Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    Kysyin jo aijemmin tuosta kylmällä koneella esiintyvästä tahmaisesta liikkeellelähdöstä mutta nyt kun auto on seisonut pidemmänaikaa ja yötkn ollut kylmiä niin D:lle siirryttäessä ja päästää jarrun niin ei liiku minnekkään, reippaasti kaasua niin nytkähtää liikkelle ja toimii ne ekat muutamat vaihdot tahmaisesti. Onko oikeesti normaalia? Laatikon öljyt siis tsekattiin / lisättiin muutama viikko sitten..
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • MaxSound
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 255
      • Kajaani

      Kyllä minulla vetää kylmänäkin kohtuudella. Hyvin maltillisella kaasunkäytöllä lähtee vetämään. 420tkm ajettu orggisaski ja turbiini. Öljyt vaihdeltu uudesta asti 80-90tkm välein.
      E39 525DA Touring -01, 540tkm

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9139
        • Oulu

        Originally posted by A^A View Post
        Kysyin jo aijemmin tuosta kylmällä koneella esiintyvästä tahmaisesta liikkeellelähdöstä mutta nyt kun auto on seisonut pidemmänaikaa ja yötkn ollut kylmiä niin D:lle siirryttäessä ja päästää jarrun niin ei liiku minnekkään, reippaasti kaasua niin nytkähtää liikkelle ja toimii ne ekat muutamat vaihdot tahmaisesti. Onko oikeesti normaalia? Laatikon öljyt siis tsekattiin / lisättiin muutama viikko sitten..
        Ei ole normaalia. Jos öljymäärä on oikea, niin kyllä tuo valitettavasti remontilta kuulostaa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • A^A
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2168
          • Seinäjoki

          Originally posted by Clavurion View Post
          Ei ole normaalia. Jos öljymäärä on oikea, niin kyllä tuo valitettavasti remontilta kuulostaa.
          Kiva. Pitää nyt vielä käyttää korjaamolla että varmasti on oikea määrä öljyä. Oliko siinä määrän tarkastuksessa jotain erikoista kikkaa mistä vois viisastella korjaamolle että tekevät varmasti oikein?

          Mikä tuola nyt rikki on sitten? Kirjan mukaan tähän on vaihdettu laatikko ja turbiini .30tkm sitten. Toki se 1.5l vajaus sielä oli öljystä että tekikö jo tuhonsa?
          Onneksi on "liikkeestä" niin saattaa jotain saada maksuun..
          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            Vois kuulostaa öljyvajaukselta, mutta jos on pitkään ollu ni luistattaa pakkoja.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              Originally posted by zener View Post
              Vois kuulostaa öljyvajaukselta, mutta jos on pitkään ollu ni luistattaa pakkoja.
              Ja tekis tätä vain pelkästään ekassa liikkeellelähdössä? Eka lähtö vain tuollanen, muuten laatikko toimii hyvin.
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9139
                • Oulu

                Originally posted by A^A View Post
                Kiva. Pitää nyt vielä käyttää korjaamolla että varmasti on oikea määrä öljyä. Oliko siinä määrän tarkastuksessa jotain erikoista kikkaa mistä vois viisastella korjaamolle että tekevät varmasti oikein?
                Moottori käynnissä. Käydään vaihdekaavio läpi. Öljyn lämpötila 30-50 C. Täytetään piripintaan.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • A^A
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2168
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Moottori käynnissä. Käydään vaihdekaavio läpi. Öljyn lämpötila 30-50 C. Täytetään piripintaan.
                  Ok. Voisko eri merkkisen öljyn lisääminen vanhan sekaan aiheuttaa mitään tälläistä? Jtn Gulf atf öljyä olivat lisännyt sen reilu 1.5l.. Kannattaisko kunnon öljynvaihtoa vielä kokeilla vai säästääkö nekin rahat uuteen laatikkoon?
                  EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                  Comment

                  • Hezman
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 708
                    • Jyväskylä

                    Onko mitään eroa D:llä ja manuaalilla? Nytkäyttääkö pakki?
                    Entä onko käytös sama jos annat käydä hetken tyhjäkäyntiä ennen liikkeelle lähtöä, vaikka max 5 minsaa?

                    Eikä jarrut laahaa suuremmin?

                    Jos ajatellaankin asiaa toisin päin. Kuinka pitkä on vaihteen kytkeytymisen viive pakilta D:lle siirryttäessä. Ilman kaasupedaaliin koskemista.? Haen tällä sitä että riittääkö öljynpaine tyhjäkäynnillä kytkemään eteenpäin vaihdetta ollenkaan.

                    Jos öljyn vähyyttä niin toisena oireena saattaa ilmetä pientä nypytystä ajettaessa viitos vaihteella turbiini lukittuna.

                    Comment

                    • A^A
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2168
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Hezman View Post
                      Onko mitään eroa D:llä ja manuaalilla? Nytkäyttääkö pakki?
                      Entä onko käytös sama jos annat käydä hetken tyhjäkäyntiä ennen liikkeelle lähtöä, vaikka max 5 minsaa?

                      Eikä jarrut laahaa suuremmin?

                      Jos ajatellaankin asiaa toisin päin. Kuinka pitkä on vaihteen kytkeytymisen viive pakilta D:lle siirryttäessä. Ilman kaasupedaaliin koskemista.? Haen tällä sitä että riittääkö öljynpaine tyhjäkäynnillä kytkemään eteenpäin vaihdetta ollenkaan.

                      Jos öljyn vähyyttä niin toisena oireena saattaa ilmetä pientä nypytystä ajettaessa viitos vaihteella turbiini lukittuna.
                      Pitää koittaa tota manuaalilla lähtöä vielä. Pakki ei nytkäytä ja lähtee heti taaksepäin kun nostaa jarrun. Käytös sama vaikka on tyhjäkäynnillä ollut hetken. Mielestäni täs on ongelma se että ekassa liikkellelähdössä vain laatikko luistaa kun tarvii kaasua melko paljon että liikkuu. D kyllä mielestäni kytkeytyy normaalisti. Mitään nypytystä ajossa en ole huomannut.
                      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Jos ei myöskään sytytä vikavaloja niin pakko johtua öljyn vähyydestä?

                        Comment

                        • A^A
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2168
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Jos ei myöskään sytytä vikavaloja niin pakko johtua öljyn vähyydestä?
                          Ei vikavaloja. Torstaina nyt katotaan öljyt uudestaan, öljyn tarkistuksen kuvas juuri tuolla clavurionin ohjeistamalla tyylillä että se ok. Samalla nollataan adaptaatio arvot..

                          Tänään kun oli seisonut n. 9 tuntia lähti hyvin liikkeelle heti ilman isompaa luistamista eli luistaminen tuntuis ilmentyvän vain 100% kylmänä, toki yötkin ollut nyt vähän lämpösempiä..
                          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                          Comment

                          • A^A
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2168
                            • Seinäjoki

                            Saa pyyhkästä kylmän hien toistaiseksi otsalta. Laatikko on kunnossa ja öljyt ok. Takajarrut / käsijarrupalat ihan loppu / jumissa jonka takia on takunnut tuo liikkeellelähtö.. Ei kyllä tullut mieleenkään tälläinen kun auto on juuri kuukausi sitten katsastettu.. No jarrut uusiksi ja kovaa ajoa, huh
                            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9139
                              • Oulu

                              Originally posted by A^A View Post
                              Saa pyyhkästä kylmän hien toistaiseksi otsalta. Laatikko on kunnossa ja öljyt ok. Takajarrut / käsijarrupalat ihan loppu / jumissa jonka takia on takunnut tuo liikkeellelähtö.. Ei kyllä tullut mieleenkään tälläinen kun auto on juuri kuukausi sitten katsastettu.. No jarrut uusiksi ja kovaa ajoa, huh
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • kt10734
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 370
                                • Uusimaa

                                Hintataso

                                Teetin juuri toimivaan X3:seen turbiinin+öljynvaihdon Siekkisellä Maaningalla, koska hän suosittelee, että turbiini vaihdetaan 200tkm välein, jotta itse laatikko ei vikaannu. Autossa nyt mittarissa 217tkm ja historia tiedossa. Tästä sijoituksesta voi jotkut tahot olla eri mieltä, mutta katson, että sijoittamani raha ei mene hukkaan. Tulee muutenkin hieman ylihuollettua tuota kärryä.

                                Täytyy noihin hintoihin sen verran kommentoida, että kysyin hintaa kolmesta paikkaa. Powermatic oli yli KAKSI kertaa kalliimpi kuin Siekkinen, joten sinne vain äärimmäisen hädän edessä. Autogear oli hinnoiltaan tästä välistä, joskin sekin lähempänä Siekkisen hintaa.

                                Maaningalla homma meni nappiin ja turbiini oli vaihdettu reilussa kolmessa tunnissa. Miellyttävä käynti kaikkinensa, vaikka joutuikin ajelemaan aika pitkän siivun.


                                Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎