Boorituksia on vähän vaikea lähteä muuttamaan sieltä planeettapyörästöstä, koska se on suora vaihde. Mutta jos pienentäis pienempien vaihteiden akselia ja vaihtais pienemmän laakerin. Tai sitten mahdollista siirtää laakeria taaksepäin ja silloin boorien kohdan voisi tehdä vahvemmaksi. Mutta helppoa se ei ole!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Laatikko-ongelmia täälläkin. Kaustiselta löytyy kans henkilö joka korjaa näitä automaatteja. Itse olen kans ihan hajalla tähän automaattiongelmaan. Varmasti viimeinen automaattivaihteinen auto, jonka omistan. Olisi hauska tietää todellinen suhde kuinka moni gm:n laatikko on vaihdettu 200 tkm:n jälkeen. Jos ongelma on näin vakava niin kumma, ettei ole tullut mitään isompaa haloota tästä esim. saksassa jossa näitä bemareita riittää (ja suurin osa automaatillisia). Vai johtuuko se siitä että 70% autoista viedään ulkomaille kun mittarissa on 150tkm?
Merkkihuollossa käskettiin vaihtamaan ohjausyksikkö, joka on kuulemma syy kaikkeen (ottivat muuten vikakoodien luvusta 70 e). Onko kenelläkään kokemusta onko ohjausyksikön vaihto auttanut mitään? Tuntuu, että syyt olisivat vähän syvemmällä.
Comment
-
-
k1mmalin, mielenkiintonen projekti sulla kyllä käynnissä. Pistä ihmeessä kuvia ja tarkkaa tietoa jos vaan mahdollista.
Kun ranskalaiset tekee niin jonkun täytyy tehdä se uusiks. Mutta jos joku saa laatikon onnistuneesti vahvistettua/kestään niin kohtahan meillä kaikilla laatikot kestää.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKaikki ei kuitenkaan edes tajua että laatikko ei lukitu, vaan painavat koko talven laatikko luistaen(oikea kierrosluku bensakoneella 100kmh:ssa laatikko lukittuneena 1850rpm....ei siis 2000-2100rpm)
ostin e39 -01 525 automaatti farkun bensakoneella.
Myyjä väitti tätä täyden kympin autoksi...
Olen viikon verran tutkinut tätä autoa ja huomannut seuraavia vikoja.
PDC ei toimi, sadetunnistin ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi (akseli jumissa ja moottori ei toimi), stereoiden oikea kanava pimeä, auto täristää 80-100kmh vauhdissa (renkaat tasapainotettu, mutta ei auttanut) ja nyt vielä tämä 5vaihteen lukittuminen. Siis pikaisessa testissä huomasin, että satasta ajettaessa kierrokset ovat noin 2200rpm ja kun kaasua painaa niin huomaa, että kierrokset nousevat (luistaa) ennen kuin nopeus kiihtyy.
Mikähän tässä vois olla vikana?
Renkaat ovat melkein uudet nokialaiset BMV:n orkkis aluvanteilla.
Muuten laatikon toiminnassa ei ole mitään moittimista.
ZardeBMW 320i -88
BMW 525Tds -94
BMW 525IA -01
BMW 530D -06
BMW 525D -11 M-sport
Comment
-
-
Originally posted by zarde View PostNo ni,
ostin e39 -01 525 automaatti farkun bensakoneella.
Myyjä väitti tätä täyden kympin autoksi...
Olen viikon verran tutkinut tätä autoa ja huomannut seuraavia vikoja.
...
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKaikki ei kuitenkaan edes tajua että laatikko ei lukitu, vaan painavat koko talven laatikko luistaen(oikea kierrosluku bensakoneella 100kmh:ssa laatikko lukittuneena 1850rpm....ei siis 2000-2100rpm)
Voisiko olla, että eri malleissa on erilaisia (perä)välityksiä. Katselin vähän Realoem:sta ja löytyi seuraavaa:
M54-koneet:
530ia 3,46 A5S 325Z (5HP19)
525ia 3,38 A5S 325Z
520ia 3,46 A5S 325Z
M52-koneet 9/98->
528ia 3,07 A5S 325Z
523ia 3,15 A5S 325Z
520ia 3,64 A5S 325Z
Verrokkina 8-kone M62
535ia 2,93 A5S 440Z
Pitäisikö minunkin koneeni kiertää alle 2k rpm 100km/h:ssa. Muistelen joskus laskeneeni tuon vakiorengaskoolla ja muunnin lukossa vitosvaihteelle reilusti yli 2000rpm.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostEi millään pahalla, mutta eikö nuo kaikkia viat olisi selvinnyt jo koeajolla, jolloin olisi voinut käskeä myyjän laittamaan auton kuntoon tai sitten alentaa hintaa vastaavalla summalla?
Olen kerran koettanut kyseisellä taktiikalla pudottaa hintaa siinä onnistumatta. Joten se siitä.
Koeajossa huomasin takalasin pyyhkijän ja oletin, että se johtuu siitä akselista.
Stereoiden vian huomasin myöhemmin. Auton ravistamisen huomasin koeajossa, minkä oletin johtuvan renkaista (mikä yleensä johtuu muissa automerkeissä).
Laatikko vikaa en osannut etsiä, koska minulla ei ole kokemusta automaateista.BMW 320i -88
BMW 525Tds -94
BMW 525IA -01
BMW 530D -06
BMW 525D -11 M-sport
Comment
-
-
[QUOTE=zarde;987857]No, auto on 6vuotta vanha, eli se ei ole UUSI. QUOTE]
Itse olen niin jäätävän vanhanaikainen, että mielestäni tämänikäisen + uutena tämän hintaisen auton pitäisi toimia vielä aiiiiika huoletta 6vuotta vanhana.
Vertailupohjana jos käytän 20vuotta vanhaa "vitun pommiksi" disautettua ranskalaista, voin kaiketi odottaa 5-sarjan Bemarilta edes samaa, vieläpä reippaasti uudempana.
Tuli heitettyä testireissu viikonloppuna, nyt luistaa laatikko ihan kunnolla, hyvä että pääsee eteenpäin. Uutta lodjua vaan, ei varmaan kannata edes avata ja kurkata sisälle. Etsintä alkakoon.
AUDI TT Roadster 3.2
PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ
ex.
E38 740iA cosmosschwarzmetallic
E38 740iA bmw schwarz II
E39 530dAt titansilbermetallic
E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
E32 735iA - lachssilbermetallic
E24 635CSI polarismetallic
AUDI A6 TDI
SAAB 'takemenow' 900i
CITROËN XSARA VTS
CITROËN JUMPER
FORD MONDERO
ALFA ROMEO 159 2.4JTDM
+ 23 x Peugeot
Comment
-
-
Itse olen niin jäätävän vanhanaikainen, että mielestäni tämänikäisen + uutena tämän hintaisen auton pitäisi toimia vielä aiiiiika huoletta 6vuotta vanhana.
Vertailupohjana jos käytän 20vuotta vanhaa "vitun pommiksi" disautettua ranskalaista, voin kaiketi odottaa 5-sarjan Bemarilta edes samaa, vieläpä reippaasti uudempana.
Tuli heitettyä testireissu viikonloppuna, nyt luistaa laatikko ihan kunnolla, hyvä että pääsee eteenpäin. Uutta lodjua vaan, ei varmaan kannata edes avata ja kurkata sisälle. Etsintä alkakoon.
Jos haluaa virheettömän auton, niin on ostettava uusi missä on takuu että saa korjauttaa ensi viat ilmaiseksi.
Ja noista vioista. Nyky autot on tungettu täyteen kaiken näköistä sähköhärpäkettä lisämukavuutta tuomaan kuljettajalle ja matkustajille.
Tämä syö puhtaasti luotettavuutta kaikilla auto merkeillä. Mersukaan ei ole enää vanha luotettava Mersu kun juttelee Vehon työtekijöiden kanssa merkin vioista.
Niin se vaan on, mitä kalliimpi auto sitä kalliimmat viat, koska näiden härpäkkeiden määrä moninkertaistuu halpiksiin nähden.
ZardeBMW 320i -88
BMW 525Tds -94
BMW 525IA -01
BMW 530D -06
BMW 525D -11 M-sport
Comment
-
-
Originally posted by zarde View PostNo ni,
ostin e39 -01 525 automaatti farkun bensakoneella.
Myyjä väitti tätä täyden kympin autoksi...
Olen viikon verran tutkinut tätä autoa ja huomannut seuraavia vikoja.
PDC ei toimi, sadetunnistin ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi (akseli jumissa ja moottori ei toimi), stereoiden oikea kanava pimeä, auto täristää 80-100kmh vauhdissa (renkaat tasapainotettu, mutta ei auttanut) ja nyt vielä tämä 5vaihteen lukittuminen. Siis pikaisessa testissä huomasin, että satasta ajettaessa kierrokset ovat noin 2200rpm ja kun kaasua painaa niin huomaa, että kierrokset nousevat (luistaa) ennen kuin nopeus kiihtyy.
Mikähän tässä vois olla vikana?
Renkaat ovat melkein uudet nokialaiset BMV:n orkkis aluvanteilla.
Muuten laatikon toiminnassa ei ole mitään moittimista.
Zarde
PDC:stä on todennäköisesti rikki joku anturi. Kokeile sormella PDC päällä mikä/mitkä anturit eivät värise, ja vaihda ne.
Tärinä on tyypillinen vika, siitä löytyy haulla useita ketjuja. Vaihda renkaat edestä taakse, putsaa pyörän navat ja tasapainoita renkaat. Jos vanteet ja renkaat ovat kunnossa ja tärinä jatkuu, niin vikaa etsimään nivelistä.
Comment
-
-
Originally posted by juster View PostTouringissa on lyhyempi perävälitys kuin sedanissa, joten moottorin kierrokset ovat luonnostaan korkeammat. En tiedä varmasti 525I:stä, mutta 530I.ssä on vaiheittain lukkiutuva momentinmuunnin. ja on täysin lukkiutunut vasta n.120 km/h nopeuksilla. Eli Hemin kirjoitus ei päde kokonaan/osittain sinun autoosi.
PDC:stä on todennäköisesti rikki joku anturi. Kokeile sormella PDC päällä mikä/mitkä anturit eivät värise, ja vaihda ne.
Tärinä on tyypillinen vika, siitä löytyy haulla useita ketjuja. Vaihda renkaat edestä taakse, putsaa pyörän navat ja tasapainoita renkaat. Jos vanteet ja renkaat ovat kunnossa ja tärinä jatkuu, niin vikaa etsimään nivelistä.
Noi PDC:n anturit eivät värise yksikään, joten varmaan on piuha poikki jostain välistä.
Alusta hommiin tässä varmaan joudutaan, mutta se ei ole ongelma kun ne voi/pystyy tekemään itse.
Kiitos tästä tiedosta. Toivottavasti selviän pelkällä säikähdyksellä.
ZardeBMW 320i -88
BMW 525Tds -94
BMW 525IA -01
BMW 530D -06
BMW 525D -11 M-sport
Comment
-
-
Ei ole tarkoitus vittuilla kenellekään, mutta pakko kommentoida. Vielä vähän aikaa sitten kirjoittelin toiseen topiciin tästä todellisesta BMW:n automaattilaatikon kestävyysongelmasta. Erityisesti E39 530dA:n kanssa. Ja siellä taas tietäjät väittivät, ettei ongelmia ole. Hoh hoijakkaa..
Kun jotain kiinnosti nuo Saksan päässä porsineet laatikot, niin siellä päässä on laatikoita hajonnut jo neljän vuoden ikäisistä autoista ja noin 160tkm ajomäärällä. Ilman mitään lastutuksia tai muutoksia. Että semmosta.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostEi ole tarkoitus vittuilla kenellekään, mutta pakko kommentoida. Vielä vähän aikaa sitten kirjoittelin toiseen topiciin tästä todellisesta BMW:n automaattilaatikon kestävyysongelmasta. Erityisesti E39 530dA:n kanssa. Ja siellä taas tietäjät väittivät, ettei ongelmia ole. Hoh hoijakkaa..
Kun jotain kiinnosti nuo Saksan päässä porsineet laatikot, niin siellä päässä on laatikoita hajonnut jo neljän vuoden ikäisistä autoista ja noin 160tkm ajomäärällä. Ilman mitään lastutuksia tai muutoksia. Että semmosta.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
Comment