Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    Ennyt jaksa uutta threadia aloittaa, eli hieman offtopic mutta kysyisin edelleen että onko joku havainnut muutosta parempaan (jo "ehjästä") jos vaihtanut näennäisesti ehjät raidetangot?

    Ainoa oire joka itsellä on tällä hetkellä maantiellä on että autoa saa ihan vähän paimentaa, ennen tuo meni (tosin eri renkailla, 1cm kapeammilla) TODELLA suoraan (tai sitten nyt olen jo tottunut) kun taas nyt hieman välillä huomaa tekevänsä pieniä korjausliikkeitä kädellä tuon tuosta. reaktiotangothan on nyt sökö joten saattaa johtua siitäkin?
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      Originally posted by Harzzza View Post
      Periaatteessa ei pitäs vaikuttaa, mutta sittenhän huomaat lähteekö vaelteleen itekseen jonnekkin vai ei... Mutta kans sitä mieltä että laita nyt ihmeessä uretaanipuslat jos kerta auki otetaan... Noi motonetin reaktiotankojen puslat kesti omassa E34 : ssä alle puol vuotta ja ihan sohlot taas. Nykyään on powerflexit, kasaaminenkin niillä todella iisiä.
      Hei mistä noita uretaanipuslia sai? Voiko tilata netistä kätevästi?
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • Nisti
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 705
        • På Gränsen

        Originally posted by Alfredson View Post
        Hei mistä noita uretaanipuslia sai? Voiko tilata netistä kätevästi?
        Esim. www.futurez.fi
        "MURPHY'S LAW"
        "Whatever can go wrong will go wrong,
        and at the worst possible time,
        in the worst possible way"

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Alfredson View Post
          Ennyt jaksa uutta threadia aloittaa, eli hieman offtopic mutta kysyisin edelleen että onko joku havainnut muutosta parempaan (jo "ehjästä") jos vaihtanut näennäisesti ehjät raidetangot?
          Kyllä. Viimeiset tärinät hävisi raidetankojen vaihdolla.

          Comment

          • Alfredson
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 463
            • Uusimaa

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Kyllä. Viimeiset tärinät hävisi raidetankojen vaihdolla.
            Täsmennätkö vielä että raidetangot (siis ei reaktio) siis oli ihan ehjän näköiset jne? Tarvii varmaa varoiksi vaihtaa sekin...
            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by Cell View Post
              Yleensä puslat repeää, tällä kertaa meni pallonivelkin.
              Pultit kiristetty auton ollessa maassa? Nivelet herkistetty ja jopa lisätty rasvaa asennusvaiheessa? Väärin asennetut osat saa helposti rikki.

              Originally posted by Alfredson View Post
              Täsmennätkö vielä että raidetangot (siis ei reaktio) siis oli ihan ehjän näköiset jne? Tarvii varmaa varoiksi vaihtaa sekin...
              Master tarkoittaa juuri noita raidetankoja ja ehjän "näköiset" on olleet. Raidetangon kummassakin päässä on nivel, kun taas reaktiotangossa vain toisessa.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by kaol View Post
                Pultit kiristetty auton ollessa maassa? Nivelet herkistetty ja jopa lisätty rasvaa asennusvaiheessa? Väärin asennetut osat saa helposti rikki.
                On ne herkistelty ja kiristetty auton ollessa maassa, mutta ainakaan meikäläisen motivaatio ei riitä repimään suojakumeja pois ja sitten vänkäämään niitä takaisin. Joka tapauksessa ainoastaan yksi pallo on mennyt ja muista on yksinkertaisesti pusla revennyt.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  Yhdet levyt tuhosin itse kun asensin ne väljiin pyörännapoihin.
                  Tärräyksellä alkoi ja vatkaukseen loppui kunnes asennettiin uudet levyt taas huonoille/väljille navoilla ja mitattiin heittokellolla niin että levyssä kaikki pultit kiristetty kiinni = tasainen puristut -> 0.4mm heitto joka tarkoittaa 140kmh jarrutuksessa sitä että kynnet irtoaa sormista

                  Uudet levyt irti, vanhat takas, seuraavana päivänä ostin uudet navat ja takaisin pajalle jossa uudet levyt ym. romppeet kiinni ja nyt ei tärrää sitten nimeksikään.
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • Alfredson
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 463
                    • Uusimaa

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Nuo samat hilut saisi laatuosina(meyle/lemföder) saksasta lähes samaan hintaan kuin motonetin mitkälie osat..
                    Esimerkiksi tuolta: http://www.autoteilemann.de/start.html
                    Tilasin KL-varaosilta noi varret niin 20e enemmän kuin motonetistä, saksassa 84e (vs 110e) mutta ei selvinnyt sisältääkö helaa. Kuitenki KL varaosilta sai juurikin Lemförderin palikkaa. Nyt vain alle ja sitten tutkitaan että pääseekö itku vai hymy. Jompi kumpi nimittäin pääsee.
                    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                    Comment

                    • Alfredson
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 463
                      • Uusimaa

                      NONIIN.

                      Seuraa updatea:

                      Autoon on nyt vaihdettu raidetangon päät sekä reaktiotangot. Ja kasvain: EDELEEN TÄRISTÄÄ AIVAN VITUSTI. Voi vittu mitä paska. Ei saataa, ei näin romuja autoja voi olla olemassakaan

                      Eli nyt on vaihdettu etupäähän: Jarrulevyt satakertaa, herkistetty satulat ja todettu ehjiksi, todettu levyt ehjiksi, todettu navat ehjiksi, vaihdettu alatukivarret, vaihdettu reaktiotangot, vaihdettu raidetangonpäät. LOLLOPILLU MIKÄ ROMU. Ei voi muuta sanoa.

                      Nyt on viimeinen hetki antaa vielä jotain EDUKASTA korjattavaa. Mitään kallista en tuosta korjaa enää ikinä. Pahinta tässä on se että kun eräs autoliikkeen paljon uudempi e39 täristi jarrutuksissa, kaverin e39 täristi jnejne niin tässä alkaa tulemaan jo oikeasti sellanen fiilis että oli eka ja vika E39. Taidan vaihtaa Audiin..
                      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        Vaihda ne navat nyt kuitenkin niin loppuu se tärinä...82.50e/kpl motonetistä.
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • Alfredson
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 463
                          • Uusimaa

                          Originally posted by Dani View Post
                          Vaihda ne navat nyt kuitenkin niin loppuu se tärinä...82.50e/kpl motonetistä.
                          Haha, näinhän sitä on sanottu nyt kohta joka osan suhteen.

                          Entäs iskarit? Onko iskarit aiheuttanu tärinöitä?
                          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Alfredson View Post
                            Entäs iskarit? Onko iskarit aiheuttanu tärinöitä?
                            Minulla oli etuiskarit täysin loppu eikä ollut minkäänlaisia ongelmia tärinän suhteen. Mitenkähän iskarien yläpään laakerit vaikuttaa...? Onko niiden välys tutkittu? Entä yläpään ja iskarin kiinnitysmutterit?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Alfredson
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 463
                              • Uusimaa

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Minulla oli etuiskarit täysin loppu eikä ollut minkäänlaisia ongelmia tärinän suhteen. Mitenkähän iskarien yläpään laakerit vaikuttaa...? Onko niiden välys tutkittu? Entä yläpään ja iskarin kiinnitysmutterit?
                              Iskareita ei oo tutkittu sen pahemmin, varmasti tekisi hyvää uusia ne. Just meni leimasta läpi totesi iskarit on OK. Prosentit oli kyl jotain 50% luokkaa. Entiiä. ahdistaa. vituttaa. Ei osaa muillakaan autoilla enää ajaa :(
                              Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Itselläni ainakin auttoi nava vaihto E46een, eipä tärrää pätkääkään enää. ..eipä sulla nyt hirveesti enää ole vaihtoehtoja
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎