Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Originally posted by Stone View PostMulla on 275/30R20 takana eikä haittaa muuta järjestelmää kuin kuskin pääkoppaa. Välitykset nimittäin piteni liikaa.. Ei nuo systeemit niin tarkkoja näköjään ole.
AUDI TT Roadster 3.2
PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ
ex.
E38 740iA cosmosschwarzmetallic
E38 740iA bmw schwarz II
E39 530dAt titansilbermetallic
E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
E32 735iA - lachssilbermetallic
E24 635CSI polarismetallic
AUDI A6 TDI
SAAB 'takemenow' 900i
CITROËN XSARA VTS
CITROËN JUMPER
FORD MONDERO
ALFA ROMEO 159 2.4JTDM
+ 23 x Peugeot
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostEiköhän se Hemi tarkoittanut etu ja takarenkaiden välistä vierintäkehä eroa. Jos takana 255/40-17 niin edessä pitäisi olla 235/45-17 tai ongelmia luvassa...
AUDI TT Roadster 3.2
PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ
ex.
E38 740iA cosmosschwarzmetallic
E38 740iA bmw schwarz II
E39 530dAt titansilbermetallic
E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
E32 735iA - lachssilbermetallic
E24 635CSI polarismetallic
AUDI A6 TDI
SAAB 'takemenow' 900i
CITROËN XSARA VTS
CITROËN JUMPER
FORD MONDERO
ALFA ROMEO 159 2.4JTDM
+ 23 x Peugeot
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostEiköhän se Hemi tarkoittanut etu ja takarenkaiden välistä vierintäkehä eroa. Jos takana 255/40-17 niin edessä pitäisi olla 235/45-17 tai ongelmia luvassa...
Ja omassa autossa DSC jne..
Comment
-
-
Originally posted by chorrus View PostJep turbiinia epäilisin itsekin, juu auto seisoo pihassa eikä ole ajossa todellakaan. Ajamista varten on nyt siihen tehty auto
Soittelin yhteen automaattivaihteistohuoltoon, siellä sanottiin tylysti että jos turbiini vaihdetaan, pitää laatikkokin, WTF. Meni ihan ohi. Miksi pelkkää turbiinia ei voi laittaa uusiksi?
Pistin Carmaticille sähköpostia kun eivät enää tähän aikaan puhelimeen vastaile..Vanhoja katiskoja.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostEi haittaa vierintäkehän erokaan, koska mulla on edessä halkaisia 235/30R20.
Ja omassa autossa DSC jne..
mm.Itselläni sekosi luistonesto ja laatikko kun laitoin hetkeksi oikealle taakse 195/65-15" varapyörän jossa halkaisija oli kymmenkunta milliä orggista vierinäkehää pienempi.
Eli laatikko lopetti vaihtamisen nelosta isommalle ja luistonesto kytkeytyi 95kmh nopeudessa katkaisten vedon.
9/98-uudemmissa stepillisissä myös jopa talvirenkaiden laatu/ominaisuudet voivat orggista suuremman tai pienemmän vierintäkitkan myötä sekoittaa laatikon toiminnan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostItselläni sekosi luistonesto ja laatikko kun laitoin hetkeksi oikealle taakse 195/65-15" varapyörän jossa halkaisija oli kymmenkunta milliä orggista vierinäkehää pienempi.
Eli laatikko lopetti vaihtamisen nelosta isommalle ja luistonesto kytkeytyi 95kmh nopeudessa katkaisten vedon.
9/98-uudemmissa stepillisissä myös jopa talvirenkaiden laatu/ominaisuudet voivat orggista suuremman tai pienemmän vierintäkitkan myötä sekoittaa laatikon toiminnan.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostTotta hemmetissä laatikko jne. menee sekaisin jos vaihtaa samalle(taka) akselille eri kokosia pyöriä!
Ongelmia syntyy myös poikkeavalla renkaiden vierintäkitkalla, eli mm.jotkin nykykitkat saavat laatikon toiminnasta varsin epäloogista.
Tästä syystä tuo rengaskoon tarkistus kuitenkin kannattaa tehdä ENNEN mihinkään laatikkoremppaan ryhtymistä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostToki näin, mutta myös laatikon toiminta saadaan sekaisin mikäli auton välityksiä muutetaan vääränkokoisella renkaiden vierintäkehällä. etu ja taka-akseliston eri vierintäkehän pyörät lähinnä vaikuttaa abs ja luistonesto/ajonhallintajärjestelmään.
Omassa ei ole ilmaantunut mitään epäloogisuutta minkään asian suhteen eikä laatikon toiminassa ole ollut mitään sekoilua..:think
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostToki näin, mutta myös laatikon toiminta saadaan sekaisin mikäli auton välityksiä muutetaan vääränkokoisella renkaiden vierintäkehällä. etu ja taka-akseliston eri vierintäkehän pyörät lähinnä vaikuttaa abs ja luistonesto/ajonhallintajärjestelmään.
Ongelmia syntyy myös poikkeavalla renkaiden vierintäkitkalla, eli mm.jotkin nykykitkat saavat laatikon toiminnasta varsin epäloogista.
Tästä syystä tuo rengaskoon tarkistus kuitenkin kannattaa tehdä ENNEN mihinkään laatikkoremppaan ryhtymistä.
Ajonhallinta luulee, että on luistoa koska etupyörien sekä takapyörien pyörimisnopeusero on liian suuri 4. tai 5. vaihteella. Tuntuis loogiselta koska turbiinivika on kyllä jokaisella vaihteella. Tai sitten lootasta hajonnut/hajoamassa se heikoin kohta eli od:n akseli (ei ole onneks kovin kallis uusi 250eur).
Comment
-
-
renkaiden vaikutus
Joskus aiemminkin kirjoittanut tästä eli appiukkon 525 vm99 touring ja vaihdettiin talveksi aivan uudet nokian Q-kitkarenkaat toimi kaksiviikkoa ja sit pukkas ongelmat, eli laatikko ei vaihtanut kolmosta suurempaa vaihdetta päälle. Mikään luistonesto valo tai vaihdelaatikon vika valo ei syttynyt päälle. Merkkikorjaamossa vikakoodilukulaite ei antanut vikakoodeja epäili laatikon rikkoutuneen. Vaihdettiin kuitenkin varoiksi kesärenkaat alle ja hopsis viat katosi samantien, joten esimerkkejä löytyy, että renkaillakin on väliä. Ilmeisesti noi Q:t oli niin löysä runkoiset munkit että ne toimi just sen kaksi viikkoa.
Comment
-
-
Kitkoista
Itsellä samanlaiset Q:t eikä mitään ongelmaa.
Aika mutuilua taas koko topic täynnä.:think
Kuten sanottu, vääränlaisella käytöllä saa vakionakin lodjun hajalle.
Itselläni auto pelaa moitteetta. On ollut boxi kiinni, nykyisin lastutettuna.
Laatikon ja peränöljyt vaihdettuna.
Säännöllisesti vetelen hevoskärryä ja hyvin pelittää.
Tonnin lisähinta korjatusta lodjusta ei todellakaan ole paha.
Jos tuntuu kalliilta niin kannattaa ajella sillä Pösöllä vaan ja myydä se BMW.
Comment
-
-
Niin no, mm.kaverilla viime talvena 205/55-16"" Q-kitkat vm.-01 e39:n alla(eli myös siis aavistuksen pienellä vierintäkehällä) ja lopputalvesta ensin jäi laatikon lukittuminen vitosvaihteella ja kevään korvilla ei enään vitonenkaan tahtonut kytkeytyä kuin satunnaisesti. 235/40-18" kesärenkaat poistivat välittömästi tämän ongelman.
No, tämä on nyt kyllä sanotaanko "yleisesti tiedossa" (lähinnä romiksilla+BMW orjentoituneissa rengasliikkeissä), että nuo 9/98-uudemmat stepilliset e39:t ovat ainakin joissain tapauksissa erittäinkin herkkiä oirehtimaan väärän vierintäkehän rengastuksesta.
Kaikki ei kuitenkaan edes tajua että laatikko ei lukitu, vaan painavat koko talven laatikko luistaen(oikea kierrosluku bensakoneella 100kmh:ssa laatikko lukittuneena 1850rpm....ei siis 2000-2100rpm)
Eihän tätäkään toki kannata välttämättä uskoa, jos kerran laatikon vaihtointo on niin kova, että toisen rengassarjan kokeilu tuntuu järjettömältä.
Vastuu on kuitenkin AINA kuulijalla.Last edited by Hemi; 11-07-2007, 12:10.
Comment
-
Comment