Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #76
    Niin itesekki syyllistyin kirjoittamaan toiseen topicciin et autoni on toiminut ne n.10tkm mitä se minulla on ollut hyvin mut tosiasiahan on et autoon on vaihdettu saksassa kaikki ns. tyyppivioiksi luokiteltavat osat kuten myös automaattivaihteisto 160tkm kohdilla.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • chorrus
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 565
      • 00100

      #77
      Originally posted by Juhis View Post
      Ei ole tarkoitus vittuilla kenellekään, mutta pakko kommentoida. Vielä vähän aikaa sitten kirjoittelin toiseen topiciin tästä todellisesta BMW:n automaattilaatikon kestävyysongelmasta. Erityisesti E39 530dA:n kanssa. Ja siellä taas tietäjät väittivät, ettei ongelmia ole. Hoh hoijakkaa..

      Kun jotain kiinnosti nuo Saksan päässä porsineet laatikot, niin siellä päässä on laatikoita hajonnut jo neljän vuoden ikäisistä autoista ja noin 160tkm ajomäärällä. Ilman mitään lastutuksia tai muutoksia. Että semmosta.
      Samaa mieltä kyllä Juhiksen kanssa, on se niin vaikeaa taas myöntää että BMW:ssä on jotain vikaakin.

      AUDI TT Roadster 3.2
      PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
      PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

      ex.
      E38 740iA cosmosschwarzmetallic
      E38 740iA bmw schwarz II
      E39 530dAt titansilbermetallic
      E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
      E32 735iA - lachssilbermetallic
      E24 635CSI polarismetallic
      AUDI A6 TDI
      SAAB 'takemenow' 900i
      CITROËN XSARA VTS
      CITROËN JUMPER
      FORD MONDERO
      ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

      + 23 x Peugeot

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #78
        Originally posted by zarde View Post
        No, auto on 6vuotta vanha, eli se ei ole UUSI. Olisinhan voinut ehdottaa, että myyjä vie auton Laakkoselle ja laitattaa auton uutta vastaavaan kuntoon, niin maksan siitä pyydetyn hinnan verran. Jos ei vie niin olisinhan voinut pyytää 3000 euroa alennusta, koska tuossa KÄYTETYSSÄ autossa on vikaa. Luuletko ihan oikeasti, että kaupat olisivat syntyneet????
        Olen kerran koettanut kyseisellä taktiikalla pudottaa hintaa siinä onnistumatta. Joten se siitä.
        Koeajossa huomasin takalasin pyyhkijän ja oletin, että se johtuu siitä akselista.
        Stereoiden vian huomasin myöhemmin. Auton ravistamisen huomasin koeajossa, minkä oletin johtuvan renkaista (mikä yleensä johtuu muissa automerkeissä).
        Laatikko vikaa en osannut etsiä, koska minulla ei ole kokemusta automaateista.
        En tarkoita vittuiluna,mutta ite kun tuon bemun ostin ja oli muutama vika autossa.. Sanoin että en ala 14 tuhannen euron autoa ostamaan mitä pitää heti alkaa itse korjaamaan,myyjä ymmärsi ja korjasi viat.. Ostitko auton liikkeestä? Jos näin niin hyvä autoliike korjauttaa nuo viat vielä jälkeenpäin
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #79
          haluisko hemi taas kertoa bmw:n hienosta ja pommin kestävästä steptronic laatikosta?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • jonip
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 37
            • Turku

            #80
            Originally posted by chorrus View Post
            Samaa mieltä kyllä Juhiksen kanssa, on se niin vaikeaa taas myöntää että BMW:ssä on jotain vikaakin.
            eipä näissä muuta olekkaan kun vikaa

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #81
              Originally posted by jonip View Post
              eipä näissä muuta olekkaan kun vikaa
              Erilaisia yksilöitä tuntuu tosiaankin olevan liikkeellä. Tilastot kertonee kuitenkin sen ainoan oikean "faktatiedon".

              Originally posted by Juhis View Post
              ...tästä todellisesta BMW:n automaattilaatikon kestävyysongelmasta....
              En mitenkään Buimuria ryhdy ylistämään mutta korjattakoon tekstin asiaosuuteen sen verran että mitään "BMW:n automaattilaatikkoa" ei ole olemassakaan. Samoin ne porsii muidenkin merkkien moottorin jatkeena ne GM:ät ja ZF:t.
              Ja asiaan ainoastaan hitusen liittyen tuumailen ääneen että Toyota taitaa muistaakseni tehdä itse automaattilaatikkonsa...?
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #82
                Originally posted by Kentsu View Post
                Ja asiaan ainoastaan hitusen liittyen tuumailen ääneen että Toyota taitaa muistaakseni tehdä itse automaattilaatikkonsa...?
                Jep ja ne kestää ikuisesti.

                Comment

                • E39-530A
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 936
                  • Espoo

                  #83
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  haluisko hemi taas kertoa bmw:n hienosta ja pommin kestävästä steptronic laatikosta?
                  Vai oliko se peräti niin, että bensastepit kestää, mutta dieselien räjähtelee jatkuvasti?
                  E92 335iA -08

                  ---
                  ex E34 540iA -93
                  ex E90 325iA -05
                  ex E39 530iA -00
                  ex Toyota Avensis
                  ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #84
                    Originally posted by E39-530A View Post
                    Vai oliko se peräti niin, että bensastepit kestää, mutta dieselien räjähtelee jatkuvasti?
                    joo, kyllähän se vääntö tekee dieselissä tehtävänsä...
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #85
                      Mitäs me tästä opimme? Että ei kannata 530d lastuja harrastaa..

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        #86
                        Originally posted by Antti O View Post
                        Mitäs me tästä opimme? Että ei kannata 530d lastuja harrastaa..
                        Tämä on tietysti yksi tie. Myös lastutetulla autolla voi ajaa ihmisiksi. Osin laatikon säästämiseksi olen ottanut tavaksi aina ohitustilannetta haistellessa heittää vaihteiston Sportille. Näin jo ohitukseen lähdettäessä ei olla enää nousevan vääntökäyrän alueella.

                        Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitä eroja Alpina D10 tomaatissa on perus 530d verrattuna. :think
                        Rahuhan voisi purkaa omastaan meille malliksi.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #87
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          haluisko hemi taas kertoa bmw:n hienosta ja pommin kestävästä steptronic laatikosta?

                          Näytäppä yksi ilman öljynvaihtoa hajonnut 300 tai 500-sarjasta repäisty bensasteppi? No ok, näitähän Suomessakin pari kolme meni 10-20tkm:n ensitaipaleella/takuuaikana, mutta kyllä noin käytännössä kyseessä on Lifetime laatikko.
                          En kuitenkaan koskaan ole väittänyt dieselinkään laatikkoa ikuiseksi, mutta se on selvää että ko.laatikon ongelmia tilastollisesti on kuitenkin nyt tällä saitilla hypetetty sellaisiin sfääreihin, jossa oikeasti ei olla.
                          Se on selvää että ko.laatikko EI TODELLAKAAN pidä lastutuksesta, eikä siitä täällä vaarattomaksi todetusta öljynvaihdosta jos/kun ensivaihto tapahtuu 150tkm:n tuolla puolen.
                          Ilmeisesti ongelma tuossa lastutuksessa ei ole lisääntyneessä tehossa itsessään, vaan siitä että ko.laatikko pelaa softapuolella jo niinkin paljon koneen softan kanssa yhteen, jota tuo lastutus taas ei täysin ota huomioon.
                          Eli samalla pitäisi päivittää myös laatikon ohjelmat.
                          Jostain syystä eri laatikkosoftalla olevissa ja hyvin eri painoisissa e46 ja X5:ssa olevissa 3.0D:ssä näitä ongelmia ei juurikaan ole, vaan ne kulminoituvat lastutettuihin 530D malleihin.
                          Se on kuitenkin fakta, että vakiokunnossa ja ilman öljynvaihtoja näillä diesel askeillakin ajellaan 500-sarjalaisissa melkoisen pitkiä siivuja ilman ongelmia.
                          Romiksilla ehjän GM-diesel takuulaatikon myyntiaika kuitenkin on joitain päiviä kun taas bensakoneiden ZF:t ovat käytännössä ongelmajätettä. Tämä taas toki kertoo siitä että noiden GM-valmisteiden kanssa ongelmia kuitenkin jonkin verran on. Sen verran kuitenkin vähän että mitään kummempia varauslistoja ei käsittääkseni ainakaan kotimaisilla takuupurkaamoilla näistä kuitenkaan ole, joten mistään opel ecotec moottoriin verrattavaa problematiikkaa näissä ei kuitenkaan ole..
                          Last edited by Hemi; 17-07-2007, 13:04.

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            #88
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitä eroja Alpina D10 tomaatissa on perus 530d verrattuna. :think
                            Rahuhan voisi purkaa omastaan meille malliksi.
                            Eipä siinä pahemmin taida muuta eroa olla kuin että D10:ssä on ZF:n laatikko ja 530d-vehkeissä on GM:n loota :think.
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by jartsa02 View Post
                              Eipä siinä pahemmin taida muuta eroa olla kuin että D10:ssä on ZF:n laatikko ja 530d-vehkeissä on GM:n loota :think.
                              Näinpä totesin itsekin pienellä kaivamisella. Ei kuitenkaan sen suurempaa eroa.

                              Sopii vain ihmetellä, miksi näitä "alimitoitettuja" GM:n laatikoita on käytetty, jos hovitoimittaja ZF:ltä olisi käypäinen ollut tarjolla? Vai onko tilanne ollut toinen M57:n tullessa markkinoille? Tai subventiona patongin purijoille on saatu työpaikkoja GM:n laatikoiden parissa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #90
                                "Patongin purijat" ja Italiaanot valmistavat alihankintana suurehkon osan mm.e39:n muistakin osista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎