Originally posted by Soininen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Ei voi enää muistaa, enkä searchilla löytänyt, että kävikö nää laatikot nyt ristiin? Eikös näitä ollut kahehella "erikoodilla" tms? Prefacelift vs facelift?
Mut risiin kuitenkin menivät keskenään?
Muisteleisin et joskus vaihdettiin faceliftin laatikko prefacelift, eikä ollut mitään ongelmaa.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostEi voi enää muistaa, enkä searchilla löytänyt, että kävikö nää laatikot nyt ristiin? Eikös näitä ollut kahehella "erikoodilla" tms? Prefacelift vs facelift?
Mut risiin kuitenkin menivät keskenään?
Muisteleisin et joskus vaihdettiin faceliftin laatikko prefacelift, eikä ollut mitään ongelmaa.
Eikös noissa ainakin venttiilikoneistoa ole muuteltu vuosien saatossa?E61 535 tiisseli M-sport -06
E36 325i coupe -93
+paljon muita merkkejä...
Comment
-
-
Originally posted by nikke.h View PostMistäs porukka on hommannut näihin romuihin vaihtolootia? Käytettyä ei viitsisi vaihtaa sama rumba kohta taas edessä. Kunnostettu aski+turbiini pitäisi siis löytää. Linkkiä saksan päähän?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEi Saksassa,mutta paljon kehuttu: http://www.recro.eu/en/
Comment
-
-
Originally posted by nikke.h View PostMissä hinnoissa nuo liikkuu tuolla? En äkkiseltään löytänyt hintoja.
Itse kysyin ensin Oili Jalosen kautta kun on ilmoitettu Suomen yhteistyökumppaniksi:
2100 euroa rahteineen.
Suoraan Recrolta kysyttynä 2080 euroa rahteineen (talvitarjous kuulemma)
Ihmeellisintä tässä on se että vajaata vuotta aiemmin kyselin silloiselta Suomen yhteistyökumppanilta (Matic Doctor) ja hän lupasi 1200 euroa rahteineen.
Recron kunnostus tarjouksen mukaan pitää sisällään seuraavat toimenpiteet:
Torque converter(turbine) remanufacturing (if applicable)
New Valve body II generation
Replacement all the soft materials, including clutches and clutch packs, seals and gaskets
We also resurface all the hard parts that show signs of wear and change them if needed;
DYNAMOMETER TESTING with recorded inspections to shift patterns and shift pressures. A stall test, fluid leak test, lockup test and park test are performed. Tests are made at varying RPM's and at full and closed throttle positions
Oil and filter change.Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78
Comment
-
-
Mielenkiintoinen viestiketju,ja itsellä oli ongelmaa eli jyrinää huuhteluna tehdyn öljynvaihdon jälkeen,ja kiitos Jari Niemelle,että laatikko säilyi ehjänä kun huoltoukko joka vaihto öljyt ihan ok oli sitä mieltä että ei siellä mikään turbiini ole rikki vaan vetoakselit ja oli heti myymässä vetariremppaa.
Olin lukenu jo foorumia ja soitin Jarille joka sanoi että älä aja,ja jos ajatkin niin silleen että ei lyö turbiinia lukkoon.Ajan tilasin heti ja turbiini remontin jälkeen olen ajanu 40000km.-E46 330 D Touring
-INPA, NCS EXPERT
Comment
-
-
Originally posted by KOS56OLAVI View PostMielenkiintoinen viestiketju,ja itsellä oli ongelmaa eli jyrinää huuhteluna tehdyn öljynvaihdon jälkeen,ja kiitos Jari Niemelle,että laatikko säilyi ehjänä kun huoltoukko joka vaihto öljyt ihan ok oli sitä mieltä että ei siellä mikään turbiini ole rikki vaan vetoakselit ja oli heti myymässä vetariremppaa.
Olin lukenu jo foorumia ja soitin Jarille joka sanoi että älä aja,ja jos ajatkin niin silleen että ei lyö turbiinia lukkoon.Ajan tilasin heti ja turbiini remontin jälkeen olen ajanu 40000km.
Näihin on vaihdettu Suomessa melkoisesti ihan turhaan ihan koko laatikoita pelkän turbiinivian vuoksi ja tuo ”vetoakselivika” on hieman harvinaisempi ”ammattimiehen” vikadiagnoosi.
Eli, jos/kun ongelmat alkavat melko pian öljynvaihdon jälkeen, HETI ajelut minimiin ja uutta turbiinia suosiolla hommaamaan.
Koko laatikkoa ei todellakaan tarvitse vaihtaa kuin silloin jos ratasvalo killittää mittaristossa ja meno loppuu kokonaan. Melkein muuten kyse on aina turbiiniviasta joka näin vanhemmiten ei enään oikein tuota öljynvaihtoa ja sen hetkeksi tuottamaa viskositeetin nousua tahdo kestää.
Oli miten oli, niin turbiinin vaihdon jälkeen mennäänkin taas tosi pitkään.
Comment
-
-
Mä uskon siihen mitä Hemi kirjotti silloin kun mun turbiini veteli viimesiään ,eli uuden öljyn mukana tullu paineen lisäys oli varmaan viimenen niitti sille turbiinille,mutta näin sen sitten avattuna ja olisi se varmaan tähän mennessä poikinu muutenkin,mutta nyt se kuolema nopeutu öljyn väihdon myötä.
Silleen tämmösen auton kanssa on ollu ihmeissään että mulla on kaksi kertaa ollu tilanne jossa "hyvänmainen" korjaamo on jättäny tekemättä tai tehny sellasta että täystuho olisi tullu, jos en olisi vähän vainoharhainen ja vieny itte korjattavaksi.
Tää foorumi on kyllä siunaus siinä, että jos ehtii ja viitsii niin saa infoa,kun kaapelin kautta luettu vikakoodi yleensä korjaamossa tietää heti kommenttia että pannaanko työn alle.-E46 330 D Touring
-INPA, NCS EXPERT
Comment
-
-
Originally posted by KOS56OLAVI View PostMä uskon siihen mitä Hemi kirjotti silloin kun mun turbiini veteli viimesiään ,eli uuden öljyn mukana tullu paineen lisäys oli varmaan viimenen niitti sille turbiinille,mutta näin sen sitten avattuna ja olisi se varmaan tähän mennessä poikinu muutenkin,mutta nyt se kuolema nopeutu öljyn väihdon myötä.
Silleen tämmösen auton kanssa on ollu ihmeissään että mulla on kaksi kertaa ollu tilanne jossa "hyvänmainen" korjaamo on jättäny tekemättä tai tehny sellasta että täystuho olisi tullu, jos en olisi vähän vainoharhainen ja vieny itte korjattavaksi.
Tää foorumi on kyllä siunaus siinä, että jos ehtii ja viitsii niin saa infoa,kun kaapelin kautta luettu vikakoodi yleensä korjaamossa tietää heti kommenttia että pannaanko työn alle.
Eli kyllähän tuo turbiini alkaa ehdottomasti olemaan ”ehtoopuolella” jo muutenkin siinä vaiheessa kun se öljynvaihdon takia sitten lopullisesti antautuu.
Vaikea tietenkin arvioida kuinka pitkälle olisi ilman öljynvaihtoa aina kulloinkin päästy, mutta kun näitä tässä on jo kymmeniä nähnyt/kokenut, niin sellainen ”villi veikkaus” on että n.50-100tkm olisi jäljellä ilman vaihtoa.
Eli niissä missä vaihdot jätetään 350-400tkm:n jälkeen tekemättä, turbiini yleensä kestää kyllä sen puolen miljoonan rajapyykille.
Nämä +400tkm ajetut ei oikein tunnu sitä enään kestävän, vaan ongelmat alkaa melko pian vaihdon jälkeen, mikäli laatikossa vielä alkuperäinen turbiini.
Nämä itse GM laatikot ovat mainettaan PALJON parempia ja erityisesti reilusti pitkäikäisempiä kuin mikä käsitys näistä on vieläkin vallitseva ja itse asiassa myös näin ilman ainuttakaan öljynvaihtoa.
Lastuttamaton 525D on GM laatikon+turbiinin osalta itse asiassa lähes ikiliikkuja ja hyvinkin verrattavissa luotettavuudeltaan ZF bensasteppeihin muiden kuin 3.0i koneiden perässä.
3.0D ja varsinkin lastutettuna ”kuormaveturina” syö turbiinin parhaimmillaan jo alle 150tkm:ssä ja näitähän aikoinaan vaihdeltiin ”laatikkovikaisina”, vaikka oikeasti niihin olisi riittänyt kunnon huuhtelu ja turbiinin vaihto.
Pitkään jatkuessaan turbiinista irtoava metallupuru löytää tiensä venttiilikoneistoon ja toki sitä kautta tiedossa on lopulta ”täystilttikin”(pakat sulaa)...mutta näissäkin se ”sylttytehdas” on nimenomaan turbiini.
Comment
-
-
Originally posted by KOS56OLAVI View PostKun tuolta toiselta foorumilta luen noita 530DA ongelmia,niin tuli mieleen,että onko jotain suositusta miten steppi moodia kuuluisi käyttää tai pitää päällä.
Onko vaan silloin jos polkee enemmän,vai aina kaupungissa,tai jotain muuta.
Missään tapauksessa se ei ole mikään ”kaupunkivaihde”, paitsi tietenkin ”vajaa ikäisten" leikkiessä.
Comment
-
Comment