Niin itesekki syyllistyin kirjoittamaan toiseen topicciin et autoni on toiminut ne n.10tkm mitä se minulla on ollut hyvin mut tosiasiahan on et autoon on vaihdettu saksassa kaikki ns. tyyppivioiksi luokiteltavat osat kuten myös automaattivaihteisto 160tkm kohdilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Originally posted by Juhis View PostEi ole tarkoitus vittuilla kenellekään, mutta pakko kommentoida. Vielä vähän aikaa sitten kirjoittelin toiseen topiciin tästä todellisesta BMW:n automaattilaatikon kestävyysongelmasta. Erityisesti E39 530dA:n kanssa. Ja siellä taas tietäjät väittivät, ettei ongelmia ole. Hoh hoijakkaa..
Kun jotain kiinnosti nuo Saksan päässä porsineet laatikot, niin siellä päässä on laatikoita hajonnut jo neljän vuoden ikäisistä autoista ja noin 160tkm ajomäärällä. Ilman mitään lastutuksia tai muutoksia. Että semmosta.
AUDI TT Roadster 3.2
PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ
ex.
E38 740iA cosmosschwarzmetallic
E38 740iA bmw schwarz II
E39 530dAt titansilbermetallic
E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
E32 735iA - lachssilbermetallic
E24 635CSI polarismetallic
AUDI A6 TDI
SAAB 'takemenow' 900i
CITROËN XSARA VTS
CITROËN JUMPER
FORD MONDERO
ALFA ROMEO 159 2.4JTDM
+ 23 x Peugeot
Comment
-
-
Originally posted by zarde View PostNo, auto on 6vuotta vanha, eli se ei ole UUSI. Olisinhan voinut ehdottaa, että myyjä vie auton Laakkoselle ja laitattaa auton uutta vastaavaan kuntoon, niin maksan siitä pyydetyn hinnan verran. Jos ei vie niin olisinhan voinut pyytää 3000 euroa alennusta, koska tuossa KÄYTETYSSÄ autossa on vikaa. Luuletko ihan oikeasti, että kaupat olisivat syntyneet????
Olen kerran koettanut kyseisellä taktiikalla pudottaa hintaa siinä onnistumatta. Joten se siitä.
Koeajossa huomasin takalasin pyyhkijän ja oletin, että se johtuu siitä akselista.
Stereoiden vian huomasin myöhemmin. Auton ravistamisen huomasin koeajossa, minkä oletin johtuvan renkaista (mikä yleensä johtuu muissa automerkeissä).
Laatikko vikaa en osannut etsiä, koska minulla ei ole kokemusta automaateista.BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by jonip View Posteipä näissä muuta olekkaan kun vikaa
Originally posted by Juhis View Post...tästä todellisesta BMW:n automaattilaatikon kestävyysongelmasta....
Ja asiaan ainoastaan hitusen liittyen tuumailen ääneen että Toyota taitaa muistaakseni tehdä itse automaattilaatikkonsa...?Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posthaluisko hemi taas kertoa bmw:n hienosta ja pommin kestävästä steptronic laatikosta?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostVai oliko se peräti niin, että bensastepit kestää, mutta dieselien räjähtelee jatkuvasti?
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostMitäs me tästä opimme? Että ei kannata 530d lastuja harrastaa..
Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitä eroja Alpina D10 tomaatissa on perus 530d verrattuna. :think
Rahuhan voisi purkaa omastaan meille malliksi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Posthaluisko hemi taas kertoa bmw:n hienosta ja pommin kestävästä steptronic laatikosta?
Näytäppä yksi ilman öljynvaihtoa hajonnut 300 tai 500-sarjasta repäisty bensasteppi? No ok, näitähän Suomessakin pari kolme meni 10-20tkm:n ensitaipaleella/takuuaikana, mutta kyllä noin käytännössä kyseessä on Lifetime laatikko.
En kuitenkaan koskaan ole väittänyt dieselinkään laatikkoa ikuiseksi, mutta se on selvää että ko.laatikon ongelmia tilastollisesti on kuitenkin nyt tällä saitilla hypetetty sellaisiin sfääreihin, jossa oikeasti ei olla.
Se on selvää että ko.laatikko EI TODELLAKAAN pidä lastutuksesta, eikä siitä täällä vaarattomaksi todetusta öljynvaihdosta jos/kun ensivaihto tapahtuu 150tkm:n tuolla puolen.
Ilmeisesti ongelma tuossa lastutuksessa ei ole lisääntyneessä tehossa itsessään, vaan siitä että ko.laatikko pelaa softapuolella jo niinkin paljon koneen softan kanssa yhteen, jota tuo lastutus taas ei täysin ota huomioon.
Eli samalla pitäisi päivittää myös laatikon ohjelmat.
Jostain syystä eri laatikkosoftalla olevissa ja hyvin eri painoisissa e46 ja X5:ssa olevissa 3.0D:ssä näitä ongelmia ei juurikaan ole, vaan ne kulminoituvat lastutettuihin 530D malleihin.
Se on kuitenkin fakta, että vakiokunnossa ja ilman öljynvaihtoja näillä diesel askeillakin ajellaan 500-sarjalaisissa melkoisen pitkiä siivuja ilman ongelmia.
Romiksilla ehjän GM-diesel takuulaatikon myyntiaika kuitenkin on joitain päiviä kun taas bensakoneiden ZF:t ovat käytännössä ongelmajätettä. Tämä taas toki kertoo siitä että noiden GM-valmisteiden kanssa ongelmia kuitenkin jonkin verran on. Sen verran kuitenkin vähän että mitään kummempia varauslistoja ei käsittääkseni ainakaan kotimaisilla takuupurkaamoilla näistä kuitenkaan ole, joten mistään opel ecotec moottoriin verrattavaa problematiikkaa näissä ei kuitenkaan ole..Last edited by Hemi; 17-07-2007, 13:04.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOlisi muuten mielenkiintoista tietää, mitä eroja Alpina D10 tomaatissa on perus 530d verrattuna. :think
Rahuhan voisi purkaa omastaan meille malliksi.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostEipä siinä pahemmin taida muuta eroa olla kuin että D10:ssä on ZF:n laatikko ja 530d-vehkeissä on GM:n loota :think.
Sopii vain ihmetellä, miksi näitä "alimitoitettuja" GM:n laatikoita on käytetty, jos hovitoimittaja ZF:ltä olisi käypäinen ollut tarjolla? Vai onko tilanne ollut toinen M57:n tullessa markkinoille? Tai subventiona patongin purijoille on saatu työpaikkoja GM:n laatikoiden parissa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment