Goodrainit ollut n. vuoden, tyytyväinen olen ollut. Nyt alkaa pientä raitaa jättämään, mutta mielestäni kuitenkin ylivoimaisesti paras hinta/laatu-suhde verrattuna noihin "merkki"tuotteisiin (bosch, valeo). Viime talvena hieman arvelutti miten noiden muoviosat kestää kylmyyttä mutta hyvin kestivät. Saakohan muuten noihin Goodraineihin vaihdettua uusia kumeja?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 pyyhkijänsulat
Collapse
X
-
Yksi syy että sulat eivät pyyhdi hyvin voi löytyä tuulilasista. Kaveri vaihdatti mersuun tuulilasin halvimmassa liikkeessä, halvimman lasin. Vanha sulka ei pyyhkinytkään enää kunnolla, ja osti uuden. Sekään ei pyyhkinyt kunnolla ja lasia puhdistettiin sekä niveliä rasvattiin mutta ei. Toisen merkkistä sulkaakin kokeiltiin mutta aina vaan pyyhki huonosti. Jäljelle jäi ainoastaan huono tuulilasi, ilmeisesti halvoissa laseissa on joku valuvika, tai lasin materiaalissa on jotain... Yhdellä tutullani on tulen uusi Mazda 3. Alue mistä sulat eivät pyyhi ei saa millään puhtaaksi. Lasi näyttää sellaiselta kuin liuotinpesun jälkeen, sellaista valumajälkeä. On koitettu puhdistaa vaikka millä aineilla, mutta ei lähde. Auto menee maahantuojalle lasin vaihtoon.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Originally posted by PaavoRusi View PostMitkä Valeon sulat tilaan Motonetistä?
(Itekin suosin juuri valeota, boschit olleet itellä ainakin huonoja)BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Voi olla, että kyse on ollut yksittäisistä Valeon sarjoista, mutta ainakin minulle on sattunut pari sarjaa Valeon pyyhkijöitä, joissa kumilirpake on päässyt siinä määrin taittumaan, että pyyhkijän rungon metallinen pidike on päässyt ottamaan lasiin kiinni. Jättää varsin hienot naarmut lasiin, kun noin käy.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVoi olla, että kyse on ollut yksittäisistä Valeon sarjoista, mutta ainakin minulle on sattunut pari sarjaa Valeon pyyhkijöitä, joissa kumilirpake on päässyt siinä määrin taittumaan, että pyyhkijän rungon metallinen pidike on päässyt ottamaan lasiin kiinni. Jättää varsin hienot naarmut lasiin, kun noin käy.
Itellä oli ostettaessa auto Boschit, ja nyt toinen sarja Valeoita menossa. Tietää koska pitää vaihtaa ku alkaa paukkumaan pyyhkijöiden vaihtaessa suuntaa yläasennossaBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVoi olla, että kyse on ollut yksittäisistä Valeon sarjoista, mutta ainakin minulle on sattunut pari sarjaa Valeon pyyhkijöitä, joissa kumilirpake on päässyt siinä määrin taittumaan, että pyyhkijän rungon metallinen pidike on päässyt ottamaan lasiin kiinni. Jättää varsin hienot naarmut lasiin, kun noin käy.
Itselle käynyt näin monesti. Ja ongelma koskee etenkin kuskin puoleista sulkaa. Luulen kyllä arvaavani mikä oireen aiheuttaa, ja kuinka siitä periaatteessa voi välttyä.
Todennäköinen syy
Syynä on aavistuksen liian lähelle viimeistä hahloa jätetty kumiosan pää. Kun olisi 1,5 cm pitempi ongelmaa ei olisi
Se metallituki pitäisi kulkea kumin urassa, ja kumin puolestaan siinä sulan runko-osan hahlossa. Ja näin se tekeekin, paitsi jos sitä sulkaa nostaa irti tuulilasista ottamalla kiinni aivan sulan päästä. Tällöin sulka kaartuu rungossaan, ja koska kumi on aavistuksen liian lyhyt, kumin pää irtoaa rungon viimeisestä hahlosta. Kun sulasta päästetään irti, kumi ei välttämättä mene itsestään takaisin hahloon, vaan esim toinen puoli saattaa jäädä hahlon viereen. Tässä tilanteessa se peltiohjuri usein taittuu, ja juuri sen verran, että se pää saattaa osua lasiin.
Elimininointi/Korjaus
Nosta kuskin puoleinen sulka ylös aina vain kuskin puolelta, siitä pyyhkijän varresta nostamalla, ei koskaan sulan päästä. Sulkaa apukuskin puolelta nostaessa siihen varteen ei yllä kurkottamallakaan, jolloin automaattisesti tulee nostettua sulka juuri sillä väärällä tavalla. Tuon kun muistaa ikkunoista jäätä skrapatessa ni hyvin menee.
Tietysti oikea korjaus olisi Valeolta tehdä se kumi ja sen ohutpeltinen tukilista n. 1,5cm pitemmäksi, tai vastaavasti siirtää sitä viimeistä runko-osan hahloa samat 1,5 cm lyhyemmäks...Last edited by Havis; 14-05-2014, 08:00."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Goodrainit ovat alkaneet jättämään kuskin puolelle aika leveän raidan, onko muilla samoja havaintoja? (tästähän oli jo jossain muualla juttua ja ainakin yksi samanlainen havainto)
Ilmeisesti pyyhkijän vartta lasiin painava jousi ei ole (enää) tarpeeksi vahva ja sulka jää keskeltä hiukan koholle. Kokeilin edellisiä Goodraineja ja näytti vielä pahemmalta, (minulla ei ollutkaan enää yhtään uutta paria varalla).
Tilasin nyt kaksi paria tuollaisia, saas nähdä miten ne pyyhkii:
edit: hinta on nyt näköjään noussut eurolla.Last edited by TJJ; 19-01-2015, 13:20.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post
Kiinnitys on erilainen kuin Goodraineissa. Noissa BMW:n muoviosa pitääkin olla kiinni pyyhkijän varressa ja sulka painetaan siihen. Siis ainakin teoriassa... käytännössä sulassa ollut kiinnike piti ottaa irti sulasta ja laittaa ensin varteen kiinni ja vasta sitten kiinnittää sulka takaisin omaan kiinnikkeeseen.
Sulassa oleva kuminen "spoileri" on korkeampi kuin Goodraineissa, tiedä sitten onko sillä vaikutusta mihinkään. Kiinnityskohta on hiukan siistimmän näköinen koska kiinnike on kokonaan varren tasalla, Goodraineissahan se kiinnikkeen päätyosa on korkeampi.
Hyvin tuntui pyyhkivän, mutta niinhän nuo aina uutena hetken aikaa tekee. Ensiviikolla varmaankin lisätestejä, jos sää hiukan lämpenee.Last edited by TJJ; 03-12-2014, 11:45.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostHybroxin sulat saapui, viikko tilauksesta ne tuli kotiovelle.
Kiinnitys on erilainen kuin Goodraineissa. Noissa BMW:n muoviosa pitääkin olla kiinni pyyhkijän varressa ja sulka painetaan siihen. Siis ainakin teoriassa... käytännössä sulassa ollut kiinnike piti ottaa irti sulasta ja laittaa ensin varteen kiinni ja vasta sitten kiinnittää sulka takaisin omaan kiinnikkeeseen.
Sulassa oleva kuminen "spoileri" on korkeampi kuin Goodraineissa, tiedä sitten onko sillä vaikutusta mihinkään. Kiinnityskohta on hiukan siistimmän näköinen koska kiinnike on kokonaan varren tasalla, Goodraineissahan se kiinnikkeen päätyosa on korkeampi.
Hyvin tuntui pyyhkivän, mutta niinhän nuo aina uutena hetken aikaa tekee. Ensiviikolla varmaankin lisätestejä, jos sää hiukan lämpenee.Työmatkat: E46 preface 323 4d
Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
Entiset: E87 E39 E60 E61 F10
Comment
-
-
Alkaa olla vanhat Boschit jo vähän heikossa hapessa, mutta ovathan nuo jo sentään kolmatta vuotta paikallaan joten eivät nekään nyt ihan huonot ole, toki 5 Sateesta aine vähentää pyyhkimien käytön lähes nollaan...
Onko joku näitä rungottomia laittanut?
Onko sopivia kiinnikkeitä mukana vai tarvitseeko säveltää jotain? Jos tarvitsee niin sitten painelen vain motonettiin ja ostan uudet boschit vaikka kalliimpia ovatkin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment