Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Jos nuo renkaat todellakin on nuo, niin niissä on niin suuri vierintäkehäero että saa kyllä helpostikkin laatikon kovemmassa vauhdissa tilttiin/vikatilaan? Tosin pitäisi kyllä luistonesto ja abs jarrutkin alkaa kiukuttelemaan?
    Tarkistappa nyt kuitenkin vielä renkaiden koot?
    Mulla on 275/30R20 takana eikä haittaa muuta järjestelmää kuin kuskin pääkoppaa. Välitykset nimittäin piteni liikaa.. Ei nuo systeemit niin tarkkoja näköjään ole.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • chorrus
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 565
      • 00100

      #17
      Originally posted by Stone View Post
      Mulla on 275/30R20 takana eikä haittaa muuta järjestelmää kuin kuskin pääkoppaa. Välitykset nimittäin piteni liikaa.. Ei nuo systeemit niin tarkkoja näköjään ole.
      Tälläinen kuva mullakin asiasta, tarkemmin en tiedä

      AUDI TT Roadster 3.2
      PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
      PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

      ex.
      E38 740iA cosmosschwarzmetallic
      E38 740iA bmw schwarz II
      E39 530dAt titansilbermetallic
      E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
      E32 735iA - lachssilbermetallic
      E24 635CSI polarismetallic
      AUDI A6 TDI
      SAAB 'takemenow' 900i
      CITROËN XSARA VTS
      CITROËN JUMPER
      FORD MONDERO
      ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

      + 23 x Peugeot

      Comment

      • j328
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 310
        • Vantaa

        #18
        Eiköhän se Hemi tarkoittanut etu ja takarenkaiden välistä vierintäkehä eroa. Jos takana 255/40-17 niin edessä pitäisi olla 235/45-17 tai ongelmia luvassa...

        Comment

        • chorrus
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 565
          • 00100

          #19
          Originally posted by j328 View Post
          Eiköhän se Hemi tarkoittanut etu ja takarenkaiden välistä vierintäkehä eroa. Jos takana 255/40-17 niin edessä pitäisi olla 235/45-17 tai ongelmia luvassa...
          Olen nyt eri osoitteessa kun auto, joten en pysty katsomaan, mutta uskoisin kyllä että renkaat ovat ns. balanssissa kun laatikko on toiminut aikaisemmin, ja nyt yhtäkkiä on ruvennut vammaamaan. Eli etupyörien koko on luultavasti tuo 235/45/17..

          AUDI TT Roadster 3.2
          PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
          PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

          ex.
          E38 740iA cosmosschwarzmetallic
          E38 740iA bmw schwarz II
          E39 530dAt titansilbermetallic
          E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
          E32 735iA - lachssilbermetallic
          E24 635CSI polarismetallic
          AUDI A6 TDI
          SAAB 'takemenow' 900i
          CITROËN XSARA VTS
          CITROËN JUMPER
          FORD MONDERO
          ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

          + 23 x Peugeot

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by j328 View Post
            Eiköhän se Hemi tarkoittanut etu ja takarenkaiden välistä vierintäkehä eroa. Jos takana 255/40-17 niin edessä pitäisi olla 235/45-17 tai ongelmia luvassa...
            Ei haittaa vierintäkehän erokaan, koska mulla on edessä halkaisia 235/30R20.
            Ja omassa autossa DSC jne..
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Delphin
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 231
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by chorrus View Post
              Jep turbiinia epäilisin itsekin, juu auto seisoo pihassa eikä ole ajossa todellakaan. Ajamista varten on nyt siihen tehty auto

              Soittelin yhteen automaattivaihteistohuoltoon, siellä sanottiin tylysti että jos turbiini vaihdetaan, pitää laatikkokin, WTF. Meni ihan ohi. Miksi pelkkää turbiinia ei voi laittaa uusiksi?
              Pistin Carmaticille sähköpostia kun eivät enää tähän aikaan puhelimeen vastaile..
              Se selviää aukasemalla. Tuskinpa päälisin puolin edes osaat sanoa turbiinista onko rikki vai ei. Veikkaanpa 98 % todennäköisyydellä, että riittää pelkkä turbiinin vaihto. Samalla tulee öljyt kunnolla vaihdettua.
              Vanhoja katiskoja.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Stone View Post
                Ei haittaa vierintäkehän erokaan, koska mulla on edessä halkaisia 235/30R20.
                Ja omassa autossa DSC jne..
                Tuolla erolla kuitenkin on tiedossa tapauksia jossa 9/98-uudemmat systeemit kuitenkin ovat vähintään oireelleet laatikossa sekä abseilla.
                mm.Itselläni sekosi luistonesto ja laatikko kun laitoin hetkeksi oikealle taakse 195/65-15" varapyörän jossa halkaisija oli kymmenkunta milliä orggista vierinäkehää pienempi.
                Eli laatikko lopetti vaihtamisen nelosta isommalle ja luistonesto kytkeytyi 95kmh nopeudessa katkaisten vedon.
                9/98-uudemmissa stepillisissä myös jopa talvirenkaiden laatu/ominaisuudet voivat orggista suuremman tai pienemmän vierintäkitkan myötä sekoittaa laatikon toiminnan.

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Itselläni sekosi luistonesto ja laatikko kun laitoin hetkeksi oikealle taakse 195/65-15" varapyörän jossa halkaisija oli kymmenkunta milliä orggista vierinäkehää pienempi.
                  Eli laatikko lopetti vaihtamisen nelosta isommalle ja luistonesto kytkeytyi 95kmh nopeudessa katkaisten vedon.
                  9/98-uudemmissa stepillisissä myös jopa talvirenkaiden laatu/ominaisuudet voivat orggista suuremman tai pienemmän vierintäkitkan myötä sekoittaa laatikon toiminnan.
                  Totta hemmetissä laatikko jne. menee sekaisin jos vaihtaa samalle(taka) akselille eri kokosia pyöriä!
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by Stone View Post
                    Totta hemmetissä laatikko jne. menee sekaisin jos vaihtaa samalle(taka) akselille eri kokosia pyöriä!
                    Toki näin, mutta myös laatikon toiminta saadaan sekaisin mikäli auton välityksiä muutetaan vääränkokoisella renkaiden vierintäkehällä. etu ja taka-akseliston eri vierintäkehän pyörät lähinnä vaikuttaa abs ja luistonesto/ajonhallintajärjestelmään.
                    Ongelmia syntyy myös poikkeavalla renkaiden vierintäkitkalla, eli mm.jotkin nykykitkat saavat laatikon toiminnasta varsin epäloogista.
                    Tästä syystä tuo rengaskoon tarkistus kuitenkin kannattaa tehdä ENNEN mihinkään laatikkoremppaan ryhtymistä.

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Toki näin, mutta myös laatikon toiminta saadaan sekaisin mikäli auton välityksiä muutetaan vääränkokoisella renkaiden vierintäkehällä. etu ja taka-akseliston eri vierintäkehän pyörät lähinnä vaikuttaa abs ja luistonesto/ajonhallintajärjestelmään.
                      En nyt kyllä ymmärrä tätä.. Onkos sulla heittää jotain esimerkkiä tästä, mutuja ei nyt kuunnella?
                      Omassa ei ole ilmaantunut mitään epäloogisuutta minkään asian suhteen eikä laatikon toiminassa ole ollut mitään sekoilua..:think
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • Tomppa111
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 92

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Toki näin, mutta myös laatikon toiminta saadaan sekaisin mikäli auton välityksiä muutetaan vääränkokoisella renkaiden vierintäkehällä. etu ja taka-akseliston eri vierintäkehän pyörät lähinnä vaikuttaa abs ja luistonesto/ajonhallintajärjestelmään.
                        Ongelmia syntyy myös poikkeavalla renkaiden vierintäkitkalla, eli mm.jotkin nykykitkat saavat laatikon toiminnasta varsin epäloogista.
                        Tästä syystä tuo rengaskoon tarkistus kuitenkin kannattaa tehdä ENNEN mihinkään laatikkoremppaan ryhtymistä.
                        Mites jos luistoneston ottaa pois päältä niin silloin pitäis toimia ?
                        Ajonhallinta luulee, että on luistoa koska etupyörien sekä takapyörien pyörimisnopeusero on liian suuri 4. tai 5. vaihteella. Tuntuis loogiselta koska turbiinivika on kyllä jokaisella vaihteella. Tai sitten lootasta hajonnut/hajoamassa se heikoin kohta eli od:n akseli (ei ole onneks kovin kallis uusi 250eur).

                        Comment

                        • mikalkai
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 308
                          • Oulu

                          #27
                          OT: Kiitän luojaa että omassani vielä toimii tuo laatikko ilman mitään ongelmaa. Jopa öljyjen vaihdon jälkeenkin. Tosin tuosta olikin tuota öljyä vaihdettu useammin.
                          Ajossa:
                          E39 530i Touring M-Sport

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            #28
                            renkaiden vaikutus

                            Joskus aiemminkin kirjoittanut tästä eli appiukkon 525 vm99 touring ja vaihdettiin talveksi aivan uudet nokian Q-kitkarenkaat toimi kaksiviikkoa ja sit pukkas ongelmat, eli laatikko ei vaihtanut kolmosta suurempaa vaihdetta päälle. Mikään luistonesto valo tai vaihdelaatikon vika valo ei syttynyt päälle. Merkkikorjaamossa vikakoodilukulaite ei antanut vikakoodeja epäili laatikon rikkoutuneen. Vaihdettiin kuitenkin varoiksi kesärenkaat alle ja hopsis viat katosi samantien, joten esimerkkejä löytyy, että renkaillakin on väliä. Ilmeisesti noi Q:t oli niin löysä runkoiset munkit että ne toimi just sen kaksi viikkoa.

                            Comment

                            • S4Driver
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 572
                              • Kaukana

                              #29
                              Kitkoista

                              Itsellä samanlaiset Q:t eikä mitään ongelmaa.
                              Aika mutuilua taas koko topic täynnä.:think
                              Kuten sanottu, vääränlaisella käytöllä saa vakionakin lodjun hajalle.
                              Itselläni auto pelaa moitteetta. On ollut boxi kiinni, nykyisin lastutettuna.
                              Laatikon ja peränöljyt vaihdettuna.
                              Säännöllisesti vetelen hevoskärryä ja hyvin pelittää.
                              Tonnin lisähinta korjatusta lodjusta ei todellakaan ole paha.
                              Jos tuntuu kalliilta niin kannattaa ajella sillä Pösöllä vaan ja myydä se BMW.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Niin no, mm.kaverilla viime talvena 205/55-16"" Q-kitkat vm.-01 e39:n alla(eli myös siis aavistuksen pienellä vierintäkehällä) ja lopputalvesta ensin jäi laatikon lukittuminen vitosvaihteella ja kevään korvilla ei enään vitonenkaan tahtonut kytkeytyä kuin satunnaisesti. 235/40-18" kesärenkaat poistivat välittömästi tämän ongelman.
                                No, tämä on nyt kyllä sanotaanko "yleisesti tiedossa" (lähinnä romiksilla+BMW orjentoituneissa rengasliikkeissä), että nuo 9/98-uudemmat stepilliset e39:t ovat ainakin joissain tapauksissa erittäinkin herkkiä oirehtimaan väärän vierintäkehän rengastuksesta.
                                Kaikki ei kuitenkaan edes tajua että laatikko ei lukitu, vaan painavat koko talven laatikko luistaen(oikea kierrosluku bensakoneella 100kmh:ssa laatikko lukittuneena 1850rpm....ei siis 2000-2100rpm)
                                Eihän tätäkään toki kannata välttämättä uskoa, jos kerran laatikon vaihtointo on niin kova, että toisen rengassarjan kokeilu tuntuu järjettömältä.
                                Vastuu on kuitenkin AINA kuulijalla.
                                Last edited by Hemi; 11-07-2007, 12:10.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎