takaa. On muuten perkeleen vammanen paikka vaihtaa. Mutta mutta.. Oli palanut. Ajattelin et helpolla pääsen, mutta vaihdoin ja polttaa heti uudelleen sulakkeen. Ei ollut edes ilmastointi päällä / ilmastoinnin sulake oli itse asiassa pois, koska oli edessä.. Jossakin on oikosulku, eikös? Mistä kannattaa tutkia? Jos flekti olisi jumissa, niin ei se heti sulaketta kyllä polttaisi, eihän? Hämää, että polttaa heti sen eikä vasta, kun lyö ilmastoinnin päälle.. (e39 530da -99)
                        e39 530dA 1999.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by MOH85 View Post
                          Nostellaas aihetta. Huomasin myös, että tuo surullisen kuuluisa flekti ei pyöri ilmastoinnin olessa päällä. Antaa myös tuon vikakoodin inpalla lukiessa. Katoin sulakkeen hansikaslokeron takaa. On muuten perkeleen vammanen paikka vaihtaa. Mutta mutta.. Oli palanut. Ajattelin et helpolla pääsen, mutta vaihdoin ja polttaa heti uudelleen sulakkeen. Ei ollut edes ilmastointi päällä / ilmastoinnin sulake oli itse asiassa pois, koska oli edessä.. Jossakin on oikosulku, eikös? Mistä kannattaa tutkia? Jos flekti olisi jumissa, niin ei se heti sulaketta kyllä polttaisi, eihän? Hämää, että polttaa heti sen eikä vasta, kun lyö ilmastoinnin päälle.. (e39 530da -99)
                          Jos se flektin ohjausboxi/releboksi on oikosessa, niin polttaahan sen heti sulakkeen. Ota flektin piuha irti ja koita uudella sulakkeella. Itsellä poltti kanssa flekti heti sulakkeen.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • MOH85
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2009
                            • 241
                            • Rauma

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Jos se flektin ohjausboxi/releboksi on oikosessa, niin polttaahan sen heti sulakkeen. Ota flektin piuha irti ja koita uudella sulakkeella. Itsellä poltti kanssa flekti heti sulakkeen.
                            Kiitos.. Pitää tehdä, mut hommasin vaan 1 uuden joten pitää tutkia kun saan pääsen taas tiskille uutta hakemaan.. Onko tätä mahdollista jotenkin korjata tms.? Vai onko ainoa tapa hommata uusi flekti vai miten edetä? Ei oikein nää sähköasiat ole sydämen asia..
                            e39 530dA 1999.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Pitäiskö jäädä vikakoodi jos flektin vastuspaketti on pimeä?
                              Ei näköjään enää flekti pyöri, sulakkeet oli ehjät ja ainoa vikakoodi auc sensorista.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by JJT View Post
                                Pitäiskö jäädä vikakoodi jos flektin vastuspaketti on pimeä?
                                Ei näköjään enää flekti pyöri, sulakkeet oli ehjät ja ainoa vikakoodi auc sensorista.
                                Vanhemmalle etuvastukselliselle flektille ei ole diagnostiikkaa.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎