Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    Originally posted by 4llu- View Post
    Ilmeisesti bensavehje kyseessä jos on tuo sigun e34? nehän on kuulemma jokseenkin ikuisia laatikoita. Kait tuota kannattaa nyt käydä vilkasemassa kun muuten auto vaikuttaa lupaavalta. Mitä tuollaisesta stepistä kannattaa koeajolla tsekata ja missä niiden kierrosten pitäisi olla sillä viimeisellä vaihteella tollaisessa 525 dieselissä?
    Entinen 530d kyseessä. Paikaltaan lähtö kannattee ottaa kaasupohjassa.Silloin nuo kummittelee yleensä.
    E61 M-sport

    Comment

    • Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 504
      • Loimaa

      Originally posted by atte.o View Post
      Entinen 530d kyseessä. Paikaltaan lähtö kannattee ottaa kaasupohjassa.Silloin nuo kummittelee yleensä.
      Mä oon ollu siinä uskossa että tämä se vasta rasittaakin laatikkoa. Sama kun manuaalilla lähtis aina kaasu pohjassa kytkin hepskukkuu ylös baarumit laulaen... Riippuu varmaan taas vetotavasta mikä rasittaa enemmän laatikkoa ja mikä muita voimansiirron osia.:think
      Last edited by Timelord; 22-08-2013, 18:11. Reason: luetun ymmärtäminen hakusessa, eh...
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Originally posted by Timelord View Post
        Mä oon ollu siinä uskossa että tämä se vasta rasittaakin laatikkoa. Sama kun manuaalilla lähtis aina kaasu pohjassa kytkin hepskukkuu ylös baarumit laulaen... Riippuu varmaan taas vetotavasta mikä rasittaa enemmän laatikkoa ja mikä muita voimansiirron osia.:think
        Niin no silloinhan ne viat tuleekin juuri selville, jos tuollaista autoa on ostamassa.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • turbopuusti
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 823
          • Lahti

          Originally posted by Timelord View Post
          Mä oon ollu siinä uskossa että tämä se vasta rasittaakin laatikkoa. Sama kun manuaalilla lähtis aina kaasu pohjassa kytkin hepskukkuu ylös baarumit laulaen... Riippuu varmaan taas vetotavasta mikä rasittaa enemmän laatikkoa ja mikä muita voimansiirron osia.:think
          Tottakai rasittaa koska hetkellinen voimansiirtoon vaikuttava momentti on moninkertainen täysin paikaltaan lähtiessä
          e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

          Comment

          • _jake_
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 210
            • Seinäjoki

            Nyt bemari heitti ajotietikkoneen näyttöön tekstin Getriebenotprogramm eli laatikon hätäohjelma. Vaihteet kyllä pelaavat normaalisti paitsi kylmänä todella huonosti. Voisiko johtua öljynvähyydestä? Tai jokin anturi rikki? Laatikko vaihdettu 120tkm sitten eikä sen jälkeen vaihdettu öljyjä niin varmaankin olisi jo korkea aika vaihtaa ne? Auto on -99 530dA sedan.
            E61 535d Lci M-Sport -08

            Ex:
            328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

            328i Hellrot M-Sport Coupe '96

            Comment

            • turbopuusti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 823
              • Lahti

              Originally posted by _jake_ View Post
              Nyt bemari heitti ajotietikkoneen näyttöön tekstin Getriebenotprogramm eli laatikon hätäohjelma. Vaihteet kyllä pelaavat normaalisti paitsi kylmänä todella huonosti. Voisiko johtua öljynvähyydestä? Tai jokin anturi rikki? Laatikko vaihdettu 120tkm sitten eikä sen jälkeen vaihdettu öljyjä niin varmaankin olisi jo korkea aika vaihtaa ne? Auto on -99 530dA sedan.
              Jos mikään muu autossa ei lopeta toimintaansa niin suosittelisin lukemaan vikakoodit. Joku on kuitenkin laukaissut vian ja koodeista saattaa päästä jäljille. Lootat käsittääkseni hyvin vähän ilmoittelee turhaan vikatilaa toisin kuin esimerkiksi moottorinohjaus jota joutuu enempi tulkkaamaan koodeja sylkiessään. Mieleen tulee ensimmäisenä virran vähyys ja toiseksi rempatussa lootassa öljymäärä sekä solenoidien toiminta. Vikakoodit lukuun eikä ylimääräistä ajoa autolla tai voi olla isompi remppa edessä. Noin vähän ajettu loota tuskin enteilee varsinaista mekaanista vikaa.

              Niin ja öljyt vaihtoon huuhtelulla jokatapauksessa ja samalla voisi sitten mahdollisten vikakoodien perusteella huoltaa venttiilipöydän komponentteja...
              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                Uusittu loota näytti kestävän 1,5 vuotta.

                Trans failsafe tuli ruutuun ja kierrokset nousivat oudosti. Pysähdyin ja sammutin. Käynnistin uudelleen ja lähdin ajamaan. Pysähdyin risteykseen ja kun olin lähdössä liikkeelle, mikään vaihde ei vienyt eteen- eikä taaksepäin. Vikakoodeina 2 koodia: gear check 4 sekä 5.

                Mitähän sitten..?
                Last edited by -Tapi; 02-10-2013, 07:50.
                ---

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Uusittu loota näytti kestävän 1,5 vuotta.

                  Trans failsafe tuli ruutuun ja kierrokset nousivat oudosti. Pysähdyin ja sammutin. Käynnistin uudelleen ja lähdin ajamaan. Pysähdyin risteykseen ja kun olin lähdössä liikkeelle, mikään vaihde ei vienyt eteen- eikä taaksepäin. Vikakoodeina 2 koodia: gear check 4 sekä 5.

                  Mitähän sitten..?
                  Manualiaskia tilalle. Noita settejä saa alle tonniin.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Manualiaskia tilalle. Noita settejä saa alle tonniin.
                    Näitä automaatteja saa hajota vaikka 2 vuodessa, kunhan ei tarvitse käyttöautossa vaihtaa manuaalisesti.
                    ---

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      Kävin kokeilemassa mitä tuo nyt päivän seisottuaan tekee. Ajoin muutaman metrin eteenpäin ja taaksepäin, toimii ihan ok. Muutaman kerran jälkeen liike loppuu eikä auto liiku missään kepin asennossa.

                      Outoa on se että vikakoodien nollauksen jälkeen auto liikkui taas kerran mutta uusia vikakoodeja ei tule, ei myöskään failsafe-moodia.

                      Laatikon suunnalta kuuluu kevyttä rapinaa kun kone on käynnissä.

                      Kaipa se on joskus otettava öljypohja auki ja ryhdyttävä tutkailemaan kun tuo ATB Berlinkin totesi tekevänsä hommat maksua vastaan Saksassa kun on ajettukin "far over warranty" eli 6 kk sitten päättyi takuu. Tämä loota kesti 50 tkm.
                      ---

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Näitä automaatteja saa hajota vaikka 2 vuodessa, kunhan ei tarvitse käyttöautossa vaihtaa manuaalisesti.
                        Kyllä ennemmin vaihteita vaihtaisin, kuin vaihteistoja. :-D

                        Terv,
                        Tyytyväinen 530d manuaalin omistaja
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • E.K.
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 494
                          • Helsinki

                          Originally posted by Night-Wind View Post
                          Kyllä ennemmin vaihteita vaihtaisin, kuin vaihteistoja. :-D

                          Terv,
                          Tyytyväinen 530d manuaalin omistaja
                          Kyllä ennemmin vaihdan bemarin takas chevyyn, ku vaihteita käyttöautossa (näillä kilometreillä vuodessa).

                          terv,
                          tyytyväinen 530d automaatin omistaja

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by -Tapi View Post

                            Kaipa se on joskus otettava öljypohja auki ja ryhdyttävä tutkailemaan kun tuo ATB Berlinkin totesi tekevänsä hommat maksua vastaan Saksassa kun on ajettukin "far over warranty" eli 6 kk sitten päättyi takuu. Tämä loota kesti 50 tkm.
                            Taisin snuakin näistä ATB Berlin laatikoista joskus varoitella ja aika lailla samoissa kantturoissa tuli sinullakin ongelmat kuin aika monella muullakin näissä laatikoissa(sopivasti kuitenkin aina takuuajan ulkopuolella, jos tomii uudesta).
                            Ok, tietämättä nyt mikä sinulla siellä on vialla, niin näissä ATB:n laatikoissa tuntuu että niissä on korjattu vain oireet, ei itse vikaa joka usein tuntuu olevan venttiilikoneistolähtöistä.
                            Oireet tuntuu hieman oudolta, mutta kyllä siellä nyt ylimääräisen luiston vuoksi iskee vian päälle?

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Näitä automaatteja saa hajota vaikka 2 vuodessa, kunhan ei tarvitse käyttöautossa vaihtaa manuaalisesti.
                              Hahaha.. Itse taas suunnittelen auton manualisointia, vaikka laatikko ei ole edes rikki. Nomut mieltymyksiä on erilaisia.
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              • Night-Wind
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1534
                                • 02

                                Niinpä. Minä taas en tule koskaan ymmärtämään (eikä mun varmaan tarvikkaan), että miksi täytyy hommata jotain semmosta mikä ei kestä. Ei siinä, itsekin tykkään kauheasti automaateista ja sen näkee jo sigustakin, mutta kun tätä suunnittelin niin ei tullut mieleenkään hommata tätä automaattina, koska tiesin laatikon olevan aivan susi.
                                ex: BMW E38 735iA -97
                                ex: MB W211 E200CDI -03
                                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                                ex: BMW E39 528iA -96
                                ex: MB W126 300SE -89
                                ex: BMW E34 525iAT -95
                                ex: BMW E36 316iA -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎