Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saulgoltz
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 87
    • Mäntsälä

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos meinaat autoasi pitää vielä pidempäänkin,niin Saksasta vaan uusi tilaukseen.Alle 350€ rahteineen.Itse tein näin,kun jo kertaalleen korjattu boksi antautui uudelleen.

    Kiitos vinkistä! Onko jotain tiettyä puljua mitä kannattais suosia...? Oleellista ilmeisesti on verrata vanhan boksin sarjanumeroa uuteen, ja oikean asennettua pakollinen käynti piuhan päässä....?

    Comment

    • Fastpiksu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2010
      • 1571
      • Kajaani-Paltamo

      Originally posted by Fastpiksu View Post
      Mullakin meinaa olla ABSeissa jotain hämärää.

      Talvella hajosi vasen taka anturi, sytytti ABS- ja luistoneston valot ja nopeusmittari sekoili omiaan.
      Vaihdoin anturin uuteen alkuperäiseen, jonka jälkeen on ollut semmoista ongelmaa että esim. vakkari päällä 90km/h nopeus pysyy tasaisena mutta viisari seilaa väliä 85-95.

      Myös ABS täristää poljinta vaikka ihan kevyesti jarruttaa puhtaalla asfaltilla. Tämä alle 35km/h vauhdissa.
      Vanha anturi lähti millin kokoisina murusina pois, olen kokeillut vielä puhdistaa anturin reikää ja kyllä se nätisti sormella painamalla ihan pohjaan asti menee. Myös liitintä oon kokeillu putsata, mutta vaikutusta ei ole ollut..

      Vikakoodeja en ole katsonut, mutta voisiko olettaa että tuo uusi anturi on viallinen? Samat oireet on ollu ihan kokoajan tuolla anturilla.
      Niin tosiaan joo. Tämä vika tuli kuntoon pyöränlaakerin vaihdolla vasemmalle taakse. Oli palanen lohjennu siitä pölysuojasta kun anturin jämää kaivelin..
      Chevrolet Express van
      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
      E36 325i group F

      Ex:
      e34 525i
      e34 525tds "superturbo"
      e39 530d M-Sport

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9997
        • KVLA

        Originally posted by saulgoltz View Post
        Kiitos vinkistä! Onko jotain tiettyä puljua mitä kannattais suosia...? Oleellista ilmeisesti on verrata vanhan boksin sarjanumeroa uuteen, ja oikean asennettua pakollinen käynti piuhan päässä....?
        Esim. tuolta valkkaamaan sopivaa.Valkkaa vaan sellasen firman,joka toimittaa Suomeen: http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...Bosch&_sacat=0

        Noista kun etsii vaan käypäsen uuden,ettei osta noita korjattuja.Ja tosiaan asennuksen jälkeen koodattavaksi.
        Last edited by Heguli 31; 02-06-2013, 10:22.

        Comment

        • saulgoltz
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 87
          • Mäntsälä

          Kiitos linkistä ja kesän jatkoja!


          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Esim. tuolta valkkaamaan sopivaa.Valkkaa vaan sellasen firman,joka toimittaa Suomeen: http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...Bosch&_sacat=0

          Noista kun etsii vaan käypäsen uuden,ettei osta noita korjattuja.Ja tosiaan asennuksen jälkeen koodattavaksi.

          Comment

          • Rahkis
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 73
            • Kaustinen

            Jotain hyviä vinkkejä oikian puolen taka abs-anturin vaihtoon kun on pahasesti jumissa.. piti jo käyä hakemasa jatkoaikaa kuukausi leimaan ja nyt viikolopulle on uuden anturin vaihto edessä.. onko ainut vaihtoehto ottaa jarrukilpiä myöten pois hilut eestä ja katkasta vanha ja porata rippeet pois, että saa uuen tilalle?
            EX. e39 520i M-Sport

            -Pohjanmaa Connection-

            Ex. Volvo V40 -03 2.0t
            Nyt V70 -09 D5

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9997
              • KVLA

              Originally posted by Rahkis View Post
              Jotain hyviä vinkkejä oikian puolen taka abs-anturin vaihtoon kun on pahasesti jumissa.. piti jo käyä hakemasa jatkoaikaa kuukausi leimaan ja nyt viikolopulle on uuden anturin vaihto edessä.. onko ainut vaihtoehto ottaa jarrukilpiä myöten pois hilut eestä ja katkasta vanha ja porata rippeet pois, että saa uuen tilalle?
              Omastani en purkanut mitään.Pihdeillä väänsin vaan vanhan poikki.Sitten varovasti poralla pienellä terällä porailin jämän "silpuksi".Sitten se tumppi lähtikin öljyttynä ulos.Tarvii vaan varoa poraamasta liian pitkälle.Ja varottava myös terän katkeamista,kun se porauslinja ei ole suorassa.Kärsivällisyys palkitaan...

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Omastani en purkanut mitään.Pihdeillä väänsin vaan vanhan poikki.Sitten varovasti poralla pienellä terällä porailin jämän "silpuksi".Sitten se tumppi lähtikin öljyttynä ulos.Tarvii vaan varoa poraamasta liian pitkälle.Ja varottava myös terän katkeamista,kun se porauslinja ei ole suorassa.Kärsivällisyys palkitaan...
                Parempi keino on katkaista vanha ja porata siihen vain yksi pieni reikä keskelle. Siihen sitten kierretään isokantainen puuruuvi ja vivutaan anturin jämä pois sopivilla työkaluilla, esim. kärkipihdit ja ruuvimeisseli tueksi pihtien ja navan väliin, pieni sorkkarautakin voisi toimia. Myös irrotusöljyä kannattaa laittaa (kohtuudella) anturin väliin ja antaa sen vaikuttaa.
                E39 528iA

                Comment

                • Rahkis
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 73
                  • Kaustinen

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Omastani en purkanut mitään.Pihdeillä väänsin vaan vanhan poikki.Sitten varovasti poralla pienellä terällä porailin jämän "silpuksi".Sitten se tumppi lähtikin öljyttynä ulos.Tarvii vaan varoa poraamasta liian pitkälle.Ja varottava myös terän katkeamista,kun se porauslinja ei ole suorassa.Kärsivällisyys palkitaan...

                  Hermoista ei onneks oo pulaa


                  Originally posted by TJJ View Post
                  Parempi keino on katkaista vanha ja porata siihen vain yksi pieni reikä keskelle. Siihen sitten kierretään isokantainen puuruuvi ja vivutaan anturin jämä pois sopivilla työkaluilla, esim. kärkipihdit ja ruuvimeisseli tueksi pihtien ja navan väliin, pieni sorkkarautakin voisi toimia. Myös irrotusöljyä kannattaa laittaa (kohtuudella) anturin väliin ja antaa sen vaikuttaa.

                  Tällaa oon nyt sumplinu täsä päivän mittaa että on varmaan paras vaihtoehto

                  Kiitos vinkeistä! Viikonlopulle vähän mukavaa aktiviteettiä ku samalla päivittää valoja ledeiks
                  EX. e39 520i M-Sport

                  -Pohjanmaa Connection-

                  Ex. Volvo V40 -03 2.0t
                  Nyt V70 -09 D5

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9997
                    • KVLA

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Parempi keino on katkaista vanha ja porata siihen vain yksi pieni reikä keskelle. Siihen sitten kierretään isokantainen puuruuvi ja vivutaan anturin jämä pois sopivilla työkaluilla, esim. kärkipihdit ja ruuvimeisseli tueksi pihtien ja navan väliin, pieni sorkkarautakin voisi toimia. Myös irrotusöljyä kannattaa laittaa (kohtuudella) anturin väliin ja antaa sen vaikuttaa.
                    Tämä on ehkä tosiaan parempi tapa.Itse vaan laitoin tyhmyyttäni liian ohuen ruuvin,enkä liotellut tynkää tarpeeksi liuottimilla.Sen takia se napsahti poikki tasan siitä anturin pinnasta ulos vetäessä (sekunda ruuvi???).Ja sen takia sitten jouduin porailemaan pieniä reikiä reilusti,jotta se liuotin pääsi väliin vaikuttamaan.Paksummalla ruuvilla ja kunnollisella liottamisella tuota vahinkoa ei olisi varmaan tullut.

                    Comment

                    • Fastpiksu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 1571
                      • Kajaani-Paltamo

                      Kannattaa sitten oikeasti varoa sitä "hammaskehää". Vaikka se vaikeaa onkin.. Ite vaihoin ensin anturin, ja sitten laakerin
                      Chevrolet Express van
                      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                      E36 325i group F

                      Ex:
                      e34 525i
                      e34 525tds "superturbo"
                      e39 530d M-Sport

                      Comment

                      • BemmiJanne
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 50
                        • Salla

                        530i Touring 01 ABS-ongelma

                        Mulla sytty nuo ABS, luistonesto ja se huutomerkkivalo palamaan. Ne palaa koko ajan, oli auto sitten kylmä tai kuuma. Selailin tämän hyvän ketjun lävitse ja päättelin että vika on mahdollisesti taka-oikeassa anturissa tai ABS-boksissa. Nopeus- ja kierroslukumittarit toimivat normaalisti.

                        Löytyiskö kokemuksia, onko vika väistämättä boksissa, kun vakkari toimii auton ollessa kylmä mutta kytkeytyy muutaman minuutin jälkeen pois päältä moottorin lämmetessä? Mietin vaan et katkeaako sieltä boksista jotkut yhteydet lämmön kasvaessa. Valot killottaa siis koko ajan.

                        Toki vikakoodit vois käydä luettamassa mut jos tuosta voi suoraan boksivian päätellä niin ei tarttis hunttia maksaa turhasta. Tuossa äsken puhdistin taka-oikean anturin liittimen crc-contact cleanerilla, mutta ei auttanut.
                        Last edited by BemmiJanne; 15-06-2013, 22:09.

                        Comment

                        • Masatus
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 867
                          • Haukipudas

                          Auto BMW e39 540ia 6/99 DSC:llä.

                          Tällä hetkellä paikallaan viimeisiä vetelevä alkuperäinen 99 vuonna valmistettu abs-boksi jossa osanumero 0 265 950 001.

                          Täysin vastaavalla osanumerolla ei tunnu löytyvän osaa, yleensä lähin vastaava on tuo 2 loppuinen. Passaako kaikki seuraavat osanumerot tuohon autooni:
                          1 265 950 002 / 0 265 950 002 / 1 265 950 001 / 0 265 950 001. Osaako joku sanoa mitä nuo lukusarjan ensimmäinen ja viimeinen numero tarkoittaa?


                          Esimerkki myyjiä:
                          - 1 265 950 001.......379€
                          - 1 265 950 002.......321€

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9997
                            • KVLA

                            Originally posted by Masatus View Post
                            Auto BMW e39 540ia 6/99 DSC:llä.

                            Tällä hetkellä paikallaan viimeisiä vetelevä alkuperäinen 99 vuonna valmistettu abs-boksi jossa osanumero 0 265 950 001.

                            Täysin vastaavalla osanumerolla ei tunnu löytyvän osaa, yleensä lähin vastaava on tuo 2 loppuinen. Passaako kaikki seuraavat osanumerot tuohon autooni: 1 265 950 002 / 0 265 950 002 / 1 265 950 001 / 0 265 950 001. Osaako joku sanoa mitä nuo lukusarjan ensimmäinen ja viimeinen numero tarkoittaa?
                            Omaan saman ikäiseen M5:een juuri vaihdoin tuon 0 265 950 001 boksin tilalle 0 265 950 002 boksin.Noista toisista en osaa käypäisyyttä sanoa.Uusi boksihan on kuitenkin koodattava,vaikka se fyysesti kävisikin.

                            Comment

                            • DWHLL
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 189
                              • Espoo

                              Originally posted by BemmiJanne View Post
                              Mulla sytty nuo ABS, luistonesto ja se huutomerkkivalo palamaan. Ne palaa koko ajan, oli auto sitten kylmä tai kuuma. Selailin tämän hyvän ketjun lävitse ja päättelin että vika on mahdollisesti taka-oikeassa anturissa tai ABS-boksissa. Nopeus- ja kierroslukumittarit toimivat normaalisti.

                              Löytyiskö kokemuksia, onko vika väistämättä boksissa, kun vakkari toimii auton ollessa kylmä mutta kytkeytyy muutaman minuutin jälkeen pois päältä moottorin lämmetessä? Mietin vaan et katkeaako sieltä boksista jotkut yhteydet lämmön kasvaessa. Valot killottaa siis koko ajan.

                              Toki vikakoodit vois käydä luettamassa mut jos tuosta voi suoraan boksivian päätellä niin ei tarttis hunttia maksaa turhasta. Tuossa äsken puhdistin taka-oikean anturin liittimen crc-contact cleanerilla, mutta ei auttanut.
                              Itselläni oli vähän saman tyyppinen tilanne, eli valot paloi koko ajan, nopeusmittari toimi normaalisti, mutta cruise aina välillä. Cruise meni välillä päälle, välillä ei, ja 90km/h vauhdissa putosi pois päältä.
                              Joka tapauksessa, kävin lukemassa vikakoodit paikallisella pajalla (20€), vaihdoin oikealle taakse anturin, ja kaikki toimii taas mainiosti.
                              Vanha anturi oli kerännyt melkoisesti likaa, joten pelkkä puhdistuskin olisi saattanut riittää, mutta laitoin nyt kuitenkin uuden paikalleen ja vanhan talteen.
                              ------------
                              f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                              e91 325d -07 Alpinweiß

                              ex:
                              e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                              e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                              e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                              e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                              Comment

                              • Masatus
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 867
                                • Haukipudas

                                Originally posted by Masatus View Post
                                .......
                                Joo kysyin asiaa boschilta ja vastasivat näin;
                                "tuotenumerot ovat aikojen saatossa korvautuneet ja tämänhetkinen tuotenumero on tuo 1 265 950 002." Ja numero yksi keulilla tarkoittaa osasarjaa eli paketissa on kiinnitysruuvit mukana.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎