Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: M-sport II -alustasta pykälää mukavampaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    Kysyin merkkiliikkeen hinnan jousille. 232 eur/pari. Iskarit 350 eur/kpl.

    Melkein jo jouset ottaisin marmorilta mutta iskarit voisin ottaa maailmalta.. Olikos se nyt Sachs/Boge joka olisi originaalivalinta vai onko Sachs advantage eri asia?
    Last edited by -Tapi; 02-10-2012, 09:29.
    ---

    Comment

    • Sekottaja
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 73
      • kuopio

      Originally posted by Vesa View Post
      Halvimmat löytämäni iskarit (Sachs Advantage, 556 834) löytyy eBaysta: http://www.ebay.de/itm/556834-Stosda...ht_2617wt_1152

      Jousiksi Eibachit tai H&R:t, jos ei originaaleja halua. Molemmat varmasti toimivia. Itsellä Eibach Pro-Kit (-30 mm vakioalustaan) säilytti etupään korkeuden ennallaan 10 vuotta vanhaan M-Sport-alustaan verrattuna. Omaan silmään just soppeli.
      Hyvin toimii ainakin nuo eibachin jouset ja aika tarkalleen keula samalla korkeudella kuin m-sport jousilla. Ehkä jopa hieman nousi 230tkm ajettuihin jousiin verrattuna.
      530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Bmw Master View Post
        No niin. Nyt on normi iskarit+jouset edessä, takana ei-tasonsäätö ei-sport iskarit+sport ilmapussit takana. Keula nousi reilusti ylöspäin, stance parani kummasti

        Paljon en ole vielä ajanut, mutta paremmalta tuntuu. Maanantaina nelipyörä suuntaus niin sitten voi tehdä syväluotaavampaa analyysiä.
        No nyt ajettu hieman enemmän. Ei tuo vieläkään ole hyvä, mutta toki parempi kuin ennen. Edelleen pintakova. Karkealla soralla menee ihan ok, mutta asfaltilla pienetkin epätasaisuudet nyppää ja täräyttää. Onkohan tuo touringin jousitus viritetty kuormaa ajatellen, joten tyhjällä autolla epämukava?

        Comment

        • jamoc8
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 277
          • Oulu

          Rengaspaineet kolomessa kilosa?
          :think

          Originally posted by Bmw Master View Post
          No nyt ajettu hieman enemmän. Ei tuo vieläkään ole hyvä, mutta toki parempi kuin ennen. Edelleen pintakova. Karkealla soralla menee ihan ok, mutta asfaltilla pienetkin epätasaisuudet nyppää ja täräyttää. Onkohan tuo touringin jousitus viritetty kuormaa ajatellen, joten tyhjällä autolla epämukava?
          ---- Bee äm dapl juu ----

          Comment

          • Guest's Avatar

            miksi ostaa auto msport-alustalla, jos siitä ei pidä?

            ei, eikä tämä ole henk. koht kenellekkään.

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Löysin tällaisen, onko 540 korkeus sama kuin muissakin? Vai löytyykö samanlaista listaa 528:sta?
              Eikös se nyt kuitenkin kannata mitata keskiöstä kaareen niin ei vannekoko vaikuta tulokseen?

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by jamoc8 View Post
                Rengaspaineet kolomessa kilosa?
                :think

                Edessä 2,1 takana 2,5 eli ihan ovenpielen tarran mukaiset. Nyt nostin 3 eteen ja 3,2 taakse. Täryytys väheni Olisiko renkaiden rungot kypsät?

                Originally posted by Terno View Post
                miksi ostaa auto msport-alustalla, jos siitä ei pidä?

                ei, eikä tämä ole henk. koht kenellekkään.
                Yritin välttää, mutta ainut jäljelle jäänyt kriteereihin sopiva auto oli tämä kun muut ehti mennä.

                Originally posted by sonikk View Post
                Eikös se nyt kuitenkin kannata mitata keskiöstä kaareen niin ei vannekoko vaikuta tulokseen?

                Tarkempi mitata vanteen alareunasta, niin tehtaan ohjeet sanoo sekä nelipyöräsuuntaus koneiden ohjeet.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Edessä 2,1 takana 2,5 eli ihan ovenpielen tarran mukaiset. Nyt nostin 3 eteen ja 3,2 taakse. Täryytys väheni Olisiko renkaiden rungot kypsät?



                  Yritin välttää, mutta ainut jäljelle jäänyt kriteereihin sopiva auto oli tämä kun muut ehti mennä.
                  Itse ajellut noila normipainoilla, sekä tämän foorumin tietäjien painoilla. Ja aion tulevaisuudessakin käyttä BMW suositusta.

                  Ja tosiaan kysymys ei ollut henk. koht. sinulle, mutta mukavaa että täällä vielä joku osaa kommentoida aikuismaisesti

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Vaihdoin lopulta myös sport ilmajouset tavallisiin rautaisiin. Pintakovuus väheni taas hieman. Seuraavaksi pitää ostaa sedani, ei tätä kuormavankkuri mallia saa hyväksi vaikka mitä tekisi.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Vaihdoin lopulta myös sport ilmajouset tavallisiin rautaisiin. Pintakovuus väheni taas hieman. Seuraavaksi pitää ostaa sedani, ei tätä kuormavankkuri mallia saa hyväksi vaikka mitä tekisi.
                      Tai sitten ostat seiskan

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Antsah View Post
                        Tai sitten ostat seiskan
                        Muistelisin, ettei e38:sia saa kaatuuvilla takapenkeillä...

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8974
                          • Kellokoski

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Muistelisin, ettei e38:sia saa kaatuuvilla takapenkeillä...
                          Ja se nyt on muutenkin sellainen laiva että. E39 touring M-sport alustalla tuntuu urheiluautolle E38:n jälkeen
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • cba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 3464
                            • Ylivieska

                            Originally posted by cba View Post
                            Kyllä minulla vaikutti pehmentävästi nuo iskarit kun vaihdoin m-sporteista vakioihin :think Varsinkin sellaisten pienten töyssyjen aiheutama epämiellyttävä kovuus pehmeni selvästi. Ei ehkä suoraan verrattavissa, mutta olen kokeillut xc90 volvoa mihin oli laitettu tarvikeiskarit ja alusta meni niillä aivan "kivikovaksi" verrattuna ehjään vakioon.
                            No niin, tähän päivitystä. Eli sigun 540:ssä on nyt Sachs Super Touring-iskarit edessä ja takana, muuten m-sport II -alusta +17" rengastus. Pintakovuus pieneni merkittävästi verrattuna m-sport- iskareihin, mutta tietty jämäkkyys silti säilyi. Tulee ajettua liiankin kovaa kun kolot ja heitot ei iske sillätapaa enää läpi
                            Takaiskareillakin on melkoinen vaikutus lopputulokseen. Pelkillä etuiskareilla keula pehmeni, mutta joka töyssy "iski perseelle" takapyörien osuessa niihin.

                            Kyllähän tämä tietysti "löysytti" alustaa siellä +120km/h nopeuksissa, mutta mieluummin käyttöpeliin mukavuutta Eihän se tuo m-sport-alustakaan taida itsessään häävi olla ratakäytössä
                            Last edited by cba; 04-05-2013, 22:59.

                            Comment

                            • Bomb5
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2011
                              • 726
                              • Kivijärvi

                              Paljonko niillä m-sport II iskareilla oli ajettu? Ettei pintakovuus olis tullut siitä, että ne oli lopussa ja päästi iskut läpi? Mulla on Eibach prokit-jouset alkuperäisillä vakioiskareilla (~140 tkm) ja vaikka auto on muuten leppoinen ajella, lyö siltojen ym. saumat aika selkeästi "läpi" ja joutuu esim. tietyöalueilla oleviin asfalttisaumoihin ym. töyssyihin hidastamaan huomattavasti enemmän kuin muilla autoilla. Joutuu aina varottelemaan takana tulevaa autoa hyvissä ajoin, ettei tule perään noissa. Sillä mietin, kun kesällä olin ajatellut laittaa uusien prokit jousien kanssa sachs advantage m-sport 1 iskarit alle, tosin ne taitaa olla muutenkin pehmeämmät. :think

                              Originally posted by Vesa View Post
                              Otsikon mukainen combo (Eibach prokit + m-sport iskarit) on mukavampi kuin originaali M-sport jousitus. Eli suosittelen, jos haluaa M-sportista mukavampaan. Korkeus on samaa luokkaa kuin väsähtäneessä M-sportissa eli itsellä optiikka säilyi ennallaan.
                              Löysinpä sitten tämmöisenkin kommentin, kun kahlasin kaikki postaukset läpi. Onko Vesalla jotain muuta lisättävää tuosta eibach + sachs combosta? Kiinnostaisi kuulla lisää...
                              Last edited by Bomb5; 05-05-2013, 17:39.
                              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                              Comment

                              • Vesa
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 363
                                • Oulu

                                Originally posted by Bomb5 View Post
                                Paljonko niillä m-sport II iskareilla oli ajettu? Ettei pintakovuus olis tullut siitä, että ne oli lopussa ja päästi iskut läpi? Mulla on Eibach prokit-jouset alkuperäisillä vakioiskareilla (~140 tkm) ja vaikka auto on muuten leppoinen ajella, lyö siltojen ym. saumat aika selkeästi "läpi" ja joutuu esim. tietyöalueilla oleviin asfalttisaumoihin ym. töyssyihin hidastamaan huomattavasti enemmän kuin muilla autoilla. Joutuu aina varottelemaan takana tulevaa autoa hyvissä ajoin, ettei tule perään noissa. Sillä mietin, kun kesällä olin ajatellut laittaa uusien prokit jousien kanssa sachs advantage m-sport 1 iskarit alle, tosin ne taitaa olla muutenkin pehmeämmät. :think


                                Löysinpä sitten tämmöisenkin kommentin, kun kahlasin kaikki postaukset läpi. Onko Vesalla jotain muuta lisättävää tuosta eibach + sachs combosta? Kiinnostaisi kuulla lisää...
                                Kyllä noilla jousilla on merkitystä ja Eibach on jonkn verran pehmeämpi kuin originaali M-Sport-jousi. MUTTA olen taipuvainen uskomaan, että iskarilla on vieläkin suurempi vaikutus. Eli luultavasti normi iskari ja H&R tai Eibach jouseksi olisi mukavuuden osalta paras, jos nyt vakiota matalampi pitää olla. Monihan, esim. Hemi, on tällä foorumilla kirjoittanut, että vakioalustaan kun laittaa H&R-madallusjouset, mukavuus säilyy ennallaan. Omaa kokemusta tästä ei ole.
                                Nykyiset:
                                BMW F11 535DA xDrive -15
                                Toyota Yaris Hybrid -20

                                Exiä noin 60 kpl...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎