Originally posted by shotguni
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
Originally posted by shotguni View PostSaako tuon separaattorin avattua ja putsattua ilman, että se hajoaa? vai ostanko suosiolla uuden?
Ajatuksena ois, että putsaisin nuo huohotus letkut yms... ku kerkiän.
Melkein kannattaa suosiolla ostaa uusi osa 60€:n hintaan marmoritiskiltä.
Comment
-
-
Mullakin M52B28tu tuuttasi vähän öljyä pihalle eilen. Ei hirveän paljoa, mutta sen verran kuitenkin, että jonkun asteisen käryn sai aikaan. Öljyntäyttökorkissa oli jonkun verran tuota valkoista paskaa ja samoiten venakopalle menevässä letkussa. En sen suurempaa purkuoperaatiota kerennyt vielä suorittamaan, mutta paineilman suosiollisella avustuksella koitin putsailla letkuja. Kävin eilen illalla ajamassa komootin "lämpimäksi" ja samoiten nyt aamulla, eikä tuota paskaa ollut enää muodostunut. Öljy haisee vielä jonkun verran, mutta eiköhän se siitä palane poies. Pitää seurailla tilannetta...
Comment
-
-
Itsellekkin kävi samalla tavalla tänä aamuna niinkuin monelle muullekkin tässä threadissa.. Tulin juuri työpaikan pihaan ja kauhia käry tuli kabiiniin.. No katsoin konepellin alle ja huomasin että öljyä on pakosarjan päällä.. Korkissa oli aika paljon majoneesia.. Itselläkin on todella lyhyttä ajoa päivittäin, nyt lähden hinaamaan auton tallille. Sen jälkeen alkaa purkaminen ja putsaaminen.. Auto on E46 328i -99 ja öljyinä on Castroll magnateq..MB
EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostE92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOispa kiva päästä näkemään omankin auton 196tkm rullattu separaattori, mutta ei kai tuo sulla ole pahakaan, siis kuitenkin tuolla on ihan hyvin vielä tilaa eikä ole täysin tukossa.
Oli ihan huomattava painoero tuolla vanhalla ja uudella eli kaipa tuossa säiliössäkin mömmöö oli kiitettävästi
Comment
-
-
Tutkimuksissani olen todennut, että majoneesia aiheuttaa vain ja ainoastaan lyhyt ajo. Ennen työmatka 60km päivässä, ei ikänä majoneesia. Nyt 17km ja avot, reilusti majoneesia ilmestyi hetkessä. Ja se ei sitten sula pois vaikka ajan kerran viikkoon 180km reissun. Öljyt aina samat joten se ei vaikuta.
Kesää odotellessa ja sormet ristissä.
Comment
-
-
No niin, nyt on koko järjestelmä purettu.. Kyllä minä sanon että on sakemannin insinöörit ollu vauhdissaan kun ovat suunnitelleet.. Ainakin 2 tulppaa siellä putkissa oli ja sitä mössöö tuli aika reilusti.. Ostan kyllä suosiolla uudet huohotusputket ja sen juuttaan separaattorin.. Kieltämättä oli aika hankalissa paikoissa jotkin ruuvit, mutta työkaluja ei hirveemmin tarvitse.. Öljytkin taitaa vaihtua Castrollista Shellin Helixiin.. :thinkMB
EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
Comment
-
-
EML ja ASC asiaan tarvitsin vähä jelppiä.. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=129783
edit: Luin vikakoodit niin herjasi kaasuläpän anturia yms.. Sitten huomasin että kaasuläppä koteloon menevä pyöreän liittimen ulkokehä oli jumissa eikä mennyt kunnolla paikalleen.. Sain sen korjattua ja taas mennään..Last edited by Jusaba; 12-03-2008, 09:20.MB
EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
Comment
-
-
Majoneesivertailua
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostIhmetyttää edelleen mikä vaikuttaa tuohon majoneesin muodostumiseen. Viimesyksynä sitä tuntui tulevan öljykorkkiin melko paljon, kun taas nyt ei ollenkaan. Molempina syksyinä olen vaihdattanut Castrol Edge Sport -öljyt koneeseen ja ajokin on ollut samanlaista pätkää taajamassa.
Olen itsekin hämmästellyt tätä majoneesihommaa. M52B28 tuottaa öljykorkkiin jatkuvasti majoneesia talviaikaan eikä se lähde pois kuin ajamalla pitkä siivu, yli 30km..
Kakkosauto Audi 80 2,0E vm-92 on vielä pahempi majoneesin kerääjä. Aivan hirveä.
Kaksi muuta autoani eivät ole koskaan tuottaneet majoneesia öljykorkkiin; Audi 80 GLS -vm82 ja Passat 1,5 -vm75. Molemmat ovat nyt peltoautoina eikä toistuvien pätkäajojenkaan jälkeen ole niiden korkkeihin ilmestynyt majoneesia.
Hämmästyttää mistä tämä ero johtuu. Näissä vanhoissa on tietysti yksinkertainen huohotusjärjestelmä sekä ohutkantinen peltinen ventt. koppa ilman mitään "kammioita".
Voisiko siinä olla syy ?Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostKukas se sellainen sanoja on ettei bemarin bensakoneessa ole riskiä huohottimen jäätymiselle...?
Tuollainen osa = huohotin, kannattaa sitten ehdottomasti vaihta imusarjan alle:
Comment
-
Comment