Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JD
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1195
    • Espoo

    Ruoste kymmenkunta vuotta ja ylikin ulkona olleessa metalliesineessä taitaa olla enemmän luonnonlaki kuin tyyppivika. Ja mitä ruostuttavammassa paikassa majaillut ja vähemmällä pesulla ollut niin saa ruostetta vielä varmemmin.
    Jos alkuvuosina, jo käyttöiän alkuaikoina läpiruostuu niin se on suunnittelu tai valmistusvirhe tai harkiten jätetty heikkous. Siinä voisi puhua tyyppiviasta ruosteen suhteen.
    Mutta iän tuoma ruoste... onko olemassa automerkki/malli jossa ruostetta ei koskaan esiintyisi?

    Jokaisessa käyttöesineessä toki voi olla tyypilliset paikat joissa ruostetta alkaa monessa tapauksessa ensimmäisenä esiintyä, mutta jälleen käyttötavasta riippuen joskus muualtakin.

    2001 E39 ei vieläkään näytä ruosteen merkkejä konepellissään, eikä aikoinaan näyttänyt -96 mallikaan vielä 14 vuotiaana. Mutta tuo E46 on selkeästi ollut hiekkateiden ajokki kun sen keulassa on kiveniskemien ruostepisteitä, ennemminkin sanoisin sitäkin hiekkatien tyyppiviaksi kuin auton.
    Last edited by JD; 28-09-2012, 13:06.
    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

    Comment

    • exhaust
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 97
      • Kuopio

      etelä-eurooppaversio e39 525d

      Olisi tuollainen italiasta laivattu e39 525d manuaali sedan tarjolla matalilla kilometreillä 120tkm.
      Kannattaako iskeä näppinsä sellaiseen?
      Tuntuu puuttuvan kaikki lämmittimet paiti takalasinlämmitin. Melko karvalakki varustus muutenkin.
      Onko huohottimessa scandiversiossa lämmitin myös?
      F10 530d -12

      Comment

      • Zuuzo
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 441
        • Etelä-Savo, Pieksämäki

        mulla on italiasta tuotu e39 530d touring, aika perusvarustelu tossa on
        penkinlämmittimiä ei oo ja nahkaverhoilu niin talvella meinaa olla hiukan kylmän tuntuinen
        kyllähän tuo pari vuotta toimi kuin junan vessa mutta tänä vuonna on sitten ollu yhtä sun toista remppaa, auto on seisonu pajalla rikkinäisenä pitempään kuin ollu liikenteessä tään vuoden aikana.
        onneks en oo missään korjaamolla joutunu seisottamaan sitä, ite ajattelin viat korjata jossain vaiheessa.

        Comment

        • exhaust
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 97
          • Kuopio

          Listaatko vähän mitä on eteen tullut.
          Tuo kiikarissa oleva -02 mallinen.
          F10 530d -12

          Comment

          • Fjord
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 31
            • Rauma

            Originally posted by Laku View Post
            Tänäänkin yhtä E39:ä kaverille katsottuna. Sisältä ja ulkoa todella siisti alkuperäinen karvalakki Suomi-auto, aj. n. 130tkm, vm 2003: Valitettavasti konepellin etureuna molemmilta sivuilta lamppujen päältä 30-40cm ruosteessa!

            Eli selkeä tyyppivika tässä korimallissa, ei ole ensimmäinen.
            Omassa -03 520i touringissa on myös lamppujen yläpuolelta ruosteessa. Mahtaisko värisävy vaikuttaa? Oma auto on metallinruskea

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17548
              • Turku

              Originally posted by Fjord View Post
              Omassa -03 520i touringissa on myös lamppujen yläpuolelta ruosteessa. Mahtaisko värisävy vaikuttaa? Oma auto on metallinruskea
              Tuskin vaikuttaa. Kertomani yksilö oli Titansilber.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by exhaust View Post
                Olisi tuollainen italiasta laivattu e39 525d manuaali sedan tarjolla matalilla kilometreillä 120tkm.
                Kannattaako iskeä näppinsä sellaiseen?
                Tuntuu puuttuvan kaikki lämmittimet paiti takalasinlämmitin. Melko karvalakki varustus muutenkin.
                Onko huohottimessa scandiversiossa lämmitin myös?
                Ne "matalat" kilometrit ovat näissä Italoautoissa sitten vain ja ainoastaan mittarilukemia. Todelliset ajomäärät varsinkin dieseleillä on jotakin ihan jotain muuta kuin 120tkm e39:ssä.

                Comment

                • Hiddenemarc
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 426
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by exhaust View Post
                  Olisi tuollainen italiasta laivattu e39 525d manuaali sedan tarjolla matalilla kilometreillä 120tkm.
                  Kannattaako iskeä näppinsä sellaiseen?
                  Tuntuu puuttuvan kaikki lämmittimet paiti takalasinlämmitin. Melko karvalakki varustus muutenkin.
                  Onko huohottimessa scandiversiossa lämmitin myös?

                  Muutenki noi italialaisten autokulttuuri on jotain aivan muuta ko meillä täällä, oon kuullu että siellä ei paljoo noihin pirsseihin öljyjä vaihella ja muutenki ko tulee jtn 100tkm ni roskikseen vaan. Itse en menis italian tuonteihin sekaantumaan ainakaan noissa mikkä on käyttöautoina ollu. Muutenki dorka kansa
                  S4 B5
                  Urs4 4.2
                  A8 D3 4.2 Lang

                  ex. M5 e39 -99
                  ex. 330 xDA e46 -03
                  ex. 523 e39 -96

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Minulle on myös yksi autoja ammatikseen ulkomailta roudaava sanonut, että Italiasta ei kannata tuoda kuin Ferrareita. Kaikkia muita pidetään huonosti ja siellä ajokulttuuriin kuuluu se autojen kolhiminen sekä naarmuuntuminen. Eli pakkelia löytyy ja reilusti. Yleensä ne on myyntimaalattuja mitkä lähtee tuontiin.

                    Comment

                    • Hiddenemarc
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 426
                      • Rovaniemi

                      Olis tarkotus ostaa kakkosautoksi e39 farkku 523 tomaatti mutta mulla ei oo mitään haisua tosta Bensakoneen automaattilootan tyyppivioista? olisin enemmän ko kiitollinen jos viisaammat vois avata sitä visaista sana arkkua noitten kestävyydestä,
                      Lähinnä mietityttää onko noi samankaltasia pommeja mitä on noissa dieselkoneissa?
                      Muutenhan tuo e39 on tuttukampe.
                      S4 B5
                      Urs4 4.2
                      A8 D3 4.2 Lang

                      ex. M5 e39 -99
                      ex. 330 xDA e46 -03
                      ex. 523 e39 -96

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Originally posted by Antsah View Post
                        Minulle on myös yksi autoja ammatikseen ulkomailta roudaava sanonut, että Italiasta ei kannata tuoda kuin Ferrareita. Kaikkia muita pidetään huonosti ja siellä ajokulttuuriin kuuluu se autojen kolhiminen sekä naarmuuntuminen. Eli pakkelia löytyy ja reilusti. Yleensä ne on myyntimaalattuja mitkä lähtee tuontiin.
                        Eiköhän ne autot sielläkin ihan yksilöitä ole, nimimerkillä ihan vitun hyvän käyttis 530d toukan löytänyt. Asiallinen jamppa tarkasti ja hommasi helsinkiin, nyt on tullut vuodessa 30tkm huoletonta ajoa... siistillä italialaisella.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • vtunvttu
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 128
                          • Tampere

                          Nonii.. Tässä on tarkotuksena siirtyä bmw omistajaks kun alkaa noi pappamersut (w210) kyllästyttää ja on sitte tullu ajeltua muutamalla e39 (525d ja 530d) johon on rakastunu aivan täysin!

                          kuluvan viikon aikana pitäs käydä paria 530d manuaalia kokeilemas ja toinen niistä todennäkösesti ostaakin.. Toinen on 2000 400tkm ja toinen 2001 300tkm..
                          Mitäs mieltä onko järkeä ostella? luonnollisesti enempi ajettuun tehty enempi remonttia.. Mitä kannattaa kysellä ja tsekkailla? ruostepaikat on tiedossa mitkä tarkistaa.. Kiitoksia jo etukäteen!

                          Juu ja sori en jaksanu alkaa käyttää hakua..
                          E61 520d business -07 amethystbrown metallic

                          EX:
                          Volvo v70 2.5D -01
                          Volvo v70 2.5t
                          e36 323iT -96
                          Mb s203 270cdiA Avantgarde -05
                          e39 530dT-01
                          e34 m20b20 -88
                          mb 124 300d turbotettu 160hp

                          BMW Scanner 1.4 löytyy

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            Originally posted by vtunvttu View Post
                            Nonii.. Tässä on tarkotuksena siirtyä bmw omistajaks kun alkaa noi pappamersut (w210) kyllästyttää ja on sitte tullu ajeltua muutamalla e39 (525d ja 530d) johon on rakastunu aivan täysin!

                            kuluvan viikon aikana pitäs käydä paria 530d manuaalia kokeilemas ja toinen niistä todennäkösesti ostaakin.. Toinen on 2000 400tkm ja toinen 2001 300tkm..
                            Mitäs mieltä onko järkeä ostella? luonnollisesti enempi ajettuun tehty enempi remonttia.. Mitä kannattaa kysellä ja tsekkailla? ruostepaikat on tiedossa mitkä tarkistaa.. Kiitoksia jo etukäteen!

                            Juu ja sori en jaksanu alkaa käyttää hakua..
                            Aika perus tietysti tuo ettei ravista ja vatkaa, pienetkin tutinat niin saa muutaman tonnin hukkumaan alusta/jarru remppoihin. Eli 50-60 nopeudessa ei vapise tai täristä rattiin (jarruttaessa esm.) sekä 90-110 nopeudessa ei saisi vapista, täryyttää tai jurnuttaa.

                            Myyjä usein mainostaa että vaikka talvirenkaat huonosti tasapainotettu yms, mutta melkein kaikissa on kuitenkin oikeasti alustaväljää, jarruja jumissa/loppu, pyöränlaakeria vaihtokunnossa, kardaanin ristikkoa/niveltä/vaimenninta.

                            Sitten tietysti reippaassa kiihdytyksessä, ei olisi mikään hiewathan savukone sinisenä pakoputkessa, jottei ahdin remppaa heti tarvi.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • SirNaky
                              Newbiemmer
                              • Nov 2012
                              • 2
                              • Kemi

                              Onko tulossa kallis remppa? Tälläinen kiinnostaisi.

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6327
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by SirNaky View Post
                                Onko tulossa kallis remppa? Tälläinen kiinnostaisi.
                                http://www.nettiauto.com/bmw/523/5135828
                                Tuota ei tiedä kuin ajamalla,alustahan tuossa voi olla vaihtokunnossa jos sitä ei ole tehty..
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎