Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vettä takajalkatilassa E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakuza
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 516
    • Brisbane

    #91
    Originally posted by TJJ View Post
    Olihan niitä lueteltu jo tässä samassa viestiketjussa:


    Noissa muuten on eroja, Sealcon nauha ei tarttunut niin hyvin kuin tuo merkkiliikkeen myymä (Teroson-merkkinen). Toisaalta tuo saisi olla vähän paksumpaa, 6mm on vähän turhan ohutta.
    En löytäny Sealcon sivuilta mitään mittoja tai hintaa kyseiselle nauhalle niin muistatko yhtään?
    Ajattelin kuitenkin kokeilla tota DEKA butyyliteippi 3 m, leveys 20mm, kun on melko edullista. Onkohan toi nyt kuvan perusteella sinnepäinkään, mitä pitäis?


    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #92
      Originally posted by Jakuza View Post
      En löytäny Sealcon sivuilta mitään mittoja tai hintaa kyseiselle nauhalle niin muistatko yhtään?


      Ajattelin kuitenkin kokeilla tota DEKA butyyliteippi 3 m, leveys 20mm, kun on melko edullista. Onkohan toi nyt kuvan perusteella sinnepäinkään, mitä pitäis?


      Kyllähän se kuvan perusteella oikealta aineelta näyttää. Tosin ehkä jo turhan leveää, mutta saahan sen taitettua kaksinkerroin jolloin koko on sopiva.
      E39 528iA

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        #93
        Originally posted by Jakuza View Post
        Ajattelin kuitenkin kokeilla tota DEKA butyyliteippi 3 m, leveys 20mm, kun on melko edullista. Onkohan toi nyt kuvan perusteella sinnepäinkään, mitä pitäis?


        Toi kyseinen teippi oli ainakin aivan perseestä. Ei sitä saanut tarttumaan mihinkään, joten en suosittele. Täytyy keksiä jotain muuta.:think

        Comment

        • jape3
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 78

          #94
          Itselläni ei ollut enää yhtään luottoa mihinkään nauhoihin. Vedinkin ihan reilusti liima-massalla muovit kiinni. Eipä ole enää lattiat kastuneet.

          Miinuspuolena toki hankalampi purkaminen jos tarvetta ilmenee, mutta eihän näitä tarvii juuri korjailla
          Attached Files

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1176
            • Tuusula

            #95
            Täälläkin näköjään pelkääjän taakse lattialle kussut vähän vettä. Nopeasti tulkaillen taitaa tulla pahvin ja oven välistä, koska pahvia raottamalla ja sormipelillä tuntuu märältä.:think Kynnyslista on myös märkä ja vielä vähän huonosti kiinni niin pääseköhän sen listan allaolevista reijistä sinne koteloon ja sitä kautta kastelemaan sitä lattiamattoa alakautta niistä lattiamaton reijistä?
            Vai mitä kautta vesi pääsee itse matolle?
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • Ansseli
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 145
              • Tampere/Mikkeli

              #96
              Vetäsin bilteman butyyli massaa sinne väliin ja hyvin on pelittänyt jo pari kuukautta.
              -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

              Comment

              • jape3
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 78

                #97
                Originally posted by 174000 View Post
                Täälläkin näköjään pelkääjän taakse lattialle kussut vähän vettä. Nopeasti tulkaillen taitaa tulla pahvin ja oven välistä, koska pahvia raottamalla ja sormipelillä tuntuu märältä.:think Kynnyslista on myös märkä ja vielä vähän huonosti kiinni niin pääseköhän sen listan allaolevista reijistä sinne koteloon ja sitä kautta kastelemaan sitä lattiamattoa alakautta niistä lattiamaton reijistä?
                Vai mitä kautta vesi pääsee itse matolle?
                Katoppa nuo kuvat tarkemmin.
                Vesi tulee siis tuosta muovin ja ovipahvin välistä ja jää karmissa olevan tiivisteen sisäpuolelle. Kun vettä tulee tarpeeksi se nousee kynnyslistan yli ja menee lattialle.

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1176
                  • Tuusula

                  #98
                  Originally posted by jape3 View Post
                  Katoppa nuo kuvat tarkemmin.
                  Vesi tulee siis tuosta muovin ja ovipahvin välistä ja jää karmissa olevan tiivisteen sisäpuolelle. Kun vettä tulee tarpeeksi se nousee kynnyslistan yli ja menee lattialle.
                  Ei vaan jotenkin jaksa uskoa, että vesi lähtee kapuamaan kynnyslistan yli ja ruiskuaa siitä pitkin jalkatilaa. Mutta kaipa se näin sitten on.
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • jape3
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 78

                    #99
                    Originally posted by 174000 View Post
                    Ei vaan jotenkin jaksa uskoa, että vesi lähtee kapuamaan kynnyslistan yli ja ruiskuaa siitä pitkin jalkatilaa. Mutta kaipa se näin sitten on.
                    Juu, ei se vesi kapuakaan ylöspäin. "Ylimääräinen" vesi vaan valuu lattialle.

                    Helpoimmalla pääsisi jos repäisee tuon karmissa olevan tiivisteen pois niin vesi pääsee valumaan ulospäin. Tämä tosin ei ole suositeltava keino.

                    Comment

                    • jupasa
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 98
                      • Turku

                      Tämän topikin aloittaneena voin nyt ilolla todeta, että jalkatilat ovat nyt pysyneet kuivina. Kurkistin lattiaverhoilun alle ja kuivaa oli. Nyt on siis kummankin takaoven sisällä olevat sulkumuovit oikein liimalla liimattu kiinni. En yleensä ollenkaan tykkää siitä, että autoon tehdään jotain tehtaan ohjeen vastaisia systeemeitä, mutta kun ei niiden butyylinauhojen pysyvyyteen näköjään voinut ollenkaan luottaa.
                      ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                      Comment

                      • rasanttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 530
                        • Tuusula

                        Sori jos asiaa on jo käsitelty, mutta tarkkaa ohjetta en löytänyt miten toi ovipahvi lähtee kokonaan irti? Alaosan saa irvistämään vain repäisemällä mutta yläosa ei lähde minnekkään suuntaan nykimällä irti? Myös sen ruuvin siitä oven vetimen kohdalta olen irroittanut tuloksetta.
                        Freude am Fahren

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by rasanttu View Post
                          Sori jos asiaa on jo käsitelty, mutta tarkkaa ohjetta en löytänyt miten toi ovipahvi lähtee kokonaan irti? Alaosan saa irvistämään vain repäisemällä mutta yläosa ei lähde minnekkään suuntaan nykimällä irti? Myös sen ruuvin siitä oven vetimen kohdalta olen irroittanut tuloksetta.
                          Jos etupahvi kyseessä niin siellä ilmakanavassa on myös yks ruuvi, ja sit lähtee irti työntämällä ovipahvia ylöspäin. Takaovipahvit kai lähtee ihan ylöspäin kangottamalla..?
                          Last edited by Thuppu; 17-09-2009, 09:57.
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • Juubi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 999

                            Originally posted by jupasa View Post
                            En yleensä ollenkaan tykkää siitä, että autoon tehdään jotain tehtaan ohjeen vastaisia systeemeitä, mutta kun ei niiden butyylinauhojen pysyvyyteen näköjään voinut ollenkaan luottaa.
                            Kyllä nuo 3M:n butyylinauhalla pysyy ainakin. Omasta e46:sta irrottelin kaikkien ovien höyrysulut ja kiinnitin uudestaan tuolla 3M:n nauhalla eikä ole tarvinnut pelätä vuotamisia. Nauhan kiinnityspaikan täytyy olla tietysti puhdas tai muuten siihen nauhaan tarttuu vaan likaa. Pysyy sormetkin sitten mustana viikon jos sattuu olemaan vähän karheammat kädet.

                            Tuota 3M:n butyylinauhaa löytyy automaaliliikkeistä ja hinta on 3M tuotteille ominaisesti karmiva, laatu maksaa.

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              Originally posted by rasanttu View Post
                              Sori jos asiaa on jo käsitelty, mutta tarkkaa ohjetta en löytänyt miten toi ovipahvi lähtee kokonaan irti? Alaosan saa irvistämään vain repäisemällä mutta yläosa ei lähde minnekkään suuntaan nykimällä irti? Myös sen ruuvin siitä oven vetimen kohdalta olen irroittanut tuloksetta.
                              Etuovipahvin irroitus:


                              Takaovipahvin irroitus:


                              Älkää turhaan rikkoko tavaroita. Nuo videot katsoin itse pari kertaa läpi ennen kuin menin tummenuksia vasten irroittamaan ovipahvit ja homma on todella helppo ja ei tartte turhia repiä ja riuhtoa, kun tekee just niin kuin nuissa videoissa.
                              Last edited by Ha2; 17-09-2009, 11:19.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              • 205/65-15H
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1422

                                Originally posted by rasanttu View Post
                                Sori jos asiaa on jo käsitelty, mutta tarkkaa ohjetta en löytänyt miten toi ovipahvi lähtee kokonaan irti? Alaosan saa irvistämään vain repäisemällä mutta yläosa ei lähde minnekkään suuntaan nykimällä irti? Myös sen ruuvin siitä oven vetimen kohdalta olen irroittanut tuloksetta.
                                Itse itseäni lainaten (viesti 59) "Hankalinta oli saada oven yläosa irti, sitä pitää vetää itseen päin ennen poisnostoa."
                                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                                Ioniq5 AWD -22
                                Leaf 40kwh -18

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎