Originally posted by Vesa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
-
-
Vaihdatin sillä käytetyn laatikon ku ois korjaus tullut tosiaan maksamaan 2600-3100e eikä ollut varaa korjauttaa kun kk. sitten laitettiin kaikki säästöt kyseiseen 530d bemariin.
niin löysin 150tkm ajetun laatikon 700e.
Ja ekaksi sillähän käytös heti muuttui ku ilmotin et vaihdan käytetyn lootan sinne,eikä hän päässyt korjaamaan vanhaa.
Touhusin laatikon kuljetusfirman autolla missä itsekkin olen töissä niin kaustiselle ja sovittiin et me maksetaan rahti mitä nyt tuleekin maksamaan,tiedustelin rahti hintaa etukäteen niin meinasivat 40e tulevan maksamaan.
Auton haettua äijä laskutti meiltä 180e rahdista vaikka hän ei ollut vielä koko laskua nähnytkään.kyselin jo siinä vaiheessa et mite se noin paljo tuli maksamaan,niin kuulemma se sen verran tulee.
no mehän maksettiin kun sovittiin et me maksetaan rahti,Jäi vähä asia kaiveleen ja samana päivänä tietokoneelta katottu sen laskun niin tullut maksamaan rahti 40e hänelle.
Soitin asiallisesti kysyäkseni et mistä hän oli rahti hinnan repässyt niin valehtelee pokkana et sen verran se tuli maksamaan..vaikka oli keksinyt aivan oman rahti hinnan laatikolle.
Kysyin voiko hän laittaa laskun meille tulemaan postin kautta et saadaan varmistus asiasta niin siitähän se herneen veti nenään ja alko vittuileen et hän hoitaa omat laskut eikä muitten tarvi niihin sekaantua ja kohta varmaan hän joutuu minun laatikonkin maksamaan ja hän laskuttaa kohta minua hänen ajastaan kun puhelimessa neuvoteltiin asiasta n.20min ym.ym. kivaa tekstiä rupes tulemaan.Yritin selvittää et kyllä me maksetaan se rahti makso mitä makso kuhan saadan varmistus asiasta..mut eipä se ruvennut millekkään.löi loppuen lopuksi luurimen korvaan.
ja reilun viikon päästä soitin et onko lasku tullut hänelle,niin ei ole kuulemma näkynyt vaikka koneelta katottu et lasku on laitettu sille viikko sitten
ei kehannut vaan myöntää et laskutti 140e ylimäärästä meiltä.
Hänen mielestään niin pikku rahoja et ei kiinnosta.Niin varmaan hänelle mut ei meille!.koko homma tuli maksamaan 901e+ laatikko 700e.
En tiiä onko hänellä sama käytös jatkunut mitenkin pitkään,mut minusta oli aika töykeetä touhua häneltä.yritti kusettaa,mut ei arvannut et tiesin sen rahti hinnan varmaksi.Last edited by BMW4891; 03-04-2012, 21:16.
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View Post225 tkm mittarissa, tänään alkoi vanha sotaratsu nykimään pintakaasulla kiihdyttäessä n 90 km/h vauhdissa ja sen yläpuolella. Lootaöljyt vaihdettu huuhtelemalla jossain 100 tkm kohdalla. Taisi mennä öljynvaihto hukkaan.Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
Kesäkäytössä: E39 M5 -02
Aiemmin:
@TZ
Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
@FIN
E39 530dA M-Sport -02
Fiat Croma 2.0ie 8v -92
Comment
-
-
Kun turbiinilukko yrittää lukita turbiinin kiinteäksi välitykseksi, se ei lukitu vaan luistaa ja tarttuu vuoronperään. Se kertoo itse lukituksen kunnosta (kitkapinnat) ja toisaalta siitä että mujua on lähtenyt ko. kohteesta liikkeelle jo jonkin verran ja on nyt ympäri vaihteiston öljykiertoa.
Availen öljypohjaa huomisillalla ja jos onnetar on suosiollinen niin selviän pelkällä uudella turbiinilla mutta pelkään että näin onnekas en ole.---
Comment
-
-
Pelkällä uudella turbiinilla tuskin selviää, mutta jos ei paljoa aja voi selvitä tiivistesarjalla ja hyvin vähillä osilla kun askin avaa ja siivoaa sen mujun pois sieltä. Kokeilu uudella turbiinilla ilman putsausta voi olla liikaa askille.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Nyt helpottaa henkeä.. Öljy oli sitä perinteistä tummanruskeaa mutta vaikka sitä kuinka skeptisesti tutki kirkkaan muovin päällä ja pullossa, ei siitä löytynyt jälkeäkään näkyvästä metallista.
Päädyin täyttämään lootan Castrolin TQD-3:lla ja ajoin kotiin. Nyt auto saa olla sijoillaan ja tilaan siihen uuden turbiinin.---
Comment
-
-
Originally posted by BMW4891 View PostVaihdatin sillä käytetyn laatikon ku ois korjaus tullut tosiaan maksamaan 2600-3100e eikä ollut varaa korjauttaa kun kk. sitten laitettiin kaikki säästöt kyseiseen 530d bemariin.
niin löysin 150tkm ajetun laatikon 700e.
Ja ekaksi sillähän käytös heti muuttui ku ilmotin et vaihdan käytetyn lootan sinne,eikä hän päässyt korjaamaan vanhaa.
Touhusin laatikon kuljetusfirman autolla missä itsekkin olen töissä niin kaustiselle ja sovittiin et me maksetaan rahti mitä nyt tuleekin maksamaan,tiedustelin ajojärjestelijältä rahti hintaa etukäteen niin meinas 40e tulevan maksamaan.
Auton haettua äijä laskutti meiltä 180e rahdista vaikka hän ei ollut vielä koko laskua nähnytkään.kyselin jo siinä vaiheessa et mite se noin paljo tuli maksamaan,niin kuulemma se sen verran tulee.
no mehän maksettiin kun sovittiin et me maksetaan rahti,Jäi vähä asia kaiveleen ja samana päivänä ajojärjestelijä kahtoi koneelta sen laskun niin tullut maksamaan rahti 40e hänelle.niin kun hän aikasemmin oli arvioinut.
Soitin asiallisesti kysyäkseni et mistä hän oli rahti hinnan repässyt niin äijä valehtelee pokkana et sen verran se tuli maksamaan..vaikka oli keksinyt aivan oman rahti hinnan laatikolle.
Kysyin voiko hän laittaa laskun meille tulemaan postin kautta et saadaan varmistus asiasta niin siitähän se herneen veti nenään ja alko vittuileen et hän hoitaa omat laskut eikä muitten tarvi niihin sekaantua ja kohta varmaan hän joutuu minun laatikonkin maksamaan ja hän laskuttaa kohta minua hänen ajastaan kun puhelimessa neuvoteltiin asiasta n.20min ym.ym. kivaa tekstiä rupes tulemaan.Yritin selvittää et kyllä me maksetaan se rahti makso mitä makso kuhan saadan varmistus asiasta..mut eipä se ruvennut millekkään.löi loppuen lopuksi luurimen korvaan.
ja reilun viikon päästä soitin et onko lasku tullut hänelle,niin ei ole kuulemma näkynyt vaikka ajojärjestelijä kahtoi koneelta et lasku on laitettu sille viikko sitten
äijä ei kehannut vaan myöntää et laskutti 140e ylimäärästä meiltä.
Hänen mielestään niin pikku rahoja et ei kiinnosta.Niin varmaan hänelle mut ei meille!.koko homma tuli maksamaan 901e+ laatikko 700e.
En tiiä onko hänellä sama käytös jatkunut mitenkin pitkään,mut minusta oli aika töykeetä touhua häneltä.yritti kusettaa,mut ei arvannut et tiesin sen rahti hinnan varmaksi.
Ja toinen vihje: koskaan ei kannata viimesiä ropoja tuhlata käytetyn auton ostamiseen.
Edit: Kai auto kuitenkin tuli kuntoon?Rides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostNyt helpottaa henkeä.. Öljy oli sitä perinteistä tummanruskeaa mutta vaikka sitä kuinka skeptisesti tutki kirkkaan muovin päällä ja pullossa, ei siitä löytynyt jälkeäkään näkyvästä metallista.
Päädyin täyttämään lootan Castrolin TQD-3:lla ja ajoin kotiin. Nyt auto saa olla sijoillaan ja tilaan siihen uuden turbiinin.
Eli tässä kohtaa se metallipuru on itse asiassa hyvinkin toivottava löydös.
Toki voi tietysti olla niin että turbiinin korkkaaminen on todellakin niin alkumetreillä, että purua ei vielä kierrossa juuri isommalti ole.
Tosin itse en vielä ainakaan juuri tätä kirjoittaessa ole nähnyt yhtäkään turbiinivauiota, missä ei ainakin hieman ole purua kierrossa, mutta kai sekin on mahdollista?
Comment
-
-
Originally posted by Team Eastcorner View PostMenee vähän OT:ksi mutta kyllähän se on niin että yrittäjän ei oo mitään hyötyä laskuttaa samaa summaa asiakkaalta jonka se joutuu itse maksamaan laskutettavasta asiasta, saa aika äkkiä naulata ovet kiinni. Ja jo pelkästään puolen tunnin höpinöillä menettää joitakin kymppejä tehokasta laskutusaikaa. Niin se vaan on.
Ja toinen vihje: koskaan ei kannata viimesiä ropoja tuhlata käytetyn auton ostamiseen.
Edit: Kai auto kuitenkin tuli kuntoon?
No joo kyllähän mä sen ymmärrän et pitäähän niitten voittoo tehä, mut tämähän nyt on aivan eri asia ku minähän täsä itse kahtelin ja touhusin sen laatikon sille korjaamolle.Eikä hänen tarvinnut kuluttaa omaa aikaa muuta ku sen verran et kuittaa laatikon vastaan otetuksi.
Sen vertasesta laskuttaa 140e ni kyllähän se väärin on.
jos se ois ite katellu laatikon ja touhunnu rahdin sille niin kyllähän sen sitten ois ymmärtäny tuon 180e rahti laskun.Ja oisin maksanutkin sen mukisematta.
Ja oishan tuon ymmärtänyt senki jos se ois 10-50e laskuttanu ylimäärästä,mut tuo menee minusta hieman yli.
No auto on nyt kunnossa ja laatikko toiminut hyvin 3500km vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Kovaltahan tuo kuulostaa rahtimaksusta jos speksit ovat nuo, mutta jokatapauksessa itse laatikon korjaus on kuitenkin onnistunut niinkuin pitää. Siinä vaiheessa kun pitää rueta tappelemaan sellaisten lootapajojen kanssa takuusta, mitkä ovat tehneet itse työn perseelleen on satanen pikkuraha.
Veikkaan että Suomesta ei kovin montaa noin ammattilaista lootakorjaajaa löydy.. :think
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostNo niin, tuli sitten minullakin sigun stepin kilometrit täyteen. Osasin seurata automaatin käytöstä ja hoksasin oireet mielestäni ajoissa ja kuvitelma oli, että turbiinin vaihdolla selviää...
Eli oireena oli lievä kierrosten vaeltelu (noin 200 rpm) noin 100 km/h vauhdissa vakkari päällä ajettaessa. Lisäksi steppi vaihtoi heti pienemmälle, kun kaasua painoi vähänkin enemmän 90 km/h vauhdissa. Turbiinin lukitus ei siis pitänyt. Muuten laatikko toimi normaalisti. No kävin vielä hakemassa uskonvahvistusta nimimerkki Clavurionilta (kiitos jälleen Clavu!) ja oltiin samaa mieltä, että vaihteistossa on vika. Sanottakoon vielä, että laatikkoon ei ole vaihdettu koskaan öljyjä.
No soitin Jarmo Kaustiselle (sijaitsee Kaustisilla ) ja hän kehotti lopettamaan ajelut välittömästi. Jarmo sanoi, että mikäli metallipurua ei ole paljoa ehtinyt öljykiertoon, selviää pelkällä turbiinin vaihdolla. No, auto lähti trailerilla Oulusta Kaustisille. Jännityksellä odotin tuomiota ja tänään selvisi, että metallipurua oli öljypohjassa aivan älyttömästi, joten tulee isompi remppa. Nyt sitten puhutaan vähän yli 1000 euron sijaan 2000-3000 euron kustannuksista . Mutta onpahan sitten laatikko lähes uudenveroinen ja paljon huolettomia kilometrejä edessä.
Mitä tästä opimme? Seuratkaa tomaatin käytöstä ja jos on epämääräisyyksiä, lopettakaa ajo välittömästi. Näin voit säästää aika paljon rahaa.
Lootahan toimii nyt loistavasti. Pieni ulina, jota oli pienillä nopeuksilla viimeiset 100 tkm, hävisi. Olin luullut, että se on ominaisuus . Vaihtaa tosi nätisti. Eiköhän tuo nyt kestä auton loppuelämän. Laatikolla on nyt 12 kk:n takuu. Jarmo muuten suositteli öljynvaihtoja 40-60 tkm:n välein; ei kuulemma tarvi huuhtelemalla vaihtaa.
T:mi Jarmo Kaustista voin suositella. Ystävällinen ja asiantunteva palvelu. Miinusta pitkittyneestä rempasta.
Comment
-
-
Öljynvaihto ei auttane enää
Moro. Itsellä 530da Touring 2004 280 000km. 10 tonni sitten vaihteisto hajosi. Ilmeni siten, että D:lle kytkettäessä vedon kytkeytyminen piteni ja piteni. Lopulta ei päässyt kun 100m pätkiä ja commuteriin tuli joku transmission safe mode teksti. Turbiini ja vaihdelaatikko täystuho. Päiviö Hämeenlinnasta korjasi 3000e koko hoito ja nyt pelaa hyvin. Kuulemma kannattaisi laatikon öljyt vaihtaa 60tkm välein. Minun autossa ei oltu ikinä vaihdettu. BMW-keskus/Hämeenlinna hinta olisi ollut 6000e. Käytettyä laatikkoa en ostaisi ja ns. tehdaskorjattujenkin kanssa kannattanee olla varovainen. Minusta e39 on hyvä ja kaunein BMW. Ja meneehän siinä aika kivasti Webastojen, vaihteistojen sun muiden kanssa värkätessä.
Originally posted by chorrus View PostEli vissiin turbiini luistaa?
- liikkeellelähdössä
- n. 85km/h (turbiinin lukitsemisnopeus..?) täristää -> menee vikatilaan
- tehoboksin kanssa vaihdot karkenivat, luistaa vaihdon jälkeen ja sitten lyö vaihteen "lekalla" sisään (kickdownilla)
- mittarissa 237tkm (huoltokirja), laatikkoöljyjä ei ole vaihdettu, sääli
On nollailtu tuota laatikkoa/autoa pitämällä akusta piuhaa irti ym ym, mutta ei se mitään jeesaa.
Muuten nätissä hiljaisessa ajossa kaikki toimii niinkuin pitääkin, kunhan ei kiihdytä tuonne 85km/h tietämille, HEH.
Oikeastaan vaan naurattaa, kyllähän mä tiesin, että nää on ihan paskoja, mutta että ihan omalle kohdalle
Minne tuo kannattaa tuupata laittoon, kokemusta pk-seudun (+100km säteellä) automaattilaatikkohuolloista? Powermaticille soitin, n. 3500e takuukorjattu lodju + vaihtotyö.. Vanhan laatikon korjaus venähtää helposti kuukauden päähän -> ei kiinnosta
Oili Jalosellahan löytyy pari vaihtolaatikkoa n. 2500€, tiedä vaan miten kauan tollainenkin kestää.
Comment
-
-
Tänään oli aika vaihtaa turbiini. Autohan oli seissyt jo jonkin aikaa odottamassa tätä päivää.
Aamulla ajoin pojan päiväkotiin, hyvin kevyellä kaasujalla taas sporttipuolta (ei lukkoa) käyttäen. Sitten piti olla lyhyt aamupalaveri mutta auton parkkiin jätettyäni huomasin että perässä seurasi sateenkaarivana märällä asfaltilla. Vilkaisin auton alle ja sieltäpä valui ihan solkenaan vaihteistoöljyä. Korjaamolle oli 10 km matka eli peruin palaverin, hyppäsin autoon ja lähdin kohti korjaamoa. Noin 5 km ajon jälkeen syttyi "Transmission failsafe program" tauluun ja loota alkoi luistamaan. Vedin pitstopin ja soitin hinausauton. Hinurilla pajalle ja siellä muutaman tunnin aherruksen tuloksena loota oli auton vieressä. Turbiinin stefa oli kulahtanut ja öljy oli täynnä pintä metallihilettä.
Nyt sitten hankkimaan sitä vaihtokunnostettua laatikkoa tuon vaihtokunnostetun turbiinin kaveriksi..---
Comment
-
Comment