Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korpraali
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 524
    • Turku

    Selvä kiitos näistä tiedoista!
    BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

    Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4855
      • Espoo

      2,8 manuaalina on ihan tarpeeksi tehokas. Toki V8 on V8, mutta ihan riittävä kone tuo 2,8 tuohon koriin on. Dieseliä kannattaa harkita, jos tulee tarpeeksi kilometrejä vuodessa. Mutta muuten bensa 2,8 on sellainen, mistä on hyvä aloitella bemaristina olo.

      Edit: tuontipelejähän noista suurin osa on, joten varusteita on yleensä ihan kivasti. Sen sijaan 520:n joukossa on eniten "suomiautoja", mikä näkyy tietty yleisessä varustetasossa.
      Last edited by O.K.; 13-08-2010, 18:52.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        Originally posted by BMW View Post
        Itsellä on E39 528iA ja E34 540i. Ei tuo 528iA kyllä mihinkään kulje... Kai se riittää mutta kiire ei saa olla.
        Ja jos sinulla olisi tuo 540 ja Lambo Murcielago, niin sanoisit että ei se 540 mihinkään kulje. Kaikki on suhteellista. Kun muistelee alkuaikojen Taunus tai E21 aikoja, niin niihin verraten 528 kuuluu aikalailla NASAn tuotteisiin.

        Itse vaihdoin 540:n 525:een, ja toki täytyy myöntää että kulkupuolessa on eronsa, mutta vertailukohdan puuttuessa ei sitä niin merkille pistä enää.

        Silloin kun 540 oli vielä ja työreissulla painoi pari viikkoa 1.2 Grande Puntolla, niin Punton rattiin hypättyään tuntui että tästä ei vaan tule mitään. Päivän jälkeen se oli ihan ok auto. Kotiin tultuaan tuntui että 540 lähtee totaalisesti käsistä, päivän jälkeen se oli taas se "eihän tämä mihinkään kulje".

        Eli ei muuta kuin 528 alle. Parempi aloittaa sillä, niin se tehonnosto ei ole aivan niin kallista kuin esim jos suoraan hyppää M5:n puikkoihin.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • TumeM
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 119
          • rovaniemi

          Mistähän nuihin e39 540 sais kitklukkoa,kun ei vissiinkään löydy joka vehkeestä ja olis tuollanen farkku mielenpäällä. Talvella sais olla vaan se lukko niin ei joka mäkeen niin helposti istaha.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8974
            • Kellokoski

            Originally posted by TumeM View Post
            Mistähän nuihin e39 540 sais kitklukkoa,kun ei vissiinkään löydy joka vehkeestä ja olis tuollanen farkku mielenpäällä. Talvella sais olla vaan se lukko niin ei joka mäkeen niin helposti istaha.
            Quiafe: http://www.birdsauto.com/quaife/part...E39%29&mi=540i

            Tosin onhan noissa ACS / DCS niin ei se kovin helposti mäkeen jää jos on kunnon renkaat alla :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1203
              • GrassLake

              Originally posted by TumeM View Post
              Mistähän nuihin e39 540 sais kitklukkoa,kun ei vissiinkään löydy joka vehkeestä ja olis tuollanen farkku mielenpäällä. Talvella sais olla vaan se lukko niin ei joka mäkeen niin helposti istaha.
              M5 perä ainoa vaihtoehto. ASC/DSC ei toimi enää välttämättä suunnitellusti vaihdon jälkeen...

              Quaife:n lukkoa suosittelisin ennemmin, mainostavat ettei kys. systeemit sekoilisi?
              Ja on muutenkin namu kampe, mitä nyt kokemuksia on lukenut.

              Maksaa vaan tod.näk. enempi kuin vaihtoehto 1...


              Edit: HIDAS!

              Comment

              • Jakuza
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 516
                • Brisbane

                Originally posted by _nixu_ View Post
                Quiafe: http://www.birdsauto.com/quaife/part...E39%29&mi=540i

                Tosin onhan noissa ACS / DCS niin ei se kovin helposti mäkeen jää jos on kunnon renkaat alla :think
                Omiin kokemuksiin perustuen olen huomannut paremmaksi vaihtoehdoksi kytkeä dsc:n pois päältä esimerkiksi mökkitiellä, jossa joutuu vauhdilla ajamaan lumiseen ylämäkeen, että pääsee ylös. Koska e39:ssä ei ole mahdollista poistaa käytöstä _vain_ moottorin tehonrajoitusta, niin tuntuu että dsc tappaa menon heti alkuunsa ja menohalut loppuvat samantien. Paras tilanne olisi tietysti jos vain moottorin tehonrajoittamisen saisi kytkettyä pois, ja jarruilla siis "simuloitaisiin" lukkoperää, kuten ilmeisesti uudemmissa mallisarjoissa.

                Nyt kuitenkin itselläkin quaife kiinni, eteneminen talvellakin toivottavasti parempaa

                Comment

                • TumeM
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 119
                  • rovaniemi

                  Kyllähän se luistonesto tieten auttaa etenemises,mutta jos sattuu vähä leikityttämään jossain välissä niin olis se lukko ehoton!

                  Meneekös m5 perä heittämäl ilman ihmeempiä toimenpiteitä paikalleen?

                  Tieten jos sattuis jostain purkuvehkeestä löytämään "ehjän" ja hyvällä tuurilla seuraavana kesänä ostaa sit uus

                  Minkä hintanen olis muuten irrotettavan vetokoukun laitto?

                  Comment

                  • wuoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 519
                    • Espoo

                    Originally posted by Jakuza View Post
                    Nyt kuitenkin itselläkin quaife kiinni, eteneminen talvellakin toivottavasti parempaa
                    Tilasitko Birdsiltiä/Schmiedmannilta/jostain muualta ja mihin hintaan?
                    Omassa proggiksessa lukkohankinta myös edessä.
                    M6 E63

                    Comment

                    • Jakuza
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 516
                      • Brisbane

                      Originally posted by wuoma View Post
                      Tilasitko Birdsiltiä/Schmiedmannilta/jostain muualta ja mihin hintaan?
                      Omassa proggiksessa lukkohankinta myös edessä.
                      Birdsautolta, tuli maksamaan jotakuinkin 1150e toimituksineen.

                      Comment

                      • TumeM
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 119
                        • rovaniemi

                        Minkälainen homma oli muuten tarkistaa nuo öljypumpunpulttien kireys?

                        Comment

                        • Eetu
                          Banned
                          • Oct 2008
                          • 2843

                          Tässä E39:ä kaavaillut käyttikseksi, mutta en tiedä että kumpi kannattaisi 528 vai 530d.

                          Mitenkäs nämä uudemmat bemarien laatikot toimivat. Eikös näissä ole jo ne ikiöljyt?

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            Originally posted by Eetu View Post
                            Tässä E39:ä kaavaillut käyttikseksi, mutta en tiedä että kumpi kannattaisi 528 vai 530d.

                            Mitenkäs nämä uudemmat bemarien laatikot toimivat. Eikös näissä ole jo ne ikiöljyt?
                            Ehkä pieni lisäinfo olisi paikallaan. Että meinaatko -97 528, -03 530dtä vai jotain muuta? Jos nyt et aja 40tkm vuodessa ja haluat vaan huolettoman käyttöauton niin osta 528.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • Brasco
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 221

                              Jos e39 sedanissa ei ole kaadettavia takapenkin selkänojia, niin onko niissä mitään luukkua edes siinä takapenkin keskikyynärnojan kohdalla, mistä saisi esim. sukset työnnettyä autoon?

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Brasco View Post
                                Jos e39 sedanissa ei ole kaadettavia takapenkin selkänojia, niin onko niissä mitään luukkua edes siinä takapenkin keskikyynärnojan kohdalla, mistä saisi esim. sukset työnnettyä autoon?
                                Luukku on lisävaruste, joten on auton varusteista kiinni onko sitä vai ei. Luukun voi asentaa jälkikäteen.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎