memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janim110
    replied
    Mulla herjaa vasemmanpuolen anturia. Kävin auton alla tutkimassa niin yksi kolmesta johdosta oli pieneltä matkalta hieroutunut paljaaksi ja hapettunut. Onko noita piuhujo korjailtu vai suosiolla uusi anturin johtosatsi vasemmalle? Saako noita johtosarjoja erikseen?

    Leave a comment:


  • MGT
    replied
    Mikäs mahtaa olla omas tasosäädös ongelmana, kun testerillä ei sisälle pääse ja nosti takapään ihan ylös?

    On koitettu toista ohjainmoduulia eikä vaikuttanut asiaan ja mittaristossa herja self level sus. inactive

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Tulipahan tuossa mielenkiintoinen tapaus vastaan.

    Kaverin isän farkku E39 sheikkaa peräänsä kuin muija regaetton bileissä(Shake).

    Vikakoodiahan järjestelmä oli antanut vain apparin puolen anturista. Tämä vika lähti kuittaamalla pois, ja ei saatu sitä pienen tutkimisen jälkeen takaisinkaan.
    Mielenkiintoistahan homma on siinä että auto laskee kuskin puolen ihan kenttiin->nostaa ylös->laskee kenttiin->nostaa taas ylös.
    Tämä kaikki tapahtuu oli väylä aktiivinen tai ei.

    Leave a comment:


  • Ridermtb79
    replied
    Kiitos vastauksista. 2 vkoa perä laahasi maata ja nyt yllätten perä nousi ylös ja pysyy ylhäällä..täysin mysteeri koko homma. Olisiko nyt sitten vain niin että kompura alkaa olla tiensä päässä?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Ridermtb79 View Post
    Tietämystä kaivataan edelleen..

    Eli pääsiäisenä auto kävi pukilla ja tutkittiin tasonsäätö ongelmaa. Raskaan kaluston "asiantuntija" oli sattumoisin paikalla ja hänen kanssaan yritettiin selvittää ongelmaa seuraavasti

    - rakeet kuivattu
    - kompura toimii
    - ilmaa letkuissa, pakko syötöllä töötättiin ilmaa ilmapyssyllä jolloin perä nousi
    - palkeet näyttivät ehjiltä, ei kuulunut suhinaa mistään..
    - ilmajousen vieressä alustassa oleva "ohjausyksikkö" irroitettu ja laitettu takaisin, näytti ehjältä johdostus

    ..joten missä vika voisi piillä. Mikään edellä mainittu ei auttanut ongelmaan. Auto menee ensi viikolla pajalle missä mietitään uudestaan. Rautajousien asentaminen alkanut tuntua hyvältä idealta.

    Olisiko jollain ideoita ongelman ratkaisemiseksi.

    M
    Omasta oli vastaavassa tilanteessa kompuran teho yksinkertaisesti loppunut. Kompura lähti käyntiin niinkuin piti, venttiilit avautuivat niinkuin pitikin, mutta perä vaan ei noussut kuin ihan hieman. Purin kompuran ja käsittelin silikonilla männässä olevan kumin ja tällä toimenpiteellä sain kompuran jälleen tuottamaan riittävästi painetta. Tätä iloa kesti noin kuukauden kun taas oli sama vika päällä. Uuden kompuran vaihdolla on nyt pari vuotta toiminut täysin ongelmitta. Tätä kompuran vaihtoa ennen tutkittiin kaikki mahdolliset muut vikapaikat.

    Jos järjestelmässä on niin iso vuoto, että perä ei nouse niin suhinaa kyllä pitäisi kuulua. Pienemmät vuodot taas tulevat ilmi siten, että perä on ajossa oikealla korkeudella, mutta auton seistessä muutaman päivän perä laskee alas.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Entäs jälleeen kerran ne peltipöntöt siellä auton pohjassa?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Ridermtb79 View Post
    Tietämystä kaivataan edelleen..

    Eli pääsiäisenä auto kävi pukilla ja tutkittiin tasonsäätö ongelmaa. Raskaan kaluston "asiantuntija" oli sattumoisin paikalla ja hänen kanssaan yritettiin selvittää ongelmaa seuraavasti

    - rakeet kuivattu
    - kompura toimii
    - ilmaa letkuissa, pakko syötöllä töötättiin ilmaa ilmapyssyllä jolloin perä nousi
    - palkeet näyttivät ehjiltä, ei kuulunut suhinaa mistään..
    - ilmajousen vieressä alustassa oleva "ohjausyksikkö" irroitettu ja laitettu takaisin, näytti ehjältä johdostus

    ..joten missä vika voisi piillä. Mikään edellä mainittu ei auttanut ongelmaan. Auto menee ensi viikolla pajalle missä mietitään uudestaan. Rautajousien asentaminen alkanut tuntua hyvältä idealta.

    Olisiko jollain ideoita ongelman ratkaisemiseksi.

    M
    Mites ilmajousituksen boksi, löytyy varapyöräkotelosta akun vierestä?

    Leave a comment:


  • Ridermtb79
    replied
    Tietämystä kaivataan edelleen..

    Eli pääsiäisenä auto kävi pukilla ja tutkittiin tasonsäätö ongelmaa. Raskaan kaluston "asiantuntija" oli sattumoisin paikalla ja hänen kanssaan yritettiin selvittää ongelmaa seuraavasti

    - rakeet kuivattu
    - kompura toimii
    - ilmaa letkuissa, pakko syötöllä töötättiin ilmaa ilmapyssyllä jolloin perä nousi
    - palkeet näyttivät ehjiltä, ei kuulunut suhinaa mistään..
    - ilmajousen vieressä alustassa oleva "ohjausyksikkö" irroitettu ja laitettu takaisin, näytti ehjältä johdostus

    ..joten missä vika voisi piillä. Mikään edellä mainittu ei auttanut ongelmaan. Auto menee ensi viikolla pajalle missä mietitään uudestaan. Rautajousien asentaminen alkanut tuntua hyvältä idealta.

    Olisiko jollain ideoita ongelman ratkaisemiseksi.

    M

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Rakeiden kastuminen tuskin aiheuttaa perän nousemista yläasentoon. Liian ylös nousseen perän syy löytyy todennäköisesti tasonsäädön antureista tai johdoista.
    Joo siis huonosti argumentoitu tuo mun juttu. Eli alkuperänen ongelma oli vikavalo joka välillä ilmoitteli varsinkin lauhtumisen jälkeen talvella. Sitten kivasti pamahti apparin palje paskaks joka vaihdettiin uuteen. Tämän jälkeen toimi hetken hyvin kunnes taas oli vikavalo palamassa ja perä nousi yläasentoon.

    Ajattelin että kosteus tekee tämän ja kuivasin rakeet mutta enää ei perä laskenutkaan.

    Pitää INPAlla leikkiä josko sais uudet arvot sinne tai sitte tietoa mikä anturi on sökönä.

    E: Apukuskin tasoanturihan siellä oli pimeenä. nyt uusi tilattu. Saa kattoo lähteekö sillä pelaamaan.
    Last edited by MarQu; 02-04-2013, 20:18.

    Leave a comment:


  • Ridermtb79
    replied
    Nyt olisi taas hyvät neuvot tarpeen. Kuivausoperaatio suoritettu kahdesti talven aikana ja nyt kun taas on kosteutta ilmassa koko perä laahaa alhaalla. Kompura tarkastettu tänään, toimii ja rakeet oli kuivat. Pientä kosteutta oli kuitenkin. Mitäs seuraavaksi neuvoksi? Ja kyseessä oli 520i -98 touring.

    Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille..


    M

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Eilein kuivailin emännän toukasta rakeet. Oli melkoisesti kosteutta joka välissä. No rakeet uuniin pariksi tunniksi ja kuivia oli. Purku ja kasaus aika simppeliä. .Ainut mikä vei aikaa niin oli tuo kuivattaminen. Kannattaa myös kuivata se äänieriste ja rakeiden kotelo. Sielläkin oli välissä kosteutta ihan kiitettävästi.

    Kasaus takas. Mutta vieläkin meinaa perä olla yläasennossa ja vikavalo palaa mittaristossa. Pitää lueskella koodit joska ne kertois missä vielä olis vika.
    Rakeiden kastuminen tuskin aiheuttaa perän nousemista yläasentoon. Liian ylös nousseen perän syy löytyy todennäköisesti tasonsäädön antureista tai johdoista.

    Leave a comment:


  • Hautsi
    replied
    Kiitoksia kaikille informaatiosta!
    Tulikin mieleen tuttu harrastaja, täältä kokkolasta jolta kysäsen asiasta.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    eJack

    Omassa E39 dat:ssa oli tämä sovellus http://www.car-solution.de/en/compon...etail?Itemid=0

    Erittäin helppokäyttöinen ja toimiva ratkaisu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Hautsi View Post
    Eli tuon homman voi ilmeisesti hoitaa myös virallisessa huollosa vai?
    Kyllähän sen pitäisi onnistua marmorillakin. Tosin joku foorumilainen kyllä voisi tuon tehdä paljon halvemmalla..

    Leave a comment:


  • Hautsi
    replied
    Eli tuon homman voi ilmeisesti hoitaa myös virallisessa huollosa vai?

    Leave a comment:

Working...
X