Originally posted by Wille330
View Post
E39: etupää kolisee
Collapse
X
-
Kokeile seuraavaksi Järvenpään automajoria ja pyydä Mikolle aika. Se on aikasta monen E39 kanssa touhunnut niin pitäisi onnistua.. Toki sulla voi olla vieläkin väljää jossain.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
-
Noniin.. soitto vianorille (taas minä soitan, kun ei mitään kuulu, vaikka luvattiin soittaa) ja vastaus on: vänkärin puolelle asennettu iskarin mukana tullut bmw:n alkuperäinen ylätukilaakeri, joka jollain kummallisella tavalla epäsopiva autoon!
kuljettajan puolelle laitettu sks:n ylätukilaakeri, joka ei kolise.. eli miten voi olla, että bmw:n alkuperäisosa ei toimi, mutta joku sks:n mikälie palikka käy paremmin?! Vai voisiko olla, että vika on asentajassa?
BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon
Comment
-
Tuo johtunee varmaan siitä, kun laittavat istuimen päälle aina sen likasuojan. Sitten sen päälle kun istuu, sen selkäosa on sen verta lyhyt että asentajan istuessa suoja vetää niskatuen ala-asentoon ja etukenoon. Näin ainakin kuvittelen sen tapahtuvan, kun omassa pirssissä on sama juttu aina korjaamokeikan jälkeen, jos asentaja siirtää autoa enkä minä itse.Originally posted by Wille330 View Post...Ja mikä helvetti siinä on, että joka kerta siellä pitää väännellä kuljettajan penkin niskatuki vinoon..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Varmistan vielä, että onko kyse e39:tä ja minkä ikäisestä?:thinkOriginally posted by Wille330 View PostNoniin.. soitto vianorille (taas minä soitan, kun ei mitään kuulu, vaikka luvattiin soittaa) ja vastaus on: vänkärin puolelle asennettu iskarin mukana tullut bmw:n alkuperäinen ylätukilaakeri, joka jollain kummallisella tavalla epäsopiva autoon!
kuljettajan puolelle laitettu sks:n ylätukilaakeri, joka ei kolise.. eli miten voi olla, että bmw:n alkuperäisosa ei toimi, mutta joku sks:n mikälie palikka käy paremmin?! Vai voisiko olla, että vika on asentajassa?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Pitänee täältä kysyä, että onko normaalia kun etupyörät on ilmassa ja sitte ihan pienellä liikkeellä nytkyttää eestaas rengasta niin lonksuttaa pirusti ja molemmin puolin sama juttu!! Poikittais suunnassa ei klonksunu kun oikeapuoli jarrulevystä tiukasti ravistellen, mutta ei taas sitten rengas paikoillaan kuulunut/tuntunut välystä:think Pitääkö tässä nyt laakerit uusia vielä molemmin puolin?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Et kuitenkaan pelkkää jarrulevyä heiluttanut/kolistanut, jos ei kerran rengas paikallaan kuulu?Originally posted by janke View PostPitänee täältä kysyä, että onko normaalia kun etupyörät on ilmassa ja sitte ihan pienellä liikkeellä nytkyttää eestaas rengasta niin lonksuttaa pirusti ja molemmin puolin sama juttu!! Poikittais suunnassa ei klonksunu kun oikeapuoli jarrulevystä tiukasti ravistellen, mutta ei taas sitten rengas paikoillaan kuulunut/tuntunut välystä:think Pitääkö tässä nyt laakerit uusia vielä molemmin puolin?Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Joo, Elikkä toi eteen ja taakse nytkytys levystä pienellä liikkeellä kolahteli rengas paikallaan sekä ilman rengasta... Ja se kolahtelu tuntui alatukivarressa mut ei reaktiotangoissa eikä raidetangoissa... ja molemin puolin.Originally posted by Zoui View PostEt kuitenkaan pelkkää jarrulevyä heiluttanut/kolistanut, jos ei kerran rengas paikallaan kuulu?
Anteeksi.....Taisin olla vähä väsynyt, kun yöllä kirjoittelin
Sehän on selvä, että pelkästä jarrulevystä poikittain kun heiluttaa niin sehän antaa periksi, kun ei ole kiinni muusta kuin vain yhdestä pisteestä.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Olisko jollain tietoa tosta nytkytyksestä, että kun kolahtaa rengaspaikoillaankin kun pienellä liikkeellä pyörittää edestakasi?Originally posted by janke View PostJoo, Elikkä toi eteen ja taakse nytkytys levystä pienellä liikkeellä kolahteli rengas paikallaan sekä ilman rengasta... Ja se kolahtelu tuntui alatukivarressa mut ei reaktiotangoissa eikä raidetangoissa... ja molemin puolin.
Anteeksi.....Taisin olla vähä väsynyt, kun yöllä kirjoittelin
Sehän on selvä, että pelkästä jarrulevystä poikittain kun heiluttaa niin sehän antaa periksi, kun ei ole kiinni muusta kuin vain yhdestä pisteestä.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Olis faijan e39 523i tourinkiin huomenna reaktiotankojen ja etutukivarsien vaihto edessä. Kaveri meinasi ettei olisi aivan yhtä helppo homma kuin vanhempiin viissatkuihin. Onko jotain mitä kannattaa huomioida tai muita kikkoja asiaan liittyen? Ilmeisesti tolpan alapää ja tukivarret on alumiinia, eli hirveästi ei murjoa kannata. Nosturi ja pulttimopo on käytettävissä, sekä perushylsyt ja murtohaarukka.
Pahoittelut tällaisista peruskysymyksistä, mutta en yksinkertaisesti ehdi nyt lukemaan tätä 15 sivuista threadia läpi...
Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
Tuoshan ne sinun teksteissä jo pääpiirtein tulikinOriginally posted by Madfexx View PostOlis faijan e39 523i tourinkiin huomenna reaktiotankojen ja etutukivarsien vaihto edessä. Kaveri meinasi ettei olisi aivan yhtä helppo homma kuin vanhempiin viissatkuihin. Onko jotain mitä kannattaa huomioida tai muita kikkoja asiaan liittyen? Ilmeisesti tolpan alapää ja tukivarret on alumiinia, eli hirveästi ei murjoa kannata. Nosturi ja pulttimopo on käytettävissä, sekä perushylsyt ja murtohaarukka.
Pahoittelut tällaisista peruskysymyksistä, mutta en yksinkertaisesti ehdi nyt lukemaan tätä 15 sivuista threadia läpi...

Joo ei hirveesti kannata pajavasaraa käyttää juurikin alumiinin takia!
Crc:tä kannattaa ruiskia ensin muttereihin ja pultteihin, vaikka pitäisi lähtee pyöriin nätisti ilman suihkeitakin! Pulttipyssyllä voi irrotella vanhat osat, mutta en suosittele uusia kiristämään, jottei mopo karkaa käsistä.
Onko tarvike vai orkkis varret kyseessä?:think
Edit: Varret sitten pitää kiristää paino päällä!Last edited by janke; 24-07-2012, 20:14.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Meylen HD osat tilasin Saksasta. Mitenkäs tuo kiristäminen onnistuu kun auto on maassa? Onko siellä ne kiinnityspisteet niin hyvin tyrkyllä? Koskeeko tukivarsien molempia päitä?Originally posted by janke View PostTuoshan ne sinun teksteissä jo pääpiirtein tulikin
Joo ei hirveesti kannata pajavasaraa käyttää juurikin alumiinin takia!
Crc:tä kannattaa ruiskia ensin muttereihin ja pultteihin, vaikka pitäisi lähtee pyöriin nätisti ilman suihkeitakin! Pulttipyssyllä voi irrotella vanhat osat, mutta en suosittele uusia kiristämään, jottei mopo karkaa käsistä.
Onko tarvike vai orkkis varret kyseessä?:think
Edit: Varret sitten pitää kiristää paino päällä!Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
Tuosta Meylen HD satsista ei kokemuksia, muuta kun täältä lukeneena, että Ovat toiseksi parhaat lemförderin jälkeen.? Vai kuinka päin se oli.:thinkOriginally posted by Madfexx View PostMeylen HD osat tilasin Saksasta. Mitenkäs tuo kiristäminen onnistuu kun auto on maassa? Onko siellä ne kiinnityspisteet niin hyvin tyrkyllä? Koskeeko tukivarsien molempia päitä?
Jos aikaa on, niin kannattaa tarkistaa minkämoiset rasvat ovat nivelissä ja onko varmasti nivelpallukan ympärillä.
Jos ei ole nosturia/monttua käytössä, niin pitäisi onnistua myöskin kiristämään. Muistaa vain tukea auto hyvin tolppien varaan, ettei tapahdu mitään onnettomuutta!!!
Kyllä kiristäminen koskee molempia varren päitä.
Suuntaus on hyvä tehdä rempan jälkeen.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Esim. lankkua tjs renkaitten alle riittävästi, että mahtuu ite alle. Ainakin korinpuoleiset puslapäät pitää kiristää paino päällä, nievelpäillä ei käsittääkseni niin väliä?Originally posted by Madfexx View PostMeylen HD osat tilasin Saksasta. Mitenkäs tuo kiristäminen onnistuu kun auto on maassa? Onko siellä ne kiinnityspisteet niin hyvin tyrkyllä? Koskeeko tukivarsien molempia päitä?E91 325d -07
Ex: E39 530daT -00
Comment
-
Pallonivel pään kyllä voi kiriä auto ylhäällä, mutta helan puoli auton ollessa omalla painolla. Tai itse olen muutaman kerran tunkannut akselin abaut "oikeaan" korkeuteen ja kirinyt.
Comment
Comment