Jos nuo renkaat todellakin on nuo, niin niissä on niin suuri vierintäkehäero että saa kyllä helpostikkin laatikon kovemmassa vauhdissa tilttiin/vikatilaan? Tosin pitäisi kyllä luistonesto ja abs jarrutkin alkaa kiukuttelemaan?
Tarkistappa nyt kuitenkin vielä renkaiden koot?
Mulla on 275/30R20 takana eikä haittaa muuta järjestelmää kuin kuskin pääkoppaa. Välitykset nimittäin piteni liikaa.. Ei nuo systeemit niin tarkkoja näköjään ole.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Mulla on 275/30R20 takana eikä haittaa muuta järjestelmää kuin kuskin pääkoppaa. Välitykset nimittäin piteni liikaa.. Ei nuo systeemit niin tarkkoja näköjään ole.
Tälläinen kuva mullakin asiasta, tarkemmin en tiedä
Eiköhän se Hemi tarkoittanut etu ja takarenkaiden välistä vierintäkehä eroa. Jos takana 255/40-17 niin edessä pitäisi olla 235/45-17 tai ongelmia luvassa...
Eiköhän se Hemi tarkoittanut etu ja takarenkaiden välistä vierintäkehä eroa. Jos takana 255/40-17 niin edessä pitäisi olla 235/45-17 tai ongelmia luvassa...
Olen nyt eri osoitteessa kun auto, joten en pysty katsomaan, mutta uskoisin kyllä että renkaat ovat ns. balanssissa kun laatikko on toiminut aikaisemmin, ja nyt yhtäkkiä on ruvennut vammaamaan. Eli etupyörien koko on luultavasti tuo 235/45/17..
Eiköhän se Hemi tarkoittanut etu ja takarenkaiden välistä vierintäkehä eroa. Jos takana 255/40-17 niin edessä pitäisi olla 235/45-17 tai ongelmia luvassa...
Ei haittaa vierintäkehän erokaan, koska mulla on edessä halkaisia 235/30R20.
Ja omassa autossa DSC jne..
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Jep turbiinia epäilisin itsekin, juu auto seisoo pihassa eikä ole ajossa todellakaan. Ajamista varten on nyt siihen tehty auto
Soittelin yhteen automaattivaihteistohuoltoon, siellä sanottiin tylysti että jos turbiini vaihdetaan, pitää laatikkokin, WTF. Meni ihan ohi. Miksi pelkkää turbiinia ei voi laittaa uusiksi?
Pistin Carmaticille sähköpostia kun eivät enää tähän aikaan puhelimeen vastaile..
Se selviää aukasemalla. Tuskinpa päälisin puolin edes osaat sanoa turbiinista onko rikki vai ei. Veikkaanpa 98 % todennäköisyydellä, että riittää pelkkä turbiinin vaihto. Samalla tulee öljyt kunnolla vaihdettua.
Ei haittaa vierintäkehän erokaan, koska mulla on edessä halkaisia 235/30R20.
Ja omassa autossa DSC jne..
Tuolla erolla kuitenkin on tiedossa tapauksia jossa 9/98-uudemmat systeemit kuitenkin ovat vähintään oireelleet laatikossa sekä abseilla.
mm.Itselläni sekosi luistonesto ja laatikko kun laitoin hetkeksi oikealle taakse 195/65-15" varapyörän jossa halkaisija oli kymmenkunta milliä orggista vierinäkehää pienempi.
Eli laatikko lopetti vaihtamisen nelosta isommalle ja luistonesto kytkeytyi 95kmh nopeudessa katkaisten vedon.
9/98-uudemmissa stepillisissä myös jopa talvirenkaiden laatu/ominaisuudet voivat orggista suuremman tai pienemmän vierintäkitkan myötä sekoittaa laatikon toiminnan.
Itselläni sekosi luistonesto ja laatikko kun laitoin hetkeksi oikealle taakse 195/65-15" varapyörän jossa halkaisija oli kymmenkunta milliä orggista vierinäkehää pienempi.
Eli laatikko lopetti vaihtamisen nelosta isommalle ja luistonesto kytkeytyi 95kmh nopeudessa katkaisten vedon.
9/98-uudemmissa stepillisissä myös jopa talvirenkaiden laatu/ominaisuudet voivat orggista suuremman tai pienemmän vierintäkitkan myötä sekoittaa laatikon toiminnan.
Totta hemmetissä laatikko jne. menee sekaisin jos vaihtaa samalle(taka) akselille eri kokosia pyöriä!
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Totta hemmetissä laatikko jne. menee sekaisin jos vaihtaa samalle(taka) akselille eri kokosia pyöriä!
Toki näin, mutta myös laatikon toiminta saadaan sekaisin mikäli auton välityksiä muutetaan vääränkokoisella renkaiden vierintäkehällä. etu ja taka-akseliston eri vierintäkehän pyörät lähinnä vaikuttaa abs ja luistonesto/ajonhallintajärjestelmään.
Ongelmia syntyy myös poikkeavalla renkaiden vierintäkitkalla, eli mm.jotkin nykykitkat saavat laatikon toiminnasta varsin epäloogista.
Tästä syystä tuo rengaskoon tarkistus kuitenkin kannattaa tehdä ENNEN mihinkään laatikkoremppaan ryhtymistä.
Toki näin, mutta myös laatikon toiminta saadaan sekaisin mikäli auton välityksiä muutetaan vääränkokoisella renkaiden vierintäkehällä. etu ja taka-akseliston eri vierintäkehän pyörät lähinnä vaikuttaa abs ja luistonesto/ajonhallintajärjestelmään.
En nyt kyllä ymmärrä tätä.. Onkos sulla heittää jotain esimerkkiä tästä, mutuja ei nyt kuunnella?
Omassa ei ole ilmaantunut mitään epäloogisuutta minkään asian suhteen eikä laatikon toiminassa ole ollut mitään sekoilua..:think
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Toki näin, mutta myös laatikon toiminta saadaan sekaisin mikäli auton välityksiä muutetaan vääränkokoisella renkaiden vierintäkehällä. etu ja taka-akseliston eri vierintäkehän pyörät lähinnä vaikuttaa abs ja luistonesto/ajonhallintajärjestelmään.
Ongelmia syntyy myös poikkeavalla renkaiden vierintäkitkalla, eli mm.jotkin nykykitkat saavat laatikon toiminnasta varsin epäloogista.
Tästä syystä tuo rengaskoon tarkistus kuitenkin kannattaa tehdä ENNEN mihinkään laatikkoremppaan ryhtymistä.
Mites jos luistoneston ottaa pois päältä niin silloin pitäis toimia ?
Ajonhallinta luulee, että on luistoa koska etupyörien sekä takapyörien pyörimisnopeusero on liian suuri 4. tai 5. vaihteella. Tuntuis loogiselta koska turbiinivika on kyllä jokaisella vaihteella. Tai sitten lootasta hajonnut/hajoamassa se heikoin kohta eli od:n akseli (ei ole onneks kovin kallis uusi 250eur).
OT: Kiitän luojaa että omassani vielä toimii tuo laatikko ilman mitään ongelmaa. Jopa öljyjen vaihdon jälkeenkin. Tosin tuosta olikin tuota öljyä vaihdettu useammin.
Joskus aiemminkin kirjoittanut tästä eli appiukkon 525 vm99 touring ja vaihdettiin talveksi aivan uudet nokian Q-kitkarenkaat toimi kaksiviikkoa ja sit pukkas ongelmat, eli laatikko ei vaihtanut kolmosta suurempaa vaihdetta päälle. Mikään luistonesto valo tai vaihdelaatikon vika valo ei syttynyt päälle. Merkkikorjaamossa vikakoodilukulaite ei antanut vikakoodeja epäili laatikon rikkoutuneen. Vaihdettiin kuitenkin varoiksi kesärenkaat alle ja hopsis viat katosi samantien, joten esimerkkejä löytyy, että renkaillakin on väliä. Ilmeisesti noi Q:t oli niin löysä runkoiset munkit että ne toimi just sen kaksi viikkoa.
Itsellä samanlaiset Q:t eikä mitään ongelmaa.
Aika mutuilua taas koko topic täynnä.:think
Kuten sanottu, vääränlaisella käytöllä saa vakionakin lodjun hajalle.
Itselläni auto pelaa moitteetta. On ollut boxi kiinni, nykyisin lastutettuna.
Laatikon ja peränöljyt vaihdettuna.
Säännöllisesti vetelen hevoskärryä ja hyvin pelittää.
Tonnin lisähinta korjatusta lodjusta ei todellakaan ole paha.
Jos tuntuu kalliilta niin kannattaa ajella sillä Pösöllä vaan ja myydä se BMW.
Niin no, mm.kaverilla viime talvena 205/55-16"" Q-kitkat vm.-01 e39:n alla(eli myös siis aavistuksen pienellä vierintäkehällä) ja lopputalvesta ensin jäi laatikon lukittuminen vitosvaihteella ja kevään korvilla ei enään vitonenkaan tahtonut kytkeytyä kuin satunnaisesti. 235/40-18" kesärenkaat poistivat välittömästi tämän ongelman.
No, tämä on nyt kyllä sanotaanko "yleisesti tiedossa" (lähinnä romiksilla+BMW orjentoituneissa rengasliikkeissä), että nuo 9/98-uudemmat stepilliset e39:t ovat ainakin joissain tapauksissa erittäinkin herkkiä oirehtimaan väärän vierintäkehän rengastuksesta.
Kaikki ei kuitenkaan edes tajua että laatikko ei lukitu, vaan painavat koko talven laatikko luistaen(oikea kierrosluku bensakoneella 100kmh:ssa laatikko lukittuneena 1850rpm....ei siis 2000-2100rpm)
Eihän tätäkään toki kannata välttämättä uskoa, jos kerran laatikon vaihtointo on niin kova, että toisen rengassarjan kokeilu tuntuu järjettömältä.
Vastuu on kuitenkin AINA kuulijalla.
Comment