Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    Originally posted by MarttiKK View Post
    Mitenkäs noiden E60:n dieselvehkeiden automaattilaatikot ovat kestäneet. Alkavat olla jo sen ikäisiä, että pitäisi olla tietoa kestosta?
    Itsellä n 30 tkm kokemuksia 2pkl toinen 110 ja toinen ajettu 162 tkm. Ei mitään ongelmia, mutta ei kai noilla kilsoilla pitäisikään. Ja autot luonnollisesti lastuttamattomia.
    Ennen hankintaa juttelin parin taksikuskin (Hki) kanssa ja sama stoori. Ei mitään vikoja.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • k1mmalin
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 76
      • Kuopio

      Tänään pidempi koeajo korjatulla laatikolla. Toimi yllättävän hyvin. Pitää ajella vielä, että kaikki ilmat häviää järjestelmästä. Varsinkin männät ilmautuu aika hitaasti. Öljyn määrä pitää tarkastaa huomenna. No piti jättää auto pajalle ku toi uudempi on niin kiva ajella
      530 kiisseli

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Originally posted by k1mmalin View Post
        Laatikko on nyt kasassa ja paikoillaan. Pienet testit otin ja tuntui toimivan hyvin. Olipahan savotta, mutta tulipahan tehtyä No nelosen akselin laitoin vanhan kun en keksinyt/löytänyt vahvistettua. Remppa osien osalta 1300 eskoa ja töitä vitusti päälle. No myyntiin nyt kun on kunnostettu ja vahvistettu! Kyllästyksissäni hain nahkahousu maasta vähän uudemman 535d farkun. Nyt pitäis olla kestävämpi loota:0)
        Hienoa, kun sait vörkkimään!

        Jos nyt mitenkäät viitsit, niin olisi todella hienoa, jos tekisit hieman syväluotaavamman raportin projektista. Ettei tarvisi seuraavan taas lähteä pyörää keksimään uudelleen.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          Luin koko mielenkiintoisen topicin läpi ja jäi kaivertamaan mieltä kysymys jos toinenkin. Oma auto 540iA -01 Touring ja tarkoitus laittaa isompaa palloa alle. Stonen autolla ei ongelmia? Sotkeeko bensa koneen perässä olevan laatikon toiminnan? Tuskin sentään hajoittaa. Luulisi että jos on ABS anturit kunnossa niin luiston estot ja muutkin härpäkkeet jotka noita käyttää hyväkseen toimisi niin kuin pitääkin. Tässä kompensoituu kysymys, kannattaako edes koittaa auton alla settiä joka on eri ympärysmittainen etu/taka-akselilla?
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • chorrus
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 565
            • 00100

            Noniin.. Nyt on tullut kahdessa viikossa melkein 4000km ajettua vaihtolaatikolla. Mukavasti tuntuisi pelittävän, on matkakin maistunut Muutama hassu "seisontavika" ilmaantui kun seisoi pihassa reippaan kuukauden.. Mutta nyt kaikki ok. Mukava laite se on ajaa, 200-300km päivä.

            Ensi vkl jos saisi aikaiseksi ruveta purkamaan vanhaa laatikkoa.

            AUDI TT Roadster 3.2
            PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
            PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

            ex.
            E38 740iA cosmosschwarzmetallic
            E38 740iA bmw schwarz II
            E39 530dAt titansilbermetallic
            E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
            E32 735iA - lachssilbermetallic
            E24 635CSI polarismetallic
            AUDI A6 TDI
            SAAB 'takemenow' 900i
            CITROËN XSARA VTS
            CITROËN JUMPER
            FORD MONDERO
            ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

            + 23 x Peugeot

            Comment

            • Battery
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 94

              No niin, automaattilootasta tietäville kysymys...

              530DA - 99 ajettu 332tkm. Öljyt vaihdettu 160tkm kohdilla edellisen omistajan toimesta ja tähän päivään asti loota toiminut moitteettomasti. Mutta tänään vaihdot muuttui "terävämmiksi", eli ylös ja alaspäin vaihtuessa nytkäyttää autoa selvästi. Samoin jos ensin kiihdytät ripeästi vaikka satkun nopeuteen ja nostat jalan kaasulta, niin loota kun vaihtaa vitoselle, niin auto nytkähtää selvästi. Tällaistäkään ei ole aiemmin ollut. Tämän lisäksi lootasta kuuluu sellaista vaimeaa ujellusta/ hurinaa, tämä ääni kuuluu oikeastaan vain silloin kun ihan kevyesti on veto päällä. Jalka pois kaasulta tai sitten ripeämmässä kiihdytyksessä ei kuulu mitään ääniä. Loota toimii muutoin normaalisti, ei sekoile vaihteiden kanssa ja vaihtaa ihan ajallaan. Myös steppi toimii ihan normaalisti. Lähtee ryömimään paikaltaan ihan hyvin, mutta samoin siinä ilmenee selvä nytkäytys, kun aiemmin on lähtenyt ryömimään liikkeelle huomaamattomasti.

              Mikäs sieltä on poikinut, turbiini? Mitään öljyläikkiä ei ole parkkiksella näkynyt, joten ei pitäisi ainakaan öljyvuodosta johtua?
              Ex: E36 325 Coupe
              Ex: E39 530DA
              EX: E39 525TDS

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                Originally posted by Battery View Post
                No niin, automaattilootasta tietäville kysymys...
                No minähän en noista laatikoista oikeasti mitään tiedä, mutta kommentoin sitten täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella: Resetoi laatikko. Eli siis nollaat laatikon muistin. Tuo kyky oppia tuo, ainakin vanhempiin malleihin joskus hassuja ominaisuuksia, kuten tuota mainitsemaasi melko terävää vaihtamista.
                Ja tästä sitten jatkakoon ne tietäjät...
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                • Battery
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 94

                  Originally posted by Moonshine View Post
                  No minähän en noista laatikoista oikeasti mitään tiedä, mutta kommentoin sitten täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella: Resetoi laatikko. Eli siis nollaat laatikon muistin. Tuo kyky oppia tuo, ainakin vanhempiin malleihin joskus hassuja ominaisuuksia, kuten tuota mainitsemaasi melko terävää vaihtamista.
                  Ja tästä sitten jatkakoon ne tietäjät...
                  Joo, täytyy nyt ensin kokeilla ottaa se akun kenkä irti yön ajaksi, katella muuttuuko parempaan suuntaan.
                  Ex: E36 325 Coupe
                  Ex: E39 530DA
                  EX: E39 525TDS

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Battery View Post
                    Joo, täytyy nyt ensin kokeilla ottaa se akun kenkä irti yön ajaksi, katella muuttuuko parempaan suuntaan.
                    Ei auta. Vikakoodien lukija osaa resetoida adaptive arvot.

                    Comment

                    • Battery
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 94

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Ei auta. Vikakoodien lukija osaa resetoida adaptive arvot.
                      Kiitos infosta, tätä en tiennyt. Pitää soitella aika paikalliseen merkkiliikkeeseen huomenna.
                      Ex: E36 325 Coupe
                      Ex: E39 530DA
                      EX: E39 525TDS

                      Comment

                      • Mauritius
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 327
                        • KRS

                        Voiko tässä mallissa 530dAT käyttää 225/40-18 + 255/35-18 ilman että tuo steppi tai joku muu systeemi menee sekaisin. Nykyiset renkaat ovat 235/45-17 edessä ja takana.

                        Hyvin on toi laatikko tähän mennessä toiminut, ajettu 193tkm.

                        Comment

                        • Battery
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 94

                          No niin...
                          530DA- 99 ajettu 333tkm

                          Eli tänään hävisi kaikki vaihteet paitsi pakki. Kesken kaupunkiajon, hävisi veto kokonaan ja loota meni vapaalle. Eli ei ainakaan mun mielestä alkanut luistaa vaan selkeästi tiputti vaihteen pois päältä. Ainakaan minkäänlaista hajua ei lootasta tullut, tuosta päättelin että ei se luistamaan alkanut .Ei toimi stepinkään kautta vaihteita valitessa. Mikään vikavalo ei mittaristoon syttynyt. Pakki, parkki ja vapaa toimii normaalisti, mutta steppi tai D ei tee mitään. Auto on nyt viety hinauspalvelun lavetilla merkkihuollon pihaan odottamaan tuomiota.

                          Mikä siellä voi olla paskana, onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Laite on tähän mennessä toiminut täysin moitteetta, ainoastaan vaihdot on muuttuneet terävämmiksi.
                          Ex: E36 325 Coupe
                          Ex: E39 530DA
                          EX: E39 525TDS

                          Comment

                          • soldia
                            Banned
                            • Feb 2006
                            • 725
                            • Planet X

                            Originally posted by Battery View Post
                            No niin...
                            530DA- 99 ajettu 333tkm

                            Eli tänään hävisi kaikki vaihteet paitsi pakki. Kesken kaupunkiajon, hävisi veto kokonaan ja loota meni vapaalle. Eli ei ainakaan mun mielestä alkanut luistaa vaan selkeästi tiputti vaihteen pois päältä. Ainakaan minkäänlaista hajua ei lootasta tullut, tuosta päättelin että ei se luistamaan alkanut .Ei toimi stepinkään kautta vaihteita valitessa. Mikään vikavalo ei mittaristoon syttynyt. Pakki, parkki ja vapaa toimii normaalisti, mutta steppi tai D ei tee mitään. Auto on nyt viety hinauspalvelun lavetilla merkkihuollon pihaan odottamaan tuomiota.

                            Mikä siellä voi olla paskana, onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Laite on tähän mennessä toiminut täysin moitteetta, ainoastaan vaihdot on muuttuneet terävämmiksi.
                            Samaa vikaa ollut ja Powermatic sanoi että joku "peltipakka" revennyt. Korjaus 1000-1500€ riippuen samalla uusittavista muista kuluneista osista.

                            Joku osaa varmaan tarkentaa mitä tuo "peltipakka" tarkoittaa...

                            Eli pakki toimii mutta eteenpäin ei mene ja vikakoodeja ei ole eli mekaaninen vika.
                            Last edited by soldia; 15-01-2008, 19:46.

                            Comment

                            • MakeJ
                              BTCF Member
                              • Jun 2005
                              • 324
                              • Hml

                              Omassa vessassa laatikko pelaa vielä onneksi. Öljyt vaihdettu 30tkm sitten. Mittarissa on 280tkm ja näitä juttuja lukemalla alkaa tuntua siltä, että pitää alkaa säästeleen rahulia pahanpäivän varalle.

                              Heräsi kysymys, että onko kellään tietoa onko kukaa laittanut tämän GM:n laatikon tilalle esim. ZF:n laatikkoa mikä löytyy Alpinan D10:stä? Entäs mikä laatikko mahtaa olla 730DA:ssa? Sähköpuoli tässä kohtaa taitaa tulle isoimmaksi ongelmaksi?
                              E60 535dA LCI -07 M-sport
                              E39 530dAT -99 "M-sport"

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                Originally posted by MakeJ View Post
                                Omassa vessassa laatikko pelaa vielä onneksi. Öljyt vaihdettu 30tkm sitten. Mittarissa on 280tkm ja näitä juttuja lukemalla alkaa tuntua siltä, että pitää alkaa säästeleen rahulia pahanpäivän varalle.

                                Heräsi kysymys, että onko kellään tietoa onko kukaa laittanut tämän GM:n laatikon tilalle esim. ZF:n laatikkoa mikä löytyy Alpinan D10:stä? Entäs mikä laatikko mahtaa olla 730DA:ssa? Sähköpuoli tässä kohtaa taitaa tulle isoimmaksi ongelmaksi?
                                Äkkiä tutkittuna niin 730d:ssä ja ALPINA D10:ssä on sama laatikko! 5hp24=A5S 440Z Luulis tun laatikon saavan myös kohtuu duunilla e39:iin.
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎