Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    Nyt on boksi vaihdettu ja tänään kävin koodauttamassa paikallisessa Bosch-huollossa (jossa siis huolto-ohjeet sanoi ettei tartte koodata). Testeri sanoi heti että koodaus puuttuu ja kaikenkaikkiaan homma oli vartissa tehty. Köyhdyin tästä 50€, mutta nyt ei pala valot eli homma on toivottavasti hetkeksi aikaa hanskassa.

    ABS-härdellin kokonaiskustannukset siis jotakuinkin tälläiset:
    Vikakoodin luku 40€
    Etuanturi 70€
    Etuanturi -60€ (myyty turhana)
    Boksi 490€
    Koodaus 50€
    ==============
    yhteensä 590€

    Ja tuo etuanturi ei siis ollut viallinen joten myymällä tarpeettoman uuden anturin hinta laskee varmaan 600€ tasolle.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 08-08-2006, 21:45.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      Tietääkö joku täällä noitten etuantureiden kiinnityksestä, anturissahan on paikka kahdelle ruuville, mutta kun tilasin Motonetistä tuon turhaksi jääneen osan siinä oli toinen reikä ummessa. Omassa 12/99 valmistetussa autossani vanhakin anturi oli kiinni yhdellä ruuvilla, mutta nyt kun myin tuon anturin oli ostajan 4/99 autossa vanha anturi kahdella ruuvilla kiinni?

      Motonetin sopivuus osalla on 99->.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Apophis
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 127

        Originally posted by Petri.Kekkonen
        Tietääkö joku täällä noitten etuantureiden kiinnityksestä, anturissahan on paikka kahdelle ruuville, mutta kun tilasin Motonetistä tuon turhaksi jääneen osan siinä oli toinen reikä ummessa. Omassa 12/99 valmistetussa autossani vanhakin anturi oli kiinni yhdellä ruuvilla, mutta nyt kun myin tuon anturin oli ostajan 4/99 autossa vanha anturi kahdella ruuvilla kiinni?

        Motonetin sopivuus osalla on 99->.
        Sama anturi se yhdellä pultilla kiinnitettävä on. Esim. laakkoselta saa vain yhdellä pultilla kiinni laitettavia ja itsellä oli myös aiemmin kahdella pultilla kiinni, mutta hyvin toimii toi yhden pultin kiinnitysversiokin.

        Comment

        • ALIEN
          Newbiemmer
          • Oct 2004
          • 10
          • Tampere

          valot palaa...

          mulla on taas tämmönen vika että heti kun lähtee autolla liikkeelle niin syttyy abs ja dsc valo ja sammuu vasta kun käynnistää uudelleen,paikoillaan toimii!vikakoodeja kun lukee niin ei näytä mitään vikaa vaikka valot palaa...
          renkaina on 245/40 ja 275/35/20.auto on 750 e38 -96
          Niin ja toimii nopeus mittari vaikka valot palaa,eli sen on oltava joku niistä 3 muusta anturista kiinni?
          pystyykö yleismittarilla jotenkin sen abs anturin mittaamaan?

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            Originally posted by ALIEN
            vikakoodeja kun lukee niin ei näytä mitään vikaa vaikka valot palaa...
            Mites tämmönen on mahdollista? En kyllä ole kuullut että yleismittarilla vois mitään mitata noista antureista. Hall-antureita lienee, ehkä joku elektroniikkaa oikeasti ymmärtävä tietää paremmin.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • juhape
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 321
              • Pieksämäki

              Originally posted by Petri.Kekkonen
              Mites tämmönen on mahdollista? En kyllä ole kuullut että yleismittarilla vois mitään mitata noista antureista. Hall-antureita lienee, ehkä joku elektroniikkaa oikeasti ymmärtävä tietää paremmin.
              En tiedä Bemarin antureista mutta Scorpion antureista ainakin sai selvää ihan yleismittarin ohmialueella. Viallisessa anturissa erilainen vastus kuin ehjässä ja johtovika ainakin paljastuu jos on ääretön vastus.
              -BMW 530d Touring -14 LCI
              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
              -Zetor 6245-89
              -David Brown 996 -76
              -MF 35 -58
              -Tunturi Super Sport -85
              -Tunturi Super Sport -77

              Comment

              • Arnoltti
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 17

                Nyt on jarrut kunnossa..

                Mullahan on ollu kans noita ABS -lamppuja mittaristossa killuttamassa satunnaisesti, välillä pitkiäkin aikoja. Viime viikolla sitte käytin auton Boschin pajalla. Olin nöyrtynyt jo hommaamaan sen uuden ABS/ASC-T -aivolaatikonkin. Mutta juttuhan ei mennykkään niinku elokuvissa. Uudellakin boksilla herjasi yhteyskatkoa vas. etuanturiin! Onneksi asentajalla oli aikaa alkaa etsimään vikaa. Ensin se kaivoi testeristä kytkentäkaavion siihen boksin sähköliittimeen. Sen jälkeen mittailtiin eri johtojen vastukset sinne (lokasuojissa oleville) liittimille asti. Yhdessä johdossa oli selkeästi suurempi vastus, kuin muissa. (Mitattiin vertailun vuoksi myös oik. etu johdot.) Sitten löytyi vika tosiaan johdosta. Oli hapettunu ihan mössöksi sieltä kuoren sisältä. Boschin reiska otti vanhasta johdosta huonot pois ja liitti anturin uudelleen. Testeri taas kiinni ,vikakoodien nollaus ja LAMPUT OLIVAT SAMMUNEET!

                Samalla ku pajalla oltiin, ni mittautin myös ilmamassa anturin ajon aikana. Kuulemma on täysin kunnossa ja ahdot täyskiihdytyksessä n. 2000 millibaaria = 2bar? On tässä viime aikoina tullu vähä paasattua rahaa autoon. Kuukausi sitte vihdoin lämppärin moottorin. Lisäksi vaihdoin viime viikolla myös etuiskarit + yläpään kiinnitykset/laakeroinnit + suojakumit + ABS boksi. Nyt alkaa pitkän tauon jälkeen vetämään naamaa virneeseen ku ajelee. Sen verran mukava on pärtsäillä EHJÄLLÄ autolla.

                Comment

                • suffeli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 559
                  • JKL

                  Nähtävästi tämä ASC/DSC-ohjausboksin vika on lähes kaikissa E39 1999-2000 malleissa?!?? Korjaushinnat vaihtelee 500-1200e välissä. Ymmärtääkseni DSC tulee vakioksi joskus 2001 keväällä eli onkohan tämä ongelma silloin korjattu? Eli pitääkö tässä vielä säästää lisää ja ostaa suoraan tuollainen 2001 facelift-malli, niin välttyy tuolta kalliin boksin vaihtamiselta?
                  ------
                  G31 530d

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7397
                    • Oulu

                    Originally posted by Arnoltti View Post
                    Olin nöyrtynyt jo hommaamaan sen uuden ABS/ASC-T -aivolaatikonkin.
                    Hyvä että vika sitten löytyi. Mikäs vuosimalli sulla oli? Ahaa, löytyiki tuolta toisesta viestistä jo, eli 10/00 mallinen.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 18-10-2006, 18:20.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      eipä kannata enää noiden vikojen takia uutta boxia ostaa kun niitä pystyy korjaamaankin
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Ide
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 74
                        • Ii

                        Mullakin otti ja pari päivää sitten syttyi absin ja luistoneston merkkivalot. Nopeusmittarikaan ei värähtänyt ja tänään käväisin hakemassa uuden anturin. 92 euroa köydyin, mutta vika korjaantui tällä kerralla pelkästään sillä.
                        E39 530dAt 9/98
                        www.ilkansivu.net

                        Comment

                        • Roxi
                          Newbiemmer
                          • Feb 2006
                          • 5

                          Jarrupoljin täristää.

                          Tässäpä näitä ABS ongelmia. Eli lyhyesti. ABS ja luistonesto valot sytty viime
                          viikonloppuna. Alkuviikosta auto testeriin, joka näytti että oikea taka ABS anturi
                          on nsökönä. Uusi anturi motonetistä ja sitten vanhaa irrottamaan. Eipä se niin helpolla irronnutkaan, vaan mureni aivan täysin. Hetken ihmettelin ja tulin siihen tulokseen että vaihtakoot sen korjaamolla, koska olin ajan tilannut öljyhuoltoon.
                          Anturi oli kuulemma ollut tosi hankala irroittaa, mutta uusi oli laitettu paikalle.
                          ABS valo ei palanut kun hyppäsin autoon, joten kaikki vaikutti olevan OK.
                          Kun lähdin liikkeelle niin huomasin heti että jarrupoljin täristää heti pienestäkin painalluksesta, ABS valo ei kylläkään syty missään vaiheessa. ABS vaikuttaa olevan "yliherkkä", varsinkin pienillä nopeuksilla. Mistä tällaiseen ongelmaan kannattaa lähteä etsimään ratkaisua? Kertokaa viisaammat. . .

                          Comment

                          • ex-VAG
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 408
                            • Tampere

                            Jahas, nyt on tämäkin ongelma taas tapetilla. Minulla oli nuo valot palamatta n. 9kk (ilman mitään korjauksia), mutta viikko sitten syttyivät uudelleen. Oli siis vesikeliä yms.
                            Mutta nyt ajelin samaan aikaan cruise päällä, joka sekoili välillä ihan totaalisesti -> kaasu pohjaan, kaasu pois jne.. Joten oli pakko ajella perinteisesti nilkalla. Tätä kesti vain päivän eikä ole sen jälkeen vaivannut. Mutta asiaan:
                            Mikä anturi voisi olla sökönä (9/99, ACS+T), jos cruise pätkii, mutta mittaristo toimii muuten normaalisti? Ja vielä niin, että sammutuksen jälkeen pystyi ajelemaan pitkäänkin cruisella, mutta sekoamisen jälkeen syttyi taas valot. Eli nyt uskaltaisin veikata vain tuota kyseistä anturia.

                            Millään kovin liukkaalla kelillä en kyllä viitsi ajella tuo cruise päällä, on muuten melko herkästi ojassa. Ensin siis automaattinen täyskaasutus -> (kick downi), kun cruise menettää nopeustiedon -> jolloin luistonesto lähtee tietenkin pois pelistä eikä myöskään ABS:t toimi. Hurja peli!

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7397
                              • Oulu

                              Originally posted by ex-VAG View Post
                              Mikä anturi voisi olla sökönä (9/99, ACS+T), jos cruise pätkii, mutta mittaristo toimii muuten normaalisti? Ja vielä niin, että sammutuksen jälkeen pystyi ajelemaan pitkäänkin cruisella, mutta sekoamisen jälkeen syttyi taas valot. Eli nyt uskaltaisin veikata vain tuota kyseistä anturia.
                              Sillon kun mulla oli boksi hajalla niin vikakoodin antoi vasemmasta etuanturista. Toiminta oli hyvin samantyyppistä kuin sulla, eli luulen että tuon anturin hajoaminen voi ainakin aiheuttaa tuollaisia oireita. Kannattaa varmaan lukea ne vikakoodit.

                              Originally posted by ex-VAG View Post
                              Millään kovin liukkaalla kelillä en kyllä viitsi ajella tuo cruise päällä, on muuten melko herkästi ojassa. Ensin siis automaattinen täyskaasutus -> (kick downi), kun cruise menettää nopeustiedon -> jolloin luistonesto lähtee tietenkin pois pelistä eikä myöskään ABS:t toimi. Hurja peli!
                              Mullakin teki jonkinlaisen rykäyksen (ensin kaasua ja sitten heti tippu cruise pois ja ABS/ASC+T-valot päälle) silloin kun nopeustieto hävisi cruise päällä ajossa, mutta ei se manuaalilootalla saanut isolla vaihteella ihmeitä aikaan.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                Mulla tällainen vika aiheeseen liittyen


                                Siihen ei vielä saanut vastausta että voiko tuo pinkki ABS-rele aiheuttaa tuon vian myös?
                                Ja jos niin missäs ko. rele sijaitsee?
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎