Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    Ok. Kiitos tiedoista.

    Niin saako 530 asennettua kahta säteilylämmitintä?
    Paljonko on huoltoväli, ja mitä huoltoihin kuuluu ohjeen mukaan?
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Driver22 View Post
      Niin saako 530 asennettua kahta säteilylämmitintä?
      Miksi niitä kaksi pitäisi asentaa? Kaksi saa V8-moottoreihin, 6-moottoreihin (E39 520-530) saa yhden.
      E39 528iA

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3029
        • Sjundeå

        Originally posted by TJJ View Post
        Miksi niitä kaksi pitäisi asentaa? Kaksi saa V8-moottoreihin, 6-moottoreihin (E39 520-530) saa yhden.

        Eikös 530 ollut kuitenkin kasilla?
        -25 Toyota Proace City Verso
        -23 Nissan Leaf

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • Nisti
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 705
          • På Gränsen

          Originally posted by GameOver View Post
          Eikös 530 ollut kuitenkin kasilla?
          Ei ole.
          "MURPHY'S LAW"
          "Whatever can go wrong will go wrong,
          and at the worst possible time,
          in the worst possible way"

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by GameOver View Post
            Eikös 530 ollut kuitenkin kasilla?
            Eipä ole. 535, 540 ja M5 on V8.
            E39 528iA

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3029
              • Sjundeå

              Ääh. Ajattelin automaattisesti, et kun E34:ssä ja E38:ssa 530/730 on kasikoneella...

              My bad.
              -25 Toyota Proace City Verso
              -23 Nissan Leaf

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 999
                • 29100/310053

                Originally posted by GameOver View Post
                Ääh. Ajattelin automaattisesti, et kun E34:ssä ja E38:ssa 530/730 on kasikoneella...
                E34:sta ja varmaan myös E32:sta on tehty sekä M30 että M60 kattiloilla 530/730 mallina.

                Ja takaisin asiaan, en kyllä ihan heti keksi miksi kannattaisi kovinkaan paljoa maksaa 530:sta ekstraa verrattuna faceliftattuun TU-padalliseen 528:iin, kokonaismassan mukaan verotettavissa olevia automaageja kun on kovin niukasti tarjolla. Tietty trendi näyttäisi tosin olevan että 530:et ovat paremmin varusteltuja - tosin on sellainenkin on nähty kuin 530i M-sport ilman MF-rattia/vakkaria
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3029
                  • Sjundeå

                  Originally posted by HC91 View Post
                  E34:sta ja varmaan myös E32:sta on tehty sekä M30 että M60 kattiloilla 530/730 mallina.
                  Meinasinkin kirjoittaa, että myös kasikoneella... Jotenkin luulin, ettei mikään uusi juttu ollut, enkä siksi katsonut tarpeelliseksi eritellä noita...
                  -25 Toyota Proace City Verso
                  -23 Nissan Leaf

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2098
                    • *

                    Siksi niitä voisi olla kaksi että lämpenisi paremmin. Mutta millainen on huolto-ohjelma?
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      Originally posted by HC91 View Post
                      E34:sta ja varmaan myös E32:sta on tehty sekä M30 että M60 kattiloilla 530/730 mallina.

                      Ja takaisin asiaan, en kyllä ihan heti keksi miksi kannattaisi kovinkaan paljoa maksaa 530:sta ekstraa verrattuna faceliftattuun TU-padalliseen 528:iin, kokonaismassan mukaan verotettavissa olevia automaageja kun on kovin niukasti tarjolla. Tietty trendi näyttäisi tosin olevan että 530:et ovat paremmin varusteltuja - tosin on sellainenkin on nähty kuin 530i M-sport ilman MF-rattia/vakkaria
                      Missä/koska tälläinen oli myytävänä?Olen ajanut 528ia mutta ei tu-kone.Eipä ollut suurtakaan eroa omaani (10/00 525ia sedan).530i facelift vääntää muistaakseni 300nm ja tehot 231hp, huiput 250kmh, nopea Bmw.....
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Vanhaa 528:ia voi tosiaan verrata facelift 525:een parhaiten. 530 on selkeästi himokkaampi menijä kuin 525/528. Kummatkin omistaneena lyhyen ajan sisällä voi sanoa, että eron huomaa.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Exami
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 986
                          • Hyvinkää, Tuusula

                          E39:siä ostamassa...

                          Itsehän keräisin forumeilta ja muualta tietoja kokemuksia yms. ja kattoisin missä on vähiten ollut vikoja ja niitä sitten ettisin.. vähän samaa toteutin omassani.. tosin sisustasta ja muusta en mainitse mitään koska sähkölaitteet on aina sähkölaitteita ja ne voi mennä rikki vaikka toyotassa!

                          valita perusteita.. 3.0d (hyvät käyttöauto voimat) manuaali (automaatit surkuhupaisan kuuluisia?) sedan (miellyttää silmää, en ole isä)

                          Näillä mennään ja ihan hyvän auton taisin löytää sitten toki muut varusteet menee ihan hinnan mukaan?! :o mitä kalliimpi sitä enempi varusteita jne..
                          sigpic
                          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by teropa View Post
                            Vanhaa 528:ia voi tosiaan verrata facelift 525:een parhaiten.
                            Ainakin 2004 E60 525iA (käsittääkseni tuossa on sama moottori kuin E39 facelift 525:ssä) oli selvästi tehottomampi kuin 528iA TU-koneella.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • HC91
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 999
                              • 29100/310053

                              Originally posted by creative 22 View Post
                              Missä/koska tälläinen oli myytävänä?
                              Helmikuussa kun metsästin autoa oli blocketissa 530i, musta sedan M-sport höystöillä, tais olla automaagi, ajettu n. 100tkm, sitten kun tihrusti kuvia tarkemmin niin ohhoh: 3-puolainen sporttiratti, muttei monitoiminäppäimiä

                              Piti ihan ETK:sta varmistaa että onko sitä rattia edes tuollaisena - ja onhan sitä
                              92' ///M5 3.8 individual
                              09' 320d xDrive
                              16' NIU N1 Sport
                              19' NIU U+ Sport

                              Comment

                              • LowFlyer
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 95
                                • Lappeenranta

                                Tänään tuli huomattua, että kyllä tuolla 523i:llä ja manuaalina aika pienellä pääsee jos vaan ajaa järkevästi. Ajelin tänään tuolta itärajalta Hämeenlinnaan 220km matkan keskinopeudella 87 km/h ja matkalla siis pääasiassa 80:n ja 100:n aluetta sekä vähäsen hitaampaa kaupunkiajoa ja valoissa seisomista Lahdessa. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6,6l / 100 km ja tuntus pitävän todella hyvin paikkaansakin kun olen kulutusta laskenut muutenkin kuin ajotietokoneen perusteella. Kyseessä siis vanhempi singlevanoskone eli M52B25...

                                Varmaan muutkin päässeet samanlaisiin lukemiin, mutta vaikea uskoa että enää tuosta paljon vähemmällä menisi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎