Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axu83
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 601
    • Vantaa

    Originally posted by Rahu View Post
    Äkkiä tutkittuna niin 730d:ssä ja ALPINA D10:ssä on sama laatikko! 5hp24=A5S 440Z Luulis tun laatikon saavan myös kohtuu duunilla e39:iin.
    Tuo taitaa olla -97 540iA:ssakin?
    E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
    E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
    Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
    It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
    And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      Originally posted by Axu83 View Post
      Tuo taitaa olla -97 540iA:ssakin?
      Sama laatikko on viisnelikymppisessäkin. Veikkaan kylläkin, että ainakin Alpinan lotjaketta on vahvistettu jotenkin, koska ZF:n vakiomallisessa vääntökatto on 440NM ja D10:ssä tuo 440 ylittyy kyllä aikalailla.. Mene ja Tiedä.
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        Originally posted by Rahu View Post
        Äkkiä tutkittuna niin 730d:ssä ja ALPINA D10:ssä on sama laatikko! 5hp24=A5S 440Z Luulis tun laatikon saavan myös kohtuu duunilla e39:iin.
        Mitenköhän luulet RAHU ton kontrolli yksikön käyvän ristiin? katselin tossa realoem niin noi boxien numerot mitkä oli lähimpänä toisiaan oli seuraavat:

        e39 24607521759 ja 2407542326

        e38 24607506450 ja 24607508401 tässä oli maininta tolle ekalle numerosarjalle up3/2000

        Comment

        • Tomppa80
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2088
          • Raahe

          Taitaa nuo 530da:t olla aikas paskoja... Ei sen puoleen firman kolmesta volvosta kahdesta xc70 d5 ja xc90 d5 kaikista on mennyt jakolaatikko. Ekasta 60tkm toisesta 120tkm ja viimeisimmästä 160tkm. POKS maksaa aina 5000€. Jos ostaa luxus auton niin pitää olla myös varaa korjata sitä.
          Mercedes Benz E -07
          BMW 523i -96
          Volvo v70t5 -99
          Harley Davidson Electra Glide -00
          Solifer SM -75

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

            Originally posted by Stone View Post
            Sama laatikko on viisnelikymppisessäkin. Veikkaan kylläkin, että ainakin Alpinan lotjaketta on vahvistettu jotenkin, koska ZF:n vakiomallisessa vääntökatto on 440NM ja D10:ssä tuo 440 ylittyy kyllä aikalailla.. Mene ja Tiedä.
            Tosiaan jos tuota voisi vahvistaa, kun taas joku tuolla aiemmin todennut ettei tota A390 lootaa oikein pysty mielekkäästi vahvistamaan.

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              Heitämpä tällaisen kysymyksen ilmaan että onko näitä E39 530d stepin ongelmia myös E39 Facelift malleissa?? Mites onko näitä ongelmia ilmennyt E46 330d stepeissä??
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by Bouma View Post
                Heitämpä tällaisen kysymyksen ilmaan että onko näitä E39 530d stepin ongelmia myös E39 Facelift malleissa?? Mites onko näitä ongelmia ilmennyt E46 330d stepeissä??
                Eipä tuossa GM:n lootassa ole merkittäviä muutoksia tapahtunut. Yhtä lailla ne uudemmatkin poikii, jos sille päälle sattuu. Sama laatikko myös 3-sarjassa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Eipä tuossa GM:n lootassa ole merkittäviä muutoksia tapahtunut. Yhtä lailla ne uudemmatkin poikii, jos sille päälle sattuu. Sama laatikko myös 3-sarjassa.
                  OK.Kyllä niin tekisi mieli ostaa se diiseli automaagina mutta ei tuo manuaali mikään ongelma ole. Lastutus olisi kuitenkin edessä ja manuaaliloota sopii varmaan siihen hommaan huomattavasti paremmin vai kuinka?
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    Originally posted by Bouma View Post
                    OK.Kyllä niin tekisi mieli ostaa se diiseli automaagina mutta ei tuo manuaali mikään ongelma ole. Lastutus olisi kuitenkin edessä ja manuaaliloota sopii varmaan siihen hommaan huomattavasti paremmin vai kuinka?
                    Kaikki ne saa rikki väärällä käytöllä. Eipä se manuaalin kytkinkään mahdottomasti vääntöä kestä. Järkevällä ohjelmoinnilla vakiokaluilla saa yleensä sen ~230 hv. Väännön voi rajoittaa alakierroksilla esim. 500 Nm tuntumaan, vaikka sitä olisikin enemmän tarjolla.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Bouma
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 3108
                      • Tampere

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Kaikki ne saa rikki väärällä käytöllä. Eipä se manuaalin kytkinkään mahdottomasti vääntöä kestä. Järkevällä ohjelmoinnilla vakiokaluilla saa yleensä sen ~230 hv. Väännön voi rajoittaa alakierroksilla esim. 500 Nm tuntumaan, vaikka sitä olisikin enemmän tarjolla.
                      Juu tod.näk jos 330d ostan se tulee oleen tuo 184hv koneella ja mielessä kävi nuo samat lukemat et jos siitä sen 220-230hv ja n.500nm sais karalalla irti niin se riittäisi vallan hyvin.
                      MB CLS-12 350CGI AMG

                      MYSTINEN.FI

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Originally posted by Bouma View Post
                        Juu tod.näk jos 330d ostan se tulee oleen tuo 184hv koneella ja mielessä kävi nuo samat lukemat et jos siitä sen 220-230hv ja n.500nm sais karalalla irti niin se riittäisi vallan hyvin.
                        Aika lailla tuohon mainitsemaasi harukkaan ne yleensä menee. Loppupään E46 330d:ssä (204 hv) onkin M57N-kone, jossa potentiaalia on enemmän.
                        Jos laatikon kesto tosissaan mietityttää, rajoittaa sen väännön hieman alemmas (potentiaalia kuitenkin lisää jostain 2500 RPM -> verrattuna vakioon).
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3018
                          • Kuopio

                          Onkos nämä samat steptronic ongelmat myös bensa malleissa? Lähinnä kiinnostaa -96...-00 523 ja 528 mallit. Jostakin muistelen lukeneeni, että näissä ei niin paljon olisi ongelmia, mutta vähän aikaa sitten kaverilta hajosi laatikko 523:sta niin alkoi epäilyttämään.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            Originally posted by markok View Post
                            Onkos nämä samat steptronic ongelmat myös bensa malleissa? Lähinnä kiinnostaa -96...-00 523 ja 528 mallit. Jostakin muistelen lukeneeni, että näissä ei niin paljon olisi ongelmia, mutta vähän aikaa sitten kaverilta hajosi laatikko 523:sta niin alkoi epäilyttämään.
                            Ainakin 9/98 jälkeiset ZF:n valmistamat bensastepit vaikuttaa olevan kertaluokkaa luotettavampia, kuin dieselin GM-tomaatti. Toki 3 litran dieselin vääntömomentti lisää minkä tahansa laatikon kuormitusta.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Paabo
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 4324
                              • Lapinlahti City

                              Originally posted by Tomppa80 View Post
                              Taitaa nuo 530da:t olla aikas paskoja... Ei sen puoleen firman kolmesta volvosta kahdesta xc70 d5 ja xc90 d5 kaikista on mennyt jakolaatikko. Ekasta 60tkm toisesta 120tkm ja viimeisimmästä 160tkm. POKS maksaa aina 5000€. Jos ostaa luxus auton niin pitää olla myös varaa korjata sitä.

                              Eikö se joku viisas aikoinaan sanonut, että elä osta käytettynäkään sellaista autoa, mihin sinulla ei olisi uutenakaan ollut varaa....
                              E39 M5

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by markok View Post
                                Onkos nämä samat steptronic ongelmat myös bensa malleissa? Lähinnä kiinnostaa -96...-00 523 ja 528 mallit. Jostakin muistelen lukeneeni, että näissä ei niin paljon olisi ongelmia, mutta vähän aikaa sitten kaverilta hajosi laatikko 523:sta niin alkoi epäilyttämään.
                                Bensakoneisten laatikot on kutakuinkin ikuisia, vuosimallista riippumatta.

                                Poislukien 540ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎