Minulla on sama lowrider effekti omassa romussa. Mutta ilmenee nyt enemmän pakkasilla. Eli voisi olettaa että ne ovat vaan ne kumipussit jotka pakkasen puolella alkaa kovettua vielä enemmän halkielman kohdassa....?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Originally posted by EPDM View PostMinulla on sama lowrider effekti omassa romussa. Mutta ilmenee nyt enemmän pakkasilla. Eli voisi olettaa että ne ovat vaan ne kumipussit jotka pakkasen puolella alkaa kovettua vielä enemmän halkielman kohdassa....?:thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
No nyt se täälläkin kummittelee. Kompura purettu ja magneettiventtiilit testattu, näyttäisi toimivilta. Auto vaan ei anna ohjausjännitettä releelle, eikä INPAlla pääse ilmajousituksen boksiin kiinni (muut moduulit kyllä löytyy, esim. ABS moduuliin pääsee kiinni). Tästä(kin) threadista löytyi vastaavia ongelmia mutta ei ratkaisua. Boksin avasin ja katsoin päällisin puolin ja mitään kosteus/kylmäjoutosongelmia ei ainakaan päällepäin näkynyt.
Mikä neuvoksi? Ilmavuotoja ei ole ja perä on kyllä pysynyt ylhäällä, kerran vaan alkoi check control herjata ja sen jälkeen vika päällä.
Edit: Tuossa tutkailin jännitteitä ja kompuralle menevästä liittimestä löytyy kompuran syöttöön 12 V ja releelle jos antaa hyppyvirtaa niin kompura käy. Tekee painettakin jopa. Magneettiventtiileille ja releen ohjaukselle mittari näyttää noin 7 volttia, ja kun liittimen laittaa kiinni ja mittaa releeltä kompuran herätteen jännitettä on se jotain 0.2-0.4 volttia. Onko tuo boksi nyt sitten tässä kärähtänyt vai mikä?Last edited by nut; 13-12-2014, 15:24.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Itsepuheluksi menee. Epäilin virran vähyyttäkin jo kun tuossa seisonut, mutta akku ladattu ja edelleen "No response from control unit" kertoo INPA, moottori käynnissä tai ilman. Hyppylangoilla kokeilin kompuraa ja magneettiventtiilejä ja ilma kulkee kun pieru suolessa. Eli joku kontrollipuolen häikkä, seuraavaksi kai testaamaan ohjainboksin vaihtoa?BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Jatketaan tätä monologia Hannele Laurin hengessä. Hyppylangoilla virtaa ja perä ylös, mekaaninen ongelma siis poissuljettu. Tänään virtalukonpohjan vaihto kun avain muutenkin välillä pyörii tyhjää, ja maanantaina pitäis tulla toinen jousituksen kontrolliboksi. Kävin liittimen juotoksetkin läpi ja spreijasin kontaktisprayllä kaikki liittimet, mutta no go.
Kai se jos tasonsäädön anturista vaan olis kiinni pitäis INPAlla boksiin sisälle päästää kuitenkin?
Edit: Virtalukonpohja vaihdettu, ei vaikutusta asiaan.Last edited by nut; 20-12-2014, 13:44.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Siihen käy ne kissan silikaatti rakeetkin , mutta ainakin raskaan kaluston korjaamoista ja varaosaliikkeistäsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostSiihen käy ne kissan silikaatti rakeetkin , mutta ainakin raskaan kaluston korjaamoista ja varaosaliikkeistäBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Tukste View PostMahtaskohan ne esim. motonetissä myytävät rakeet toimia, jotka on tarkoitettu niihin autoon, asuntovaunuun tai veneesen laitettavaksi. Biltemassa on myös myynnissä samanlaisia.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostNoita kissan"hiekan" silicagel rakeita tuonne ei kannata laittaa. Minä aikanaan näitä testailin ja nuo rakeet murenevat kostuessaan ja paakkuuntuu niin tiiviiksi ettei ilma kulje enää läpi. Jos laittaa muita kuin orggis rakeita niin kannattaa kokeilla miten ne käyttäytyy kun kastelee ne. Jos murenevat niin ei kannata käyttää. Alkuperäiset pysyvät pyöreinä rakeina myös kastuessa.
Last edited by böntti; 04-01-2015, 20:35.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostPuhutko siitä paakkuuntuvasta kissanhiekasta? Tuo supparin mainitsema kirkas "hiekka" (silicagel) ei paakkuunnu tai murene.
http://www.rainbow.fi/tuotteet/rainb...a-4-l-n-16-kg/
Edit. Enkä tarkoita nyt paakkuuntumisella sitä, että siitä tulisi yksi klöntti vaan sitä, että raekoko menee niin pieneksi ettei ilma virtaa riittävän hyvin läpi. Näin kävi omassa e39:ssä kun tätä kuivaimeen laitoin.Last edited by markok; 04-01-2015, 21:08.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Multa löytyy ainakin tota silica papuva jolla on oman auton persus toiminut viimeiset 2-vuotta ja 35tkm. On kyllä raekooltaan hieman isompaa kuin alkuperäinen, mutta ei siis ongelmia ollut omassa käytössä. Tosta varmaan neljänä autoon vielä irtois satsit, että jos kiinnostaa niin yhteyksiä vaikka privaan.
Comment
-
-
Kuinkahan https://www.motonet.fi/fi/tuote/6053...entorjuja-1-kg mahtais pelittää? tuosta kun ei löydy mitään tietoja, valmistajan sivuilla oli etAvoid contact with leather or metal. Keep out of reach of children.
Taidan jatkaa silikaakelin metästystä... joku kehu et sinooperi myy?:think joku askartelun nettikauppa myy 25e/kg (toimipaikka torniossa niin 10e posteja päälle) olisko muita hyviä ideoita? Autoo tarttee päivittäin ni ei voi oikein halliin jättää levälleen et kuivattelis vanhat.
Sellanen tuossa vielä tuli mieleen, et kuinkahan paljon tuota on siinä kipossa noin suunnilleen? kertaalleen sen aukasin mut pirun vaikee arvioida silmämääräsesti sen tuubin tilavuus.Last edited by Kiwes; 07-01-2015, 14:02.Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
Comment