Originally posted by Wille330
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39: etupää kolisee
Collapse
X
-
Noniin.. soitto vianorille (taas minä soitan, kun ei mitään kuulu, vaikka luvattiin soittaa) ja vastaus on: vänkärin puolelle asennettu iskarin mukana tullut bmw:n alkuperäinen ylätukilaakeri, joka jollain kummallisella tavalla epäsopiva autoon!kuljettajan puolelle laitettu sks:n ylätukilaakeri, joka ei kolise.. eli miten voi olla, että bmw:n alkuperäisosa ei toimi, mutta joku sks:n mikälie palikka käy paremmin?! Vai voisiko olla, että vika on asentajassa?
BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon
Comment
-
-
Originally posted by Wille330 View Post...Ja mikä helvetti siinä on, että joka kerta siellä pitää väännellä kuljettajan penkin niskatuki vinoon..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Wille330 View PostNoniin.. soitto vianorille (taas minä soitan, kun ei mitään kuulu, vaikka luvattiin soittaa) ja vastaus on: vänkärin puolelle asennettu iskarin mukana tullut bmw:n alkuperäinen ylätukilaakeri, joka jollain kummallisella tavalla epäsopiva autoon!kuljettajan puolelle laitettu sks:n ylätukilaakeri, joka ei kolise.. eli miten voi olla, että bmw:n alkuperäisosa ei toimi, mutta joku sks:n mikälie palikka käy paremmin?! Vai voisiko olla, että vika on asentajassa?
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Pitänee täältä kysyä, että onko normaalia kun etupyörät on ilmassa ja sitte ihan pienellä liikkeellä nytkyttää eestaas rengasta niin lonksuttaa pirusti ja molemmin puolin sama juttu!! Poikittais suunnassa ei klonksunu kun oikeapuoli jarrulevystä tiukasti ravistellen, mutta ei taas sitten rengas paikoillaan kuulunut/tuntunut välystä:think Pitääkö tässä nyt laakerit uusia vielä molemmin puolin?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostPitänee täältä kysyä, että onko normaalia kun etupyörät on ilmassa ja sitte ihan pienellä liikkeellä nytkyttää eestaas rengasta niin lonksuttaa pirusti ja molemmin puolin sama juttu!! Poikittais suunnassa ei klonksunu kun oikeapuoli jarrulevystä tiukasti ravistellen, mutta ei taas sitten rengas paikoillaan kuulunut/tuntunut välystä:think Pitääkö tässä nyt laakerit uusia vielä molemmin puolin?Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostEt kuitenkaan pelkkää jarrulevyä heiluttanut/kolistanut, jos ei kerran rengas paikallaan kuulu?
Anteeksi.....Taisin olla vähä väsynyt, kun yöllä kirjoittelinSehän on selvä, että pelkästä jarrulevystä poikittain kun heiluttaa niin sehän antaa periksi, kun ei ole kiinni muusta kuin vain yhdestä pisteestä.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJoo, Elikkä toi eteen ja taakse nytkytys levystä pienellä liikkeellä kolahteli rengas paikallaan sekä ilman rengasta... Ja se kolahtelu tuntui alatukivarressa mut ei reaktiotangoissa eikä raidetangoissa... ja molemin puolin.
Anteeksi.....Taisin olla vähä väsynyt, kun yöllä kirjoittelinSehän on selvä, että pelkästä jarrulevystä poikittain kun heiluttaa niin sehän antaa periksi, kun ei ole kiinni muusta kuin vain yhdestä pisteestä.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Olis faijan e39 523i tourinkiin huomenna reaktiotankojen ja etutukivarsien vaihto edessä. Kaveri meinasi ettei olisi aivan yhtä helppo homma kuin vanhempiin viissatkuihin. Onko jotain mitä kannattaa huomioida tai muita kikkoja asiaan liittyen? Ilmeisesti tolpan alapää ja tukivarret on alumiinia, eli hirveästi ei murjoa kannata. Nosturi ja pulttimopo on käytettävissä, sekä perushylsyt ja murtohaarukka.
Pahoittelut tällaisista peruskysymyksistä, mutta en yksinkertaisesti ehdi nyt lukemaan tätä 15 sivuista threadia läpi...Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by Madfexx View PostOlis faijan e39 523i tourinkiin huomenna reaktiotankojen ja etutukivarsien vaihto edessä. Kaveri meinasi ettei olisi aivan yhtä helppo homma kuin vanhempiin viissatkuihin. Onko jotain mitä kannattaa huomioida tai muita kikkoja asiaan liittyen? Ilmeisesti tolpan alapää ja tukivarret on alumiinia, eli hirveästi ei murjoa kannata. Nosturi ja pulttimopo on käytettävissä, sekä perushylsyt ja murtohaarukka.
Pahoittelut tällaisista peruskysymyksistä, mutta en yksinkertaisesti ehdi nyt lukemaan tätä 15 sivuista threadia läpi...
Joo ei hirveesti kannata pajavasaraa käyttää juurikin alumiinin takia!
Crc:tä kannattaa ruiskia ensin muttereihin ja pultteihin, vaikka pitäisi lähtee pyöriin nätisti ilman suihkeitakin! Pulttipyssyllä voi irrotella vanhat osat, mutta en suosittele uusia kiristämään, jottei mopo karkaa käsistä.
Onko tarvike vai orkkis varret kyseessä?:think
Edit: Varret sitten pitää kiristää paino päällä!Last edited by janke; 24-07-2012, 20:14.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTuoshan ne sinun teksteissä jo pääpiirtein tulikin
Joo ei hirveesti kannata pajavasaraa käyttää juurikin alumiinin takia!
Crc:tä kannattaa ruiskia ensin muttereihin ja pultteihin, vaikka pitäisi lähtee pyöriin nätisti ilman suihkeitakin! Pulttipyssyllä voi irrotella vanhat osat, mutta en suosittele uusia kiristämään, jottei mopo karkaa käsistä.
Onko tarvike vai orkkis varret kyseessä?:think
Edit: Varret sitten pitää kiristää paino päällä!Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by Madfexx View PostMeylen HD osat tilasin Saksasta. Mitenkäs tuo kiristäminen onnistuu kun auto on maassa? Onko siellä ne kiinnityspisteet niin hyvin tyrkyllä? Koskeeko tukivarsien molempia päitä?
Jos aikaa on, niin kannattaa tarkistaa minkämoiset rasvat ovat nivelissä ja onko varmasti nivelpallukan ympärillä.
Jos ei ole nosturia/monttua käytössä, niin pitäisi onnistua myöskin kiristämään. Muistaa vain tukea auto hyvin tolppien varaan, ettei tapahdu mitään onnettomuutta!!!
Kyllä kiristäminen koskee molempia varren päitä.
Suuntaus on hyvä tehdä rempan jälkeen.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Madfexx View PostMeylen HD osat tilasin Saksasta. Mitenkäs tuo kiristäminen onnistuu kun auto on maassa? Onko siellä ne kiinnityspisteet niin hyvin tyrkyllä? Koskeeko tukivarsien molempia päitä?E91 325d -07
Ex: E39 530daT -00
Comment
-
Comment