Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MayheM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 521
    • Oulu

    Originally posted by Vanquish View Post
    Onnea! Pistäs muuten vielä aikanaan verot. Itse arvioin syksyllä verojen summaksi noin 4000-4500e
    Veroja kertyi sitten tuosta -98 E46 323i:stä 3295€, juuri kopsahti postiluukusta päätös. Hankintahinta Ruotsista oli ~8000€, laivareissun hinta noin 200€ ja muut menot (katsastus jne) ~200€. Eli 115 tkm ajettu 323i E46 pihassa noin 11700 €:n kokonaiskustannuksin - ja minun papereissani valioyksilö (täydellinen huoltokirja etc.), jossa ei ole mitään rempan tarvetta. Mitäs tuumitte?
    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Laku View Post
      Pienellä on mennyt, lienee manuaaliaskilla?
      Taitaa kuitenkin mennä stepillä pienemmällä juuri tuon tyyppisessä ajossa.

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1355
        • Seinäjoki

        no joka tollasen auton ostaa ei pitäis narista bensankulutuksesta
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17549
          • Turku

          Originally posted by arska84 View Post
          no joka tollasen auton ostaa ei pitäis narista bensankulutuksesta
          Jos dieseliin täytyy turvautua, niin naristaan
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • LowFlyer
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 95
            • Lappeenranta

            Sanokaas asiantuntijat onko tää kone sitä "uudempaa" 9/98--> mallia vai vanhempaa? Kyseessä siis 523 E39...

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7456
              • Oulu

              Originally posted by LowFlyer View Post
              Sanokaas asiantuntijat onko tää kone sitä "uudempaa" 9/98--> mallia vai vanhempaa? Kyseessä siis 523 E39...
              http://i44.photobucket.com/albums/f1...etke/kiuas.jpg
              Vanhempi eli M52-motti näyttäs olevan. Tunnistaa helpoiten tuosta ABS-boksista sekä venttiilikopan etureunan muodosta.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by LowFlyer View Post
                Sanokaas asiantuntijat onko tää kone sitä "uudempaa" 9/98--> mallia vai vanhempaa? Kyseessä siis 523 E39...
                http://i44.photobucket.com/albums/f1...etke/kiuas.jpg
                Ihan yksin kappalein näyttää vanoksia koneen etupäässä olevan, eli vanhempi M52-tekniikka on kyseessä (huomaa myös mm.syylärin täyttöaukon puoli).
                Tuossa uudempi: http://www.wysebmwgarage.com/Images/DSCF0070.JPG
                Last edited by Hemi; 14-04-2008, 12:01.

                Comment

                • LowFlyer
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 95
                  • Lappeenranta

                  ^^Kiitoksia vaan

                  Eli tuo on nyt siis selvästi se vanhempi kone...mites kun auto on kuitenkin vuosimallia -99 ja käyttöönotettu 04/99 niin näköjään niissäkin on sitten vielä tuota vanhaa tekniikkaa. Kyseessä on suomiauto. Mitenkäs toi on mahollista?

                  Kulkeeko noissa tuo tekniikkapäivitys ja muut päivitykset mitä tuli sähköihin käsikädessä eli onko tuossa autossa sitten oletettavasti muutenkin sitä vanhempaa tekniikkaa kaikki?

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Originally posted by LowFlyer View Post
                    ^^Kiitoksia vaan

                    Eli tuo on nyt siis selvästi se vanhempi kone...mites kun auto on kuitenkin vuosimallia -99 ja käyttöönotettu 04/99 niin näköjään niissäkin on sitten vielä tuota vanhaa tekniikkaa. Kyseessä on suomiauto. Mitenkäs toi on mahollista?

                    Kulkeeko noissa tuo tekniikkapäivitys ja muut päivitykset mitä tuli sähköihin käsikädessä eli onko tuossa autossa sitten oletettavasti muutenkin sitä vanhempaa tekniikkaa kaikki?
                    Käyttöönottopäivämäärällä ei ole mitään merkitystä, valmistusajankohta (VIN-koodilla) ratkaisee. Pääsääntöisesti vuosimalli ja siten myös muutokset aina 9/xxxx lähtien.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • LowFlyer
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 95
                      • Lappeenranta

                      Ok joo VIN-koodistahan sen saa selville. Elikkäs tuo kyseinen auto, josta tuo moottorikuva on ei voi siis mitenkään olla vuosimalliltaan -99 vaan se on siis valmistettu ennen 9/98 ja siten mitään muitakaan päivityksiä ei siis tuossa ole.

                      Täähän menee mielenkiintoiseksi kun autoa kuitenkin myydään -99 vuosimallisena, mitä se ei siis ole...onneksi ei ole vielä kauppoja lyöty lopullisesti lukkoon

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by LowFlyer View Post
                        Ok joo VIN-koodistahan sen saa selville. Elikkäs tuo kyseinen auto, josta tuo moottorikuva on ei voi siis mitenkään olla vuosimalliltaan -99 vaan se on siis valmistettu ennen 9/98 ja siten mitään muitakaan päivityksiä ei siis tuossa ole.

                        Täähän menee mielenkiintoiseksi kun autoa kuitenkin myydään -99 vuosimallisena, mitä se ei siis ole...onneksi ei ole vielä kauppoja lyöty lopullisesti lukkoon
                        Noiden kanssa kannattaa tosiaan olla tarkkana!

                        Sen ymmärrän, että 9/xxxx autoa markkinoidaan xxxx+1 mallisena autona, koska syyskuussa vaihtuu vuosimallit bemarilla. Mutta ennen tuota, niin on turha kenenkään väittää, että jokin malli olisi jo "seuraavaa vuotta".

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • 10+
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2084
                          • Nivala

                          Originally posted by LowFlyer View Post
                          Ok joo VIN-koodistahan sen saa selville. Elikkäs tuo kyseinen auto, josta tuo moottorikuva on ei voi siis mitenkään olla vuosimalliltaan -99 vaan se on siis valmistettu ennen 9/98 ja siten mitään muitakaan päivityksiä ei siis tuossa ole.

                          Täähän menee mielenkiintoiseksi kun autoa kuitenkin myydään -99 vuosimallisena, mitä se ei siis ole...onneksi ei ole vielä kauppoja lyöty lopullisesti lukkoon
                          Ei se sen myyjän vika ole. Jos papereissa lukee että käyttöönotto vaikka 20.03.1999 niin sillon se on. Ei tuollaista mikään Antti Autokauppias tai muu perusmyyjä tajua että se on yhdellä vanoksella ja sähköt on vanhemmasta ja ABS:t vanhemmat. Pitää olla hyvä bmw:n asiantuntia että hoksaa.
                          E39 M5 -00

                          Ex E60 530Da M-Sport -04
                          Ex E39 M5 -00
                          Ex E39 M5 -00 Individual
                          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                          Ex E36 3.0 M3 -93
                          Ex E36 2.5 Cabrio -94
                          Ex E36 3.2 M3 -97
                          Ex E36 2.5 Coupe -93

                          Comment

                          • LowFlyer
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 95
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by 10+ View Post
                            Ei se sen myyjän vika ole. Jos papereissa lukee että käyttöönotto vaikka 20.03.1999 niin sillon se on. Ei tuollaista mikään Antti Autokauppias tai muu perusmyyjä tajua että se on yhdellä vanoksella ja sähköt on vanhemmasta ja ABS:t vanhemmat. Pitää olla hyvä bmw:n asiantuntia että hoksaa.
                            Eihän tuon käyttöönotto päivämäärän kanssa tässä mitään epäselvyyksiä olekkaan, mutta sehän ei ole sama asia kuin vuosimalli. Ei myyjä välttämättä tuota tahallaan tee kun tuntuu ettei se muutenkaan kauheasti noista ymmärrä.

                            Mutta ei tuo myynti-ilmoitus kuitenkaan pidä paikkaansa kun siinä lukee vuosimallina 1999, että pitäishän näissä myyjänkin olla tarkempana ettei joku mene halpaan. No pääasia että ostaja on tarkkana Vuosimalli on siis luultavasti 1998 ja puhutaan siis jo ihan eri autosta.

                            Minä kun niin olin jo ostamassa tuota uudempaa TU-koneista mallia kun luotin tuohon ilmoitettuun vuosimalliin...noo onneks huomattiin tässä vaiheessa

                            Comment

                            • LowFlyer
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 95
                              • Lappeenranta

                              Kerrataas ny vielä vähäsen

                              Elikkäs tuo vanhempi kone on siis ns. "single vanos" M52B25 ja uudempi tupla vanos M52TU alkaen 9/98.

                              Onko tuo vanha M52B25 sitten aivan paska verrattuna tuohon uudempaan tupla vanokselliseen eli 523 E39:sta puhutaan nyt edelleenkin. Eikös tuossa vanhemmassakin single vanos koneessakin ole kuitenkin se vähän enempi tehoa mitä ilmoitetaan eli jotain ~180hp? Onkos tuossa tupla vanoksessa sitten jo lähemmäs 190hp tai ylikin vai onko siinä vain vääntökäyrä erilainen?

                              Viekö tuo vanhempi kone paljonkin enemmän bensaa verrattuna tupla vanokselliseen? Onkos tuossa vanhemmassa mitään etua uudempaan esim vähemmän hajoavia osia tai osat edullisempia?

                              Sitten vielä lopuksi haluaisin mielipiteitä kumpi olisi parempi valinta käyttöautoksi:

                              vm. 1998 "single vanos" suomiauto ajettu vain 120tkm
                              vai
                              vm.1999 tuplavanos suomiauto ajettu 220tkm?

                              Oletetaan, että autot olisivat muuten samanlaisia ja suunnilleen samanhintaisia.

                              Toivottavasti joku jaksaa vielä vastata

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by LowFlyer View Post
                                Onko tuo vanha M52B25 sitten aivan paska verrattuna tuohon uudempaan tupla vanokselliseen eli 523 E39:sta puhutaan nyt edelleenkin.
                                EI OLE!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎