Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    Entäs jälleeen kerran ne peltipöntöt siellä auton pohjassa?
    E61 525d LCI

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Originally posted by Ridermtb79 View Post
      Tietämystä kaivataan edelleen..

      Eli pääsiäisenä auto kävi pukilla ja tutkittiin tasonsäätö ongelmaa. Raskaan kaluston "asiantuntija" oli sattumoisin paikalla ja hänen kanssaan yritettiin selvittää ongelmaa seuraavasti

      - rakeet kuivattu
      - kompura toimii
      - ilmaa letkuissa, pakko syötöllä töötättiin ilmaa ilmapyssyllä jolloin perä nousi
      - palkeet näyttivät ehjiltä, ei kuulunut suhinaa mistään..
      - ilmajousen vieressä alustassa oleva "ohjausyksikkö" irroitettu ja laitettu takaisin, näytti ehjältä johdostus

      ..joten missä vika voisi piillä. Mikään edellä mainittu ei auttanut ongelmaan. Auto menee ensi viikolla pajalle missä mietitään uudestaan. Rautajousien asentaminen alkanut tuntua hyvältä idealta.

      Olisiko jollain ideoita ongelman ratkaisemiseksi.

      M
      Omasta oli vastaavassa tilanteessa kompuran teho yksinkertaisesti loppunut. Kompura lähti käyntiin niinkuin piti, venttiilit avautuivat niinkuin pitikin, mutta perä vaan ei noussut kuin ihan hieman. Purin kompuran ja käsittelin silikonilla männässä olevan kumin ja tällä toimenpiteellä sain kompuran jälleen tuottamaan riittävästi painetta. Tätä iloa kesti noin kuukauden kun taas oli sama vika päällä. Uuden kompuran vaihdolla on nyt pari vuotta toiminut täysin ongelmitta. Tätä kompuran vaihtoa ennen tutkittiin kaikki mahdolliset muut vikapaikat.

      Jos järjestelmässä on niin iso vuoto, että perä ei nouse niin suhinaa kyllä pitäisi kuulua. Pienemmät vuodot taas tulevat ilmi siten, että perä on ajossa oikealla korkeudella, mutta auton seistessä muutaman päivän perä laskee alas.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Ridermtb79
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 16
        • Uusimaa

        Kiitos vastauksista. 2 vkoa perä laahasi maata ja nyt yllätten perä nousi ylös ja pysyy ylhäällä..täysin mysteeri koko homma. Olisiko nyt sitten vain niin että kompura alkaa olla tiensä päässä?

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          Tulipahan tuossa mielenkiintoinen tapaus vastaan.

          Kaverin isän farkku E39 sheikkaa peräänsä kuin muija regaetton bileissä(Shake).

          Vikakoodiahan järjestelmä oli antanut vain apparin puolen anturista. Tämä vika lähti kuittaamalla pois, ja ei saatu sitä pienen tutkimisen jälkeen takaisinkaan.
          Mielenkiintoistahan homma on siinä että auto laskee kuskin puolen ihan kenttiin->nostaa ylös->laskee kenttiin->nostaa taas ylös.
          Tämä kaikki tapahtuu oli väylä aktiivinen tai ei.
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • MGT
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 360
            • Mynämäki-

            Mikäs mahtaa olla omas tasosäädös ongelmana, kun testerillä ei sisälle pääse ja nosti takapään ihan ylös?

            On koitettu toista ohjainmoduulia eikä vaikuttanut asiaan ja mittaristossa herja self level sus. inactive

            Comment

            • janim110
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 79
              • Kangasala

              Mulla herjaa vasemmanpuolen anturia. Kävin auton alla tutkimassa niin yksi kolmesta johdosta oli pieneltä matkalta hieroutunut paljaaksi ja hapettunut. Onko noita piuhujo korjailtu vai suosiolla uusi anturin johtosatsi vasemmalle? Saako noita johtosarjoja erikseen?
              e39 530dat-99

              Comment

              • Peksa
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 29

                Oma farkku tiputtaa perän yönaikana alas. Jos linjassa olisi vuoto, eikö vain toinen puoli tippuisi?

                Vuotoja olen kuitenkin yrittännyt etsiä, paineakut näyttävät ruosteisilta, mutta tutkimaan niitä ei oikein pääse kuin irroittamalla ne.

                Palkeet ovat hieman lohkeilleet, mutta ei havaittavia vuotoja.

                Löysin saksasta palkeita, mutta taitavat olla samassa hinnoissa kuin suomessa. Mikä näistä kävisi farkkuun?

                Comment

                • PNV
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 17
                  • Suomi

                  Originally posted by janim110 View Post
                  Mulla herjaa vasemmanpuolen anturia. Kävin auton alla tutkimassa niin yksi kolmesta johdosta oli pieneltä matkalta hieroutunut paljaaksi ja hapettunut. Onko noita piuhujo korjailtu vai suosiolla uusi anturin johtosatsi vasemmalle? Saako noita johtosarjoja erikseen?
                  Itellä oli käyny samanlailla. Repsikan puolen anturia herjas. Yhden johdon eristeet hinkkautunu puhki ja kuparit hapettunu. Korjasin kolvaamalla pätkän uutta johtoa ja kutistesukat päälle. Ei kyllä mikään pitkäikäisin ratkaisu.

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    Originally posted by Peksa View Post
                    Oma farkku tiputtaa perän yönaikana alas. Jos linjassa olisi vuoto, eikö vain toinen puoli tippuisi?

                    Vuotoja olen kuitenkin yrittännyt etsiä, paineakut näyttävät ruosteisilta, mutta tutkimaan niitä ei oikein pääse kuin irroittamalla ne.

                    Palkeet ovat hieman lohkeilleet, mutta ei havaittavia vuotoja.

                    Löysin saksasta palkeita, mutta taitavat olla samassa hinnoissa kuin suomessa. Mikä näistä kävisi farkkuun?

                    http://www.aerosus.de/en/bmw.html?li..._from_store=de
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      Jos taso lukemat on esim -25 ja haluaa nostaa korkeutta 10mm onko uudet lukemat -35??? :think
                      Vai jotain muuta??
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5155
                        • Joensuu

                        Mikähän prkl tossa perän säädössä nyt hankaa vastaan? Inpalla säädin persusta alemmaksi ja onnistui muuten hyvin, mutta apukuskin puoli jäi liian alas. Yritin sitä sitten nostaa, mutta ei onnistu. Kun säätää, niin nousee kyllä, mutta heti laskee takaisin, eli asetus ei jää voimaan.

                        Seuraavalla tavalla ei tapahdu mitään:
                        Shift F9 (Old models)--> e39 Chassis --> 1-axle air suspension EHC --> F6 Activate --> F4 Tune vehicle level --> F8 Tuning --> l

                        Tällä tavalla nousee ja laskee kivasti, mutta asetukset eivät jää voimaan ja molemmat puolet säätyy kerralla. Eli nousee ja laskee, mutta heti kun fiilistelet, että nyt on hyvä, niin jopas se jurnutta puottaa perän takasin
                        Ja juurikin apparin puolta ei erikseen saa säädettyä, vaikka yrittää erikseen. Oliko se nyt F5:sella:

                        F6 Activate -> F1 Hand-control -> F1 Rear axle raise
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • JuhanaK
                          Newbiemmer
                          • Nov 2013
                          • 11
                          • Helsinki

                          Pieni onkelma

                          Terve! Luin treadin läpi mutta en törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jos joku joka enemmän tuntee tasonsäädön sielunelämää, osaisi sanoa mikä meikän tasonsäätöä vaivaa.. Eli meikän touring tiputtaa peränsä seisoessaan, eli tosiaan siis molemmat puolet. Luulisin ettei vuotoja ole, koska välillä perä pysyy täysin ryhdissään monta päivää ja toisinaan laskee tunnissa alas. Eikä oikean ja vasemman puolen välillä ole eroa. Kun auton ovet avaa, alkaa kompura täyttämään pusseja niinkuin pitää. Ajossa ei siis mitään ongelmaa eikä mitään herjaa ajotietokoneella, mutta onhan tuo tyhmän näköinen parkkipaikoilla ym. eikä varmasti tee pidemmän päälle hyvää. Onko mulla venttiilien toiminnassa siis jotain?? Kiitos!

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            Originally posted by JuhanaK View Post
                            Terve! Luin treadin läpi mutta en törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jos joku joka enemmän tuntee tasonsäädön sielunelämää, osaisi sanoa mikä meikän tasonsäätöä vaivaa.. Eli meikän touring tiputtaa peränsä seisoessaan, eli tosiaan siis molemmat puolet. Luulisin ettei vuotoja ole, koska välillä perä pysyy täysin ryhdissään monta päivää ja toisinaan laskee tunnissa alas. Eikä oikean ja vasemman puolen välillä ole eroa. Kun auton ovet avaa, alkaa kompura täyttämään pusseja niinkuin pitää. Ajossa ei siis mitään ongelmaa eikä mitään herjaa ajotietokoneella, mutta onhan tuo tyhmän näköinen parkkipaikoilla ym. eikä varmasti tee pidemmän päälle hyvää. Onko mulla venttiilien toiminnassa siis jotain?? Kiitos!
                            Kompurapaketissa oleva yksi kolmesta venttiilistä vuotaa, eli niiden yhteinen linja, kun kerta molemmat vuotaa ilmaa tasaisesti.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • JuhanaK
                              Newbiemmer
                              • Nov 2013
                              • 11
                              • Helsinki

                              Originally posted by Rahu View Post
                              Kompurapaketissa oleva yksi kolmesta venttiilistä vuotaa, eli niiden yhteinen linja, kun kerta molemmat vuotaa ilmaa tasaisesti.
                              Osaako joku sanoa saako tuollasta venttiiliä uutena jostain?

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                ........
                                Last edited by Bmw Master; 14-12-2013, 16:37.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎