Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k1mmalin
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 76
    • Kuopio

    #61
    Boorituksia on vähän vaikea lähteä muuttamaan sieltä planeettapyörästöstä, koska se on suora vaihde. Mutta jos pienentäis pienempien vaihteiden akselia ja vaihtais pienemmän laakerin. Tai sitten mahdollista siirtää laakeria taaksepäin ja silloin boorien kohdan voisi tehdä vahvemmaksi. Mutta helppoa se ei ole!
    530 kiisseli

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2014
      • Riihimäki

      #62
      Originally posted by Tomppa111 View Post
      Missä näitä on takseina ? Enpä ole ikinä nähnyt.
      Pääkaupunkiseudulla. Tosin olivat merkkihuollossa sitä mietä, että takseissa kestää laatikko sen 200tkm just ja just.


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • tuspe
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 30

        #63
        Laatikko-ongelmia täälläkin. Kaustiselta löytyy kans henkilö joka korjaa näitä automaatteja. Itse olen kans ihan hajalla tähän automaattiongelmaan. Varmasti viimeinen automaattivaihteinen auto, jonka omistan. Olisi hauska tietää todellinen suhde kuinka moni gm:n laatikko on vaihdettu 200 tkm:n jälkeen. Jos ongelma on näin vakava niin kumma, ettei ole tullut mitään isompaa haloota tästä esim. saksassa jossa näitä bemareita riittää (ja suurin osa automaatillisia). Vai johtuuko se siitä että 70% autoista viedään ulkomaille kun mittarissa on 150tkm?

        Merkkihuollossa käskettiin vaihtamaan ohjausyksikkö, joka on kuulemma syy kaikkeen (ottivat muuten vikakoodien luvusta 70 e). Onko kenelläkään kokemusta onko ohjausyksikön vaihto auttanut mitään? Tuntuu, että syyt olisivat vähän syvemmällä.

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          #64
          k1mmalin, mielenkiintonen projekti sulla kyllä käynnissä. Pistä ihmeessä kuvia ja tarkkaa tietoa jos vaan mahdollista.

          Kun ranskalaiset tekee niin jonkun täytyy tehdä se uusiks. Mutta jos joku saa laatikon onnistuneesti vahvistettua/kestään niin kohtahan meillä kaikilla laatikot kestää.
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • zarde
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 70
            • Helsinki

            #65
            Originally posted by Hemi View Post
            Kaikki ei kuitenkaan edes tajua että laatikko ei lukitu, vaan painavat koko talven laatikko luistaen(oikea kierrosluku bensakoneella 100kmh:ssa laatikko lukittuneena 1850rpm....ei siis 2000-2100rpm)
            No ni,
            ostin e39 -01 525 automaatti farkun bensakoneella.
            Myyjä väitti tätä täyden kympin autoksi...
            Olen viikon verran tutkinut tätä autoa ja huomannut seuraavia vikoja.
            PDC ei toimi, sadetunnistin ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi (akseli jumissa ja moottori ei toimi), stereoiden oikea kanava pimeä, auto täristää 80-100kmh vauhdissa (renkaat tasapainotettu, mutta ei auttanut) ja nyt vielä tämä 5vaihteen lukittuminen. Siis pikaisessa testissä huomasin, että satasta ajettaessa kierrokset ovat noin 2200rpm ja kun kaasua painaa niin huomaa, että kierrokset nousevat (luistaa) ennen kuin nopeus kiihtyy.
            Mikähän tässä vois olla vikana?
            Renkaat ovat melkein uudet nokialaiset BMV:n orkkis aluvanteilla.
            Muuten laatikon toiminnassa ei ole mitään moittimista.

            Zarde
            BMW 320i -88
            BMW 525Tds -94
            BMW 525IA -01
            BMW 530D -06
            BMW 525D -11 M-sport

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #66
              Originally posted by zarde View Post
              No ni,
              ostin e39 -01 525 automaatti farkun bensakoneella.
              Myyjä väitti tätä täyden kympin autoksi...
              Olen viikon verran tutkinut tätä autoa ja huomannut seuraavia vikoja.
              ...
              Ei millään pahalla, mutta eikö nuo kaikkia viat olisi selvinnyt jo koeajolla, jolloin olisi voinut käskeä myyjän laittamaan auton kuntoon tai sitten alentaa hintaa vastaavalla summalla?

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 936
                • Espoo

                #67
                Originally posted by Hemi View Post
                Kaikki ei kuitenkaan edes tajua että laatikko ei lukitu, vaan painavat koko talven laatikko luistaen(oikea kierrosluku bensakoneella 100kmh:ssa laatikko lukittuneena 1850rpm....ei siis 2000-2100rpm)
                Jopas säikähdin. Minulla tosiaankin bensasteppi E39 ja huntin vauhdissa kierroksia noin 2200-2300. Kesä- ja talvirenkaat ovat normaalia alkuperäiskokoa tuohon malliin. Jos pakkoviitosella ajan tasaista vauhtia, niin se on tuo ~2200rpm. Kaasua painettaessa reilummin se kyllä luistaa eli kaiketi irroittaa lukon. Ja sitten lopuksi palaa tuohon samaan kierrosnopeuteen. :think

                Voisiko olla, että eri malleissa on erilaisia (perä)välityksiä. Katselin vähän Realoem:sta ja löytyi seuraavaa:

                M54-koneet:
                530ia 3,46 A5S 325Z (5HP19)
                525ia 3,38 A5S 325Z
                520ia 3,46 A5S 325Z

                M52-koneet 9/98->
                528ia 3,07 A5S 325Z
                523ia 3,15 A5S 325Z
                520ia 3,64 A5S 325Z

                Verrokkina 8-kone M62
                535ia 2,93 A5S 440Z

                Pitäisikö minunkin koneeni kiertää alle 2k rpm 100km/h:ssa. Muistelen joskus laskeneeni tuon vakiorengaskoolla ja muunnin lukossa vitosvaihteelle reilusti yli 2000rpm.
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • zarde
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 70
                  • Helsinki

                  #68
                  Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                  Ei millään pahalla, mutta eikö nuo kaikkia viat olisi selvinnyt jo koeajolla, jolloin olisi voinut käskeä myyjän laittamaan auton kuntoon tai sitten alentaa hintaa vastaavalla summalla?
                  No, auto on 6vuotta vanha, eli se ei ole UUSI. Olisinhan voinut ehdottaa, että myyjä vie auton Laakkoselle ja laitattaa auton uutta vastaavaan kuntoon, niin maksan siitä pyydetyn hinnan verran. Jos ei vie niin olisinhan voinut pyytää 3000 euroa alennusta, koska tuossa KÄYTETYSSÄ autossa on vikaa. Luuletko ihan oikeasti, että kaupat olisivat syntyneet????
                  Olen kerran koettanut kyseisellä taktiikalla pudottaa hintaa siinä onnistumatta. Joten se siitä.
                  Koeajossa huomasin takalasin pyyhkijän ja oletin, että se johtuu siitä akselista.
                  Stereoiden vian huomasin myöhemmin. Auton ravistamisen huomasin koeajossa, minkä oletin johtuvan renkaista (mikä yleensä johtuu muissa automerkeissä).
                  Laatikko vikaa en osannut etsiä, koska minulla ei ole kokemusta automaateista.
                  BMW 320i -88
                  BMW 525Tds -94
                  BMW 525IA -01
                  BMW 530D -06
                  BMW 525D -11 M-sport

                  Comment

                  • chorrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 565
                    • 00100

                    #69
                    [QUOTE=zarde;987857]No, auto on 6vuotta vanha, eli se ei ole UUSI. QUOTE]

                    Itse olen niin jäätävän vanhanaikainen, että mielestäni tämänikäisen + uutena tämän hintaisen auton pitäisi toimia vielä aiiiiika huoletta 6vuotta vanhana.
                    Vertailupohjana jos käytän 20vuotta vanhaa "vitun pommiksi" disautettua ranskalaista, voin kaiketi odottaa 5-sarjan Bemarilta edes samaa, vieläpä reippaasti uudempana.

                    Tuli heitettyä testireissu viikonloppuna, nyt luistaa laatikko ihan kunnolla, hyvä että pääsee eteenpäin. Uutta lodjua vaan, ei varmaan kannata edes avata ja kurkata sisälle. Etsintä alkakoon.

                    AUDI TT Roadster 3.2
                    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                    ex.
                    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                    E38 740iA bmw schwarz II
                    E39 530dAt titansilbermetallic
                    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                    E32 735iA - lachssilbermetallic
                    E24 635CSI polarismetallic
                    AUDI A6 TDI
                    SAAB 'takemenow' 900i
                    CITROËN XSARA VTS
                    CITROËN JUMPER
                    FORD MONDERO
                    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                    + 23 x Peugeot

                    Comment

                    • zarde
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 70
                      • Helsinki

                      #70
                      Itse olen niin jäätävän vanhanaikainen, että mielestäni tämänikäisen + uutena tämän hintaisen auton pitäisi toimia vielä aiiiiika huoletta 6vuotta vanhana.
                      Vertailupohjana jos käytän 20vuotta vanhaa "vitun pommiksi" disautettua ranskalaista, voin kaiketi odottaa 5-sarjan Bemarilta edes samaa, vieläpä reippaasti uudempana.

                      Tuli heitettyä testireissu viikonloppuna, nyt luistaa laatikko ihan kunnolla, hyvä että pääsee eteenpäin. Uutta lodjua vaan, ei varmaan kannata edes avata ja kurkata sisälle. Etsintä alkakoon.
                      Olen samaa mieltä asiasta kanssasi, mutta pointtini oli se että jos olet ostamassa käytettyä autoa, niin sinä et voi olettaa että se on virheetön.
                      Jos haluaa virheettömän auton, niin on ostettava uusi missä on takuu että saa korjauttaa ensi viat ilmaiseksi.
                      Ja noista vioista. Nyky autot on tungettu täyteen kaiken näköistä sähköhärpäkettä lisämukavuutta tuomaan kuljettajalle ja matkustajille.
                      Tämä syö puhtaasti luotettavuutta kaikilla auto merkeillä. Mersukaan ei ole enää vanha luotettava Mersu kun juttelee Vehon työtekijöiden kanssa merkin vioista.
                      Niin se vaan on, mitä kalliimpi auto sitä kalliimmat viat, koska näiden härpäkkeiden määrä moninkertaistuu halpiksiin nähden.

                      Zarde
                      BMW 320i -88
                      BMW 525Tds -94
                      BMW 525IA -01
                      BMW 530D -06
                      BMW 525D -11 M-sport

                      Comment

                      • juster
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 624

                        #71
                        Originally posted by zarde View Post
                        No ni,
                        ostin e39 -01 525 automaatti farkun bensakoneella.
                        Myyjä väitti tätä täyden kympin autoksi...
                        Olen viikon verran tutkinut tätä autoa ja huomannut seuraavia vikoja.
                        PDC ei toimi, sadetunnistin ei toimi, takalasin pyyhin ei toimi (akseli jumissa ja moottori ei toimi), stereoiden oikea kanava pimeä, auto täristää 80-100kmh vauhdissa (renkaat tasapainotettu, mutta ei auttanut) ja nyt vielä tämä 5vaihteen lukittuminen. Siis pikaisessa testissä huomasin, että satasta ajettaessa kierrokset ovat noin 2200rpm ja kun kaasua painaa niin huomaa, että kierrokset nousevat (luistaa) ennen kuin nopeus kiihtyy.
                        Mikähän tässä vois olla vikana?
                        Renkaat ovat melkein uudet nokialaiset BMV:n orkkis aluvanteilla.
                        Muuten laatikon toiminnassa ei ole mitään moittimista.

                        Zarde
                        Touringissa on lyhyempi perävälitys kuin sedanissa, joten moottorin kierrokset ovat luonnostaan korkeammat. En tiedä varmasti 525I:stä, mutta 530I.ssä on vaiheittain lukkiutuva momentinmuunnin. ja on täysin lukkiutunut vasta n.120 km/h nopeuksilla. Eli Hemin kirjoitus ei päde kokonaan/osittain sinun autoosi.

                        PDC:stä on todennäköisesti rikki joku anturi. Kokeile sormella PDC päällä mikä/mitkä anturit eivät värise, ja vaihda ne.

                        Tärinä on tyypillinen vika, siitä löytyy haulla useita ketjuja. Vaihda renkaat edestä taakse, putsaa pyörän navat ja tasapainoita renkaat. Jos vanteet ja renkaat ovat kunnossa ja tärinä jatkuu, niin vikaa etsimään nivelistä.

                        Comment

                        • zarde
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 70
                          • Helsinki

                          #72
                          Originally posted by juster View Post
                          Touringissa on lyhyempi perävälitys kuin sedanissa, joten moottorin kierrokset ovat luonnostaan korkeammat. En tiedä varmasti 525I:stä, mutta 530I.ssä on vaiheittain lukkiutuva momentinmuunnin. ja on täysin lukkiutunut vasta n.120 km/h nopeuksilla. Eli Hemin kirjoitus ei päde kokonaan/osittain sinun autoosi.

                          PDC:stä on todennäköisesti rikki joku anturi. Kokeile sormella PDC päällä mikä/mitkä anturit eivät värise, ja vaihda ne.

                          Tärinä on tyypillinen vika, siitä löytyy haulla useita ketjuja. Vaihda renkaat edestä taakse, putsaa pyörän navat ja tasapainoita renkaat. Jos vanteet ja renkaat ovat kunnossa ja tärinä jatkuu, niin vikaa etsimään nivelistä.
                          Tämä oli hyvä uutinen, täytyy testailla illemmalla vähän kovemmissa vauhdeissa tuota lukittumista.
                          Noi PDC:n anturit eivät värise yksikään, joten varmaan on piuha poikki jostain välistä.
                          Alusta hommiin tässä varmaan joudutaan, mutta se ei ole ongelma kun ne voi/pystyy tekemään itse.
                          Kiitos tästä tiedosta. Toivottavasti selviän pelkällä säikähdyksellä.

                          Zarde
                          BMW 320i -88
                          BMW 525Tds -94
                          BMW 525IA -01
                          BMW 530D -06
                          BMW 525D -11 M-sport

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #73
                            E39:n etupään tutinoista on juttua monien sivujen verran, searchilla löytää kun etsii minuutin pari.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              #74
                              Ei ole tarkoitus vittuilla kenellekään, mutta pakko kommentoida. Vielä vähän aikaa sitten kirjoittelin toiseen topiciin tästä todellisesta BMW:n automaattilaatikon kestävyysongelmasta. Erityisesti E39 530dA:n kanssa. Ja siellä taas tietäjät väittivät, ettei ongelmia ole. Hoh hoijakkaa..

                              Kun jotain kiinnosti nuo Saksan päässä porsineet laatikot, niin siellä päässä on laatikoita hajonnut jo neljän vuoden ikäisistä autoista ja noin 160tkm ajomäärällä. Ilman mitään lastutuksia tai muutoksia. Että semmosta.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • Aukes!
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2014
                                • Riihimäki

                                #75
                                Originally posted by Juhis View Post
                                Ei ole tarkoitus vittuilla kenellekään, mutta pakko kommentoida. Vielä vähän aikaa sitten kirjoittelin toiseen topiciin tästä todellisesta BMW:n automaattilaatikon kestävyysongelmasta. Erityisesti E39 530dA:n kanssa. Ja siellä taas tietäjät väittivät, ettei ongelmia ole. Hoh hoijakkaa..

                                Kun jotain kiinnosti nuo Saksan päässä porsineet laatikot, niin siellä päässä on laatikoita hajonnut jo neljän vuoden ikäisistä autoista ja noin 160tkm ajomäärällä. Ilman mitään lastutuksia tai muutoksia. Että semmosta.
                                Samaa olen aina sanonut, mutta vastaukseksi tulee vaan joltain 530dA kuskilta: "autoni on toiminut 10tkm ongelmitta, olet siis väärässä"


                                - E60 -05 "too small to mention"
                                ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎