Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: etupää kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Wille330 View Post
    Joo ei näytä taittuvan.. vittu se on hieno homma, jos nyt ovat jotain rikkoneet sieltä edellä kuvatulla tavalla. Tiistaina piti lähtee keski-suomeen..
    Kokeile seuraavaksi Järvenpään automajoria ja pyydä Mikolle aika. Se on aikasta monen E39 kanssa touhunnut niin pitäisi onnistua.. Toki sulla voi olla vieläkin väljää jossain.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Wille330
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 60
      • Etelä-Suomi

      Noniin.. soitto vianorille (taas minä soitan, kun ei mitään kuulu, vaikka luvattiin soittaa) ja vastaus on: vänkärin puolelle asennettu iskarin mukana tullut bmw:n alkuperäinen ylätukilaakeri, joka jollain kummallisella tavalla epäsopiva autoon! kuljettajan puolelle laitettu sks:n ylätukilaakeri, joka ei kolise.. eli miten voi olla, että bmw:n alkuperäisosa ei toimi, mutta joku sks:n mikälie palikka käy paremmin?! Vai voisiko olla, että vika on asentajassa?
      BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        Originally posted by Wille330 View Post
        ...Ja mikä helvetti siinä on, että joka kerta siellä pitää väännellä kuljettajan penkin niskatuki vinoon...
        Tuo johtunee varmaan siitä, kun laittavat istuimen päälle aina sen likasuojan. Sitten sen päälle kun istuu, sen selkäosa on sen verta lyhyt että asentajan istuessa suoja vetää niskatuen ala-asentoon ja etukenoon. Näin ainakin kuvittelen sen tapahtuvan, kun omassa pirssissä on sama juttu aina korjaamokeikan jälkeen, jos asentaja siirtää autoa enkä minä itse.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by Wille330 View Post
          Noniin.. soitto vianorille (taas minä soitan, kun ei mitään kuulu, vaikka luvattiin soittaa) ja vastaus on: vänkärin puolelle asennettu iskarin mukana tullut bmw:n alkuperäinen ylätukilaakeri, joka jollain kummallisella tavalla epäsopiva autoon! kuljettajan puolelle laitettu sks:n ylätukilaakeri, joka ei kolise.. eli miten voi olla, että bmw:n alkuperäisosa ei toimi, mutta joku sks:n mikälie palikka käy paremmin?! Vai voisiko olla, että vika on asentajassa?
          Varmistan vielä, että onko kyse e39:tä ja minkä ikäisestä?:think
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Wille330
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 60
            • Etelä-Suomi

            Siis ei ole e39 vaan tuo e46, mikä tuossa allekirjoituksessakin näkyy..
            BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Pitänee täältä kysyä, että onko normaalia kun etupyörät on ilmassa ja sitte ihan pienellä liikkeellä nytkyttää eestaas rengasta niin lonksuttaa pirusti ja molemmin puolin sama juttu!! Poikittais suunnassa ei klonksunu kun oikeapuoli jarrulevystä tiukasti ravistellen, mutta ei taas sitten rengas paikoillaan kuulunut/tuntunut välystä:think Pitääkö tässä nyt laakerit uusia vielä molemmin puolin?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by janke View Post
                Pitänee täältä kysyä, että onko normaalia kun etupyörät on ilmassa ja sitte ihan pienellä liikkeellä nytkyttää eestaas rengasta niin lonksuttaa pirusti ja molemmin puolin sama juttu!! Poikittais suunnassa ei klonksunu kun oikeapuoli jarrulevystä tiukasti ravistellen, mutta ei taas sitten rengas paikoillaan kuulunut/tuntunut välystä:think Pitääkö tässä nyt laakerit uusia vielä molemmin puolin?
                Et kuitenkaan pelkkää jarrulevyä heiluttanut/kolistanut, jos ei kerran rengas paikallaan kuulu?
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by Zoui View Post
                  Et kuitenkaan pelkkää jarrulevyä heiluttanut/kolistanut, jos ei kerran rengas paikallaan kuulu?
                  Joo, Elikkä toi eteen ja taakse nytkytys levystä pienellä liikkeellä kolahteli rengas paikallaan sekä ilman rengasta... Ja se kolahtelu tuntui alatukivarressa mut ei reaktiotangoissa eikä raidetangoissa... ja molemin puolin.
                  Anteeksi.....Taisin olla vähä väsynyt, kun yöllä kirjoittelin Sehän on selvä, että pelkästä jarrulevystä poikittain kun heiluttaa niin sehän antaa periksi, kun ei ole kiinni muusta kuin vain yhdestä pisteestä.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by janke View Post
                    Joo, Elikkä toi eteen ja taakse nytkytys levystä pienellä liikkeellä kolahteli rengas paikallaan sekä ilman rengasta... Ja se kolahtelu tuntui alatukivarressa mut ei reaktiotangoissa eikä raidetangoissa... ja molemin puolin.
                    Anteeksi.....Taisin olla vähä väsynyt, kun yöllä kirjoittelin Sehän on selvä, että pelkästä jarrulevystä poikittain kun heiluttaa niin sehän antaa periksi, kun ei ole kiinni muusta kuin vain yhdestä pisteestä.
                    Olisko jollain tietoa tosta nytkytyksestä, että kun kolahtaa rengaspaikoillaankin kun pienellä liikkeellä pyörittää edestakasi?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Madfexx
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3646
                      • Lempäälä

                      Olis faijan e39 523i tourinkiin huomenna reaktiotankojen ja etutukivarsien vaihto edessä. Kaveri meinasi ettei olisi aivan yhtä helppo homma kuin vanhempiin viissatkuihin. Onko jotain mitä kannattaa huomioida tai muita kikkoja asiaan liittyen? Ilmeisesti tolpan alapää ja tukivarret on alumiinia, eli hirveästi ei murjoa kannata. Nosturi ja pulttimopo on käytettävissä, sekä perushylsyt ja murtohaarukka.

                      Pahoittelut tällaisista peruskysymyksistä, mutta en yksinkertaisesti ehdi nyt lukemaan tätä 15 sivuista threadia läpi...
                      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by Madfexx View Post
                        Olis faijan e39 523i tourinkiin huomenna reaktiotankojen ja etutukivarsien vaihto edessä. Kaveri meinasi ettei olisi aivan yhtä helppo homma kuin vanhempiin viissatkuihin. Onko jotain mitä kannattaa huomioida tai muita kikkoja asiaan liittyen? Ilmeisesti tolpan alapää ja tukivarret on alumiinia, eli hirveästi ei murjoa kannata. Nosturi ja pulttimopo on käytettävissä, sekä perushylsyt ja murtohaarukka.

                        Pahoittelut tällaisista peruskysymyksistä, mutta en yksinkertaisesti ehdi nyt lukemaan tätä 15 sivuista threadia läpi...
                        Tuoshan ne sinun teksteissä jo pääpiirtein tulikin
                        Joo ei hirveesti kannata pajavasaraa käyttää juurikin alumiinin takia!
                        Crc:tä kannattaa ruiskia ensin muttereihin ja pultteihin, vaikka pitäisi lähtee pyöriin nätisti ilman suihkeitakin! Pulttipyssyllä voi irrotella vanhat osat, mutta en suosittele uusia kiristämään, jottei mopo karkaa käsistä.
                        Onko tarvike vai orkkis varret kyseessä?:think

                        Edit: Varret sitten pitää kiristää paino päällä!
                        Last edited by janke; 24-07-2012, 20:14.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Madfexx
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3646
                          • Lempäälä

                          Originally posted by janke View Post
                          Tuoshan ne sinun teksteissä jo pääpiirtein tulikin
                          Joo ei hirveesti kannata pajavasaraa käyttää juurikin alumiinin takia!
                          Crc:tä kannattaa ruiskia ensin muttereihin ja pultteihin, vaikka pitäisi lähtee pyöriin nätisti ilman suihkeitakin! Pulttipyssyllä voi irrotella vanhat osat, mutta en suosittele uusia kiristämään, jottei mopo karkaa käsistä.
                          Onko tarvike vai orkkis varret kyseessä?:think

                          Edit: Varret sitten pitää kiristää paino päällä!
                          Meylen HD osat tilasin Saksasta. Mitenkäs tuo kiristäminen onnistuu kun auto on maassa? Onko siellä ne kiinnityspisteet niin hyvin tyrkyllä? Koskeeko tukivarsien molempia päitä?
                          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by Madfexx View Post
                            Meylen HD osat tilasin Saksasta. Mitenkäs tuo kiristäminen onnistuu kun auto on maassa? Onko siellä ne kiinnityspisteet niin hyvin tyrkyllä? Koskeeko tukivarsien molempia päitä?
                            Tuosta Meylen HD satsista ei kokemuksia, muuta kun täältä lukeneena, että Ovat toiseksi parhaat lemförderin jälkeen.? Vai kuinka päin se oli.:think
                            Jos aikaa on, niin kannattaa tarkistaa minkämoiset rasvat ovat nivelissä ja onko varmasti nivelpallukan ympärillä.

                            Jos ei ole nosturia/monttua käytössä, niin pitäisi onnistua myöskin kiristämään. Muistaa vain tukea auto hyvin tolppien varaan, ettei tapahdu mitään onnettomuutta!!!

                            Kyllä kiristäminen koskee molempia varren päitä.

                            Suuntaus on hyvä tehdä rempan jälkeen.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • NAL-E
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 249
                              • Kiuruvesi

                              Originally posted by Madfexx View Post
                              Meylen HD osat tilasin Saksasta. Mitenkäs tuo kiristäminen onnistuu kun auto on maassa? Onko siellä ne kiinnityspisteet niin hyvin tyrkyllä? Koskeeko tukivarsien molempia päitä?
                              Esim. lankkua tjs renkaitten alle riittävästi, että mahtuu ite alle. Ainakin korinpuoleiset puslapäät pitää kiristää paino päällä, nievelpäillä ei käsittääkseni niin väliä?
                              E91 325d -07
                              Ex: E39 530daT -00

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14451
                                • Oulu

                                Pallonivel pään kyllä voi kiriä auto ylhäällä, mutta helan puoli auton ollessa omalla painolla. Tai itse olen muutaman kerran tunkannut akselin abaut "oikeaan" korkeuteen ja kirinyt.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎