Originally posted by pallonivel
View Post
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
-
-
Tuli hankittua 525 -01 tourinki, jossa oli tiedossa apumiehen perän tippuminen.
Nousee ylös ajoon, perä valuu parissa tunnissa auton sammuttua.
Vuotoja en löytänyt, rakeet kuivatettu ja nyt hakuammuntana vaihoin pussin, mutta ei vaikutusta.
Perä valuu muutamassa tunnissa auton sammuttua. Kuskin puoli ei ole valunut kertaakaan.
Seuraavaksi tutkia magneettiventtiilit ja akku auton alta, sekä koodit lukea, kun bc on herjaillut ajovaloista.
Liittyykö peränsäätö ja valojen säätö toisiinsa ?
Leave a comment:
-
-
Tuli hommattua tuollainen -96 528i sedan, ei ole mitään hajua onkos noissa sitä tasonsäätöä? Näin alustasarjaa hommatessa se olisi hyvä tietää.
Leave a comment:
-
-
Perä ylhäälä
Mittariin tuli vikakoodi self.subs. inac.Perä tipahti aivan kenttään. Rupesin sitte tutkimaan ja ilmatyynyssä oli vuoto. Vaihoin uuden jousen tilalla. Perä nousi mutta ihan ylös asti.
Mikäs nyt neuvoksi? Vikakoodia en ole nollannu voiko vikajohtua siitä ? Vai jostakin tason säätö anturasta. Kokeilen nollata omalla lukijalla muttta en usko että saan nollattu kun ei se löytänytkään sitä vikakoodia.
bmw 530 i vm 2000 e39
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JuhanaK View PostTerve! Luin treadin läpi mutta en törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jos joku joka enemmän tuntee tasonsäädön sielunelämää, osaisi sanoa mikä meikän tasonsäätöä vaivaa.. Eli meikän touring tiputtaa peränsä seisoessaan, eli tosiaan siis molemmat puolet. Luulisin ettei vuotoja ole, koska välillä perä pysyy täysin ryhdissään monta päivää ja toisinaan laskee tunnissa alas. Eikä oikean ja vasemman puolen välillä ole eroa. Kun auton ovet avaa, alkaa kompura täyttämään pusseja niinkuin pitää. Ajossa ei siis mitään ongelmaa eikä mitään herjaa ajotietokoneella, mutta onhan tuo tyhmän näköinen parkkipaikoilla ym. eikä varmasti tee pidemmän päälle hyvää. Onko mulla venttiilien toiminnassa siis jotain?? Kiitos!
Leave a comment:
-
-
Pieni onkelma
Terve! Luin treadin läpi mutta en törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jos joku joka enemmän tuntee tasonsäädön sielunelämää, osaisi sanoa mikä meikän tasonsäätöä vaivaa.. Eli meikän touring tiputtaa peränsä seisoessaan, eli tosiaan siis molemmat puolet. Luulisin ettei vuotoja ole, koska välillä perä pysyy täysin ryhdissään monta päivää ja toisinaan laskee tunnissa alas. Eikä oikean ja vasemman puolen välillä ole eroa. Kun auton ovet avaa, alkaa kompura täyttämään pusseja niinkuin pitää. Ajossa ei siis mitään ongelmaa eikä mitään herjaa ajotietokoneella, mutta onhan tuo tyhmän näköinen parkkipaikoilla ym. eikä varmasti tee pidemmän päälle hyvää. Onko mulla venttiilien toiminnassa siis jotain?? Kiitos!
Leave a comment:
-
-
Mikähän prkl tossa perän säädössä nyt hankaa vastaan? Inpalla säädin persusta alemmaksi ja onnistui muuten hyvin, mutta apukuskin puoli jäi liian alas. Yritin sitä sitten nostaa, mutta ei onnistu. Kun säätää, niin nousee kyllä, mutta heti laskee takaisin, eli asetus ei jää voimaan.
Seuraavalla tavalla ei tapahdu mitään:
Shift F9 (Old models)--> e39 Chassis --> 1-axle air suspension EHC --> F6 Activate --> F4 Tune vehicle level --> F8 Tuning --> l
Tällä tavalla nousee ja laskee kivasti, mutta asetukset eivät jää voimaan ja molemmat puolet säätyy kerralla. Eli nousee ja laskee, mutta heti kun fiilistelet, että nyt on hyvä, niin jopas se jurnutta puottaa perän takasin
Ja juurikin apparin puolta ei erikseen saa säädettyä, vaikka yrittää erikseen. Oliko se nyt F5:sella:
F6 Activate -> F1 Hand-control -> F1 Rear axle raise
Leave a comment:
-
-
Jos taso lukemat on esim -25 ja haluaa nostaa korkeutta 10mm onko uudet lukemat -35??? :think
Vai jotain muuta??
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peksa View PostOma farkku tiputtaa perän yönaikana alas. Jos linjassa olisi vuoto, eikö vain toinen puoli tippuisi?
Vuotoja olen kuitenkin yrittännyt etsiä, paineakut näyttävät ruosteisilta, mutta tutkimaan niitä ei oikein pääse kuin irroittamalla ne.
Palkeet ovat hieman lohkeilleet, mutta ei havaittavia vuotoja.
Löysin saksasta palkeita, mutta taitavat olla samassa hinnoissa kuin suomessa. Mikä näistä kävisi farkkuun?
http://www.aerosus.de/en/bmw.html?li..._from_store=de
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janim110 View PostMulla herjaa vasemmanpuolen anturia. Kävin auton alla tutkimassa niin yksi kolmesta johdosta oli pieneltä matkalta hieroutunut paljaaksi ja hapettunut. Onko noita piuhujo korjailtu vai suosiolla uusi anturin johtosatsi vasemmalle? Saako noita johtosarjoja erikseen?
Leave a comment:
-
-
Oma farkku tiputtaa perän yönaikana alas. Jos linjassa olisi vuoto, eikö vain toinen puoli tippuisi?
Vuotoja olen kuitenkin yrittännyt etsiä, paineakut näyttävät ruosteisilta, mutta tutkimaan niitä ei oikein pääse kuin irroittamalla ne.
Palkeet ovat hieman lohkeilleet, mutta ei havaittavia vuotoja.
Löysin saksasta palkeita, mutta taitavat olla samassa hinnoissa kuin suomessa. Mikä näistä kävisi farkkuun?
Leave a comment:
-
Leave a comment: