tänään jäätyi huohotin myös itseltä m52b28:sta ja öljyt tuli mäelle..
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
Jos vetää öljyä imusarjaan (eli käynti häiriintyy ja öljyä pakokaasun joukossa) niin silloin separaattori ei ole jäässä vaan pelkkä yläputki. Alaputki ja separaattori sulat -> imee öljyt imusarjaan alaputken kautta. Jos separaattori on jäässä niin käynti on OK koska imusarjaan ei pääse sen kummemmin ilmaa kuin öljyäkään.Originally posted by ROne View PostKierrokset heti hyppäsi 3 tonniin ja sammutin välittömästi. Uusi startti ja sama homma, mutta kierrokset laski pian normaaliksi. Tällöin käynti täristi että koko auto heilui. Hieman kaasua ja putkesta öljyn hajuista pakokaasua. Konepelti auki ja korviin kantautui "rahan ääni", motti kävi miten sattui.:thinkTällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Oma auto on korjaamolla ja tarkoitus oli asentaa ihan bemarin alkuperäinen lämmitin, mutta hinta oli pompannut n.120 euroon, kiva. Korjaaja oli vähän sitä mieltä, että yritetään saada joku pösön lämmitin sinne. Kuulemma näyttäs olevan täysin samankokoinen putki. Noh, ihan sama oikeastaan, pakkohan se lämmitin on sinne asentaa! Vituttaa ajella jos koko ajan saa jännittää, että hajoaako se vai ei... Eikö totakin voisi laittaa suoraan siellä tehtaalla! prkel!------
G31 530d
Comment
-
Eipä taida nämä Baijerin vehkeet olla suunniteltu talvisiin olosuhteisiin.
Minä olenkin ajellu nyt pakkasilla varman päälle pelkästään Mersulla, se toimii eikä lentele öljyt mäkeen. Vähän lämpöisempi vois kyllä olla.
Tosin eipä mulla Bemarissa ole mitään roikkalämmitintä että senkin takia...-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
Onko samaa huohottimen jäätymisongelmia m52b25-koneissa?
Luin hätäisesti tän threadin läpi ja silmiin pisti enimmäkseen (pelkästään?) m52b28tu-koneita. Itellä 523i:ssä tulee ajettua paljon tosi lyhyttä pätkää, 5km sivu...
Onko samaa huohottimen jäätymisongelmia m52b25-koneissa?
Missä lämpötilassa alkaa olla ongelmia?
Ilmeisesti pätkäajo lisää sitä moskaa joka sitten jäätyy siellä huohotinputkessa?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Entisenä mersun omistajana on tullut tuolla Mersufoorumillakin pyörittyä, ja muistelisin, että siellä on samoja ongelmia ollut.Originally posted by juhape View PostEipä taida nämä Baijerin vehkeet olla suunniteltu talvisiin olosuhteisiin.
Minä olenkin ajellu nyt pakkasilla varman päälle pelkästään Mersulla, se toimii eikä lentele öljyt mäkeen. Vähän lämpöisempi vois kyllä olla.
Tosin eipä mulla Bemarissa ole mitään roikkalämmitintä että senkin takia...F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Mikä lämmitin? Eikös erot ollut kolmessa putkessa ja myös separaattorissa, joten yhden putken vaihtaminen ei riitä jos haluaa samanlaisen systeemin kuin alkuperäisessä kylmän maan paketissa.Originally posted by suffeli View PostOma auto on korjaamolla ja tarkoitus oli asentaa ihan bemarin alkuperäinen lämmitin, mutta hinta oli pompannut n.120 euroon, kiva. Korjaaja oli vähän sitä mieltä, että yritetään saada joku pösön lämmitin sinne. Kuulemma näyttäs olevan täysin samankokoinen putki. Noh, ihan sama oikeastaan, pakkohan se lämmitin on sinne asentaa! Vituttaa ajella jos koko ajan saa jännittää, että hajoaako se vai ei... Eikö totakin voisi laittaa suoraan siellä tehtaalla! prkel!
Comment
-
Enpähän osaa tuohon sanoa mitään. Kunhan saan auton takaisin, niin voin ehkä kertoa tarkemmin, että mitä tehtiin ja millä osilla. Toivottavasti huomenna selviää.Originally posted by TJJ View PostMikä lämmitin? Eikös erot ollut kolmessa putkessa ja myös separaattorissa, joten yhden putken vaihtaminen ei riitä jos haluaa samanlaisen systeemin kuin alkuperäisessä kylmän maan paketissa.------
G31 530d
Comment
-
Kun nyt vaan tietäs ihan varmasti onko tuossa kylmän maan paketissa aina jotenkin erilainen systeemi kuin muissa vai ei.Originally posted by TJJ View Post... yhden putken vaihtaminen ei riitä jos haluaa samanlaisen systeemin kuin alkuperäisessä kylmän maan paketissa.
Nimim. 5km pätkäajoa nyt vuosi takana (eikä ongelmia)E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Niin, kyllähän ne eri osat löytyy sille paketille eikä pakettiin taida juuri muuta kuulua kuin tuo huohotinsysteemi. Mutta outo juttu oli ettei niitä ollut ETK:ssa E39:n kohdalla mutta oli kuitenkin E46:n. Minulla on 3/4/6/9km pätkäajoja 3 vuotta takana ilman ongelmia eikä autossa ole kylmän maan pakettia. Tosin kun nyt tämän kirjoitan, niin lähipäivänä varmaan sitten tuleekin öljyt pihalle...Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKun nyt vaan tietäs ihan varmasti onko tuossa kylmän maan paketissa aina jotenkin erilainen systeemi kuin muissa vai ei.
Nimim. 5km pätkäajoa nyt vuosi takana (eikä ongelmia)
Onko muuten tehty vertailuja mitä öljyjä noissa autoissa oli käytössä joista öljyt tuli pihalle? Öljyissähän oli aika isoja eroja TM:n testissä.
Comment
-
Vanha M52 jäätyy kyllä eikä siihen ole edes olemassa mitään kylmän ilmaston tsydeemiä ainakaan valmistajan puolesta. Ongelma tulee siitä että pätkäajossa venakopan kansi, huohotin jne eivät ehdi lämmetä sitä vertaa että se majoneesi sulaisi pois. Sitten kun sitä kerääntyy sellainen kunnon kerros niin se ei enää siitä ihan vähällä lähdekään, varsinkin kun samalla itse huohotuskin alkaa jo kuristamaan. Hyvä ensiapu on ottaa se yläputki irti ja huuhtoa puhtaaksi. Sitten öljykorkki auki ja imurilla imaiset siitä yläputken lähdöstä suurimmat pois. Tuohon ei paljon aikaa kulu, jos haluaa ottaa imusarjan alta sen pöntön irti putsattavaksi niin se on astetta työläämpi homma.Originally posted by mikron View PostLuin hätäisesti tän threadin läpi ja silmiin pisti enimmäkseen (pelkästään?) m52b28tu-koneita. Itellä 523i:ssä tulee ajettua paljon tosi lyhyttä pätkää, 5km sivu...
Onko samaa huohottimen jäätymisongelmia m52b25-koneissa?
Missä lämpötilassa alkaa olla ongelmia?
Ilmeisesti pätkäajo lisää sitä moskaa joka sitten jäätyy siellä huohotinputkessa?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Onks järkee ajaa pakkasessa 3-5km:n pätkää toistuen?
Mikäli ajatte, niin käyttäkäähän edes lämppäriä. Ei ole mitenkään autosta, eikä mallista kiinni ko. ongelmat."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
Niin no ihmettelin samaa. Itse en E39:llä ajaisi tuollaisia työajoja päivittäin, omalta osaltani tuollaiseen riittäisi varsin hyvin esim. vm. 88 Corsa, kesällä polkupyörä tai mopo.Originally posted by dunkelblau View PostOnks järkee ajaa pakkasessa 3-5km:n pätkää toistuen?
Mutta itse ongelmaan niin eikös silloin tällöin kunnon fjongan antaminen pitäisi tuon jäätymisprobleeman loitolla?Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Työmatkaa, työajoja ja kaupassa käyntiä, en minä niitä kävellenkään aio tehdä. Lämppäri toki on käytössä kotona ja töissä.Originally posted by dunkelblau View PostOnks järkee ajaa pakkasessa 3-5km:n pätkää toistuen? Mikäli ajatte, niin käyttäkäähän edes lämppäriä.
Varsinaista ajamisen iloa...polkupyörät ja mopot on unohdettu ajat sitten eikä -88 Corsalla itsensä tappaminenkaan kiinnosta.Originally posted by Kentsu View Posttuollaiseen riittäisi varsin hyvin esim. vm. 88 Corsa, kesällä polkupyörä tai mopo.
Comment
-
Sama kävi eilen mielessä kun kirjoitin tuon "eikä ongelmia"...Originally posted by TJJ View PostTosin kun nyt tämän kirjoitan, niin lähipäivänä varmaan sitten tuleekin öljyt pihalle...
No ihan yhtä vähän minä tajuan niitä jotka säilöö niitä oikeita autojaan tallissa ja ajaa noilla Sorsilla/Variksilla/yms. ettei vaan auto kulu. Siis ei tämä nyt ole mikään harvinainen harrasteauto kuitenkaan vaan tasan tavallinen tusinapeli, ja ostettu sillä, että autolle on olemassa ihan arkista ja jokapäiväistä tarvetta. Jos mulle kepais tuon Corsan kyyti niin en tosiaan ois ikinä edes E39:ä ostanut. Jos voisin ostaa auton pelkästään 5km työmatka-ajon kriteerein niin mulla ois kyllä Impreza GT/WRX alla.Originally posted by Kentsu View PostItse en E39:llä ajaisi tuollaisia työajoja päivittäin, omalta osaltani tuollaiseen riittäisi varsin hyvin esim. vm. 88 Corsa, kesällä polkupyörä tai mopo.
Polkupyörää käytän mielelläni välillä, mutta ei sen käyttö auton pätkäajoja mulla mainittavasti vähennä.Last edited by Petri.Kekkonen; 26-01-2007, 09:32.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment