Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vettä takajalkatilassa E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #31
    Originally posted by armageddon View Post
    no nii oli pakko sit turhien naamailujen takia tarkistaa tämä asia... Eli siin kaverin isän autos (saabis) oli kastunu lattiat useaan ootteeaeen ja se oli lähteny saabile näyttää ajokkiansa ja siel oli siel tutkinu se, ja sit ns. vesi kanavat oli ollu hukassa... ja kyseiset ohjeet oli sieltä saanu! sit se oli vieny sen saabiin erikoistuneelle pajalle ja siel oli sit tutkittu ennen poran käyttöä juttua ja siel oli sellanen homma löydetty et ne kanavat oli toki olemassa mut ne oli jonku massan ja maalin peitossa. ne puhkaistiin ovet rasvattiin ja sen jälkeen oli sit kaikki ok. näin se asia sit meni ANTEEKSI kaikille jotka kerkes mennä jo autonsa alle poran kans...
    No tuo on hieman eri asia kuin uusien reikien tekeminen
    Massan kanssa sotkettaessa tuokin on mahdollista, mutta toivottavasti kenenkään e39:iin ei moista massausta ole tehty...
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • armageddon
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 443
      • Kokkola

      #32
      Originally posted by Moonshine View Post
      No tuo on hieman eri asia kuin uusien reikien tekeminen
      Massan kanssa sotkettaessa tuokin on mahdollista, mutta toivottavasti kenenkään e39:iin ei moista massausta ole tehty...
      niin johan jo sitä anteeksi pyysin että jos joku on joussut poran kans auton alle... olipa pakko käydä itte kurkkaan auton alle... nii no muistin ton asian siitä poraamisesta et jatka vaan et varmaa ite oo muistanu mitää väärin, VAI?!? asiasta on jo kulunu kuitenki 6v
      ei ne tehot vaan se kuski...

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #33
        Originally posted by armageddon View Post
        niin johan jo sitä anteeksi pyysin että jos joku on joussut poran kans auton alle... olipa pakko käydä itte kurkkaan auton alle... nii no muistin ton asian siitä poraamisesta et jatka vaan et varmaa ite oo muistanu mitää väärin, VAI?!? asiasta on jo kulunu kuitenki 6v
        No voi itku ja parku. Ravistahan päätä niin tippuu ne herneet nenästä, nimittäin kommentoin ihan vaan tuota massausta...
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #34
          Originally posted by Moonshine View Post
          No voi itku ja parku. Ravistahan päätä niin tippuu ne herneet nenästä, nimittäin kommentoin ihan vaan tuota massausta...
          enhän mä sillä mut kerroin mielestäni jo se et jos sori jos laitoin HIVENEN väärää titouta... ravistin pääni ja kyllähän jo helpotti. tahdoin todistaa sen et virheitä tehdään, onnex en ole lääkäri... mut jos saan viel kysyy nii mistä tuikkaan kotelo t´rasvat tohon e 34 sisään?!? en enää vie mihkää joka tekee lisä reikä/tulppa juttuja autoon, niinku mitsun kans kävi
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • Myge
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 117
            • Tampere

            #35
            Originally posted by armageddon View Post
            enhän mä sillä mut kerroin mielestäni jo se et jos sori jos laitoin HIVENEN väärää titouta... ravistin pääni ja kyllähän jo helpotti. tahdoin todistaa sen et virheitä tehdään, onnex en ole lääkäri... mut jos saan viel kysyy nii mistä tuikkaan kotelo t´rasvat tohon e 34 sisään?!? en enää vie mihkää joka tekee lisä reikä/tulppa juttuja autoon, niinku mitsun kans kävi
            Hmm, tuikkaa tilkka rasvaa jonnekkin Huh, onneks et oo lääkäri
            Exät: e90 320i, e36 cäbi, e46 328i, e34 520i, e34 535i, e30 316i, e30 316

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #36
              Originally posted by armageddon View Post
              mut jos saan viel kysyy nii mistä tuikkaan kotelo t´rasvat tohon e 34 sisään?!? en enää vie mihkää joka tekee lisä reikä/tulppa juttuja autoon, niinku mitsun kans kävi
              FAQ-osiosta löytyvästä e34:sen korjausoppasta löytyy ohjeet ruostesuojaukseen. Mitään reikiä ei tarvitse porata. Ohjeessa on myös neuvottu minkälaista suutinta tulee käyttää missäkin kohteessa. Yhteensä ruostesuojauspisteitä on 21..

              Comment

              • jupasa
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 98
                • Turku

                #37
                Originally posted by TJJ View Post
                Oikea tapahan olisi ollut liimata ne butyylinauhalla, mutta mitäpä sitä suotta tehtaan ohjeita merkkihuollossa noudattamaan...
                Onko näin? Huoltomies nimenomaan väitti, että kiinnitystapa kaksipuolisella teipillä on sama kuin mitä tehtaalla uuteen autoon käytetään. Pystytkö toimittamaan mulle nuo tehtaan ohjeet tai kertomaan mistä ne luotettavasti saisin?
                ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Originally posted by jupasa View Post
                  Onko näin? Huoltomies nimenomaan väitti, että kiinnitystapa kaksipuolisella teipillä on sama kuin mitä tehtaalla uuteen autoon käytetään. Pystytkö toimittamaan mulle nuo tehtaan ohjeet tai kertomaan mistä ne luotettavasti saisin?
                  Lähetin ohjeet (TIS:istä tulostettu pdf) sinulle sähköpostilla.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • jupasa
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 98
                    • Turku

                    #39
                    No niin, nyt on taas toinen takajalkatila märkä. Letkuttamalla vettä oven ikkunalle selvisi nopeasti, että vika on sama kuin ennenkin eli tiputtaa oven ja oviverhoilun välistä. Korjasivatpa hyvin Turun Metro-Autossa kun pysyi kunnossa yli puoli vuotta. No eikun valittamaan heti maanantaina...
                    ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                    Comment

                    • DerPastor
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 145
                      • Tku

                      #40
                      Originally posted by Rahu View Post
                      Tarkastakaa varsinkin takaovien ovipahvin takaa kosteussulku, sitä kautta tulee nimenomaan takalattialle vettä, jos se on irti niin sadevesi valuu suoraan oven ja ovipahvin välistä sisälle.
                      Omassa E39:ssä sateen jälkeen vasen takaovi tyhjenee vedestä kun sen avaa. En ole huomannut että vielä sisään lattialle asti olisi tulvinut. Pitänee kurkata pahvin taakse. Onko kellään pistää kuvaa miltä kosteussulku näyttää / mistä kohtaa löytyy?

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        #41
                        Originally posted by DerPastor View Post
                        Omassa E39:ssä sateen jälkeen vasen takaovi tyhjenee vedestä kun sen avaa. En ole huomannut että vielä sisään lattialle asti olisi tulvinut. Pitänee kurkata pahvin taakse. Onko kellään pistää kuvaa miltä kosteussulku näyttää / mistä kohtaa löytyy?
                        Linkin kuvista selvinnee oven rakenne.

                        My passenger side rear window actuator has been broken for the last few months. It didnt bother that I couldnt open and close the window because I rarely have people in the back seat, but what was annoying is that the glass would keep dropping down 1/4 to 1/2 inch. I repaired the drivers rear las

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #42
                          Sen kosteussulun/äänieristeen voi tarkistaa pelkästään raottamalla verhoilun alaosaa. Reippaasti nyppäät, niin nipsut lähtee irti. Käsikopelolla voi kokeilla, onko eriste kiinni pellissä. Joka tapauksessa sen voi painella uudelleen paremmin kiinni. Kuumailmapuhaltimella antaa vähän lämpöä, niin butyyli pehmenee ja sormin reilusti painelee eristeen reunaa peltiin. Nipsujen keston ja butyylin pehmentämisen takia auttaa, jos auto on edeltävästi lämpimässä tilassa, tai sitten tekee homman kesäkeleillä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • jupasa
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 98
                            • Turku

                            #43
                            Originally posted by jupasa View Post
                            No niin, nyt on taas toinen takajalkatila märkä. Letkuttamalla vettä oven ikkunalle selvisi nopeasti, että vika on sama kuin ennenkin eli tiputtaa oven ja oviverhoilun välistä. Korjasivatpa hyvin Turun Metro-Autossa kun pysyi kunnossa yli puoli vuotta. No eikun valittamaan heti maanantaina...
                            Maaliskuussa luulin jo, että oli väärä hälytys kun en letkuttamalla saanutkaan vuotoa enää demonstroitua, ja korjaus jäi tekemättä. No nyt huomasin, että vettä juoksuttaa pikapesussa jalkatilaan. Irrotin takapenkin ja kurkistin lattiaverhoilun alle. Se oli litimärkä, kummallakin puolella. No eikun lattiaverhoilun alle lämpöpuhallin puhaltamaan, niin parissa illassa sain kuivaksi.

                            Metro-Autossa liimasivat takuuna taas ovien sisällä olevat tiivisteet paikoilleen. Toivottavasti pysyvät tällä kertaa vähän kauemmin kuin puoli vuotta.

                            Tämä tarina vaan varoitukseksi, että lattiaverhoilu saattaa olla alta aivan märkä, vaikka päältä päin olisi kuiva. Lattiamaton kiinnitysrei'istä vesi juoksee verhoilun alle ihan huomaamatta.
                            ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                            Comment

                            • Xander
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 122
                              • Home

                              #44
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Oikea tapahan olisi ollut liimata ne butyylinauhalla, mutta mitäpä sitä suotta tehtaan ohjeita merkkihuollossa noudattamaan...
                              Joo, mistäs olette tota butyylinauhaa ostaneet? Merkkiliikkeessä ei tunnu olevan...Ei oikein siallakaan viitseisi liimata...

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                #45
                                Originally posted by Käyrä View Post
                                Joo, mistäs olette tota butyylinauhaa ostaneet? Merkkiliikkeessä ei tunnu olevan...Ei oikein siallakaan viitseisi liimata...
                                Taitaa siallakin butyylimömmöä olla :think
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎