2,8 manuaalina on ihan tarpeeksi tehokas. Toki V8 on V8, mutta ihan riittävä kone tuo 2,8 tuohon koriin on. Dieseliä kannattaa harkita, jos tulee tarpeeksi kilometrejä vuodessa. Mutta muuten bensa 2,8 on sellainen, mistä on hyvä aloitella bemaristina olo.
Edit: tuontipelejähän noista suurin osa on, joten varusteita on yleensä ihan kivasti. Sen sijaan 520:n joukossa on eniten "suomiautoja", mikä näkyy tietty yleisessä varustetasossa.
Itsellä on E39 528iA ja E34 540i. Ei tuo 528iA kyllä mihinkään kulje... Kai se riittää mutta kiire ei saa olla.
Ja jos sinulla olisi tuo 540 ja Lambo Murcielago, niin sanoisit että ei se 540 mihinkään kulje. Kaikki on suhteellista. Kun muistelee alkuaikojen Taunus tai E21 aikoja, niin niihin verraten 528 kuuluu aikalailla NASAn tuotteisiin.
Itse vaihdoin 540:n 525:een, ja toki täytyy myöntää että kulkupuolessa on eronsa, mutta vertailukohdan puuttuessa ei sitä niin merkille pistä enää.
Silloin kun 540 oli vielä ja työreissulla painoi pari viikkoa 1.2 Grande Puntolla, niin Punton rattiin hypättyään tuntui että tästä ei vaan tule mitään. Päivän jälkeen se oli ihan ok auto. Kotiin tultuaan tuntui että 540 lähtee totaalisesti käsistä, päivän jälkeen se oli taas se "eihän tämä mihinkään kulje".
Eli ei muuta kuin 528 alle. Parempi aloittaa sillä, niin se tehonnosto ei ole aivan niin kallista kuin esim jos suoraan hyppää M5:n puikkoihin.
Mistähän nuihin e39 540 sais kitklukkoa,kun ei vissiinkään löydy joka vehkeestä ja olis tuollanen farkku mielenpäällä. Talvella sais olla vaan se lukko niin ei joka mäkeen niin helposti istaha.
Mistähän nuihin e39 540 sais kitklukkoa,kun ei vissiinkään löydy joka vehkeestä ja olis tuollanen farkku mielenpäällä. Talvella sais olla vaan se lukko niin ei joka mäkeen niin helposti istaha.
Mistähän nuihin e39 540 sais kitklukkoa,kun ei vissiinkään löydy joka vehkeestä ja olis tuollanen farkku mielenpäällä. Talvella sais olla vaan se lukko niin ei joka mäkeen niin helposti istaha.
M5 perä ainoa vaihtoehto. ASC/DSC ei toimi enää välttämättä suunnitellusti vaihdon jälkeen...
Quaife:n lukkoa suosittelisin ennemmin, mainostavat ettei kys. systeemit sekoilisi?
Ja on muutenkin namu kampe, mitä nyt kokemuksia on lukenut.
Tosin onhan noissa ACS / DCS niin ei se kovin helposti mäkeen jää jos on kunnon renkaat alla :think
Omiin kokemuksiin perustuen olen huomannut paremmaksi vaihtoehdoksi kytkeä dsc:n pois päältä esimerkiksi mökkitiellä, jossa joutuu vauhdilla ajamaan lumiseen ylämäkeen, että pääsee ylös. Koska e39:ssä ei ole mahdollista poistaa käytöstä _vain_ moottorin tehonrajoitusta, niin tuntuu että dsc tappaa menon heti alkuunsa ja menohalut loppuvat samantien. Paras tilanne olisi tietysti jos vain moottorin tehonrajoittamisen saisi kytkettyä pois, ja jarruilla siis "simuloitaisiin" lukkoperää, kuten ilmeisesti uudemmissa mallisarjoissa.
Nyt kuitenkin itselläkin quaife kiinni, eteneminen talvellakin toivottavasti parempaa
Tässä E39:ä kaavaillut käyttikseksi, mutta en tiedä että kumpi kannattaisi 528 vai 530d.
Mitenkäs nämä uudemmat bemarien laatikot toimivat. Eikös näissä ole jo ne ikiöljyt?
Ehkä pieni lisäinfo olisi paikallaan. Että meinaatko -97 528, -03 530dtä vai jotain muuta? Jos nyt et aja 40tkm vuodessa ja haluat vaan huolettoman käyttöauton niin osta 528.
Jos e39 sedanissa ei ole kaadettavia takapenkin selkänojia, niin onko niissä mitään luukkua edes siinä takapenkin keskikyynärnojan kohdalla, mistä saisi esim. sukset työnnettyä autoon?
Jos e39 sedanissa ei ole kaadettavia takapenkin selkänojia, niin onko niissä mitään luukkua edes siinä takapenkin keskikyynärnojan kohdalla, mistä saisi esim. sukset työnnettyä autoon?
Luukku on lisävaruste, joten on auton varusteista kiinni onko sitä vai ei. Luukun voi asentaa jälkikäteen.
Comment