Originally posted by Terno
View Post

Yleisimmät vikapaikat ovat venttiilikopan tiivisteet, imuvuodot, katalysaattorien rikkoutuminen (vain jos ajettu kauan imuvuotoisena tai muuten seokset pahasti pielessä) jäähdytysjärjestelmävuodot ja muut pienehköt viat. Automaatti on tietysti arvoitus, koska öljynvaihtojahan näihin ei ole tarvinnut tehdä ja kuntoa voi olla hankala ostotilanteessa selvittää. Tämä ongelma toki on kaikissa tomaateissa.
Käytännön kannalta en kuitenkaan menisi kasia ostamaan, mikäli ajokilometrejä tulee vuodessa paljon ja jos auto on nimenomaan tulossa käyttikseksi. Soppa maistuu varsin hyvin, ellei halua ajaa sitten todella höyhenen kevyesti. Osat eivät ole juurikaan arvokkaampia verrattuna muihin koneversioihin, mutta luonnollisesti mm. jarrut ovat isommat, joka aiheuttaa lieviä lisäkustannuksia. Myyntiautoksi en välttämättä ostaisi, ellei Saksasta löydy sitten jotakin poikkeuksellisen hyvää yksilöä halvalla. Kuten jo jossain topikissa totesin, isokoneisten bensa-autojen myyntimäärät ovat viime vuosina laskeneet selvästi, kiitos polttoainehintojen ja verotuksen. Mikään myyntivaltti se ei siis tule olemaan.
Comment