Kannatan Ja täältä suunnalta saa ohjeita/vinkkejä sähköhommien yms. swappiin liittyvissä asioissa nimim. useamman e39 530d:n manualisoinut.
Aivan loistava homma!
Pitääpä laittaa kaverin nimimerkki mieleen. Koodauksillahan tuo taitaa isoksi osaksi mennä(poislukien pakkikytkin)? Jos ei muuta, niin tehdään tuosta mun autosta ensimmäinen proto liittyen siihen
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Heh, ja mä himoitsen 530d:tä automaattina, mut toki manuaalikin on kiva, pitäis vaan vaihtaa noi siirtäjän puslat että sais kepistä väljät pois.
Ja koko auto että sais kilometrit pieniksi.
Tosin GM:n automaattia en tohon halua ihan helposti, ja muuta voi olla vaikea tuohon naittaa elektroniikan takia. Pitää ostaa E61. 535da.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Niinpä. Minä taas en tule koskaan ymmärtämään (eikä mun varmaan tarvikkaan), että miksi täytyy hommata jotain semmosta mikä ei kestä. Ei siinä, itsekin tykkään kauheasti automaateista ja sen näkee jo sigustakin, mutta kun tätä suunnittelin niin ei tullut mieleenkään hommata tätä automaattina, koska tiesin laatikon olevan aivan susi.
Aika ihme juttu että loota on aivan susi, omassa katiskassa 342tkm mittarissa ilman ongelmia ja uutena ostamani VAG konsernin tuotteen DSG loota rupes leipomaan 100tkm kohtaa ja saman puljun tiptronikit sippaa järjestään 200tkm kohdalla.
Tietty jos on mittariruuvattu peli jolla on oikeesti ajettu kuuhun ja takaisin niin kyllä varmaan tulee "kilsat täyteen". Siihen vielä pikku kumin jullitus to impress da ladies ni vot vot, tulosta syntyy varmasti
Aika ihme juttu että loota on aivan susi, omassa katiskassa 342tkm mittarissa ilman ongelmia ja uutena ostamani VAG konsernin tuotteen DSG loota rupes leipomaan 100tkm kohtaa ja saman puljun tiptronikit sippaa järjestään 200tkm kohdalla.
Tietty jos on mittariruuvattu peli jolla on oikeesti ajettu kuuhun ja takaisin niin kyllä varmaan tulee "kilsat täyteen". Siihen vielä pikku kumin jullitus to impress da ladies ni vot vot, tulosta syntyy varmasti
Näistä ei kyllä tosiaan tiedä. Yhdessä itellä leipoi laatikko kun oli 206tkm mittarissa ja yhestä vaihoin ehjän automaatin manuaaliin kun mittarissa oli ~500tkm
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Tuntuu olevan paljon käytöstä (ajotavasta) riippuvainen tuon laatikon kestoikä?
Toki jos toleranssit on isot, toiset on hyviä ja toiset tosihuonoja, mene ja tiedä?
Sikäli vain hassujuttu että tiedän että kyseisellä 500tkm ajetulla on polteltu elämää enemmän kumia, kiihdytelty ja lastutettukin oli. Mutta laatikko senku kesti Kait se sattu olemaan vahingossa tehty kestäväksi
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Fransmannien tekosiahan nämä kyseiset "GM" laatikot käsittääkseni ovat joita E39:stä löytyy, että kai se laatikon kestävyys sitten on kiinni siitä paljonko Jacques on sattunu vetää punkkua ja patonkia naamaan kasauspäivänä
Ei se loota missään nimessä kestävimmästä päästä voi olla, mutta itse en kyllä jaksaisi sitä laatikkoa hämmentää kun automatiikkakin on olemassa. Tossa kun on koko kesän ajanu pakulla, E30:llä ja Mantalla niin oijoi kun oli mukavaa loikata kolmeysin rattiin ja antaa general mistaken vaihtaa vaihteita ihan issekseen Mut nämähän on niitä makuasioita joista ei voi kuin kiistellä...
Kyllä sekin päivä tulee kun laatikosta tulee tunnit täyteen, ja vitutuksen multihuipentuma on varmasti ihan omaa luokkaansa mutta joutunee noihin manuskoihinkin kytkimiä vaihtaa. Halvempaa se toki on kytkin rempata ku tomaattilaatikko.
Sikäli vain hassujuttu että tiedän että kyseisellä 500tkm ajetulla on polteltu elämää enemmän kumia, kiihdytelty ja lastutettukin oli. Mutta laatikko senku kesti Kait se sattu olemaan vahingossa tehty kestäväksi
OT:
Juuri näinhän se on jo yli 10v mennyt. Ei ole tuotannollisesti tehokasta tehdä jokaisesta yksilöstä priimaa. Priiman tekeminen kun on katsos hidasta ja autojen valmistus vain sattuu olemaan tuotantotyötä. Poislukien tietty bentleyt ym. oikeasti kalliit autot.
Topic:
Joko olet Tapi katsellut manuaalipakettia autoosi?
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Minulla kesti99-530D:n laatikko tasan 541000 ja sitten tuli hammasrattaiden kuva kojetauluun ja semmoista sepelimyllyn ääntä perseenalta.Auto on lastutettu uutena ja laatikko öljyt vaihdettu jossain 300000 tuhannessa.Laatikko toimi täysin moitteetta loppuun asti.
Günther oli tainnut unohtaa pari ruuvia kiristämättä.
Valutin öljyt, irrotin öljypohjan ja kun irrotin suodatinta, tippui sen päältä kaksi M6-ruuvia käteen. Ne kiinnittävät venttiilirungon ylempään levyyn. Ruuvien puute sai öljynpaineen karkaamaan osien välistä. Laitoin ruuvit takaisin ja uuden suodattimen. Uudet öljyt sisään öljypohjan pesun jälkeen ja nyt 50 km ajon jälkeen voi todeta remontin ehkä onnistuneen.
Günther oli tainnut unohtaa pari ruuvia kiristämättä.
Valutin öljyt, irrotin öljypohjan ja kun irrotin suodatinta, tippui sen päältä kaksi M6-ruuvia käteen. Ne kiinnittävät venttiilirungon ylempään levyyn. Ruuvien puute sai öljynpaineen karkaamaan osien välistä. Laitoin ruuvit takaisin ja uuden suodattimen. Uudet öljyt sisään öljypohjan pesun jälkeen ja nyt 50 km ajon jälkeen voi todeta remontin ehkä onnistuneen.
Noniin, kuulostais hyvältä.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment