Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    Originally posted by Bimer View Post
    Tiedossa olisi varteenotettava E39 528i -97 mutta vähän mietityttää että alkaako jälkeenpäin harmittamaan jos toisena vaihtoehtona olisi E38 728i? Puhutaan kuitenkin samasta hintaluokasta. Miten suuri ero käytännössä noilla on? Autolla ajettaisiin suurin osa ns. tyhjänä joten kokonsa puolesta molemmat ovat käytännössä turhan isoja joten askarruttaa lähinnä että onkohan tuo 2.8 liian pieni E38:n kokoiseen? Ei nyt mitään M-sporttia olla muutenkaan hakemassa joten ei kait tuolla ole merkitystä. Varaosat taitaa olla molempiin suht samoissa hintaluokissa? Seiskassa kieltämättä viehättää ulkonäkö ja hyvä varustelu. Tuossa katsomassani E39:ssä varusteet kyllä ihan riittävät mutta sisustana harmaa kangas . Jälleenmyyntiä ajatellen molemmat taitaa olla yhtä vaikeita myydä ja eihän näissä koskaan mitään voitakkaan.

    Mielipiteitä?
    Osta se kumpi miellyttää eli päätöksentekoa vaaditaan! Itsellä on jäänyt E39 ostamatta, koska en osannut tehdä kompromissia moottorin/varusteiden/vuosimallien/ajokilometrien välillä omaan rahamäärään suhteutettuna. Nyt tosin kelpaisi jo jokin halvempi karvalakkimallikin, kun ylimääräiset hillot ovat tililtä jonnekin kadonneet.

    E39 tosin alkaa olla yleisempi katukuvassa kuin Vulva V70...mutta ennemmin niitä kuitenkin katselee...ja kuuntelee.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • bimmerE34
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 6208
      • Gotham

      Farmaria ostamassa ja tässä olisi ainakin kuvien perusteella kohtuu fiksu auto. koko topiccia en kehtaa läpi kahlata, töissäkun nyt olen.



      Mitä kannattaa ottaa huomioon?

      Pienellähän tuollainen menee matkaa ilmeisesti ja kaupunkikulutuksella ei olekkaan niin merkitystä minulle.

      ///Pumppu Pojat Racing Team
      Metaline sport #40

      Comment

      • Tctic
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 216
        • Raahe

        Kriittinen kysymys: -00 528i vai -01 525i m-sport? 525i tulee hieman kalliimmaksi veroista johtuen, mutta ei vielä ratkaisevasti. 530i ois ehdoton valinta, mutta takapuoli ei kestä 5t€ kalliimpaa hintaa.

        Edittiä. 530i mahtuisi näemmä sittenkin budjettiin jos tinkii m-sportista tai jaksaa etsiä vähän pidempään...
        Last edited by Tctic; 10-07-2008, 20:41.
        Lähes autoton...

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 292

          Originally posted by bimmerE34 View Post
          Farmaria ostamassa ja tässä olisi ainakin kuvien perusteella kohtuu fiksu auto. koko topiccia en kehtaa läpi kahlata, töissäkun nyt olen.



          Mitä kannattaa ottaa huomioon?

          Pienellähän tuollainen menee matkaa ilmeisesti ja kaupunkikulutuksella ei olekkaan niin merkitystä minulle.
          Itselle oli E39:ssä yksi perusvaatimus, että pitää olla automaatti-ilmastointi. Tuossa pelissä ei näyttäisi sitä olevan (ei selviä kuvasta, mutta normaalisti lukee tiedoissa, jos ilmastointi on automaattinen). Ehkei niin suuri asia, kuin jollekin muulle, mutta automatiikka säästää säätämiseltä. Muuten ko. yksilössä hyvät varusteet, vaikka kilometrejä omaan makuun hieman liikaa. Kiinnitä huoltokirjaan huomiota, että loogisesti jatkuva.
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • Sipa
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 60
            • Pohjois-Karjala

            Itellä tosin 520 ia, ja on totta että kone hieman alitehoinen auton kokoon nähden, mutta silti kulutus mielestäni aika maltillinen sekaajo pysyy 10l tienoilla ....

            Manuaalia itellä ei enää tule automaatti sen verran mahtava...(huom jos vaan kestää tällä hetkellä 200tkm suomi-auto ja laatikko meni paskaks korjaus oli parin tonnin luokkaa....
            530da e39, exät: 330d e46, 520i e60, 520ia e39,
            325i e36

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1178
              • Tuusula

              Originally posted by Tctic View Post
              Kriittinen kysymys: -00 528i vai -01 525i m-sport? 525i tulee hieman kalliimmaksi veroista johtuen, mutta ei vielä ratkaisevasti. 530i ois ehdoton valinta, mutta takapuoli ei kestä 5t€ kalliimpaa hintaa.

              Edittiä. 530i mahtuisi näemmä sittenkin budjettiin jos tinkii m-sportista tai jaksaa etsiä vähän pidempään...
              Näissä bemareissa on se huono? puoli, että aina on tarjolla jotain parempaa, kun pistää vähän lisää euroja tiskiin. Olin itse ostamassa aluksi ajatuksissani Suomi 523:sta ja viimeisin koeajon tein 540iA:lla. Olisi itse pitänyt vaan "tyytyä" välimalliin 528iA:n, mutta..sitten pitäisi päättää vielä mitä varusteita tarvitsee ja haluaa...eli kaikki!

              Oli valintasi sitten 525i ///M, 528i tai 530i tuskin tulet katumaan missään tapauksessa.
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • Tctic
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 216
                • Raahe

                523i voisi olla minulle järkevin vaihtoehto kulutuksen puolesta ja kun olen kuitenkin hommaamassa manuaalia ja sedania, niin suorituskyky on todennäköisesti ihan riittävä. Oli auto sitten 523, 525, 528 tai 530, niin m-sport sen on lähes ehdottomasti oltava. Ilman m-sporttia e39 on harvinaisen ankean näköinen.
                Lähes autoton...

                Comment

                • 174000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2008
                  • 1178
                  • Tuusula

                  Originally posted by Tctic View Post
                  523i voisi olla minulle järkevin vaihtoehto kulutuksen puolesta ja kun olen kuitenkin hommaamassa manuaalia ja sedania, niin suorituskyky on todennäköisesti ihan riittävä. Oli auto sitten 523, 525, 528 tai 530, niin m-sport sen on lähes ehdottomasti oltava. Ilman m-sporttia e39 on harvinaisen ankean näköinen.
                  Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ilmeisesti palstan yleinen perstuntuma E39 kulutukseen on, että 523/525/528 ja jopa 530 kulutuksilla ei ole käytännössä suurta eroa seká-ajossa. Tietenkin tehokkaampi moottori ottaa tehonsa suuremmasta määrästä polttoainetta, kun tehoa käytetään, mutta seka-ajossa 50%/50% taajama/maantie kulutukset ovat hyvin lähellä toisiaan. Steptronicit vievät maantiellä jopa vähemmän kuin manuaalit.

                  Toisaalta, jos on E39:ä ostamassa niin vähäinen polttoaineen kulutus vähintäänkin outo kriteeri, vaikka tietenkin ymmärrettävä. Tältä kantilta en ainakaan itse näe syytä ottaa moottoria malliston alapäästä.

                  Minun silmään E39 miellyttää ilman ///M koristeitakin. Eniten näissä ennen 2001 malleissa autoa rumentaa vanhat ja haalistuneet umpiot ja mustat kylkilistat yms.. Enkeleillä ja kirkkailla vilkuilla nuorenee monta vuotta.
                  ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                  '02 VW Golf 1.4i
                  Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                  ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                  Comment

                  • bmw528
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 210
                    • keskisuomi

                    Originally posted by Aceishigh View Post
                    Itselle oli E39:ssä yksi perusvaatimus, että pitää olla automaatti-ilmastointi. Tuossa pelissä ei näyttäisi sitä olevan (ei selviä kuvasta, mutta normaalisti lukee tiedoissa, jos ilmastointi on automaattinen). Ehkei niin suuri asia, kuin jollekin muulle, mutta automatiikka säästää säätämiseltä. Muuten ko. yksilössä hyvät varusteet, vaikka kilometrejä omaan makuun hieman liikaa. Kiinnitä huoltokirjaan huomiota, että loogisesti jatkuva.
                    Käytänössä sitä automaattiilmastointia tulee räplättyä puolta enempi kuin puoliautomaattista ilmastointia.. Nimimerkillä molempaa käyttäneenä mielestäni automaattiilmastoinnin paneeli on komeampi käytössä ei yhtään parempi..
                    on löylyä!!!

                    Comment

                    • himonussija
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2005
                      • 392
                      • Finland

                      Originally posted by bmw528 View Post
                      Käytänössä sitä automaattiilmastointia tulee räplättyä puolta enempi kuin puoliautomaattista ilmastointia.. Nimimerkillä molempaa käyttäneenä mielestäni automaattiilmastoinnin paneeli on komeampi käytössä ei yhtään parempi..
                      Silloin automaatti-ilmastointi ei toimi kuten pitäisi. Ainakin omassani kun siihen näppäili 21 astetta molemmille puolille, niin oli sopiva joka kelillä. Ei tarvinnut räplätä yhtään. Ennen ilmastointihuoltoa ei pelannut ihan niin hyvin, vaan esimerkiksi auringon paisteella sai laittaa asteita pienemmälle että jaksoi viilentää hyttiä tarpeeksi.

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        Originally posted by bmw528 View Post
                        Käytänössä sitä automaattiilmastointia tulee räplättyä puolta enempi kuin puoliautomaattista ilmastointia.. Nimimerkillä molempaa käyttäneenä mielestäni automaattiilmastoinnin paneeli on komeampi käytössä ei yhtään parempi..
                        Originally posted by himonussija View Post
                        Silloin automaatti-ilmastointi ei toimi kuten pitäisi. Ainakin omassani kun siihen näppäili 21 astetta molemmille puolille, niin oli sopiva joka kelillä. Ei tarvinnut räplätä yhtään. Ennen ilmastointihuoltoa ei pelannut ihan niin hyvin, vaan esimerkiksi auringon paisteella sai laittaa asteita pienemmälle että jaksoi viilentää hyttiä tarpeeksi.
                        Samoilla linjoilla himonussijan kanssa, toimivaa automaatti ilmastointia ei tarvitse räpläillä.

                        Comment

                        • Ileee
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 1025
                          • Espoo

                          Minulta löytyisi sopivasti varusteltu hyvin huollettu yksilö!
                          Sigussa linkki.
                          __________
                          E92 BMW 335i M-Sport -12

                          "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                          Comment

                          • bmw528
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 210
                            • keskisuomi

                            Originally posted by himonussija View Post
                            Silloin automaatti-ilmastointi ei toimi kuten pitäisi. Ainakin omassani kun siihen näppäili 21 astetta molemmille puolille, niin oli sopiva joka kelillä. Ei tarvinnut räplätä yhtään. Ennen ilmastointihuoltoa ei pelannut ihan niin hyvin, vaan esimerkiksi auringon paisteella sai laittaa asteita pienemmälle että jaksoi viilentää hyttiä tarpeeksi.
                            Tätä juuri tarkoitin ,että sitä yleensä pikkasen joutuu näpertämään ennen kuin pelaa on siilessä ynm pikku kikkaillua ja silti tuntuu että nyt se pohottaa liian kovaa/hiljaa ja ei meinaa pysyä talvella ikkunatkaan auki taidampa kokeilla manuaalisesti vai antaisko olla automaatilla ja laittais 32 astetta puhaltaan vai määräiskö ite puhallustehon..heh heh
                            on löylyä!!!

                            Comment

                            • Tctic
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 216
                              • Raahe

                              Originally posted by 174000 View Post
                              Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ilmeisesti palstan yleinen perstuntuma E39 kulutukseen on, että 523/525/528 ja jopa 530 kulutuksilla ei ole käytännössä suurta eroa seká-ajossa. Tietenkin tehokkaampi moottori ottaa tehonsa suuremmasta määrästä polttoainetta, kun tehoa käytetään, mutta seka-ajossa 50%/50% taajama/maantie kulutukset ovat hyvin lähellä toisiaan. Steptronicit vievät maantiellä jopa vähemmän kuin manuaalit.

                              Toisaalta, jos on E39:ä ostamassa niin vähäinen polttoaineen kulutus vähintäänkin outo kriteeri, vaikka tietenkin ymmärrettävä. Tältä kantilta en ainakaan itse näe syytä ottaa moottoria malliston alapäästä.

                              Minun silmään E39 miellyttää ilman ///M koristeitakin. Eniten näissä ennen 2001 malleissa autoa rumentaa vanhat ja haalistuneet umpiot ja mustat kylkilistat yms.. Enkeleillä ja kirkkailla vilkuilla nuorenee monta vuotta.

                              Kertokaapa bensa e39:ien omistajat mitattuja kulutuksia maantieajossa. Minulle tulee maantiekilometrejä joku 30t vuodessa, joten sinänsä kulutuksella on merkitystä. Diesel e39:iä en niiden mahdollisen vikaherkkyyden takia haluaisi hankkia.
                              Lähes autoton...

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8973
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Tctic View Post
                                Kertokaapa bensa e39:ien omistajat mitattuja kulutuksia maantieajossa. Minulle tulee maantiekilometrejä joku 30t vuodessa, joten sinänsä kulutuksella on merkitystä. Diesel e39:iä en niiden mahdollisen vikaherkkyyden takia haluaisi hankkia.
                                -96 523i manuaali vei pienimillään talvella noin 80-90km/h 6.7l/100km.
                                Työmatkalla kehä 1 + moottoritie 130km/h 9l/100km

                                -96 523iA Matka-ajossa Kerava-JLK-Kerava sisältäen moottoritietä ja 80-100aluetta 8.8l/100km
                                Sekalaisessa työmatka+kaupunkiajossa 10l/100km
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎