Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    Originally posted by BreeZi View Post
    Hahaha.. Itse taas suunnittelen auton manualisointia, vaikka laatikko ei ole edes rikki. Nomut mieltymyksiä on erilaisia.
    Kannatan Ja täältä suunnalta saa ohjeita/vinkkejä sähköhommien yms. swappiin liittyvissä asioissa nimim. useamman e39 530d:n manualisoinut.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      Originally posted by bmwbmw View Post
      Kannatan Ja täältä suunnalta saa ohjeita/vinkkejä sähköhommien yms. swappiin liittyvissä asioissa nimim. useamman e39 530d:n manualisoinut.
      Aivan loistava homma!
      Pitääpä laittaa kaverin nimimerkki mieleen. Koodauksillahan tuo taitaa isoksi osaksi mennä(poislukien pakkikytkin)? Jos ei muuta, niin tehdään tuosta mun autosta ensimmäinen proto liittyen siihen
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Heh, ja mä himoitsen 530d:tä automaattina, mut toki manuaalikin on kiva, pitäis vaan vaihtaa noi siirtäjän puslat että sais kepistä väljät pois.
        Ja koko auto että sais kilometrit pieniksi.

        Tosin GM:n automaattia en tohon halua ihan helposti, ja muuta voi olla vaikea tuohon naittaa elektroniikan takia. Pitää ostaa E61. 535da.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
          Tosin GM:n automaattia en tohon halua ihan helposti, ja muuta voi olla vaikea tuohon naittaa elektroniikan takia. Pitää ostaa E61. 535da.
          E39 3l Diesel + ZF = Alpina D10
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1178
            • Tuusula

            Ostakaa pojat suoraan E38, niin ei tarvitse kamppailla lootaongelmian kanssa.
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              Originally posted by _nixu_ View Post
              E39 3l Diesel + ZF = Alpina D10
              (1 löytyy chättiautosta 131tkm 14'900e)

              Ehkä tol summal parit laatikot vaihtaa
              Last edited by Bmw Dreamer; 03-10-2013, 15:01.
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                Originally posted by Night-Wind View Post
                Niinpä. Minä taas en tule koskaan ymmärtämään (eikä mun varmaan tarvikkaan), että miksi täytyy hommata jotain semmosta mikä ei kestä. Ei siinä, itsekin tykkään kauheasti automaateista ja sen näkee jo sigustakin, mutta kun tätä suunnittelin niin ei tullut mieleenkään hommata tätä automaattina, koska tiesin laatikon olevan aivan susi.
                Aika ihme juttu että loota on aivan susi, omassa katiskassa 342tkm mittarissa ilman ongelmia ja uutena ostamani VAG konsernin tuotteen DSG loota rupes leipomaan 100tkm kohtaa ja saman puljun tiptronikit sippaa järjestään 200tkm kohdalla.

                Tietty jos on mittariruuvattu peli jolla on oikeesti ajettu kuuhun ja takaisin niin kyllä varmaan tulee "kilsat täyteen". Siihen vielä pikku kumin jullitus to impress da ladies ni vot vot, tulosta syntyy varmasti

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  Originally posted by Macke View Post
                  Aika ihme juttu että loota on aivan susi, omassa katiskassa 342tkm mittarissa ilman ongelmia ja uutena ostamani VAG konsernin tuotteen DSG loota rupes leipomaan 100tkm kohtaa ja saman puljun tiptronikit sippaa järjestään 200tkm kohdalla.

                  Tietty jos on mittariruuvattu peli jolla on oikeesti ajettu kuuhun ja takaisin niin kyllä varmaan tulee "kilsat täyteen". Siihen vielä pikku kumin jullitus to impress da ladies ni vot vot, tulosta syntyy varmasti
                  Näistä ei kyllä tosiaan tiedä. Yhdessä itellä leipoi laatikko kun oli 206tkm mittarissa ja yhestä vaihoin ehjän automaatin manuaaliin kun mittarissa oli ~500tkm
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    Tuntuu olevan paljon käytöstä (ajotavasta) riippuvainen tuon laatikon kestoikä?

                    Toki jos toleranssit on isot, toiset on hyviä ja toiset tosihuonoja, mene ja tiedä?
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • bmwbmw
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1370
                      • Kainuu

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Tuntuu olevan paljon käytöstä (ajotavasta) riippuvainen tuon laatikon kestoikä?

                      Toki jos toleranssit on isot, toiset on hyviä ja toiset tosihuonoja, mene ja tiedä?
                      Sikäli vain hassujuttu että tiedän että kyseisellä 500tkm ajetulla on polteltu elämää enemmän kumia, kiihdytelty ja lastutettukin oli. Mutta laatikko senku kesti Kait se sattu olemaan vahingossa tehty kestäväksi
                      sigpic
                      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        Fransmannien tekosiahan nämä kyseiset "GM" laatikot käsittääkseni ovat joita E39:stä löytyy, että kai se laatikon kestävyys sitten on kiinni siitä paljonko Jacques on sattunu vetää punkkua ja patonkia naamaan kasauspäivänä

                        Ei se loota missään nimessä kestävimmästä päästä voi olla, mutta itse en kyllä jaksaisi sitä laatikkoa hämmentää kun automatiikkakin on olemassa. Tossa kun on koko kesän ajanu pakulla, E30:llä ja Mantalla niin oijoi kun oli mukavaa loikata kolmeysin rattiin ja antaa general mistaken vaihtaa vaihteita ihan issekseen Mut nämähän on niitä makuasioita joista ei voi kuin kiistellä...

                        Kyllä sekin päivä tulee kun laatikosta tulee tunnit täyteen, ja vitutuksen multihuipentuma on varmasti ihan omaa luokkaansa mutta joutunee noihin manuskoihinkin kytkimiä vaihtaa. Halvempaa se toki on kytkin rempata ku tomaattilaatikko.

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by bmwbmw View Post
                          Sikäli vain hassujuttu että tiedän että kyseisellä 500tkm ajetulla on polteltu elämää enemmän kumia, kiihdytelty ja lastutettukin oli. Mutta laatikko senku kesti Kait se sattu olemaan vahingossa tehty kestäväksi
                          OT:
                          Juuri näinhän se on jo yli 10v mennyt. Ei ole tuotannollisesti tehokasta tehdä jokaisesta yksilöstä priimaa. Priiman tekeminen kun on katsos hidasta ja autojen valmistus vain sattuu olemaan tuotantotyötä. Poislukien tietty bentleyt ym. oikeasti kalliit autot.

                          Topic:
                          Joko olet Tapi katsellut manuaalipakettia autoosi?
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • pete k
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 31
                            • nokia

                            Minulla kesti99-530D:n laatikko tasan 541000 ja sitten tuli hammasrattaiden kuva kojetauluun ja semmoista sepelimyllyn ääntä perseenalta.Auto on lastutettu uutena ja laatikko öljyt vaihdettu jossain 300000 tuhannessa.Laatikko toimi täysin moitteetta loppuun asti.

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              Günther oli tainnut unohtaa pari ruuvia kiristämättä.

                              Valutin öljyt, irrotin öljypohjan ja kun irrotin suodatinta, tippui sen päältä kaksi M6-ruuvia käteen. Ne kiinnittävät venttiilirungon ylempään levyyn. Ruuvien puute sai öljynpaineen karkaamaan osien välistä. Laitoin ruuvit takaisin ja uuden suodattimen. Uudet öljyt sisään öljypohjan pesun jälkeen ja nyt 50 km ajon jälkeen voi todeta remontin ehkä onnistuneen.
                              ---

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Günther oli tainnut unohtaa pari ruuvia kiristämättä.

                                Valutin öljyt, irrotin öljypohjan ja kun irrotin suodatinta, tippui sen päältä kaksi M6-ruuvia käteen. Ne kiinnittävät venttiilirungon ylempään levyyn. Ruuvien puute sai öljynpaineen karkaamaan osien välistä. Laitoin ruuvit takaisin ja uuden suodattimen. Uudet öljyt sisään öljypohjan pesun jälkeen ja nyt 50 km ajon jälkeen voi todeta remontin ehkä onnistuneen.
                                Noniin, kuulostais hyvältä.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎