Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sterix
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 559
    • Jyväskylä

    Originally posted by shotguni View Post
    Saako tuon separaattorin avattua ja putsattua ilman, että se hajoaa? vai ostanko suosiolla uuden?

    Ajatuksena ois, että putsaisin nuo huohotus letkut yms... ku kerkiän.
    Mä pyörittelin 10minuuttia separaattoria käsissä ja päätin etten ala aukomaan sitä. Yksin ainakin vittumainen homma. Jarrukliinerillä ja paineilmalla putsasin sen sitte.

    Comment

    • Stroop
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 287
      • Jyväskylä

      Eipä sitä ainakaan helpolla saa ehjänä purettua, ja jos kalvo on kaputt niin turhaakin se purkaminen on. Sitä ei tosin näe päälle päin mutta jos puhaltelee yhdestä reiästä ja tukkii toisen vuoron perään ja kaikilla konsteilla ilma menee läpi niin sököhän se on.

      Comment

      • Makee28
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 527
        • Kitee

        Originally posted by shotguni View Post
        Saako tuon separaattorin avattua ja putsattua ilman, että se hajoaa? vai ostanko suosiolla uuden?

        Ajatuksena ois, että putsaisin nuo huohotus letkut yms... ku kerkiän.
        Itse purin ja putsasin separaattorin, kasatessa rasahti se kansi tuhannen p**lun pärehiksi Oli niin haprastunutta se muovi jo.
        Melkein kannattaa suosiolla ostaa uusi osa 60€:n hintaan marmoritiskiltä.

        Comment

        • Fallu
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1780
          • oulu

          eilen tuli huvikseen tarkastettua se huohottimen letku täysin puhdas oli onneks
          |Sotkamo Connection|

          Originally posted by Eetu
          Dry vodka auttaa tähänkin.

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4988
            • 013

            158tkm ainakin ajettu ilman putsausta:

            Comment

            • Vormischt
              Newbiemmer
              • Jun 2007
              • 2
              • Kontiolahti

              Mullakin M52B28tu tuuttasi vähän öljyä pihalle eilen. Ei hirveän paljoa, mutta sen verran kuitenkin, että jonkun asteisen käryn sai aikaan. Öljyntäyttökorkissa oli jonkun verran tuota valkoista paskaa ja samoiten venakopalle menevässä letkussa. En sen suurempaa purkuoperaatiota kerennyt vielä suorittamaan, mutta paineilman suosiollisella avustuksella koitin putsailla letkuja. Kävin eilen illalla ajamassa komootin "lämpimäksi" ja samoiten nyt aamulla, eikä tuota paskaa ollut enää muodostunut. Öljy haisee vielä jonkun verran, mutta eiköhän se siitä palane poies. Pitää seurailla tilannetta...

              Comment

              • Jusaba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 613
                • Joensuu

                Itsellekkin kävi samalla tavalla tänä aamuna niinkuin monelle muullekkin tässä threadissa.. Tulin juuri työpaikan pihaan ja kauhia käry tuli kabiiniin.. No katsoin konepellin alle ja huomasin että öljyä on pakosarjan päällä.. Korkissa oli aika paljon majoneesia.. Itselläkin on todella lyhyttä ajoa päivittäin, nyt lähden hinaamaan auton tallille. Sen jälkeen alkaa purkaminen ja putsaaminen.. Auto on E46 328i -99 ja öljyinä on Castroll magnateq..
                MB


                EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7432
                  • Oulu

                  Originally posted by Janza182 View Post
                  158tkm ainakin ajettu ilman putsausta:

                  http://kuvablogi.com/nayta/iso/img920112.jpg
                  Oispa kiva päästä näkemään omankin auton 196tkm rullattu separaattori, mutta ei kai tuo sulla ole pahakaan, siis kuitenkin tuolla on ihan hyvin vielä tilaa eikä ole täysin tukossa.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Janza182
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4988
                    • 013

                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Oispa kiva päästä näkemään omankin auton 196tkm rullattu separaattori, mutta ei kai tuo sulla ole pahakaan, siis kuitenkin tuolla on ihan hyvin vielä tilaa eikä ole täysin tukossa.
                    Joop ei tuo täysin ummessa ollut mut ei mun silmään terveeltä näytä
                    Oli ihan huomattava painoero tuolla vanhalla ja uudella eli kaipa tuossa säiliössäkin mömmöö oli kiitettävästi

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Tutkimuksissani olen todennut, että majoneesia aiheuttaa vain ja ainoastaan lyhyt ajo. Ennen työmatka 60km päivässä, ei ikänä majoneesia. Nyt 17km ja avot, reilusti majoneesia ilmestyi hetkessä. Ja se ei sitten sula pois vaikka ajan kerran viikkoon 180km reissun. Öljyt aina samat joten se ei vaikuta.

                      Kesää odotellessa ja sormet ristissä.

                      Comment

                      • Jusaba
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 613
                        • Joensuu

                        No niin, nyt on koko järjestelmä purettu.. Kyllä minä sanon että on sakemannin insinöörit ollu vauhdissaan kun ovat suunnitelleet.. Ainakin 2 tulppaa siellä putkissa oli ja sitä mössöö tuli aika reilusti.. Ostan kyllä suosiolla uudet huohotusputket ja sen juuttaan separaattorin.. Kieltämättä oli aika hankalissa paikoissa jotkin ruuvit, mutta työkaluja ei hirveemmin tarvitse.. Öljytkin taitaa vaihtua Castrollista Shellin Helixiin.. :think
                        MB


                        EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                        Comment

                        • Jusaba
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 613
                          • Joensuu

                          EML ja ASC asiaan tarvitsin vähä jelppiä.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=129783

                          edit: Luin vikakoodit niin herjasi kaasuläpän anturia yms.. Sitten huomasin että kaasuläppä koteloon menevä pyöreän liittimen ulkokehä oli jumissa eikä mennyt kunnolla paikalleen.. Sain sen korjattua ja taas mennään..
                          Last edited by Jusaba; 12-03-2008, 09:20.
                          MB


                          EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                          Comment

                          • jonne
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 248
                            • Rusko

                            Majoneesivertailua

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Ihmetyttää edelleen mikä vaikuttaa tuohon majoneesin muodostumiseen. Viimesyksynä sitä tuntui tulevan öljykorkkiin melko paljon, kun taas nyt ei ollenkaan. Molempina syksyinä olen vaihdattanut Castrol Edge Sport -öljyt koneeseen ja ajokin on ollut samanlaista pätkää taajamassa.

                            Olen itsekin hämmästellyt tätä majoneesihommaa. M52B28 tuottaa öljykorkkiin jatkuvasti majoneesia talviaikaan eikä se lähde pois kuin ajamalla pitkä siivu, yli 30km..

                            Kakkosauto Audi 80 2,0E vm-92 on vielä pahempi majoneesin kerääjä. Aivan hirveä.

                            Kaksi muuta autoani eivät ole koskaan tuottaneet majoneesia öljykorkkiin; Audi 80 GLS -vm82 ja Passat 1,5 -vm75. Molemmat ovat nyt peltoautoina eikä toistuvien pätkäajojenkaan jälkeen ole niiden korkkeihin ilmestynyt majoneesia.

                            Hämmästyttää mistä tämä ero johtuu. Näissä vanhoissa on tietysti yksinkertainen huohotusjärjestelmä sekä ohutkantinen peltinen ventt. koppa ilman mitään "kammioita".
                            Voisiko siinä olla syy ?
                            Mikä laulaen tulee, se tulee.

                            BMW E39 M5, vm. 2002

                            Comment

                            • gorak_
                              Newbiemmer
                              • Aug 2006
                              • 13

                              Originally posted by Spetke View Post
                              Kukas se sellainen sanoja on ettei bemarin bensakoneessa ole riskiä huohottimen jäätymiselle...?

                              Tuollainen osa = huohotin, kannattaa sitten ehdottomasti vaihta imusarjan alle:
                              Miten tämä 1 letku lähtee irti. Ihan vetämällä? vai onko tuossa jonkilainen lukitus mekanismi? ei viittis hajottaa mitään. Edit tuo ekan sivun kuva. eli venakopasta lähtevä huohotusletku

                              Comment

                              • Janza182
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4988
                                • 013

                                Joo eli puristetaan ja vedetään. Siinä kohdat mistä puristetaan. Karhennetut kohdat. Pyörittelet vähän samalla niin lähtee

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎