memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by pallonivel View Post
    Liittyykö peränsäätö ja valojen säätö toisiinsa ?
    Siltä osin liittyvät toisiinsa, että taka-oik. asentoanturissa on piiri sekä perän että valojen korkeussäädölle. Anturivika tuskin kuitenkaan selittää tuota perän tippumista, jos ajossa asento on normaali. Nyt kun pussin olet vaihtanut, niin solenoidi tosiaan todennäköisin vikapaikka.

    Leave a comment:


  • pallonivel
    replied
    Tuli hankittua 525 -01 tourinki, jossa oli tiedossa apumiehen perän tippuminen.
    Nousee ylös ajoon, perä valuu parissa tunnissa auton sammuttua.

    Vuotoja en löytänyt, rakeet kuivatettu ja nyt hakuammuntana vaihoin pussin, mutta ei vaikutusta.
    Perä valuu muutamassa tunnissa auton sammuttua. Kuskin puoli ei ole valunut kertaakaan.
    Seuraavaksi tutkia magneettiventtiilit ja akku auton alta, sekä koodit lukea, kun bc on herjaillut ajovaloista.
    Liittyykö peränsäätö ja valojen säätö toisiinsa ?

    Leave a comment:


  • stancedream
    replied
    Tuli hommattua tuollainen -96 528i sedan, ei ole mitään hajua onkos noissa sitä tasonsäätöä? Näin alustasarjaa hommatessa se olisi hyvä tietää.

    Leave a comment:


  • Tumekz
    replied
    Perä ylhäälä

    Mittariin tuli vikakoodi self.subs. inac.Perä tipahti aivan kenttään. Rupesin sitte tutkimaan ja ilmatyynyssä oli vuoto. Vaihoin uuden jousen tilalla. Perä nousi mutta ihan ylös asti.
    Mikäs nyt neuvoksi? Vikakoodia en ole nollannu voiko vikajohtua siitä ? Vai jostakin tason säätö anturasta. Kokeilen nollata omalla lukijalla muttta en usko että saan nollattu kun ei se löytänytkään sitä vikakoodia.

    bmw 530 i vm 2000 e39

    Leave a comment:


  • JuhanaK
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Venttiilipaketti. KLIK
    Kiitos! Vaikuttaa ok hintaseltakin. Onko vaihto monimutkanen homma?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Venttiilipaketti. KLIK

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    ........
    Last edited by Bmw Master; 14-12-2013, 15:37.

    Leave a comment:


  • JuhanaK
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Kompurapaketissa oleva yksi kolmesta venttiilistä vuotaa, eli niiden yhteinen linja, kun kerta molemmat vuotaa ilmaa tasaisesti.
    Osaako joku sanoa saako tuollasta venttiiliä uutena jostain?

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by JuhanaK View Post
    Terve! Luin treadin läpi mutta en törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jos joku joka enemmän tuntee tasonsäädön sielunelämää, osaisi sanoa mikä meikän tasonsäätöä vaivaa.. Eli meikän touring tiputtaa peränsä seisoessaan, eli tosiaan siis molemmat puolet. Luulisin ettei vuotoja ole, koska välillä perä pysyy täysin ryhdissään monta päivää ja toisinaan laskee tunnissa alas. Eikä oikean ja vasemman puolen välillä ole eroa. Kun auton ovet avaa, alkaa kompura täyttämään pusseja niinkuin pitää. Ajossa ei siis mitään ongelmaa eikä mitään herjaa ajotietokoneella, mutta onhan tuo tyhmän näköinen parkkipaikoilla ym. eikä varmasti tee pidemmän päälle hyvää. Onko mulla venttiilien toiminnassa siis jotain?? Kiitos!
    Kompurapaketissa oleva yksi kolmesta venttiilistä vuotaa, eli niiden yhteinen linja, kun kerta molemmat vuotaa ilmaa tasaisesti.

    Leave a comment:


  • JuhanaK
    replied
    Pieni onkelma

    Terve! Luin treadin läpi mutta en törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jos joku joka enemmän tuntee tasonsäädön sielunelämää, osaisi sanoa mikä meikän tasonsäätöä vaivaa.. Eli meikän touring tiputtaa peränsä seisoessaan, eli tosiaan siis molemmat puolet. Luulisin ettei vuotoja ole, koska välillä perä pysyy täysin ryhdissään monta päivää ja toisinaan laskee tunnissa alas. Eikä oikean ja vasemman puolen välillä ole eroa. Kun auton ovet avaa, alkaa kompura täyttämään pusseja niinkuin pitää. Ajossa ei siis mitään ongelmaa eikä mitään herjaa ajotietokoneella, mutta onhan tuo tyhmän näköinen parkkipaikoilla ym. eikä varmasti tee pidemmän päälle hyvää. Onko mulla venttiilien toiminnassa siis jotain?? Kiitos!

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Mikähän prkl tossa perän säädössä nyt hankaa vastaan? Inpalla säädin persusta alemmaksi ja onnistui muuten hyvin, mutta apukuskin puoli jäi liian alas. Yritin sitä sitten nostaa, mutta ei onnistu. Kun säätää, niin nousee kyllä, mutta heti laskee takaisin, eli asetus ei jää voimaan.

    Seuraavalla tavalla ei tapahdu mitään:
    Shift F9 (Old models)--> e39 Chassis --> 1-axle air suspension EHC --> F6 Activate --> F4 Tune vehicle level --> F8 Tuning --> l

    Tällä tavalla nousee ja laskee kivasti, mutta asetukset eivät jää voimaan ja molemmat puolet säätyy kerralla. Eli nousee ja laskee, mutta heti kun fiilistelet, että nyt on hyvä, niin jopas se jurnutta puottaa perän takasin
    Ja juurikin apparin puolta ei erikseen saa säädettyä, vaikka yrittää erikseen. Oliko se nyt F5:sella:

    F6 Activate -> F1 Hand-control -> F1 Rear axle raise

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Jos taso lukemat on esim -25 ja haluaa nostaa korkeutta 10mm onko uudet lukemat -35??? :think
    Vai jotain muuta??

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Peksa View Post
    Oma farkku tiputtaa perän yönaikana alas. Jos linjassa olisi vuoto, eikö vain toinen puoli tippuisi?

    Vuotoja olen kuitenkin yrittännyt etsiä, paineakut näyttävät ruosteisilta, mutta tutkimaan niitä ei oikein pääse kuin irroittamalla ne.

    Palkeet ovat hieman lohkeilleet, mutta ei havaittavia vuotoja.

    Löysin saksasta palkeita, mutta taitavat olla samassa hinnoissa kuin suomessa. Mikä näistä kävisi farkkuun?

    http://www.aerosus.de/en/bmw.html?li..._from_store=de

    Leave a comment:


  • PNV
    replied
    Originally posted by janim110 View Post
    Mulla herjaa vasemmanpuolen anturia. Kävin auton alla tutkimassa niin yksi kolmesta johdosta oli pieneltä matkalta hieroutunut paljaaksi ja hapettunut. Onko noita piuhujo korjailtu vai suosiolla uusi anturin johtosatsi vasemmalle? Saako noita johtosarjoja erikseen?
    Itellä oli käyny samanlailla. Repsikan puolen anturia herjas. Yhden johdon eristeet hinkkautunu puhki ja kuparit hapettunu. Korjasin kolvaamalla pätkän uutta johtoa ja kutistesukat päälle. Ei kyllä mikään pitkäikäisin ratkaisu.

    Leave a comment:


  • Peksa
    replied
    Oma farkku tiputtaa perän yönaikana alas. Jos linjassa olisi vuoto, eikö vain toinen puoli tippuisi?

    Vuotoja olen kuitenkin yrittännyt etsiä, paineakut näyttävät ruosteisilta, mutta tutkimaan niitä ei oikein pääse kuin irroittamalla ne.

    Palkeet ovat hieman lohkeilleet, mutta ei havaittavia vuotoja.

    Löysin saksasta palkeita, mutta taitavat olla samassa hinnoissa kuin suomessa. Mikä näistä kävisi farkkuun?

    Leave a comment:

Working...
X