Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #31
    Mistä ihmeestä se laatikko tietää minkä kokoiset renkaat alla pyörii?
    Tuskin se kuitenkaan moottorin kierroslukuja ja nopeutta vertaa..:think
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by Stone View Post
      Mistä ihmeestä se laatikko tietää minkä kokoiset renkaat alla pyörii?
      Tuskin se kuitenkaan moottorin kierroslukuja ja nopeutta vertaa..:think
      Se ongema syntyy juuri siitä kun se sitä tiedäkkään, joten se menee sekaisin sen takia että välitykset muuttuvat tai/ja vierintäkitka lisäksi muuttuu. Elektroniikka kuvittelee että auto on koko ajan joko loivassa alamäessä tai ylämäessä. Ilmeisesti laatikko myös oppii tämän ja alkaa käyttäytymään sen mukaan.

      Comment

      • Tomppa111
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 92

        #33
        Originally posted by Hemi View Post
        Se ongema syntyy juuri siitä kun se sitä tiedäkkään, joten se menee sekaisin sen takia että välitykset muuttuvat tai/ja vierintäkitka lisäksi muuttuu. Elektroniikka kuvittelee että auto on koko ajan joko loivassa alamäessä tai ylämäessä. Ilmeisesti laatikko myös oppii tämän ja alkaa käyttäytymään sen mukaan.
        Sen ymmärrän, että laatikko alkaa temppuilla jos eri akseleilla on erikokoiset renkaat, mutta jos renkaissa on hieman eri suuri vierintäkehä tai hieman poikkeava vierintäkitka niin siihen en usko. Tomaatti päättelee kuorman kaasupolkimen asennon, pyörimisnopeuden ja vaihteen perusteella. Peräkärryn hinaaminen olisi silloin isoimmilla vaihteilla mahdotonta, keskieuroopassa olevat kymmenien kilometrien nousut/laskut saisivat myös lootan temppuilemaan.

        Comment

        • chorrus
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 565
          • 00100

          #34
          Originally posted by S4Driver View Post
          Itsellä samanlaiset Q:t eikä mitään ongelmaa.
          Aika mutuilua taas koko topic täynnä.:think
          Kuten sanottu, vääränlaisella käytöllä saa vakionakin lodjun hajalle.
          Itselläni auto pelaa moitteetta. On ollut boxi kiinni, nykyisin lastutettuna.
          Laatikon ja peränöljyt vaihdettuna.
          Säännöllisesti vetelen hevoskärryä ja hyvin pelittää.
          Tonnin lisähinta korjatusta lodjusta ei todellakaan ole paha.
          Jos tuntuu kalliilta niin kannattaa ajella sillä Pösöllä vaan ja myydä se BMW.
          Ei tämä kyllä rahasta ole kiinni, mutta ei 530d ole autona TODELLAKAAN niin vakuuttava laitos ole että olisin asenteella "maksaa mitä maksaa". Kieltämättä kiehtova ajatus kun uutena varmaan seittämän kertaa halvempi Peugeot 306 toimii paremmin Mutta kun ei se riitä. Mutta kyllä kaduttaa, olisi vaan pitänyt ostaa se Mersu. Pistetään tämä läjään ja kärsitään "järki vs tunne 1-2" -valinta..

          Tsemppiä vaan jos kärryä vedät lastun kanssa, laskisin itse jo päiviä, luotan yhtä paljon siihen hevosen päättelykykyyn siellä kärryn perässä kun tuohon (ainakin dieselin) Steptronicciin
          Autoa ei ole poljettu reikäpäässä lastulla eikä vakiona, ainakaan mun omistusaikana. Eikä kuulemma edellisellä omistajalla ole ollut mitään häikkää tuon lodjun kanssa.

          Joo, tsekkailin rengaskoon ja kuten arvelinkin niin väärin muistin. Edessä pyörii 235/45/17 ja takana 255/40/17. Otin vielä ABS/ASC -ohjainboksin liittimen irti(hukatakseni nopeustiedon) ja samanlailla menee vikatilaan, eli vika ei taida olla helpointasorttia. Eli ei muuta kun keksimään paja jolle tuo menee.
          Last edited by chorrus; 11-07-2007, 15:07.

          AUDI TT Roadster 3.2
          PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
          PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

          ex.
          E38 740iA cosmosschwarzmetallic
          E38 740iA bmw schwarz II
          E39 530dAt titansilbermetallic
          E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
          E32 735iA - lachssilbermetallic
          E24 635CSI polarismetallic
          AUDI A6 TDI
          SAAB 'takemenow' 900i
          CITROËN XSARA VTS
          CITROËN JUMPER
          FORD MONDERO
          ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

          + 23 x Peugeot

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #35
            googleta niitä automaattivaihteiston korjaajia, ja kysele vähän jos ne osais mitään hintaa arvata sulle rempasta tai syyn aiheuttajaa.

            Halvempaa seon varmaan se loota korjauttaa ku ostaa tehdaskorjattu.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Originally posted by Tomppa111 View Post
              Sen ymmärrän, että laatikko alkaa temppuilla jos eri akseleilla on erikokoiset renkaat, mutta jos renkaissa on hieman eri suuri vierintäkehä tai hieman poikkeava vierintäkitka niin siihen en usko. Tomaatti päättelee kuorman kaasupolkimen asennon, pyörimisnopeuden ja vaihteen perusteella. Peräkärryn hinaaminen olisi silloin isoimmilla vaihteilla mahdotonta, keskieuroopassa olevat kymmenien kilometrien nousut/laskut saisivat myös lootan temppuilemaan.
              Tämä syy miksi 9/98-uudemmat e39:it ovat niin allergisia väärille vierintäkehille+renkaan ominaisuuksista onkin tosiaan mutua, mutta se että näin tapahtuu ei 100%:n varmuudella ole. Toki syille voi joku muukin keksiä loogisemman selityksen, kuin vierintäkitkan muutoksen.

              ps.ylämäessä laatikko tosiaan joka tapauksessa irroittaa sen lukituksen. Lisäksi nämä ongelmat vääristä vierintäkehistä eivät tulekkaan välittömästi vaan pidemmän ajosuoritteen jälkeen. Tämä viittaa siis laatikon oppimispuoleen/itsekalibrointiin, joka juuri 9/98-uudemmissa on huomattavasti "kehittyneempi" kuin noissa vanhemmissa joissa näitä ongelmia ei juurikaan, tai ainakaan kovin helposti esiinny(keskieuroopassakaan ei ajeta viikkotolkulla pelkkää ylämäkeä).
              Last edited by Hemi; 11-07-2007, 15:16.

              Comment

              • chorrus
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 565
                • 00100

                #37
                Onkos näissä Stepeissä mallittain millaisia eroja? Tuossa olisi purkuautosta laatikko, vm. 2003 ja 82tkm "530DA,2G YM 96024860 P24 0456084 ", 2500€.

                Vois käydä vkl hakemassa, mikäli tuo nyt autooni käy?
                Last edited by chorrus; 12-07-2007, 17:22.

                AUDI TT Roadster 3.2
                PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                ex.
                E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                E38 740iA bmw schwarz II
                E39 530dAt titansilbermetallic
                E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                E32 735iA - lachssilbermetallic
                E24 635CSI polarismetallic
                AUDI A6 TDI
                SAAB 'takemenow' 900i
                CITROËN XSARA VTS
                CITROËN JUMPER
                FORD MONDERO
                ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                + 23 x Peugeot

                Comment

                • arska84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1356
                  • Seinäjoki

                  #38
                  Mites,eikös noita laatikoita voi jotenkin uudelleen ohjelmoida? Muistaakseni olen lukenut että jollakin on vika korjaantunut sillä:think
                  BMW PREMIUM

                  BMW E46 318

                  Comment

                  • chorrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 565
                    • 00100

                    #39
                    Originally posted by arska84 View Post
                    Mites,eikös noita laatikoita voi jotenkin uudelleen ohjelmoida? Muistaakseni olen lukenut että jollakin on vika korjaantunut sillä:think
                    Tämä vika tuntuu niin "mekaaniselta", että ei taida olla vaihtoehto.
                    Kävin tänään merkkiliikkeessä juttelemassa "poikien kesken", sanoivat että kyllähän noita vaihdetaan harva se päivä, kuulemma kertakäyttökamaa, harvoin edes avataan ja katsotaan mikä vikana, vaan lyödään tehdaskorjattu tilalle ja jatketaan. Neljä tuntia kuulemma mene aikaa laatikonvaihtoon.

                    5v päästä noita laatikoita saa varmaan Motonetista

                    AUDI TT Roadster 3.2
                    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                    ex.
                    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                    E38 740iA bmw schwarz II
                    E39 530dAt titansilbermetallic
                    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                    E32 735iA - lachssilbermetallic
                    E24 635CSI polarismetallic
                    AUDI A6 TDI
                    SAAB 'takemenow' 900i
                    CITROËN XSARA VTS
                    CITROËN JUMPER
                    FORD MONDERO
                    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                    + 23 x Peugeot

                    Comment

                    • arska84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1356
                      • Seinäjoki

                      #40
                      Originally posted by chorrus View Post
                      5v päästä noita laatikoita saa varmaan Motonetista


                      Kumma kyllä kun noin hintavassa autossa voi tälläinen tyyppivika olla Mutta vaikuttaisko tuohonkin kun ei öljyjä ole koskaan vaihdettu:think
                      BMW PREMIUM

                      BMW E46 318

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #41
                        Originally posted by chorrus View Post
                        Kävin tänään merkkiliikkeessä juttelemassa "poikien kesken", sanoivat että kyllähän noita vaihdetaan harva se päivä, kuulemma kertakäyttökamaa, harvoin edes avataan ja katsotaan mikä vikana, vaan lyödään tehdaskorjattu tilalle ja jatketaan.
                        Sanoiko "pojat" että ne on juuri näitä dieselien GM:n laatikoita eikä bensojen ZF:iä?
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • chorrus
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 565
                          • 00100

                          #42
                          Originally posted by arska84 View Post


                          Kumma kyllä kun noin hintavassa autossa voi tälläinen tyyppivika olla Mutta vaikuttaisko tuohonkin kun ei öljyjä ole koskaan vaihdettu:think
                          Sama homma huvittaa kyllä itseäkin

                          Tähänhän EI missään nimessä kuulu vaihtaa öljyjä, vaan laatikossa ovat ikiöljyt, jeah right, hyvin toimii! Kun tuohon saan uuden laatikon, jos ja kun tuohon tulee kilometrejä niin itse kyllä ajattelin kys. öljyt vaihdattaa jatkossa.

                          AUDI TT Roadster 3.2
                          PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                          PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                          ex.
                          E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                          E38 740iA bmw schwarz II
                          E39 530dAt titansilbermetallic
                          E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                          E32 735iA - lachssilbermetallic
                          E24 635CSI polarismetallic
                          AUDI A6 TDI
                          SAAB 'takemenow' 900i
                          CITROËN XSARA VTS
                          CITROËN JUMPER
                          FORD MONDERO
                          ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                          + 23 x Peugeot

                          Comment

                          • chorrus
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 565
                            • 00100

                            #43
                            Originally posted by Kentsu View Post
                            Sanoiko "pojat" että ne on juuri näitä dieselien GM:n laatikoita eikä bensojen ZF:iä?
                            Joo, eli nimenomaan nämä GM:n stepit dissauksen alla

                            AUDI TT Roadster 3.2
                            PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                            PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                            ex.
                            E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                            E38 740iA bmw schwarz II
                            E39 530dAt titansilbermetallic
                            E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                            E32 735iA - lachssilbermetallic
                            E24 635CSI polarismetallic
                            AUDI A6 TDI
                            SAAB 'takemenow' 900i
                            CITROËN XSARA VTS
                            CITROËN JUMPER
                            FORD MONDERO
                            ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                            + 23 x Peugeot

                            Comment

                            • arska84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1356
                              • Seinäjoki

                              #44
                              Originally posted by chorrus View Post
                              Joo, eli nimenomaan nämä GM:n stepit dissauksen alla
                              Eikös toi GM liity jotenkin ooppeleihin?? Sitte en kyllä ihmettele enää yhtään jos laatikko porsii
                              BMW PREMIUM

                              BMW E46 318

                              Comment

                              • juster
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 624

                                #45
                                Originally posted by chorrus View Post
                                Sama homma huvittaa kyllä itseäkin

                                Tähänhän EI missään nimessä kuulu vaihtaa öljyjä, vaan laatikossa ovat ikiöljyt, jeah right, hyvin toimii! Kun tuohon saan uuden laatikon, jos ja kun tuohon tulee kilometrejä niin itse kyllä ajattelin kys. öljyt vaihdattaa jatkossa.
                                Bemarihan on mennyt uusissa autoissa takaisin vaihteiston öljynvaihtoihin. Varsinkin jenkki kuluttajat eivät hyväksyneet näitä kertakäyttö laatikoita. Johtunee varmaankin siitä että siellä on näistä automaattilaatikoista 50 v. pidempi kokemus kuin meillä.

                                Mersu on ottanut takaisin öljynvaihdot huolto-ohjelmaan, myös näihin vanhoihin automaatteihin, mitkä aikaisemmin olivat heilläkin huoltovapaita. Loppujen lopuksi tämän ”huoltovapaa” kokeilun maksaa ne kuluttajat joille lyödään Musta Pekka käteen porsineen laatikon muodossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎