Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maanmittaaja
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 111
    • Salo

    Originally posted by JiiP View Post
    Juu-u. Tuntuu aina välillä toinen puoli jäävän vähän ylemmäs (ei yläasentoon kuitenkaan) > Vaihdoin sen puolen anturin, ei vaikutusta.
    Johdotkin voivat olla poikki

    Mutta tietääkös kukaan, onko sama anturi molemmilla puolilla? RealOEM tarjoaa numeroa 37146784697. Nyt anturin numero molemmilla puolilla 1093698. Tasonsäätöä herjannut koko ajan ja antaa koodin oikeasta anturista. Johdot korjasin ja toimivat varmasti, eli itse anturin vaihto edessä seuraavaksi. Hämää vain, kun oikealla puolella anturi enemmän kallellaan kuin vasemmalla:think

    Ja kun anturit irti ja niitä tarkasteli vastakkain, niin todellakin oikean puolen anturi enemmän kallellaan. Kuuluuko näin olla vai onko tuohon tungettu väärä anturi? Oli meinaan ostohetken jälkeen puhdas tämä oikean puolen anturi eli juuri vaihdettu ja vikaa koitettu korjata... Mutta purkuosa varmaankin silti...

    Niin ja kyseessä xenon ja m-sport, jotain taitavat vaikuttaa anturivalintoihin?!

    Comment

    • Kiwes
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 707
      • JKL

      Originally posted by maanmittaaja View Post
      Johdotkin voivat olla poikki

      Mutta tietääkös kukaan, onko sama anturi molemmilla puolilla? RealOEM tarjoaa numeroa 37146784697. Nyt anturin numero molemmilla puolilla 1093698. Tasonsäätöä herjannut koko ajan ja antaa koodin oikeasta anturista. Johdot korjasin ja toimivat varmasti, eli itse anturin vaihto edessä seuraavaksi. Hämää vain, kun oikealla puolella anturi enemmän kallellaan kuin vasemmalla:think

      Ja kun anturit irti ja niitä tarkasteli vastakkain, niin todellakin oikean puolen anturi enemmän kallellaan. Kuuluuko näin olla vai onko tuohon tungettu väärä anturi? Oli meinaan ostohetken jälkeen puhdas tämä oikean puolen anturi eli juuri vaihdettu ja vikaa koitettu korjata... Mutta purkuosa varmaankin silti...

      Niin ja kyseessä xenon ja m-sport, jotain taitavat vaikuttaa anturivalintoihin?!

      Ei ne itellä ainakaan samalla numerolla ollu. Xenonien kanssa painin tuossa alkutalvesta niin tuli tunkkailtua vähän joka kulmaa ylös... toisella puolella oli juurikin tuo 698 (oiskohan ollu kuskin puolella) ja toisella puolella oli joku 70x anturi. Piru ku ei kirveelläkään muista miten päin nnuo oli. 697 on etuakselin anturi valoille tämä on 100 varma tieto (voi tosin olla et toimii jossai muuallakin mut sinne se ainaki menee) nimim. 2 väärää anturia ostanut (tai siis 1 väärän ja yhen pskan)

      Ainaki etuakselille ku laitto väärän anturin ni meni ihan väärään asentoon ni kielis siitä et sinne on laitettu väärä anturi
      Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
      INPA, BMW Scanner 1.4.0

      Nykynen:E39 530dA tourinki -02
      EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

      Comment

      • maanmittaaja
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 111
        • Salo

        Originally posted by Kiwes View Post
        Ei ne itellä ainakaan samalla numerolla ollu. Xenonien kanssa painin tuossa alkutalvesta niin tuli tunkkailtua vähän joka kulmaa ylös... toisella puolella oli juurikin tuo 698 (oiskohan ollu kuskin puolella) ja toisella puolella oli joku 70x anturi. Piru ku ei kirveelläkään muista miten päin nnuo oli. 697 on etuakselin anturi valoille tämä on 100 varma tieto (voi tosin olla et toimii jossai muuallakin mut sinne se ainaki menee) nimim. 2 väärää anturia ostanut (tai siis 1 väärän ja yhen pskan)

        Ainaki etuakselille ku laitto väärän anturin ni meni ihan väärään asentoon ni kielis siitä et sinne on laitettu väärä anturi
        En tiedä. Ei vain löydy mistään juttua, että olisi erilainen anturi toisella puolella. Kaikki katalogit antaa vain yhtä osanumeroa taakse ja toista eteen. Ihmetyttää silti, että miksi tuo sama osa on toisella puolella eri kulmassa. Kiinnitysraudat ovat kuitenkin erilaiset, kuten pitääkin. Tosin onhan sekin silti mahdollista, että kiinnitysrauta on vääränlainen. Hitto näistä ei ikinä tiedä kun käytettynä ostaa ja joku poropeukalo välissä säätäny...

        Comment

        • kokki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 58
          • JKL/Kinnula

          Anturin(taka) piuhat menee poikki tosi herkästi. niitä jokunen tutkittu ja vaiheltu. Sisälokari puristaa niitä runkoo vasten. Lokari irti ja johot esille ja kannattaa teipata kunnolla ne ettei hierrä enään

          Comment

          • Kiwes
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 707
            • JKL

            Originally posted by maanmittaaja View Post
            En tiedä. Ei vain löydy mistään juttua, että olisi erilainen anturi toisella puolella. Kaikki katalogit antaa vain yhtä osanumeroa taakse ja toista eteen. Ihmetyttää silti, että miksi tuo sama osa on toisella puolella eri kulmassa. Kiinnitysraudat ovat kuitenkin erilaiset, kuten pitääkin. Tosin onhan sekin silti mahdollista, että kiinnitysrauta on vääränlainen. Hitto näistä ei ikinä tiedä kun käytettynä ostaa ja joku poropeukalo välissä säätäny...
            Sellanen jäi tuosta edellisestä vielä, et kun xenonilta luki livedataa ni sekä rikkinäisellä että väärällä anturilla anto jännitearvoks nolla. Tarttee tutkailla tässä ku joutaa et mitä tuo antaa perän antureille INPAn kanssa. Omat anturit tosiaa eri numerolla ja perä toimii just niinku pitää.
            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
            INPA, BMW Scanner 1.4.0

            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              Jos autossa on tasonsäätö ja xenon automaattisella korkeussäädöllä, oik. takakulman anturissa on 2 erillistä piiriä. Toinen tasonsäädölle ja toinen valojen korkeussäädölle. Molemmille myös oma johdotus. Vas. takana ja oik. edessä anturissa on vain yksi piiri. Tehtaalta lähtiessä noissa paikoissa, joissa käytännössä on vain yksi piiri, on myös fyysisesti anturissa ainoastaan yksi piiri. Sen sijaan varaosana tarjottavissa on kaikissa 2 piiriä ja siten molemmille puolille tarjotaan anturia samalla osanumerolla, vaikka ne alunperin ovatkin olleet eri numerolla. Menikö riittävän sekavaksi?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • maanmittaaja
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 111
                • Salo

                Originally posted by Clavurion View Post
                Jos autossa on tasonsäätö ja xenon automaattisella korkeussäädöllä, oik. takakulman anturissa on 2 erillistä piiriä. Toinen tasonsäädölle ja toinen valojen korkeussäädölle. Molemmille myös oma johdotus. Vas. takana ja oik. edessä anturissa on vain yksi piiri. Tehtaalta lähtiessä noissa paikoissa, joissa käytännössä on vain yksi piiri, on myös fyysisesti anturissa ainoastaan yksi piiri. Sen sijaan varaosana tarjottavissa on kaikissa 2 piiriä ja siten molemmille puolille tarjotaan anturia samalla osanumerolla, vaikka ne alunperin ovatkin olleet eri numerolla. Menikö riittävän sekavaksi?
                Kiitos, tämä selvensi!

                Comment

                • PepeK
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 62
                  • Lahti

                  No nyt on koodit lukaistu ja mitään ei löytyny tasonsäädöstä, mutta mittaristossa valo vaan palaa... Mistä seuraavaks vikaa etsimään? :think
                  Nykyinen: f34 320d m-sport xdrive -15

                  Exät: e30 318i m10 jumalmoottori preface -84
                  e39 530da touring m-sport -01
                  e53 X5 3.0da -02
                  e61 530da -04
                  e91 320i -07
                  e83 X3 3.0d xdrive -06
                  e70 X5 3.0d xdrive -07

                  Comment

                  • [Are]
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 23
                    • Haukipudas

                    Joo ongelmaa pukkaa.. mittaristossa ei kylläkään herjaa mitään, mutta perä hiljoilleen vuotanut alemmas. Vaikka perä valunut alemmas, ei kompura ala käymään omin avuin..? Joten tämä viittaisi tämän topicin perusteella jommankumman puolen antureihin mielestäni.

                    Kompura kuitenkin tuottaa ilmaa kun käytin linjoja auki, ja vedin hyppyjohdolla releen herätteelle virran. Mutta sitten kun linjat olivat auki niin vähätki ilmat tuli pusseista ulos, ja autolla ei enään kehtaa ajaa venttiilit suhahtatelevat kun virtaa syöttää, joten ilmeisesti ovat kunnossa nekin.

                    Inpalla olen aikasemmin ongelmitta säädellyt auton perää, mutta nyt kun koittaa purkin sielun elämään päästä tulee herja "No response from control unit". Ja tämä taas viittaisi minun mielestäni että ohjainyksikkö sökönä?

                    Elikkä onkos tasonsäädön ohjainyksikkö sökö, vai mistäs minä aloitan?

                    Olikos tässä mitään järkevää mistä saisi selvää? :think
                    -97 vuojen 528iA toukka :think

                    Comment

                    • HarzaTheMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 458
                      • Sawo

                      Olen koittanut etsiä ohjeita tasonsäädön disablointiin koodaamalla, mutta en ole löytänyt mistään ohjeita. Eli autosta on jo poistettu kompressori ja ilmapussit ja laitettu tilalle metallijouset.

                      Eli olisiko jossain niitä ohjeita millä tuon tasonsäädön varoitusvalon saa mittaristosta sammutettua? Ei kehtaisi ensimmäisenä ottaa mittaristoa irti ja ottaa lamppua pois.
                      ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                      Comment

                      • Kiwes
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 707
                        • JKL

                        Originally posted by HarzaTheMan View Post
                        Olen koittanut etsiä ohjeita tasonsäädön disablointiin koodaamalla, mutta en ole löytänyt mistään ohjeita. Eli autosta on jo poistettu kompressori ja ilmapussit ja laitettu tilalle metallijouset.

                        Eli olisiko jossain niitä ohjeita millä tuon tasonsäädön varoitusvalon saa mittaristosta sammutettua? Ei kehtaisi ensimmäisenä ottaa mittaristoa irti ja ottaa lamppua pois.
                        saahan sen ohjelmallisesti poistettua esim BMWScannerilla ja NCS:llä. Toki jos poistaa koko laitoksen varustelistasta, niin sit ei jää koodejakaan. Mutta valon saa tosiaan helpoiten sammutettua kun mittaristolta poistaa "varoituksen"
                        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                        INPA, BMW Scanner 1.4.0

                        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                        Comment

                        • Forsmanni
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 146
                          • Turku, Finland

                          Terve! Nyt kävi niin että -97 528i e39 Touring alkoi herjaaman oikean puolen tasonsäätö anturia mutta perä kuitenkin pysyi normaalilla korkeudella. Nyt tunkkasin autoa ylös kun katsoin olisiko anturin johdoissa vikaa ja kun laskin auton alas niin tämä oikea puoli jäi niin alas että ottaa kaari renkaaseen kiinni eikä lähde nostamaan vaikka auto olisi käynnissä. Onko tuolla jossain joku kytkin että saisi pakotettua ilmaa palkeeseen? Vai täytyykö testerillä pakottaa takaisin ylös.
                          -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                          -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                          -Plancraft BMW Boat
                          (b130/m10b20-->m60b40)
                          EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                          EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                          EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                          EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                          EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                          Comment

                          • juha_s
                            Alueaktiivi
                            • May 2008
                            • 447
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Forsmanni View Post
                            Terve! Nyt kävi niin että -97 528i e39 Touring alkoi herjaaman oikean puolen tasonsäätö anturia mutta perä kuitenkin pysyi normaalilla korkeudella. Nyt tunkkasin autoa ylös kun katsoin olisiko anturin johdoissa vikaa ja kun laskin auton alas niin tämä oikea puoli jäi niin alas että ottaa kaari renkaaseen kiinni eikä lähde nostamaan vaikka auto olisi käynnissä. Onko tuolla jossain joku kytkin että saisi pakotettua ilmaa palkeeseen? Vai täytyykö testerillä pakottaa takaisin ylös.
                            Itse en ainakaan mitään kytkintä löytänyt, kannattaa tarkistaa huolella se johto. Itsellä näytti silmämääräisesti ehjältä mutta sen anturin puoleisen liittimen purkamalla vasta selvisi että johto on poikki. Pikku homma se itse johdon korjaaminen, niihinhän taisi olla saatavilla uusia johtojakin. Mutta ensihätään sen saa pakkosyötettyä ainaskin inpan kanssa täyteen.
                            F11 535d xDrive M-Sport -13

                            Comment

                            • Forsmanni
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 146
                              • Turku, Finland

                              Ok! Täytyy siis tuo johto tarkastaa ennen uutta anturin ostoa. Sais vaan jonkun ensin paikan päälle nostamaan perää että sais auton omaan pihaan ;/ Pahassa paikassa tällä hetkellä. Mahtaakohan tuota anturia saada tarvikkeena jostain jos se kuitenkin vaihtaa täytyy?
                              -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                              -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                              -Plancraft BMW Boat
                              (b130/m10b20-->m60b40)
                              EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                              EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                              EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                              EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                              EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                              Comment

                              • rjm
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 353
                                • Pirkanmaa

                                Jos siellä on tasonsäädön vikakoodi päällä niin ei kompurakaan lähde pyörimään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎